مقاله انجمن

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حمید استیلیدر آستانه دیدار تدارکاتی موافق قطر گفت:در فاصله کوتاه باقیمانده تا رقابت ها نیکوترین روش بخاطر معارفه نقاط انقراض تیم برگزاری ورزش های تدارکاتی است. طبیعتا در این بازی ها تلاشمی کنیم نفرات متنوع را در پست های گوناگون مورد آزمایش فراغت دهیم، استاندارد آمادگی بدنی آویشن را شناسایی کنیم همچنین استراتژی و لباس بازی مورد دیدن خودمان را انتخاب کنیم. تو اندونزی بیشتر روی برنامه های هجومی آویشن کارکردیم که داخل خلق موقعیت بسیار موفق بودیم اما عمه شکست ما استعمال از موقعیت حیات که باید این دشوار اندوه حل شود.

سرمربی تیم مقصود تکثیر کرد:دستاوردهای سفر اندونزی برای همه ما بسیار جالب توجه و کار کننده وجود. تصعید طولانی، اختلافساعت و تغییر پروگرام خواب بازیکنان، رطوبت و هوای شرجی بالی شرایطی است که ما را داخل موضع مثل تایلند قرارداده و با مانند سازی مناسب وارد مسابقات نهایی خواهیم شد. تنظیم پروگرام خواب، محکمی استعداد جسمی و آمادگی بدنی ازموضوعات مهمی است که داخل اردوی خاتمه باید مورد توجه قرار بدهیم.

استیلی نیز تو خصوص بازی برابر قطر گفت:هماورد ما تیم بسیار قدرتمندی است، ٣ بازیکن از تیم بزرگسالان را دراختیار دارند و سرمربی توانمندی مثل فلیپ سانچز، ما هم بعضی از نفرات متشابه محبی، صیادمنش و مهدی خانی را دراختیار نداریم ولی این مسئله نباید تاثیری در کار داشته باشد چرا که مرام حقیقی آزمایش استاندارد آمادگی تمامی نفراتاست و این فرصتی است که همه بازیکنان توانایی خودشان را نشان بدهند. روزهای گذشته تمرینات بسیار دهش را درمجموعه اسپایر برگزار کردیم و بازیکنان از هر نظر آماده حضور در این بازی هستند، امیدوارم درون این بازی بتوانیم در حدتوان واقعی خودمان ظاهر شویم.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به علل و عوامل شکل گیری نماینده امنیت اقتصادی بیان کرد: پلیس امن اقتصادی با این هدف که قبل از این که جرمی شکل گیرد وارد عمل می شود، در واقع پیش بینی و پیشگیری را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و در صورت نیاز رفتار مقتضی صورت می گیرد.

رئیس پاسبان امنیت اقتصادی ناجا داخل توضیح برنامه و اقدامات پیش روی این نماینده اظهار کرد: یکی از پروگرام هایی که برای پلیس امنیتاقتصادی حائز ابهت است، استقرار داخل بنادر است که در حال حاضر در ۱۰ بندرگاه معتمد شده ایم و ان شاء الله بوسیله دستاورد و نتایج مثبت و مطلوبی خواهیم رسید؛ البته تأکید فرمانده ناجا برای فعالیت درون این حوزه، بر تعامل و امر گروهی است.

وی با پیش روی این که در حوزه فعالیت گمرکات، ضبط ها و کشفیات خوبی داشته ایم، افزود: با اجرای طرح ها و عملیات های مختلف در برخورد با قاچاق لوازم و ارز، حدود ۶۸ درصد تکثیر پرونده کشفیات خلال هفت ماهه سال ساری داشته ایم. از طرفی در حوزه برخورد با تخلفات جرایم مالی خصوصاً بذر درشت ها موفق بوده ایم.

سپهبد مقیمی افزایش کرد: اقدامات چشمگیری داخل خصوص رصد و پایش فعالیت های مرزوبوم اقتصادی صورت خمود که نویدبخش غبطه و آینده خوبی بخاطر امنیت اقتصادی قلمرو است.

مهتر نماینده ایمنی اقتصادی ناجا تو اختتام گفت: از تیمار وطنان می خواهم درون صورت تصرف هرگونه خبری داخل خصوص مباحث مفاسد اقتصادی به ویژه مرتبط با معیشت مردم، مراتب را به ۱۱۰ گزارش دهند.
به نظر می رسد اپلیکیشن فیسبوک داخل iOS تو فداکار مواقع دوربین را در پس ماخذ بدون اطلاع کاربر فعال می نرم. بااین حال، فیسبوک گفته است مبتلا ارائه ی راه حلی برای رفع این بغرنج است. برخی کاربران باخبر شده اند وقتی از فیسبوک کاربرد می کنند، این شبکه ی اجتماعی دوربین آن ها را بازمی بطی ء. چندین نفر متوجه این حفره ی امنیتی شده و گزارش داده اند زمانی که در حال گشت وگذار در فید فیسبوک هستند، دوربین گوشی آیفون آن ها در پس زمینه کوشا است.مقاله های مرتبط:زاکربرگ چگونه بوسیله منفورترین مرد دنیای فناوری تبدیل شد؟هم بنیان گذار واتساپ: کاربران باید حساب های کاربری فیسبوک خود را پاک کنند

این مشکل ازطریق چندین پست در توییتر معلوم شد. کاربران عنوان کرده اند وقتی در حال تماشای ویدئو یا عکس هستند، دوربین در پس اساس ی فیسبوک فعال شده است. پس از کلیک روی ویدئو به صورت تمام صفحه، بازگشت بوسیله حالت معمولی باعث اشکالی می شود که ترتیب اپلیکیشن فیسبوک موبایل را کمی بوسیله راست منتقل می نرم. تو فضای باز سمت چپ، می توان مشاهده کرد که دوربین تو پس بنیاد فعال شده است.

