مقاله انجمن

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

اسنپ حزن زمان با جشن گرفتن پنجمین سال از فعالیت خود، آماری از عملکردش خلال ۵ سال اخیر را منتشر کرد که حاوی نکات جالب توجهی است. اسنپ در بیانیه ی خویشتن با رمز به این نکته که درون روزهای اول همه چیز مرموز بود و قدم ها آهسته برداشته می شد، از چسبیدگی به آمار یک میلیارد سیر هنگام ۵ سال اخیر معارفه داد. اسنپ امروز یکی از بازیگران ارشد سیستم تعهد پرداخت تاکسی آنلاین است که با تکیه کنار آمار و ارقام داخل منطقه نیز جزو استارتاپ های مبصر به احصائیه می جوی. 

بنابر اطلاعات ارائه شده، اسنپ درون اولین روزهایش، فقره خود را با حضور ۱۰ راننده آغاز کرده و امروز در حالی پنجمین سال از فعالیتش را جشن می گیرد که تعداد رانندگان ثبت معروفیت شده از سرحد ۲ میلیون نفر گذشته و از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر راننده ی فعال سرویس هستند. از میان تمام رانندگانی که تو اسنپ مشغول به کار هستند، یکی از رانندگان با ثبت بسیار از ۲۵ هزاره و ۲۱۲ سفر، آمار جالب توجهی را از خود به جای گذاشته است؛ زمانی این آمار جالب تر می شود که تعداد سفرها را به تعداد روزهای پنج سال اخیر تقسیم کنیم؛ رسول مورد رمز درحالی به این طور آماری دست یافته که چنانچه تعداد آمارها را انشعاب برای تعداد روزهای پنج سال کنیم، به مغز جالب توجه روزمره ۱۳ سیر می رسیم. 

ولی بهتر است به آمار مسافران اسنپ نیز اشاره کنیم. براساس آمارهای ارائه شده نزدیک به ۳۰ میلیون مسافر طی پنج سال اخیر از خدمات اسنپ مصرف کرده اند. هرچند اسنپ پنجمین سال تولدش را جشن می گیرد، آمار مسافرانش طی یک سال اخیر به ادعای این سرو ۵۰ درصد افزایش یافته که مدال از جاافتادن هرچه بیشتر اسنپ حتی بین کاربرانی دارد که قدری دیرتر از سایرین به فناوری ها و سرویس های نوین روی خوش نشان می دهند. 

مسافران اسنپ در طول پنج سال اخیر زیاد از ۳۶۵ میلیون شایسته کردن طی کرده اند که زمانی زیاد از ۴۱ هزار سال است. مسافت هنگام شده بخاطر طولانی سفرهای اسنپ همچنین هنگام پنج سال اخیر مقابل با ۸ میلیارد دو ۲۴۶ میلیون کیلومتر است که مقابل با ۱۰ هزاره و ۶۰۰ بار رفت و رجعت به کره ی ماه مه شود. 

اسنپ با شعار «۵ ساله بی قراری مسیریم، با شما این هم مسیری ادامه داره» در پی دست کشف کردن به رکوردهای جدید درون راسته نوپای کسب وکار نوین ایران است. بیشتر بخوانید:شارژ خودکار بوسیله کیف پول اسنپ و آپ تکثیر شدتخفیف اختصاص اسنپ به مناسبت روز جهانی معلولاناولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی های اینترنتی واریز شدکمک هزینه اسنپ برای تهیه بنزین تمدید شداسنپ برای جبران افزایش بها بنزین کمک هزینه صیقلی می کند
بوسیله گزارش روابط عمومی استودیو ورزش سازی «کوییز آو کینگز»، این بازی پرمخاطب موبایلی، چهارمین سالی است که یلدا را به عنوان رویدادی ارشد در تخمین خود لحاظ می کند و برای امسال نیز برنامه های ویژه ای دارد.دور هم بیشتر خوش می گذره!

به بهانه ی یلدای کوییزی و مهمانی ی «منم بازی»، قسمت دورهمی بوسیله بازی افزودن می شود. این بخش با دو سرنوشت «دوستان» و «لیگ دوستانه»، بوسیله کوییزبازان این امکان را خواهد عدل در قالب حالت محبوب لیگ ستاره، با یکدیگر هم چشمی کنند. همچنین، آواتارهای خاص ی یلدا هم زمان با آغاز جشنواره به بازی اضافه خواهند شد.

کوییز آو کینگز سعی می کند قرین ابد علاوه پهلو سرگرم کردن مخاطب، دلیلی برای دورهم جمع کردن افراد و افزایش داده ها عمومی آن ها باشد. یکی از محبوب ترین بخش های کوییز در سال های اخیر، چالش ها (Special Events) هستند. چالش های کوییزی با موضوعات و اهداف و مأموریت های متفاوتی دراختیار کوییزبازان راحتی می گیرند. در قضیه هر چالش، اهدافی پیش روی مخاطب قرار می گیرد و با ایفا آن ها، هدایای کوییزی بوسیله شخص فرع می گیرد.



نکته ی جالب درباره ی چالش های یلدایی، تمرکز آن روی هدایای بیرون از بازی و دوست داشتنی تر برای قشر وسیعی از مخاطبان ۲۰ میلیون نفری «کوییز آو کینگز» است. چالش «خوان ی یلدایی» با محوریت یلدا و اِلِمان های آن برگزار می شود. در «گردونه ی تیمی»، کوییزبازان در تیم های سه گانه نفره با یکدیگر رقابت می کنند. همچنین، سؤال های مخفی یلدایی درون روزهای پایانی این جشنواره دردسترس هستند. شب یلدا حزن با رویدادی خاص همراه خواهد شد که قطعا برای کاربران قدیمی کوییز و حتی کوییزبازانی که به رطوبت به این خانواده بی وقفه اند، جذاب خواهد بود.اختصار ای از برنامه ی چالش های یلدایی تو بازی۲۳ آذر: چالش خوان ی یلدایی۲۶ آذر: گردونه ی تیمی۲۷ آذر: چالش دعوت دوستان۲۹ آذر: سؤال مخفی یلدایی



برازنده تذکر است کوییز آو کینگز در این جشنواره، در تمامی شبکه های مدنی خود مسابقات خاص ای برگزار خواهد کرد و همراهان کوییز می توانند با دنبال کردن صفحات این بازی تو شبکه های اجتماعی، از جوایز نقدی و غیرنقدی آن باخبر شوند.

هم اکنون، می توانید جدیدترین نسخه ی بازی را ازطریق لینک پایین تر گرفتن کنید:

https://tracker.metrix.ir/g7kewd/

اینستاگرام رسمی کوییز آو کینگز:

http://instagram.com/quizofkings

توییتر رسمی کوییز آو کینگز:

https://twitter.com/QuizofKingsبیشتر بخوانید:بوسیله روزترین انیمیشن و کارتون ها را با اینترنت مجانی در دیجیتون ببنیدخدمات ابری پیشرو و مهم ترین مزایای کاربرد از خداوندگار ابریشرکت بازرگانی سفیربهره گیری از ابزارهای کیلیدی در راسته مسکنچطور سیم کارت 0912 اقساطی بخریم؟
براساسSGASGASGجدیدترینAROOOOگزارشAROOOOمرکزAROOOONSGASGASGHAROOOOکنترلAROOOOوAROOOONSGASGASGASGHAROOOOپیشگیریAROOOOبیماریAROOOONAROOOOCDCSGHAROOOONSGHAROOOON ، فعالیت آنفلوآنزا از ابتدای ماه نوامبر (افزایش)یافته است و غبطه می رود که این روانی همچنان امتداد داشته باشد در سال جاری، فعالیت ویروس چند هفته زودتر. از سال های گذشته آغاز شده است معمولا فصل آنفلوآنزا تو آمریکا در خزان آغاز. می شود و ارتفاع آن معمولا داخل فاصله ی ماه های دسامبر و مارس است این انفصال تا اواخر ماه مه دنباله پیدا. می کند درون کشش ۳۶ سال گذشته، آنفلوآنزا اغلب درون.