این روند در چندین تک و اولین وهله در تاریخچه ۲ نوامبر (۱۱ آبان) عنوان شده است و از آن زمان، چندین بار این موافقت اعاده شده و CNET همچنین آن را مشاهده کرده است.

گای روسن، مدیرعامل حصه ایمنی و یکپارچگی فیسبوک، روز سه گانه شنبه درون توییتی اخبار کرد به نظر می رسد این جریان حفره ای امنیتی و همدستی در حال معاینه آن است. در توییتی دیگری وی عنوان کرد فیسبوک روز سه گانه شنبه رویه محلول را با ارائه ای به روزرسانی به اپ استور ارسال می کند.

روسن دراین باره می گوید:اخیرا بیدار شدیم نرم وسایل iOS ما به اشتباه در حالت لنداسکیپ عمل می شده است. هفته ی گذشته بخاطر حل این موضوع نسخه ی ۲۴۶ را منتشر کردیم که بعدا مسبوق شدیم حفره ای امنیتی در این نسخه وجود دارد که وقتی روی عکسی ضربه خورده شود تا در اندازه ی بزرگ نمایش داده شود، تا حدودی وارد صفحه ی دوربین می شوید. ما مدرکی مبنی بر بارگذاری عکس یا فیلم ازطریق این حفره ی امنیتی نداریم.

داریل لاسافین، مدیر نوآوری آژانس بازاریابی Dame Digital در فیلیپین، گفته است وقتی بامداد یکشنبه اولین بار بوسیله این بغرنج تلاقی کرد، آن را نوظهور گرفت و تامل کرد فقط ایرادی جزئی است. سپس، وقتی به استفاده از فیسبوک درون کشش روز ادامه داد، نمی توانست برای حل دشوار موثر کند؛ ولی مسبوق شد دوربین همچنان تو پس زمینه فعال است. لاسافین در پیامی گفت:فکر می کردم مشکل فقط از گوشی من خواه نرم افزار است که دوربین قدیم داخل پس زمینه در حال کار است؛ اما همان شب فهمیدم این شاق همچنان ادامه دارد.

لاسافین خودش تلاش کرد مشکل را با حذف و نصب مکرر ی درنگ افزار حل کند و دسترسی فیسبوک به دوربین را بردارد؛ اما دوربین همچنان بعد از آن همه کار محسوس می شد؛ ولی وقتی دسترسی های فیسبوک را لغو کرد، فقط یک ورقه ی سیاه مشخص می شد.





بوسیله نظر می رسد این دشوار فقط به خشکی امدن آخرین نسخه های iOS تأثیر می گذارد و در دستگاه های اندرویدی این اتحاد نمی افتد. Next Web گزارش داده این اشکال تو iOS 12 پیدا نمی شود. باگ دوربین می تواند ضربه ای ناخواسته ی دیگری به خشکی امدن پیکره ی امنیت فیسبوک خبردار درنگ. این انبازی تو ژوئن (خرداد) مصالحه کرد پنج میلیون دلار جریمه ی نقدی به شفیع ی محافظت نکردن از داده های مردم بپردازد. سابقه ی زشت فیسبوک در حفظ کردن حریم مخصوص به تصویر مجلل شبکه های اجتماعی کمکی نمی کند؛ اگرچه بوسیله رویت نمی رسد بوسیله نمو کاربران درآمد آن آسیبی رسانده باشد.





شهرت فیسبوک درباره ی حریم خصوصی به اندکی نگران کننده است که بسیاری از آدم هنوز هم عقیده دارند شبکه های اجتماعی به طور پنهانی مکالمات افراد را ازطریق میکروفون آن ها بایگانی می کنند.

لاسافین دراین باره می گوید:من بوسیله فیسبوک اذن ی دسترسی به دوربین را داده ام تا از توان My Day / Stories استعمال کنم و عکس ها و فیلم ها را بوسیله نشانی استاتوس آپلود کنم؛ اما آن موقع من موثر نمی کردم که حاجت به دسترسی دوربین داشته باشد.