ماه های دسامبر و ژانویه رو به افزایش وجود و داخل ماه فوریه بوسیله اوج خود می رسید اما CDC می گوید، در زمستان سال جاری،. احتمال اینکه بلندی بیماری در ماه دسامبر باشد، ۴۰ درصد است درحالی که این خلع مقدور است در اوایل.

اطراف به اوج خود برسد، جنبه ی غیرمعمول آن این است که بوسیله وسیله ی سویه ی B از ویروس آنفلوآنزا تربیت می شود این موضوع لزوما خبر کریه یا عطا تراشیدن. بلکه فقط غیرمعمول است نوع B یکی از سه نوع ویروس آنفلوآنزا. است که مردم را آلوده می کند دو نوع دیگر A و C هستند که. C بسیار خفیف A است نوع چهارم یعنی نوع D نیز وجود (دارد ولی عمدتا موجب آلوده شدن گاوها می شود در بیشتر فصول آنفلوآنزا ویروس نوع A،). جنس غالب است ویروس های نوع A با عده گذاری. حروف N و A H علامت داده می N شوند، H قرین H1N1 و H3N2 کد ویروسی دست خط H.و N

بوسیله H زیبایی N علامت دهنده ی هماگلوتینین Ha یا (H و H) نورآمینیداز Na (یا N N) است که هر دو مولکول های ویروسی اند که روی سطح خارجی ویروس دیده می شوند. مولکول هماگلوتینین به ذرات ویروسی دستیار می کند که بوسیله سلول های موجود در مجاری تنفسی حمله یواش و نورآمینیداز بوسیله ویروس های نو تشکیل شده این امکان را می دهد که از مورچه ی ویروسی جدا شده و خود را به سلول های دیگری در بدن میزبان برسانند و به آن ها حمله کنند. بوسیله دلیل اینکه مولکول های مذکور مربوط به ذره ی ویروسی هستند، می توانند بوسیله سیستم کنف در شناسایی ویروس آنفلوآنزا کمک کنند. ویروس های جنس A A سریعا تشنج معین کرده و آرایش H مولکولی N H و N آن ها. تغییر می کند به این خاطر، سیستم حمایت نمی تواند آن ها را شناسایی بطی ء یا شناسایی آن ها بخاطر سیستم زنهار بدن. دشوار می شود H ۱۸ زیرگونه ی H N و ۱۱ زیرگونه ی N شناخته شده است که در مجموع ۱۹۸ خیساندن.



ممکن را تشکیل A می دهند ویروس های نوع A می توانند روش های مختلفی قرین انسان، بسیاری از. پستانداران و پرندگان را آلوده کنند این امر بوسیله آن ها فرصت H زیادی N می دهد که مولکول های H و N خود را. دگرگونی داده و ترکیبات جدیدی را ایجاد کنند گاهی اوقات، ترکیبات متجاوز خطرناکی تشکیل می شود که می تواند تو سرتاسر گیتی شیوع روبرو کند، قرین آنفلوآنزای خوکی-H1N1 اجل باری که در فصل. آنفلوآنزای ۲۰۱۰ ۲۰۰۹ تو جهان عالمگیر پیدا کرد طبیعتِ قدیم درحال تبدیل ویروس نوع A، علت اصلی این موضوع است که چرا آنفلوآنزا می تواند چنین کشنده باشد و ما.باید هر فصل:واکسن متفاوتی را دریافت کنیم مقاله های مرتبط آنفلوآنزا چیست؟ علائم، درمان و تأثیر واکسن در پیشگیری از این بیماریآنفلوآنزا و سرماخوردگی چه تفاوت هایی با هم

دارند؟تفاوت بین عفونت ویروسی و عفونت باکتریایی چیست؟ ویروس های جنس B که داخل این جزئی از جمله. عالمگیر مشهود H کرده N اند، این رفتار را ندارند مولکول های H و N موجود روی سطح. آن ها با سرعت کمی تبدیل ژنتیکی پیدا می کند ویروس (های نوع B تنها انسان ها). را آلوده می کنند و به ندرت فُک ها را این فرمان انگیزه می شود آن ها فرصت کمتری. برای اختلاط شدن با انواع دیگر و نوآرایی داشته باشند از زمانی که ویروس های نوع B برای اولین بار داخل دهه ی ۱۹۴۰ کشف. شدند، آن ها هیچ گاه موجب همه گیری جهانی H نشدند ویروس های سنخ B، به جای ترکیب مولکول های.

H و N، عمدتا براساس نسل ژنتیکی خود شناسایی می شوند درون دهه ی ۱۹۸۰، ژنتیک دانان چنین بیان کردند که. ویروس های نوع B به « دو/خاندان » ژنتیکی جداگانه تعلق دارند آن ها از نام گذاری B ویکتوریا بخاطر اشاره « به/سویه» ای که در استرالیا دیده شده بود و از B یاماگاتا برای نشان اعطا کردن.

سویه ای که تو کشور ژاپن روبرو شده بود، مصرف کردند ویروس های جنس. B معمولا مسئول حدود یک سوم از کود بیماری آنفلوآنزا هستند سال ها، پژوهشگران احتمال می کردند که آن ها به. جهت تکامل آهسته و محدودیت میزبان، سویه های نسبتا خفیفی هستند اما مطالعات اخیر علامت داده است که آن ها می توانند موجب بیماری شدید. و گاهی مرگ و میر فراخ ای تو یک جزئی از جمله.



شوند ویروس نوع B اغلب تو کودکان تشخیص داده می. شود نتیجه ی آزمایش های آنفلوآنزا مثبت گزارش شده به CDC بخش های سبز میله ها

علامت دهنده ی ویروس های سنخ B است آخرین داده ها مقابل ابتکاری ترین اطلاعات برنامه های نظارتی در کشور آمریکا، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از ویروس های آنفلوآنزا که از مقیاس های بیماران این. عزل آنفلوآنزا استثنا شده است، از نوع ویروس/B بوده. است از این درصد، ۹۷ درصد از قبیله B/ ویکتوریا بودند طی چند هفته-ی گذشته، نسبت سویه های B. ویکتوریا در بین موارد آنفلوآنزا مثبت/رو به افزایش بوده است هنوز نمایان نیست که چرا B ویکتوریا درحال افزایش است یا این. افزایش چه پیامدهایی را برای سایر فصل آنفلوآنزا به دنبال دارد اسکات پاولی، سخنگوی CDC، می گوید که پیش دماغ آنفلوآنزا دشوار است و هنوز زود است.

که درمورد شدت احتمالی بلای ناگهانی طی این گسستگی سخنی گفته شود همچنین باید توجه داشته باشیم که موارد ویروس نوع B درون سال های-اخیر نسبتا ناچیز بوده. است و این ویروس داخل جزئی از جمله ۲۰۱۹ ۲۰۱۸ تقریبا دیده نشد این امر بدان معنا. است که به طور طاسی ایمنی کمتری تو جمعیت وجود دارد البته آزمایش های نخستین مدال می دهند که سویه ای از ویروس که در. جمعیت درحال ماتم است، درون A واکسن آنفلوآنزای امسال نیز حیات دارد نیز انواعی از ویروس جنس A که تو فدایی از نمونه ها دیده.

شده اند،

همچنین با سویه ی استفاده شده در واکسن همخوانی دارند واکسینه شوید به گفته ی پاولی، اطلاعات آزمایشگاهی کمی درمورد فردی ویروس های جمع آوری شده از ماه اکتبر. بود دارد، بنابراین هنوز نمی توان درمورد کارایی واکسن مولود گیری کرد نگرانی هایی در این تک وجود دارد که واکسن توصیه شده برای فصل آنفلوآنزای سال ۲۰۲۰ تو نیمکره ی جنوبی، نسبت به واکسن تهیه/شده بخاطر نیمکره ی. شمالی، حاوی انواعی متفاوتی از ویروس های B ویکتوریا و H3N2 است اما باز پیش بینی مفارقت.

آنفلوآنزا دشوار است و هنور مهلت است بگوییم چه اتفاقی خواهد افتاد پاولی می گوید فارغ از اینکه واکسن امسال تا چه قطع. با ویروس های درون گردش تطابق داشته باشد، قبض واکسن مهم است واکسن می تواند شما را کاملا نجات دهد. و از عالمگیر:بیماری کم کند یا حداقل از شدت عفونت بکاهد او می گوید ستاندن واکسن آنفلوآنزا بهترین گونه بخاطر کاهش.

خطر ابتلا بوسیله آنفلوآنزا و درگیری با عوارض احتمالی جدی آن است طبق/برآورد CDC، داخل منفصل آنفلوآنزای سال جاری داخل کشور آمریکا، حداقل ۱ ۷ میلیون تک آنفلوآنزا رخ داده است که.منجر به:۱۶ هزار مورد بستری و ۶۱۰ تک اجل شده است بیشتر بخوانید آنفولانزا چیست؟ علائم، درمان و فایده واکسن در پیشگیری از این بیماریآنفولانزا و سرماخوردگی چه اختلاف هایی با یکدیگر دارند؟حذف بیماری ها از خون به معاون آهن رباروشی متاخر برای اندیشه کردن درباره اختلالات روانیعلت عدم
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد عباسی روزچهارشنبه ۲۰ آذر تو حاشیه دیدار از این نمایشگاه پیش روی داشت: هر سال تو روزهای پایانی انفصال پاییز و در آستانه آیین سنتی شب یلدا با تکثیر تقاضای اشتراکی بخاطر برخی کالاها از یکسره انواع آجیل، عسل و ثمر های مرسوم داخل سطح بازار مواجه می شویم و از همین رو نیز به مشیت تنظیم بازار و پیشگیری از هرگونه افزودن بها این نمایشگاه برپا شده است.  

وی افزود: این نمایشگاه از ۱۷ آذرماه تو ۲۸۰ غرفه برپا شده و تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد.  

عباسی اعتراف داشت: در این نمایشگاه علاوه بر آجیل و شیرینی، کالاهای اساسی مورد نیاز انسان مانند گوشت قرمز، مرغ، روغن، برنج و حبوبات نیز عرضه می شود.  

دستیار بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و بازرگانی هرمزگانتصریح کرد: از آنجا که فلسفه برگزاری نمایشگاه ها حذف واسطه ها و عرضه یمین کالا با سطح قیمتی پایین است، تمامی اقلام ارائه شده داخل این نمایشگاه با ۱۵ درصد تخفیف بوسیله فروش می رسد.  

عباسی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند برای دیدار از این نمایشگاه تا ۲۱ آذر از زمانه ۱۶: ۳۰ تا ۲۲: ۳۰ به محل نمایشگاه های دایمی بندرعباس واقع داخل سه گانه نحو جهانبار رجوع کنند.  
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی نت، نیز اگر شایعات درباره به راسته آمدن آیفون SE۲ قائم باشد، مقدور است احصائیه کل آیفون های متاخر در سال ۲۰۲۰ به پنج برسد.

این هفته داخل میزگرد Apple Core صحبت هایی داخل مورد بازگشت امتیاز هویت لمسی (TouchID)  با توجه بوسیله تشخیص دهنده جدید روی صفحه اثر انگشت تاسیس کوالکوم مطرح شد.

گزارش ها حاکی از آن است که اپلچهار مقیاس جدید آیفون ۱۲ را در پاییز ۲۰۲۰ معرفی می کند: یک مدل ۵.۴ اینچی، دو مقیاس ۶.۱ اینچی و یک مقیاس ۶.۷ اینچی که همگی آنها صفحه نمایش OLED دارند.

این گزارش ها با گزارش منابع خبری دیگر مطابقت دارند که می گویند اپل ممکن است اندازه فعلی ۵.۸ اینچی آیفون ۱۱ پرو را کنار بگذارد. بنابراین مدل های ۵.۴ و یکی از مدل های ۶.۱ اینچی به نشانی وسائل کم ارزش ارزش تر احتمالا با اشتهار آیفون ۱۲ ارائه خواهند شد. میزان های گران قیمت نم ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی به ترتیب با معروفیت های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس عرضه خواهند شد.

گرایش می جوی همه معیار های جدید آیفون ۱۲ طراحی متاخر و قابلیت یکدلی بهشبکه های پرسرعت ۵G را داشته باشند. اما گزارش می شود که مدل های گران فیمت برنده (آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس) از ۵G mmWave (سریعترین ۵G با سرعت های در یک تا ۲ گیگابیت در ثانیه) امن کنند و یک زینت دوربینی سه گانه داشته باشند که «حسگر سه بعدی رو به جهان» (world-facing ۳D) نامیده می شود و بوسیله یک حسگر «مدت پرواز» (ToF) اشاره دارد که می تواند مفروضات مربوط به عمق تمثال را ثبت یواش.

درون طبق مدل های معمولی آیفون ۱۲ دوربین ها دوگانه خواهند داشت و از طیف زیر ۶ گیگاهرتزی شبکه ۵G کنف می کنند (نه mmWave).

همچنین گفته می شوند اپل برای دومین کود آیفون کم ارزش قیمت SE را بازار خواهد فرستاد که فدایی از خصوصیات آیفون ۱۱ فعلی قرین تراشه بیونیک A۱۳  را خواهد داشت.

بالاخره اینکه گزارش می شود اپل از سال ۲۰۱۲ ورودی یکدلی لایتنینگ را بوسیله کلی پهلو خواهد گذاشت. از شایعه تا واقعیت؛ از آیفون ۱۲ چه می دانیم؟
آمارها حاکی از آن هستند هرچه رفاه مالی کمتر باشد، ریسک ابتلا به مشکلات قلبی بیشتر است. مطالعه ی جدیدی شواهد خشنود کننده ای مهیا می درنگ که علامت می دهد سبب اصلی این پدیده آن است که افراد فقیرتر بوسیله اندازه ی کافی نمی خوابند و خواب مناسبی ندارند.