وی گفت به برهان نگرانی از حریم مخصوص فیسبوک را پاک کرده است و مطمئن ازاله بعد از رفع این مشکل مجدد آن را نصب یواش.بیشتر بخوانید:فیسبوک پی با هدف انتقال پول داخل اپلیکیشن های فیسبوک معرفی کردن شدزاکربرگ چگونه به منفورترین مرد دنیای فناوری دگرگونی شد؟هم بنیان گذار واتساپ: کاربران باید حساب های کاربری فیسبوک خویشتن را پاک کنندفیسبوک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد؛ فیسبوک در اندام والدگوگل با مبلغی دوبرابر مبلغ پیشنهادی فیسبوک، فیت بیت را تصاحب کرد
اوایل مهر، مایکروسافت سرفیس پرو ایکس را با تراشه ی اختصاصی SQ1 شناساندن کرد. با اینکه تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ایکس ازنظر ظاهری دستگاهی ملیح به دید می رسد، پردازنده ی آرم ۶۴ بیتی SQ1 سفارشی از بسیاری از اپلیکیشن های موجود در مایکروسافت استور پشتیبانی نمی درنگ. 

موضوع عجیب زیرفون و جالب تر اینکه وقتی کاربران نیت دارند چنین اپلیکیشن هایی را بخرند، مایکروسافت استور از خرید آن ها مانع نمی شود و درنهایت، کاربران خرج را پرداخت می کنند و با دشوار ناسازگاری دستور کار با جهیز خود مواجه می شوند. 



مایکروسافت وعده داده است بوسیله زودی و با اشاعه بوسیله روزرسانی مایکروسافت استور، این مشکل را برای همیشه برطرف خواهد کرد. نسخه ی به روزرسانی شده ی مایکروسافت استور روی دستگاه مبتنی بر معماری ARM و جهیز عامل ویندوز ۱۰ برخی از این اپلیکیشن ها و بازی های ناسازگار را به کاربر نشان نمی دهد و آن ها را از فهرست جست وجو حذف می کند. باوجوداین، به نظر می رسد همچنان فدایی از اپلیکیشن هایی که روی تبلت سرفیس پرو ایکس کار نمی کنند، برای کاربران تو مایکروسافت استور نمایش داده می شود؛ درنتیجه، مایکروسافت باید روالی داخل پیش بگیرد که تمامی پروگرام های ناسازگار با پردازنده ی SQ1 را از فهرست نبض وجوهای مایکروسافت استور برای کاربران حذف شود. بیشتر بخوانید:تبلت کم پهنا سرفیس پرو ایکس مایکروسافت قابلیت تعمیرپذیری درخورتوجهی داردمایکروسافت با استودیوهای واقعیت ترکیبی امکان پرونده ویدئو ۳۶۰ منصب را فراهم می کندمایکروسافت تعامل قلم با ویندوز را ساده تر می کندمقامات آمریکایی به زودی مجوز معامله متاع و خدمات به هوآوی را صادر می کنندمایکروسافت: اسلک گستره و ژرفای موردنیاز برای بازآفرینی تعاملات کاری را ندارد
جاذبه یکی از چهار نیروی شناخته شده داخل فیزیک است. اما مانوس فیزیکدانان از این نیرو درحال تغییر و تحول است.

بوسیله میانه روی چه چیزی می تواند از نیروی جاذبه برای ما ملموس مرطوب باشد؟ یک شیء را رها کنید و فوری جاذبه بر آن مسلط می شود. همچنین در دبیرستان می آموزیم که جاذبه ، ماه و زمین را در مدار خود نگه می دارد و سبب می شود تا زمین در مدار خود به دور خور و ماه نیز درون مدار خود به دور زمین مستقر شده و به گشت خود ادامه دهد.

این جاذبه است که سبب می شود پاهایمان را با اطمینانِ فکر روی زمین قرار دهیم و قائم بایستیم. جاذبه ای که خوش نویسی توپ هر بسکتبالیست را تعیین می کند و گویی برای پرتاب هر موشکی به فضا حروف آن را دون کنترل خویشتن دارد. بوسیله طور تلخیص باید گفت که جاذبه، اجزای دنیا هستی را تو کنار هم استوار می نرم.  مقاله های مرتبط:تکثیر سرعت گسترش جهان؛ بحرانی در دنیای کیهان شناسیآیا نسخه های بی شماری از ما تو دنیاهای موازی وجود دارد؟

جاذبه یکی از چهار نیروی شناخته شده ی فیزیک است. سه نیروی دیگر نیروهای الکترومغناطیسی هستند که در مملکت الکتریسیته، مغناطیس، نور و یک جفت نیروی هسته ای که در مسافت های کوتاهِ درونِ اتم حکم فرمایی می کنند. ولی برضد آنچه تصور می کنید، جاذبه ناتوان ترین نیرو تو میان سایر نیروهای شناخته شده است؛ کافی است یک آهنربای کوچک را روی سوزن آهنی بگیرید. این آهنربای کوچک می تواند سوزن را از روی زمین بلند کند، درحالیکه جاذبه ی زمین هم با وجود جرم عظیمی که دارد درحال جذب کردن این سوزن است، اما پر حرارت ی این لگن آهنربای کوچک است.

نگرش دانشمندان به جاذبه از زمان نیوتن و داستان «افتادن سیب از شجر» تاکنون دچار تغییر و تحول فراوانی شده است و همچنان هم در حال تغییر است. هرگونه آگاهی جدیدی نسبت بوسیله نیروی گرانش می تواند نوری بر دنیای ناشناخته فیزیک بیفکند و درک دانشمندان را از جهان دچار تغییر کند.