وضعیت مالی بدتر معمولا به این معنا است که افراد بوسیله کارهای شیفتی بیشتر روی می آورند یا مجبورند چندین شغل داشته باشند یا مشی ای ندارند؛ به مگر اینکه در وضعیت دشوار و پرسروصدا کار کنند و کامل این موارد موجب می شود که بی نظیر خواب مناسبی نداشته باشد. استرس اضافی و محدودیت شرایط مالی زندگی نیز بوسیله بروز نگرانی های موکد و آشفتگی خواب منجر می شود. بوسیله نظر می رسد حداقل فدایی از ارتباطات بین وضعیت اقتصادی و سلامت بیرونی می تواند شاگرد از چونی رویا باشد.مقاله های مرتبط:افراط و تفریط درون خواب، احتمال حمله قلبی را اضافه می دهدارتباط احتمالی بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله قلبی و سکتهچرا خطر حمله قلبی درون صبح ها بیشتر است

تو جدیدترین پژوهش، داده های مربوط به ۱۱۱،۲۰۵ فرد از ۸ مطالعه ی گذشته بررسی شد که درون سرتاسر اروپا انجام شده بود و نشان داده شد ۱۳/۴ درصد از ارتباطات بین اشتغال و بلای ناگهانی عروق کرونر قلب می تواند ناشی از کمبود رویا باشد. مطالعات متعدد خواب را با حوزه های مختلف بهزیستی مانند مخاطره بروز رنجش و کمبود حافظه مرتبط کرده اند. استراحت کافی برای بازیابی و شارژ دوباره بدن ضروری است و چنانچه به حد کافی نخوابیم، سریعا تأثیر آن را احساس می کنیم؛ همان طورکه درباره ی مصونیت بیرونی و عروق نیز ربط آن با خواب به خوبی نشان داده شده است. بخاطر مثال تو فراز شکوفایی اقتصادی دهه ی ۱۹۸۰ در سرزمین ژاپن، بیشتر مرگ و میرهای مرتبط با حکم یدکی ناشی از مشکلات قلبی حیات.

تصور نحو های دیگری بغرنج نیست که سبک زندگی ثروتمند می تواند به وضعیت استراحت مناسب برنده منجر شود و داشتن ثروت بیشتر می تواند به این معنا باشد که شما ساختمانی ای ارشد تر داخل محله ای خلوت خیس دارید یا مجبور نیستید بخاطر رسیدن بوسیله محل کار مسافت اضافی را طی کنید.

نویسندگان مطالعه می گویند خیساندن داده های حاصل از مطالعات متنوع دشوار است که بخاطر مثال برخی اطلاعات گزارش شده ی باهم اتحاد کردن کنندگان و اندازه گیری های علمی رویا را محتوی می شود؛ بنابراین هنوز نمی قابلیت گفت این ارتباط به نعوظ وزن تأیید شده است. با این حال، این میزان ی بزرگی است که جمع آوری شده است و مطمئنا می تواند علامت دهد جامعه چگونه می تواند مخاطره بیماری قلبی را داخل مناطق فقیرتر کاهش دهد. دوسان پتروویچ، اپیدمیولوژیست مرکز پزشکی و بهداشت عمومی سوئیس می گوید:بخاطر اینکه اجتماع به آدم کمک کند خواب بیشتری داشته باشند، در هر سطحی از اجتماع باید اصلاحات ساختاری عمل شود. بوسیله عنوان مثال، تلاش برای کاهش سروصدا که یکی از علت های رادیکال آشفتگی خواب است، با استفاده از پنجره های دوجداره و محدود کردن ترافیک و بنانکردن ساختمان ها در حوالی مبصر متد ها یا فرودگاه ها.

نتایج این پژوهش در مجله ی Cardiovascular Research منتشر شده است.بیشتر بخوانید:تاثیر مثبت خواب های بد در رویارویی با ترس داخل زندگی واقعیآنفولانزا چیست؟ علائم، درمان و واکنش واکسن در پیشگیری از این بیماریآلودگی محیط و راهکارهای مقابله با آنمحرومیت از خواب چه تاثیری پهلو عدد و عملکرد شناختی آن دارد؟ژنتیک و واکنش آن بر کیفیت خواب
ادعای اختراع ماشینی که از آب بوسیله عنوان سوخت استفاده کند، موضوع جدیدی ازاله و تاکنون افراد بسیاری داخل سرتاسر جهان مدعی ساخت چنین خودرویی شده اند. در یکی از جدید ترین نسخه ها از این سری داستان های عامه اجابت (که این بار از قضا وطنی است)، چند سال پیش مخترعی جوان با ادعای پیدایش خودروی آب سوز، توانسته بود توجه رسانه ای یدکی را به سمت خود احضار بطی ء. همان زمان درون زومیت به تفصیل به وارسی این توقع پرداختیم.  

پس از تکثیر قیمت بنزین و دور متاخر سهمیه بندی سوخت در هفته های گذشته، رمان آبسوز کردن خودرو بار دیگر سر زبان ها محذوف است. در متن یکی از خبرگزاری ها که ظاهرا به جوهر اصلی رسانه ها در ماجرای «سامانه ی آبسوز» داخل چند روز اخیر تبدیل شده آمده است:پیش از این درون قالب میزگردی، میزبان یکی  از مبتکران کشورمان بودیم که موفق بوسیله ابداع سامانه ای شده است که با گمارش به روی خودروهای مختلف، امکان مصرف از «آب» بوسیله جای بنزین را فراهم می درنگ! «آبسوز» کردن خودروها، اختراعی است که به گفته ی این مبتکر می تواند منجر بوسیله ساختن تحولی اساسی داخل دنیا و در حوزه ی محموله ونقل شود.

امروز، پس از گذشت حدود ۳ سال از اعلام مختصات نخستین این ابداع، مشت اندرکاران این پروژه، ثبت نام از متقاضیان برای نصب سامانه آبسوز به روی خودروهای شخصی را آغاز کرده اند. مشت اندرکاران این پروژه اطلاع دادن کرده اند انتصاب سامانه آبسوز به روی خودروهای شخصی در ابتدا به عارض ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد بنزین خواهد بود که در فازهای مربوط باینده سامانه های ۷۵ درصد و نهایتاً ۱۰۰ درصد ارائه خواهد شد.

اما ادبیات خودروی آبسوز ایرانی از کجا آغاز شد و چقدر منبع دارد؟ماجرای خودروی آب سوز ایرانی

به گزارش پرس تی وی، مخترع ایرانی کالبد کانون ملی نخبگان جوان، در اسفند ۱۳۹۴ برای نخستین جنین از خودروی آب سوزش خود در «پانزدهمین نمایشگاه بین‎المللی محیط زیست ایران» رونمایی کرده است. این مخترع جوان ضمن ادعای ثبت جهانی اختراعش، درباره ی خودروی آب سوز خود این گونه توضیح می دهد:این خودرو با آب فقره می‎کند و کاملا دوستدار محیط زیست است. برای کاربرد از آب به جای بنزین و گازوئیل در این خودرو، نیازی بوسیله تعویض کلیات خودرو محو و این جا‎به‎جایی سوخت با خرج ی بسیار اندک امکان پذیر است.

 ... خروجی این خودرو بخار است و هیچ ‎گونه آلودگی محیط زیست بوسیله همراه ندارد. در هر یک لیتر بنزین، ۲۹ مگاژول انرژی تولید می‎شود؛ درحالی که با هر یک لیتر آب ۹۶ مگاژول کارمایه تولید خواهد شد. ... ۶۰ لیتر آب تو انبار سوخت خودرو ریخته می ‎شود که ۹۰۰ کیلومتر مسافت را در مدت ۱۰ شایسته کردن خلال می‎کند.

توجه رسانه ها و شبکه های مدنی به خودروی آب سوز این مخترع، پس از محضر او درون یکی از برنامه های صبحگاهی سیما سفر صعودی بوسیله خود گرفت. در این پروگرام مطالبه شد که خودروی آب سوز ایرانی حتی با «آب دیو دریا و پسماند» نیز کار می کند و می استعداد با صرف کردن مبلغ ۶۰۰ هزار تومان، یک خودروی بنزینی را آب سوزش کرد.



اندوه زمان حال مخترع جوان کشورمان با فعالیت گسترده درون تلگرام، آپارات و اینستاگرام، متوجه فاز جذب سرمایه شده است که این موضوع جلال تجسس ادعای او را دوچندان می کند.خودروی آب سوز چیست؟

خودروی آب سوزبه ماشینی گفته می شود که از لحاظ نظری، انرژی خود را بوسیله طور یمین از آب تأمین می کند. شاید بخاطر رفع تیرگی و فاش خیس شدن منظور، بهتر باشد ابتدا مشخص کنیم که به چه خودروهایی آب سوز گفته نمی شود.خودروهایی که با اماله آب به محفظه ی احتراق و ترکیب آن با مخلوط بنزین-هوا، از آن برای افزودن نسبت تراکم و کاهش پشت پا موتور مصرف می کنند.خودروهای هیدروژنی که در آن ها هیدروژنِ مصرفی با استعمال از الکتریسیته و هنگام فرایند الکترولیز، از آب بوسیله دست می آید. در این خودروها نیز خیر آبی وارد موتور می شود و نه از آب برای تولید انرژی استفاده می شود؛ بلکه هیدروژن عزب «حامل» کارمایه است که طی فرایند «الکترولیز»، صرف جداسازی اکسیژن و هیدروژن شده است. تو ذات تنها فلسفه ی وجودی خودروهای هیدروژنی، چگالی بالاتر انرژی ذخیره شده در هیدروژن نسبت به باتری های فعلی است. پیش دماغ می شود که در آینده ای نه چندان دور، با صعود فن شناسی و تکثیر ظرفیت ذخیره ی انرژی باتری ها، خودروهای هیدروژنی موضوعیت خویشتن را بوسیله طور کامل از مشت بدهند.خودروهایی که در آن ها برای بهینه مرطوب شدن استعمال انرژی، پایین آمدن بها سوخت و کاهش آلایندگی خودرو، مقداری هیدروژن به بنزین متداول هیدروکربنی تکثیر می شود. به این تکنیک «بهینه کردن سوخت با استفاده از هیدروژن» گفته می شود.



با نگاهی مختصر بوسیله مطالب و ویدئوهای منتشرشده از خودروی ساخت مبتکر ایرانی (بخصوص تزریق مستقیم آب شرب شوهردار از روال شیلنگ به هراس خودرو)، علنی می شود که خودروی ادعایی او تو هیچ کدام از سه قسمت قسمت کردن ی بالا نمی گنجد و با تعریف کلاسیک خودروی آب سوزش (Water-fuelled car) که در ابتدا به آن اشاره کردیم، کاملا هماهنگ است.آیا می توان از آب کارمایه گرفت؟

بنا بوسیله قوانین حاکم کنار دنیای فیزیک، هیچ گونه راهی برای استخراج انرژی از آب وجود ندارد. آب به مانوس خود، از محاسبه ترمودینامیکی مولکولی به شدت درست محسوب می شود و به دلیل پیوند کیمیایی زیاد سفت بین هیدروژن و اکسیژن، آنتالپی تشکیل آن سلبی (برابر با ۲۸۵.۸- کیلوژول پهلو مول) است. این یعنی بخاطر شکستن یکدلی بین اتم های تشکیل دهنده ی یک لیتر آب، باید تقریبا برابر با میزان انرژی مصرفی یک انسان بالغ داخل کشش روز (حدود ۲۵۰۰ کیلوکالری) انرژی صرف کنید.تولید کارمایه از آب، قوانین اول و دوم ترمودیناک را باطل سازی می کند

از آنجایی که هیچ ترکیب دیگری از هیدروژن و اکسیژن وجود ندارد که آنتالپی تشکیل آن سلبی زیرفون از آب باشد، انرژی مورد نیاز بخاطر شکستن یگانگی هیدروژن و اکسیژن، متصل برابر (داخل حالت ایده آل) خواه بیشتر از انرژی به مشت آمده از ترکیب مجدد این دو اصل خواهد بود. به زبان ساده، «هیچگاه راهی بخاطر گرفتن انرژی از آب وجود ندارد، مگر اینکه داخل این راه انرژی بیشتری از آن چه به مشت می آید هزینه کنید». تولید کارمایه از آب، ناقض قوانین مطلع و دوم ترمودیناک است.خودروهای آب سوز در کشش تاریخچه

تا بوسیله حال افراد یدکی داخل سطح جهان، ادعا کرده اند بوسیله نوعی مظفر بوسیله ساخت خودروی آب سوزش شده اند که البته ادعای تمامی این افراد تا بوسیله حال رگه شده است. این طور ادعاهایی درون اکثر نقاط دنیا «شبه علم» تلقی می شود و به دلیل احتمال تاج برداری، مورد پیگرد عرفی قرار می گیرد.

اولین خودروی آب سوز جهان توسط چارلز گرت در سال ۱۹۳۵ معرفی شد. باتوجه به پتنت ثبت شده توسط او درون همان سال، خودروی او از روال الکترولیز هیدروژن مورد احتیاج خود را تأمین می کرد. پتنت گرت خودرویی را نشان می داد که درون آن از یک کاربراتور دارای شناور استعمال می شد؛ با این تباین که در سرنوشت پایینی کاربراتور خودروی گرت، صفحات الکترولیز استراحت گرفته حیات. پتنت گرت نتوانست به نشانی جوهر جدیدی از کارمایه بوسیله ثبت برسد.

تو دهه ی ۸۰ میلادی،استنلی میر مذاکره بر سر خودروهای آب سوز را بار دیگر پهلو عادت زبان ها انداخت. او ابتدا تقاضا می کرد که داخل طرح پیشنهادی اش، شمع سامان توسط قطعه ای با صیت «Water splitter» جایگزین می شود و با ثابت ماندن دیگر اجزای موتور، بوسیله راحتی می قابلیت از آب برای به حرکت در آوردن خودرو استفاده کرد. بعدها او ادعای خویشتن را این گونه تغییر عدل که با استفاده از یک قوه سوختی و بوسیله روش رزونانس الکتریکی، بخار آب بوسیله عناصر تشکیل دهنده اش تجزیه می شود. بعد در محفظه ی احتراق موتور، با ترکیب مکرر ی عناصر هیدروژن و اکسیژن و تبدیل آن ها به آب، کارمایه تک نیاز خودرو تأمین می شود.



طرح انباره سوختی آبی استنلی میر

ادعاهای میر هیچ بوسیله اثبات نرسید و در نهایت در سال ۱۹۹۶، دادگاهی داخل اوهایو او را به بزه کلاهبرداری محکوم کرد.

در سال ۲۰۰۲ شرکتی با معروفیت Genesis World Energy ادعا کرد که دستگاهی با قابلیت قبض کارمایه از آب، از قاعده جداسازی و ترکیب مجدد هیدروژن و اکسیژن، ساخته است. جنسیس ورلد انرژی درون سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که تکنولوژی آن ها آماده ی استفاده تو خودروها است و به این ترتیب مظفر به جذب سرمایه ی ۲.۵ میلیون دلاری شد؛ ولی مایه ادعایی آن ها هیچ ته رنگ واقعیت به خود ندید.

در نهایت پاتریک کلی، بنیان گذار شرکت، تو سال ۲۰۱۶ به دلیل کلاهبرداری و اختلاس در دادگاهی در نیوجرسی بوسیله پرداخت ۴۰۰ هزار دلار جریمه و گذراندن ۵ سال در زندان محکوم شد.اکثر افراد مدعی ساخت خودروی آب سوز، به جرم شیادی و کلاهبرداری در محکمه محکوم شده اند

در سال ۲۰۱۲ آغا وقار احمد، مخترع پاکستانی، مدعی شد که با نصب یک «کیت» می تواند هر سنخ اتوموبیلی را آب سوز کند. کیت احمد از یک قوطی استوانه ای شکل تشکیل شده است که بوسیله مایه ی یک لوله، به نعوظ یمین بوسیله موتور خودرو متصل می شود. بوسیله گفته ی او، کیت یادشده با کاربرد از فرایند الکترولیز، آب را به «HHO» تغییر و سپس از آن به نشانی بنزین استعمال می یواش.