جاذبه از منظر زیبای نیوتن

درون سال ۱۶۶۶، نیوتن از دانشگاه کمبریج به خانه ی خود در یکی از مناطق ییلاقی واقع داخل انگلستان برگشته بود. وی در آن زمان ۲۳ سال داشت. آنگونه که نیوتن سال ها سپس بوسیله یک زندگینامه نویس شرح می داد، بهره هنگام ظهر که نیوتن تصمیم داشت فقط استراحت کند و داخل دنیای تامل و غور سیر کند، ناگهان سیبی از درخت افتاد و ایده ی جاذبه بوسیله ذهن او خطور کرد. نیوتن به جرات از مقدماتی کسانی وجود که متوجه شد سیب از درخت بوسیله سوی زمین حرکت کرده و پایین می افتد. ولی آن چیزی که نگرش او را دوست داشتنی و متمایز می سازد این است که نیوتن موفق شد که به دستیار ریاضی اثبات بطی ء و نشان دهد که نیرویی که قادر است سیب را به لفظ زمین بکشد، همان نیرویی است ماه را در مدار گشت خود به دور زمین نگه می دارد.

تمامی اجرام در جهان هستی یکدیگر را جذب می کنند؛ این قانونی است که درون ناف نظریه ی جاذبه ی نیوتن نهفته است و امروزه به عنوان ضابطه جهانی گرانش از آن یاد می شود. عاملی که گلچین کننده ی ارزش این جاذبه است بزه اجسام است؛ مقیاس بزه ربط ی مستقیمی با نیروی جاذبه آن جسم دارد. به عبارتی هرچه جرم یک جسم بیشتر باشد جاذبه ی ناشی از آن غصه قوی تر خواهد بود.

یک نقاش که تصویر ذهنی خویشتن را از نیوتن ترسیم کرده است؛ نیوتن در باغ «وول استروپ» نشسته و با افتادن سیب از شجر به خاطر فرو می رود. این نقاشی را در عکس زیر مشاهده می کنید.



نیروی جاذبه ای که دو عضو به یکدیگر باخبر می کنند با فاصله ی میان آن دو مناسبت ی عکس دارد. یعنی نیروی جاذبه با افزایش فاصله میان دو تن کاهش میابد. همان طور که فیزیکدانان پیش روی داشتند، جاذبه با مربع (مجذور) فاصله ی میان دو جسم مناسبت ی عکس دارد. درواقع این فرمول اشعار می یواش که اگر فاصله دو جسم «دو برابر» شود، آنگاه استاندارد نیروی جاذبه ای که دو قامت به همدیگر باخبر می کنند «یک چهارم» می شود.

نیوتن دیدگاه خود را درباره ی نیروی جاذبه اینگونه شرح می دهد: کامل اجسام صرف نظر از فاصله و موقعیت مکانی، نسبت به یکدیگر جاذبه دارند.

ولی روانی ای داخل تک جاذبه بود داشت که همواره نیوتن را به فکر وامی داشت؛ چگونه این نیرو قادر است درون فضای تهی همچنان درست باشد؟

ریچارد پانک دبیر ی کتاب «جاذبه ی مرموزِ ذیل پای ما» در نیویورک می گوید: وجود نیروی جاذبه از مسافت های دور بخاطر نیوتن متناسب توجیه نبود. نیوتن تا روز آخر زندگی خود ابد می گفت شاید روزی بتوانیم از راز و رمز این پدیده پرده برداریم و دریابیم که جاذبه چگونه چنین اثری از خود بوسیله جای می گذارد.اینشتین انقلاب بوسیله پا می نرم

راز و رمزی که نیوتن به قفا آن بود پس از دویست سال توسط آلبرت اینشتین رک شد. اینشتین نظریه ی معروف نسبیت عام را زمینه طبیعت. نیوتن جاذبه را یک نیرو توصیف می کرد. درحالی که انیشتن جاذبه را مربوط به دگرگونی شکل و خمیدگی بستر مکان می داند.

پانک تشریح می دهد: در تصور نیوتن، جاذبه کنشی است که در سرتاسر محیط گسترده می شود. اما از دیدگاه اینشتین جاذبه تعاملی است میان محیط و اجسام.در این تصویر اینشتین را پای تخته سیاه می بینید که متعلق بوسیله سال ۱۹۳۲ تو رصدخانه ی «کوهستان ویلسون» واقع درون پیرامون لس آنجلس است. اخیرا، اخترشناسان از تلسکوپ این رصدخانه استفاده کردند تا نشان دهند گیتی هستی در حال گسترش است.

باید تقریر کنیم که حس خمیدگی هوا متجاوز دشوار است. برای اینکه این پدیده را داخل حافظه خویشتن تصور کنیم می توانیم یک توپ بولینگ را در دیدن بگیریم؛ سپس این توپ را روی پارچه ای فراغت دهید که با فاصله ی یک متر از زمین روی فضا معلق است و از اطراف به دیواره های محکمی وصل شده است. بوسیله محض قرارگیری توپ بولینگ روی این پارچه، اندازه توپ سبب می شود خمیدگی در سطح پارچه ابداع شود. اکنون کافی است تیله های کوچکی را تو دوره این توپ روی پارچه فراغت دهید. رفتار این تیله ها بوسیله رویه ای است که فرض می کنید توپ بولینگ داخل حال جذب کردن این تیله ها است. اما درواقع، انحنای سطح پارچه سبب می شود که تیله ها به حرکت درآیند. در این ویدئو مجاهدت شده است تا این تمثیل به تمثال کشیده شود.

 

آیا مفهوم جدیدی که اینشتین در خصوص جاذبه ارائه می کند، نظری ی نیوتن را رد می کند؟ پاسخ منفی است. نظریه ی اینشتین درباره ی گرانش فقط طولانی خیس و دقیق تر است. اگر می خواهید بدانید که یک توپ بیسبال چه زمانی و تو چه عمه ای روی زمین فرود می آید خواه خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی اینده چه زمانی اتفاق می افتد یا مشغول  محاسباتی از این دست هستید، باید گفت که قانون جاذبه ی نیوتن برای حل اینگونه مسائل کفایت می کند. ولی تو برخی موارد خاص، مثلا طی ارتکاب محاسباتی که با اجرام بسیار مجلل مانند سیاه چاله ها سروکار دارند باید از معادلات نکته سنج پر حرارت اینشتین استفاده کنید. جالب است بدانید که فقط از طریق نسبیت عام اینشتین می توانیم عملکرد اعجاب انگیز سیاه چاله ها و پدیده هایی مشابه امواج گرانشی را درک کنیم.

درون مجموع دانشمندان گرانش را همچون نیوتن بیشتر به شکل یک نیرو درون نظر می گیرند. حتی فضانوردان هم بیشتر انتظار دارند تا جاذبه را یک نیرو تلقی کنند. در دسامبر سال ۱۹۶۸، یک فضانورد به صیت بیل آندرس، هنگامی که موشک فضاپیمای آپولو ۸ از کره ی ماه بازگشت، یکسره ای را بیان کرد که حاوی پیام زیرکانه ای بود: من فکر می کنم نیوتن تسهیم بیشتری در راندن این فضاپیما داشته است.آینده ی گرانش چگونه رقم می خورد؟

با آن که نظری ی نسبیت عام اینشتین بسیار قاهر بوده و به سوالات و ابهامات بسیار یدکی در دنیای فیزیک پاسخ داده است، احتمالا قطعه ی آخر برای اتمام این پازل شگفت انگیز نیست؛ چراکه تاکنون هیچکس موفق نشده این تئوری را با نظریه ی بزرگتری در فیزیک یعنی مکانیک کوانتوم تلفیق یواش. مکانیک کوانتوم، فعالیت های ذرات زیراتمی را توصیف می کند. پانک می گوید: گرانش تنها نیرویی است که درون دنیای کوانتوم توضیحی برای آن وجود ندارد.مشکل ما این است که نظریه ی نسبیت عام با نظریه ی مکانیک کوانتوم سازگاری چندانی ندارد. گرانش تنها نیرویی است که در دنیای کوانتوم توضیحی برای آن وجود ندارد.

فیزیکدانان امیدوار هستند که تو آینده، نظری ی جدید و جامع لطافت تو فیزیک قادر به تلفیق تئوری نسبیت عام و مکانیک کوانتوم باشد. زمانی که این طور عملی ای جای خود را در دنیای فیزیک ظاهر کند، جاذبه ی مرموز از منظر دیگری تو دید فیزیکدان ها خودنمایی می بطی ء.بیشتر بخوانید:منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از سحابی روح تا کشف نسخه ای دیگر از تابلوی داوینچیافزایش سرعت گسترش جهان؛ دست پاچه داخل دنیای کیهان شناسیمنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از کهشکان مدوسا تا تایم لپس دیدنی ناسا از زمینمنتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از لباس های فضانوردی مسافران ماه تا دیوارنگاره گلادیاتورها نوبل فیزیک بوسیله کاشفان سیاره فراخورشیدی رسید
اول اسفند، گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس غم زمان با جشن ۱۰ سالگی کهکشانی ها معرفی شدند. حالا نوبت گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت رسیده تا معرفی و بوسیله بازار عرضه شود. چند روز پیش، گلکسی اس ۱۰ لایت سامسونگ تو بنچمارک گیک بنچ مشاهده شد. براساس مستندات گیک بنچ، باید منتظر گوشی هوشمند بعد اینده کره ای ها با پردازنده ی مرکزی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام و سیستم عامل اندروید ۱۰ و حافظه ی رم ۸ گیگابایتی باشیم. 

مقاله های مرتبط:سامسونگ، گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت را به محصولات خود افزودن می کندبررسی ویدیویی گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

سزاوار سرزنش تذکر است این گوشی هوشمند گواهینامه ی Brazil Anatel را گرفتن کرده و مستندات مربوط به این تأییدیه مشعر از آن است که گلکسی اس ۱۰ لایت با باتری ۴،۳۷۰ میلی آمپرساعتی بوسیله بازار نمایش می شود. باتوجه به اینکه معمولا باتری گوشی های هوشمند ۴،۵۰۰ میلی آمپرساعتی هستند، چنین حجم باتری برای گلکسی اس ۱۰ لایت حجم مناسبی محسوب نمی شود. ناگفته نماند شایعه ها و اطلاع دادن غیررسمی تأیید می کنند وسیله متاخر از فناوری شارژ کندرو ۴۵ واتی همچنین بهره می برد. 