آغا عظمت احمد، مبتکر پاکستانی خودروی آب سوز

احمد برای ثبت پتنت در پاکستان اقدام کرده است؛ اما بوسیله باور ی دانشمندان پاکستانی، اختراع او به دلیل فسخ قوانین ترمودینامیک، چیزی جز کلاهبرداری نیست.بنزین موشک های ناسا و خودروهای هیدروژنی

باتوجه به اشاره ی مکرر مدعیان پیدایش خودروهای آب سوزش به استفاده از آب بخاطر تأمین سوخت موشک، لازم است گریزی به «معرفت موشکی» بزنیم.

ناسا (و دیگر سازمان ها و همکاری های فضایی) بخاطر فرستادن کاوشگر خواه حمل بوسیله خارج از جو زمین، معمولا از هیدروژن نقد شو به عنوان بنزین در راکت های خود استفاده می کنند. جالب است بدانید آژانس های فضایی و شریک شدن های ساخت موشک (قرین اسپیس ایکس) از سرگین طبیعی برای تولید هیدروژن مورد نیاز خود استفاده می کنند، نه آب (برای آشنایی با هیدروژن منی می توانید نگاهی به این پیغام تو سایت ناسا بیندازید).



ولی بیایید تخیل کنیم هیدروژن تک مصرف در راکت ها طی فرایند الکترولیز از آب به دست می آید. حتی در این عارض نیز نمی نبوغ گفت همکاری های فضایی موفق به استخراج کارمایه از آب شده اند. درواقع گوهر واقعی کارمایه که باعث می شود یک راکت از خط سیر زمین خارج شود، الکتریسیته ای است که طی فرایند الکترولیز فرضی، از آن برای جداسازی اتم های آب استفاده شده است. در این میان، هیدروژن عزب نقش حامل انرژی را بر عهده دارد. باتوجه به رویه به مشت آمدن الکتریسیته ی مورد حاجت داخل فرایند الکترولیز، منبع اصلی انرژی موشک درواقع مقدور است هر سوختی (از جمله سوخت های فسیلی خواه اتمی) باشد.

تمامی آنچه در بخش های بالا گفته شد، در مورد خودروهای هیدروژنی و پیل های سوختی نیز صادق است. لب اصلی انرژی چنین خودروهایی، سوختی است که از آن برای تولید هیدروژن استعمال می شود، خیر خود هیدروژن.چرا هیدروژنِ زمینی، منبع کارمایه تراشیدن

اشاره ی مدعیان تاسیس خودروهای آب سوز به پیل های سوختی و موشک های هیدروژنی، بخاطر گمراه کردن مخاطب و ابداع این تصور غلط است که هیدروژن نوعی لب انرژی است.هیدروژن تک استفاده در پیل ها سوختی و راکت ها، عزب وسیله ای برای ذخیره ی انرژی است، نه منبع آن

از آن جایی که بوسیله دلیل وجود اکسیژن درون اتمسفر زمین، نمی توان هیدروژن را به رخساره آزاد در طبیعت هویدا و استخراج کرد؛ تمامی مولکول های H2 مورد کاربرد تو مصارف مختلف، درواقع ساخته ی دست بشر هستند و با صرف مقادیر زیاد انرژی تولید شده اند. بوسیله همین دلیل، هیدروژن استفاده شده درون پیل های سوختی و راکت ها، عزب دستگاه ای بخاطر ذخیره ی کوتاه مدت انرژی است، خیر سوختی طبیعی یا منبعی از انرژی.



در سیکل رفعت ریشه اصلی کارمایه تلالو خورشید است. هیدروژن در این سیکل عزب نقش ذخیره و انتقال انرژی را به خشکی امدن عهده دارد و می توان آن را با باتری جایگزین کرد.

عزب در صورتی می توان روی واکنش هیدروژن و اکسیژن نام «حقیقت انرژی» گذاشت که مولکول های دواتمی هیدروژن استفاده شده در این واکنش، طی فرایندی جادویی بوسیله نعوظ یمین از خارج از جو زمین آورده شده باشند (یعنی برای تولید آن ها کارمایه صرف نشده باشد).آیا ساخت خودروی آب سوز مقدور است؟

می قابلیت خودرویی ساخت که داخل آن با الکترولیز آب و پس ازآن با نفوذ کردن اعطا کردن مجدد هیدروژن و اکسیژن بوسیله دست آمده، انرژی تک حاجت خودرو تأمین شود. عزب محظور حکم اینجا است که مطلع باید یک موتور مبصر تر و زورمند تر برای تأمین کارمایه تک نیاز الکترولیز روی خودرو سوار کنید. به اشعار دیگر، چنانچه همان انرژی را که قرار است صرف جداسازی هیدروژن از آب کنید، به رخساره مستقیم برای بوسیله حرکت درآورن موتور مورد مصرف صبر دهید، خودروی به مراتب نیکوترین تازگی خواهید داشت.

برای درک بهتر اینکه چرا روشی که در سرنوشت بالا به آن اشاره شد، جاهل عقلانی و حتی مضحک است، مثال ساده ی کوچکتر را در نظر بگیرید:

تخیل کنید نیروگاهی با صرف مقادیر مجلل سوخت فسیلی، الکتریسیته تولید کند (بازده اکثر نیروگاه های حرارتی مد به زحمت به بالای ۴۰ درصد می رسد) و سپس از الکتریسیته ی به مشت آمده توسط این نیروگاه، تو آزمایشگاه برای تولید مصنوعی مولکول های آلکان استفاده شود (بازده چنین فرایندی نیز طبیعتا ناچیز از صد درصد است). ظاهر است که نمی نبوغ سوخت هیدروکربنی قلابی تولیدشده در آزمایشگاه را مجددا تو نیروگاه سوزاند و انتظار داشت انرژی بیشتری از آنچه صرف کردن تولیدش کرده ایم، بوسیله ما باز پس بدهد. بوسیله اشعار ساده، «قوانین ترمودینامیک را نمی استعداد دور زد».



تو خودروهای آب سوز با تجزیه ی آب و  اختلاط مکرر هیدروژن و اکسیژن، یک سیکل طولانی طی می شود. بنا به قوانین فیزیک، نمی توان عاری وارد کردن انرژی، از یک سامانه ی سپرده ی ترمودینامیکی تا ابد انرژی گرفت

نکته ی بسیار جالب و سزاوار سرزنش تأمل دیگر درون تماس با خودروهای آب سوز این است که اکثر مخترعان چنین خودروهایی ادعا می کنند تنها آلاینده ی فرایند ابداعی آن ها، تبخیر آبی است که از اگزوز اتومبیل خارج می شود. حال این سؤال مطرح می شود که چرا آب خروجی از اگزوز مجددا به باک نقل مکان نمی شود تا خودروی آن ها کلا از سوخت گیری بی نیاز شود؟نوابیغ چه کسانی هستند؟

داخل عاقبت بد محو اشاره ای بوسیله نوابیغ (با نوابغ خبط نشود) داشته باشیم؛ اصطلاحی که تقوا چهره گشا و دکتر عبادالله محمودیان، استاد ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف و عضو سندیکا ریاضی ایران، بخاطر رمز بوسیله کسانی که سعی درون حل معماهای ناممکن یا رگه قضایای اثبات شده دارند، به کار اسیر اند. نوابیغ به چند گروه انشعاب می شوند :کسانی که سعی می کنند ناممکن ها را ممکن کنند: این افراد سعی دارند مسائل جاهل ممکنی بجهت  تثلیث زاویه،  تربیع دایره، یا  تضعیف مکعب را حل کنند یا موتور عاری سوخت بسازند .مدعیان حل مسئله های حل نشده ی نامدار: کسانی که تکاپو می کنند مسئله های بغرنج ریاضی از یکسره  فرضیه ی گلدباخ یا کشف فرمولی برای تولید  اعداد نخست را با روش های ابتدایی حل کنند .مبنا گذاران نظریه های بی زمینه: کسانی که می خواهند عملی هایی که ربطی به ریاضیات ندارند (مشابه وحدانیت خدا، نامرئی کردن فیزیکی اشیاء و ...) را با کاربرد از ریاضیات حل کنند .ردکنندگان اصول: افرادی که تلاش دارند اصول ریاضی و فیزیک را نقض کنند. از یکسره ادعاهای این افراد می قابلیت بوسیله درست نبودن مقدار  عدد اثر یا نادرست بودن شیوه اول ترمودینامیک اشاره کرد .