سامسونگ هنوز کتاب رسمی رونمایی گلکسی اس ۱۰ لایت را اعلام نکرده است؛ ولی اعلام غیررسمی نشان می دهد این گوشی هوشمند با نمایشگر ۶/۷ اینچی سوپرامولد Full HD پلاس، دوربین سه گانه شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی تو پنل پشتی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی داخل رنگ های سفید و مشکی و آبی دردسترس کاربران صبر خواهد گرفت.  بیشتر بخوانید:گوشی تاشو جدید سامسونگ از سری W به زودی شناساندن می شودسامسونگ جزئیات رسمی One UI 2 را منتشر کردسامسونگ داخل گزارش مالی اخیرش، سود فروش گلکسی نوت 10 را درخورتوجه اعلام کرده استسامسونگ نرم افزار Galaxy Labs را برای بهینه سازی گوشی معرفی کردگلکسی S10 لایت سامسونگ در بنچمارک گیک بنچ دیده شد
به گزارش پایگاه خبری پاسبان ایران،  سرهنگ رامین پاشایی  گفت: فداکار افراد سودجو و کلاهبردار با مدل سازی صفحات بدلی درون قالب اعطا تخفیف جزا تربیت و رانندگی بوسیله مالکان خودرو تا سقف ۸۰ درصد قربانیان را به صفحات جعلی راهنمایی و پس از ارتکاب مهندسی اجتماعی و دریافت اطلاعات کارت بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب آنان اقدام می کردند.

وی افزود: پلیس فتا تو چهارچوب تصدی های محوله ضمن رصد دائمی فضای مجازی، اقدامات مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را معارفه و خنثی می کند.

پاشایی با اشاره قاعده این نوع کلاهبرداری تقریر داشت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و همچنین مشارکت مجموعه پلیس فتای استان اصفهان، ضمن مسدود سازی سایت مذکور، شناسایی مجرمان درون دستور امر پلیس قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا افزود: با معارفه رسانی های قیافه اندوهناک از سوی نیروی انتظامی و همکاری دوجانبه با رسانه ملی، آگاهی و بصیرت اشتراکی هموطنان نسبت به جرائم حوزه سایبر ارتقا مناسبی یافته ولی افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از ترفندهای مختلف، مترصد کلاهبرداری از هموطنان و به خصوص کاربران فضای مجازی می باشند.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: شهروندان بایستی نسبت به سانحه این گونه جرائم آگاه  بوده و متصل بوسیله مرجع ارسال این وضع تبلیغات و آگهی های دروغین هوشیار باشند و تمامی اعلام و نیازهای اطلاعاتی خود را فقط از منابع شریف خبری نظیر رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی دنبال کرده و درون صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از عادت سایت رسمی پلیس فتا به عنوان www. Cyber police.ir  حصه گزارشات مردمی جهت پیگیری لازم منعکس کنند.
بیش از ۳ دهه دفن زباله درجنگل های این منطقه و خلق کوه ۹۰ متری ازآن، حاصلی سوا بیماری های پوستی، تولید شیرابه سمی و آلودگی زیست محیطی بخاطر شهروندان منطقه و رودخانه های منتهی به دریای خزر نداشته است. سال هاست احداث تصفیه بناء شیرابه، انتصاب وسیله زباله سوز و ساماندهی پسماند از مطالبات مردم رشت شده است. درحالی که رسانه ها و فعالان زیست محیطی مدت های زیادی است نسبت بوسیله خطرات و تهدیدات زیست محیطی شیرابه های زباله سراوان و ورود آن به رودخانه ها، تالاب انزلی و دریای خزرهشدارمی دهند، اما دراوایل مهر ماه شهردار رشت گفته وجود: «مشکل سراوان بوسیله بسیار از ۲۰ سال پهلو می گردد و تجسس و ردیابی این موضوع زمانبر است»!

وی با رمز به آماده نبودن زیرساخت ها برای نصب دستگاه زباله سوزی که از مدت ها پیش خریداری شده گفته وجود: راه اندازی و نصب این دستگاه بوسیله منابع مالی مالی اضافی نیازمند است و ما منتظر کارشناسان آلمانی بخاطر انتصاب و سیاق اندازی این وسیله هستیم. اما اکنون بوسیله فاصله یک ماه از سخنان شهردار درخصوص کمبود منابع اعتباری برای انتصاب خاکروبه سوز، وی دراظهار نظری دیگر خبرازشروع بکار احداث دستگاه زباله سوز در رشت داد و گفت: زمین زباله سوز به پیمانکار تحویل شده، مهندسی مشاوره مربوط بوسیله پیدایش سوله و سایر اقدامات مربوط به تامین اعتبار عمل شده و تو حال حاضر، هیچ مشکلی دراین باره نداریم و تنها پیمانکار باید کار را آغاز درنگ.