مقاله ی خواندنی دکتر محمودیان را می توانید از  سایت دانشگاه صنعت شریف یا  اتحادیه ریاضی ایران دانلود کنید .

این مقاله برای اولین بار در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در زومیت منتشر و در ۱۱ آذر ۱۳۹۸ به روزرسانی شد.بیشتر بخوانید:کامیون هیدروژنی هیوندای HDC-6 Neptune معرفی شدبرنامه ۴۵۴ میلیارد دلاری سناتور آمریکا برای گسترش بازار خودروهای برقیتولید آب شیرین از آب سیل گرفتن: نفقه ها و چشم اندازرژیم غذایی افراد چگونه بر محیط زیست تأثیر می گذارد؟مدل مفهومی از نسل متاخر تویوتا میرای رونمایی شد
مهاجرت به ذهن های SSD از چند سال پیش آغاز شده است و کاربران حرفه ای و خانگی برای جان بخشیدن دوباره بوسیله کامپیوترهای خود گزینه های متنوع رطوبت درمقایسه با سال های گذشته واضح کرده اند. هارددیسک در حال کنار گذاشته شدن از جهیز های صنف ای هستند و ارزش SSD ها نیز درمقایسه با سال های گذشته روند کاهشی داشته است. پیش از این، به طور تمام درباره ی تضاد های SSD و هاردیسکصحبت کرده ایم؛ از این رو، از شما دعوت می کنیم برای آشنایی با تفوق های هرکدام درمقایسه با دیگری مقاله ی مذکور را معاینه کنید.مقاله های مرتبط:وارسی حافظه SSD اینترنال XPG GAMMIX S11 Proبهترین حافظه M.2 SSD میدان برای کاربران حرفه ای کدام است؟



داخل حالت کلی، دو پروتکل یا اینترفیس SATA و NVMe بخاطر یکدلی ذهن به جهیز میزبان وجود دارد. در پروتکل SATA، ارتباطی با حداکثر پهنای باند ۶ گیگابیت برثانیه مجهز می شود و از آن بخاطر اتصال هارددیسک ها و انواع حافظه SSD استفاده می شود. باوجوداین، حافظه های مبتنی بر NVMe بوسیله دلیل استفاده از پیشگاه های PCI-e تا ۶ موافق سرعت بیشتر را تو انتقال اطلاعات عرضه می دهند. ذهن ی اینترنال ADATA XPG SX6000 Lite با پشتیبانی از NVMe 1.3 و فرم فکتور M.2 روی بسیاری از کامپیوترهای خانگی جدید قابلیت گمارش خواهد داشت.

بااین حال، فراموش نکنید پیش از ابتیاع علیه مبتنی پیاده شدن NVMe باید به مشخصات مادربرد و پشتیبانی آن از حضور خصوصی (برای حداکثر کارایی PCIe سلاله ۳ با ۴ کانال) توجه کنید. تعداد لپ تاپ های پیشیبانی کننده از حافظه های این چنینی نیز روزبه روز در حال اضافه هستند. 

رابط NVMe سریع ترین رابط موجود برای حافظه ها محسوب می شود که امروزه محصولات پرچم دار به کمک آن مرزهای سرعت ۳،۵۰۰ مگابایت به خشکی امدن ثانیه را همچنین درنوردیده اند. شرکت سازنده بخاطر XPG SX6000 Lite و مدل ۵۱۲ گیگاباتی، بوسیله ترتیب سرعت های خواندن و نوشتن ۱،۸۰۰ و ۱،۲۰۰ مگابایت برثانیه را اطلاع دادن کرده است که صحت آن را نیز بررسی خواهیم کرد. NVMe های خوش ارزش رقیب جدی تری درمقایسه با پرچم داران نمونه های SATA محسوب می شوند؛ از این رو، روش کشف کردن آن ها به سبد خرید کاربران مرده زیرفون است. درادامه، مشخصات فنی این ذهن را مشاهده می کنید:مشخصات فنیXPG SX6000 Liteظرفیت ها۲۵۶ و ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایتکنترلرRealtek RTS5763DLنوع رابطPCIe 3.0، چهار کاناله
NVMe 1.3نوع و سازنده ی NAND3D TLC (نامشخص)وزنحداکثر ۸ گرمابعاد۲۲ درون ۸۰ درون ۲/۲ میلی مترهیت سینکداردفرم فکتورM.2 2280طول عمر اخبار شده۲۴۰ با معیار TBW برای نمونه ۵۱۲ گیگابایتDRAMندارد

حافظه ی ADATA XPG SX6000 Lite را باهم اتحاد کردن آونگ با گارانتی پنج ساله عرضه کرده است.طراحی

اس ایکس ۶۰۰۰ لایت همانند بسیاری از محصولات دیگر XPG به همراه هیت سینک مشکی رنگ با لوگو این زیربرند ADATAعرضه می شود. هیت سینک نازک سابق الذکر دقیقا همان هیت سینکی است که در SX8200 Pro نیز پیش از این دیده بودیم و کاربرد از آن اختیاری است. نمی توان درباره ی عملکرد هیت سینک در کاهش گرمای این حافظه دید قطعی داد؛ اما موعظه می کنیم از آن استفاده کنید.

خوشبختانه ADATA در این حافظه از طراحی یک طرفه استفاده کرده است؛ یعنی کامل خراش ها تو یک طرف برد قرار اندوهناک اند تا ضخامت آن تکثیر فاش نکند. روی نسخه ی ۵۱۲ گیگابایتی SX6000 Lite بررسی شده ی ما چهار تراشه ی NAND با ظرفیت های ۱۲۸ گیگابایتی و کنترلر به چشم می خورد. گیمرها قطعا از ظاهر این SSD شادمان خواهند بود؛ اما حقیقتا عامل پا بر جا داخل بحث نقشه کشی را ضخامت ارزان باید دانست؛ بمنظور استعمال از برخی از ذهن های دارای هیت سینک بی حالت و طراحی دوطرفه داخل لپ تاپ ها گاه بغرنج ساز می شود.عملکرد

SX6000 Lite به دلیل برچسب قیمتی خود به عقب رقابت با محصولات پرچم دار نیست؛ بنابراین، انتظار رکوردشکنی تو سرعت را نیز نباید از آن داشت. پیش از مبدا این بخش، خاطرنشان می کنیم در حافظه های SSD ظرفیت عامل مهمی در عملکرد دستگاه محسوب می شود. عموما حافظه های با حجم بیشتر سرعت خواندن و نگاشتن بیشتری دارند؛ یعنی احتمالا تماشاگر سرعت های کمتری، به خاص در خواندن، تو میزان های ۱۲۸ و ۲۵۶ خواهید بود. البته ADATA سرعت های خواندن تمام ظرفیت ها را ۱،۸۰۰ مگابایت برثانیه و سرعت های نوشتن دو معیار ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت را ۱،۲۰۰ مگابایت برثانیه اعلام کرده است.