وی پروژه پیدایش و روزی برداری از وسیله زباله سوز داخل رشت را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: فعلا مشکلی برای احداث تصفیه خانه شیرابه داخل سایت سراوان وجود ندارد و برای اتمام این تصفیه خانه، عملیات تو ۲ شیفت موثر با سرعت در حال عمل است و برابر برنامه ریزی ها، اگر موانع و مشکلی پیش نیاید، کمتر از ۳ ماه آینده بوسیله نصیب برداری می رسد. حجم های جدید مالی بخاطر ساماندهی پسماند گیلان

در حالیکه شهردار رشت، مشکلات مالی و حاضر بودن تخصیص به موقع منابع را دلیل اصلی نصب نشدن دستگاه خاکروبه سوز در سراوان اعتراف کرده حیات اما «پویا شهشهانی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گیلان خبر از ایجاد حجم های جدیدی داخل ساماندهی پسماند استان و تخصیص منابع متاخر می دهد. شهشهانی افزود: بین سال های ۹۵ تا ۹۷ درون حدود ۷۴ میلیارد تومان اعتبار ملی از لفظ بخت بوسیله مدیریت پسماند گیلان اختصاص داده شد که بعد از رایزنی های بسیار تو تهران موفق به منحصر آن شدیم. از این مبلغ فقط ۳۰ میلیارد تومان بخاطر معامله و انتصاب دستگاه خاشاک سوز و ابینه فنی آن در سراوان رشت خاص یافت و مابقی درون پروژه های مختلف شبیه ابداع جاده دسترسی به سراوان، خرید سامان آلات کارخانه وهله آلی و کارخانه های کمپوست لنگرود و انزلی نفقه شد.

وی از انحصار قدر ۳۱۴ میلیارد تومانی مصوبات سفر آخر رئیس جمهوری بوسیله گیلان نیز گفت و دنباله داد: ۲۳۰ میلیارد این مبلغ وهله دیگر به دستگاه زباله سوز سراوان دلبستگی گرفت و ۸۴ میلیارد پایا الباقی به بهسازی مکان های دفن خاکروبه و کارخانه های کمپوست طاس استان ویژه داده شد.
شهشانی به حاجت ۳۰۰ میلیاردی دیگر دراین بخش رمز کرد و افزود: باید تا پایان برنامه ششم توسعه، دیگر زباله ای برای تدفین درون مراکز پسماند استان نداشته باشیم و همگی تلاش کلکسیون استان اینست که زباله های تولید شده داخل استان فقط برای وسیله زباله سوز و پردازش خاکروبه جمع آوری شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان بوسیله پیش بینی هزارمیلیارد تومانی داخل قانون بودجه کشور نیز اشاره کرد و گفت: وزارت کشور و موسسه صنعت و هوا زیست و راه اندازی شهرداریها به نعوظ شدید پیگیر اختصاص منابع مالی این اعتبار هستند.

شهشانی به اتفاقات مثبت و خوب در سراوان نیز اشاره می کند که از چشم رسانه ها دور باقی مانده است. وی می گوید: صرفا آن چیزی که از سراوان در رسانه ها منعکس می شود خاکروبه است. اما جاده کشی، ایجاد فنس، اقدامت بهداشتی از عموم کاهش پوشش خاکروبه و کاهش آلودگی و مگس نیزدر این منطقه عارض محزون که حاصل بخش بوده است. شهشهانی قرارداد خرید و نصب دستگاه خاشاک سوز را ۲۷ ماه عنوان کرد و گفت: دراین مدت اتفاقات و حوادث غریزی یدکی ممکن است رخ بدهد و زمان پایان پروژه را طولانی برنده درنگ اما بعد از آن گیلان مبصر ترین نیروگاه خاشاک سوز سرزمین را خواهد داشت و سعی و مجاهدت همگی مایه های استان تو بر طرف کردن مشکلات و مدیریت پسماند زباله استان راحتی پژمرده است. ساماندهی خاکروبه به منابع مالی و وقت زیادی نیاز دارد

«همایون اجتماعی شاهرودی» کارشناس پسماند غم تو این باره می گوید: معضل پسماند فقط مختص به گیلان زدودن و کل کشور با آن محبوس است و شهردار رشت نیزبه نیکی به این موضوع واقف است اما او یک شهردار است و مطالبات شهروندان فقط درخصوص زباله نیست. شاید شخص شهردار با بیان این مطلب صلاح دیده جهش اجتماعی ونگرانی های بشریت نسبت به این مساله را کاهش دهد که البته یکی از راهکارهای کاهش دریافتن ها به سراوان نصب زباله سوز خواهد بود.

مدنی امتداد می دهد: مشکلی که در گمارش زباله سوز حیات دارد عدم تخصیص منابع مالی انتصاب دستگاه از لفظ دولت است. دستگاه زباله سوزش ۵۰۰ تنی TTS در زمانی خریداری شد که هزینه گمارش آن ۳۸ میلیارد تومان بود اما حالا برای نصب آن باید ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی داخل اختیار شهرداری باشد. درواقع اکنون تخصیص بودجه ای که بتواند گمارش این پروژه را تسریع یواش هنوزانجام نشده و با توجه به اینکه دراقتصاد مقاومتی قرار داریم، دولت و دایره پروگرام بودجه و شخص نوبخت دستش دراینباره بسته است. این هزینه می بایست داخل قالب بودجه سنواتی از لفظ بخت بوسیله شهرداری رشت داده شود.

وی به لزوم دخول بخش خصوصی در پروژه سراوان تاکید می کند و می افزاید: دراستان تهران بخاطر پروژه مشابه نصب زباله سوز ۶۰ درصد منابع ازسوی شهرداری و ۴۰ درصد توسط حصه خصوصی ارتکاب شد.  این کارشناس پسماند با رمز به اینکه انفراد منابع مالی شهرداری و کاهش درآمدهای شهری موجب شده شهردار نتواند منابع مالی مورد احتیاج نصب دستگاه را مطمئن کند میگوید: نگه داشت قصبه رشت خویشتن هزینه بردار است و از طرف دیگر درآمدهای شهرداری کم شده است. وی متقی است: مباحث زیست محیطی از عموم بحث سراوان رشت نیازمند فعالیت بسیار گران و هزینه بردار است. ساماندهی کوهستان زباله و کاهش خطرات زیست محیطی این منطقه به منابع مالی و لمحه زیادی نیاز دارد.
به گزارش ایسنا، حمید میر خبرنگار ارشد پاکستان همچنین درون توییتی به حمله قلبی نواز برومند نخست وزیر قبلی پاکستان اشاره کرد و نوشت: نواز معتبر درون درمانگاه لاهور دستخوش حمله قلبی شد.

خبرگزاری جئونیوز نیز گزارش داد که شرایط سلامتی نواز برومند از هفته گذشته که به خاطر کاهش اکید پلاکت خون بوسیله درمانگاه منتقل شده بود، وخیم شده است.

محکمه ممتاز لاهور روز جمعه راحتی وثیقه ای را به دلایل پزشکی برای نواز شریف صادر کرد. وکلا و حزب نواز شریف اطلاع دادن کردند که دادگاهی در پاکستان روز شنبه قرار وثیقه موقتی برای نواز محترم بوسیله خاطر مشکلات سلامتی صادر کرد. نواز برومند که سه گانه دوره مبدا وزیر پاکستان بوده درون حال مجهز دوره هفت ساله حبس خود را بوسیله تامل اتهامات شورش مربوط به داشتن کارخانه فولاد درون خارج از کشور سپری می کند.

این دادگاه این قرار وثیقه را تا روز سه شنبه تعیین کرده و قضات پس از آن درخواست دیگری به محکمه ارائه خواهند کرد و در آن به ظهر لغو محکومیت نواز شریف هستند.

ظفرالله، مشاور نواز شریف به خبرنگاران گفت: این دادگاه فراغت وثیقه موقتی بخاطر نواز شریف صادر کرده است و مجددا در خصوص درخواست دیگری برای یک صبر وثیقه دائمی تشکیل جلسه خواهد داد.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی دنبال پنجشنبه تو حاشیه نویسی اختتامیه همایش استانداران سراسر ناحیه در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین تقدیر انتخابات احراز هویت است و بیشترین تخلفات درون این پاره قیافه می دهد از این رو با شورای نگهبان به اصلاح رسیدیم که از جهیز الکترونیکی برای این بخش استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین بوسیله سازش بدوی روان ایم که شهود و لحاظ آراء تو ۱۴۰ ولایت همچنین الکترونیکی باشد.

وزیر کشور گفت: کامل پروگرام ریزی ها بخاطر برگزاری انتخاباتی امن، سالم و با ابهت عارض پژمان است و روال محور و ملاک خواهد بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هماهنگ کردن دستگاه های مختلف در برگزاری انتخابات از وظایف وزرات قلمرو و استانداران است، افزود: استانداران نقش مهمی درون برگزاری انتخابات امان و تندرست دارند لذا درون همایش استانداران تو مشهد نکات لازم در این خصوص تک بحث راحتی گرفت. پول های نامشخص برای انتخابات مساله ساز است

وزیر ناحیه در خصوص ادخال پول های جنب بوسیله عرصه انتخابات نیز گفت: پول با هر منشا نامعلوم و نامشخصی که بااطلاع انتخابات و هر جریان سیاسی شود، می تواند دشوار خلق کردن بطی ء.

رحمانی فضلی افزود: برای جلوگیری از این مهم لایحه ای توسط شانس و وزارت کشور تدارک و به محفل ارسال شده است که بر اساس آن هر محدودیت که در انتخابات داوخواه می شود باید صورت مالی داشته و منابع، نگرش و خوش نویسی درآمدش صریح باشد.

وی ادامه داد: در حال مهیا قانون خاصی بخاطر مقابله با ورود پول های نامشخص به عرصه انتخابات نداریم اما این بوسیله معنای سپرده بودن مشت در حوزه بازرسی محو و هر گروه و حزبی گزارشی از دخول پول هایی با منشا نامشخص و منابع نامناسب در انتخابات نمایش دهند در محاکم بدان رسیدگی می شود.

وی افزایش کرد: قانون را داخل مقوله انتخابات قانون اجرا می کنیم و با شورای نگهبان غم باهم اتحاد کردن موکد داریم و بنا پهلو این است که از هیچ محلی در هیچگاه مرحله ای حقی از کسی حق نشود از این رو شخصا شکایات را پیگیری می کنم.