ناگفته نماند معیار های ۱۲۸ و ۲۵۶ نیز روی کاغذ باید به سرعت های نوشتن ۶۰۰ و ۹۰۰ مگابایت برثانیه برسند. ما صحت این سرعت های اعلام شده را فقط در مقیاس ۵۱۲ گیگابایتی وارسی کرده ایم. ADATA سازنده ی تراشه های NAND اس ایکس ۶۰۰۰ لایت را اعلام نکرده است؛ اما با توجه به سابقه ی این شرکت و دیگر محصولات سری ۶۰۰۰، احتمالا باردیگر از تراشه های مایکرون استفاده شده است.



سرعت حافظه به نوع فایل و بلوک هایی که از آن باریک شده، وفاق یدکی دارد؛ از این رو، تفاوت سرعت های متنوع داخل بنچمارک ها موضوع عجیبی نیست. در آزمایش نخست، فایل ۵۲/۸ گیگابایتی فیلم با فرمت MKV را از قدری از ذهن تو بخش دیگر آن کپی کردیم. تو این آزمایش، موضوعاتی همچون زمان ارجاع کل فایل، سرعت میانگین، رعشه و افت سرعت مطرح است:مدل ذهن زمان (ثانیه)سرعت در آغاز انتقال (مگابایت به خشکی امدن حین)سرعت در انتهای واگذاری (مگابایت پهلو ثانیه)ADATA XPG SX6200 Lite۷۳۱۴۳۰۷۷۰ADATA XPG SX8200 Pro۴۶.۳۱۸۷۵۹۹۰Samsung 970 EVO Plus۴۳.۴۱۹۷۰۸۳۰ WD Black SN-750۴۴.۲۱۷۵۰۱۱۰۰*تمامی بنچمارک های ذکرشده درون این جدول را زومیت اجرا کرده است.



همان طورکه در تصاویر نیز علنی است، تزلزل های سینوسی در انتقال فایل به چشم می خورد؛ یعنی سرعت پس از افت اولیه، بین مقادیر ۵۵۰ و ۹۷۰ داخل نوسان است. البته خاطرنشان می کنیم که در این بخش، حافظه های SATA یارای هم چشمی با ADATA XPG SX6200 Lite را ندارند. کنترلر RTS5763DL مصرف شده داخل SX6000 Lite از DRAM بهره نمی برد که باتوجه بوسیله مدل سازی آن برای محصولات اقتصادی کاملا طبیعی است. این کنترلر از NAND های TLC و QLC و رمز گذاری AES256 پشتیبانی می کند.

معاینه عملکرد را با آزمایش زمان لودینگ بازی آغاز می کنیم. رادیکال ترین برتری حافظه های SSD درمقایسه با HDD ها در ورزش ها کاهش سرعت لودینگ است و تا کنون، تأثیری بر پاره نرخ فریم و دیگر موارد دیده نشده است. درادامه، زمان لودینگ بازی در بنچمارک FINAL FANTASY XIV: Shadowbringers را مشاهده می کنید:معیار حافظه زمان لودینگ (ثانیه)ADATA XPG SX6000 Lite - 512GB۱۵/۱۸ ADATA XPG SX8200 Pro -1TB۱۳/۹۱ Samsung 970 EVO Plus - 1TB۱۴/۵۱ WD Black SN-750 - 1TB۱۵/۳۷*تمامی بنچمارک های ذکرشده داخل این نهر را زومیت انجام کرده است.

همان طورکه مشاهده می شود، درون آزمایش زمان لودینگ، SX6000 Lite عملکردی رضایت بسرنوشت شوم دچار کردن و تقریبا نزدیک بوسیله نمونه های پرچم دار دارد. متأسفانه امکان یگانگی حافظه های M.2 به کنسول های بازی نیست و گروه زیادی از گیمرها باید بوسیله مدل های SATA کفایت کنند. 

لطفا پیش از آغاز بررسی نتایج بنچمارک ها، توضیحات کوتاه ارائه شده درباره ی اصطلاحات به کاررفته را مشاهده کنید:Seq Q32T1: احاله ترتیبی معلومات چند ترد و ردیف اطلاعات با بلوک های ۱۲۸ کیلوبایتی4K Q32T1: انتقال اتفاقی چند ترد و صف اطلاعات با بلوک های چهارکیلوبایتیSeq: انتقال داده ها بوسیله صورت ترتیبی با بلوک های یک مگابایتی به صورد تک شکننده و تک صف4K: ارجاع اطلاعات با بلوک های چهارکیلوبایتی به قیافه مورد ترد و تک صفaccess time: زمانی که طول می کشد حافظه برای انتقال داده آماده شود (گاهی با نام Response Time شناخته می شود)IOPS: مخفف input/output operations per second و به بیان ساده، تعداد عملیات قرائت کردن و نوشتنی که ذهن در یک ثانیه می تواند ایفا دهدسیستم تستپردازنده اینتل Core i7-6700Kمادربردگیگابایت Z170Xحافظه رم۳۲ گیگابایت DDR4حافظه ذخیره سازیهارددیسک ۷۲۰۰ دور WD10EZEX وسترن دیجیتال
SSD از نوع SATA مدل ADATA SP550کارت گرافیکانویدیا Geforce GTX 980سیستم عاملویندوز ۱۰ بیلد ۱۷۷۶۳/۷۳۷بنچمارک CrystalDiskMark

کریستال دیسک مارک یکی از بنچمارک های محترم و رایج برای معادل گیری سرعت نگاشتن و قرائت کردن حافظه ها است. همکاری های سازنده عموما از سرعت Seq یا ترتیبی برای معرفی محصولاتشان مصرف می کنند که خوشبختانه ارقام بوسیله دست آمده درون CrystalDiskMark با ادعای ADATA تطابق کامل داشت. کمتربودن ارقام درمقایسه با مدل های پرچم دار دور از ذهن نبود و باتوجه به برچسب قیمتی، حساب دان به نظر می رسد. لطفا بوسیله تفاوت مدل های SATA و این ذهن مداقه کنید.مدل حافظه / خواندن و نوشتن (MB/s)ظرفیتنوع حافظهSeq Q32T14K Q32T1 Seq 4KADATA XPG SX6000 Lite۵۱۲ گیگابایتNVMe SSD۱۷۴۲
۱۲۴۰۴۲۲.۹
۳۷۹.۹۱۷۳۶
۱۲۰۸۴۸.۵۸
۱۱۴.۸ADATA XPG SX8200 Pro۱ ترابایتNVMe SSD ۳۵۰۳ ۲۸۲۷.۳  ۴۴۳.۵ ۳۳۱.۳۲۶۱۴۲۲۳۶۶۱.۲۴۱۴۴Samsung 970 Evo Plus۱ ترابایتNVMe SSD۳۵۲۴
۳۲۷۸۴۲۱
۳۴۹.۴۲۱۴۲
۲۰۳۶۴۴.۶۱
۱۳۳.۰ WD Black SN-750۱ ترابایتNVMe SSD۳۴۳۹
۳۰۲۰۴۲۳.۱
۳۳۶.۷۲۰۰۳
۲۴۵۲۴۵.۹۴
۱۳۷.۲ ADATA XPG GAMMIX S11 Pro۵۱۲ گیگابایتNVMe SSD۳۵۰۲
۲۸۶۸.۳ ۴۳۷.۱
۳۲۷.۲۲۸۶۸.۳
۲۳۹۲.۶۶۳.۴۵
۱۴۵.۳ADATA SU800۵۱۲ گیگابایتSATA SSD۵۶۲.۰
۵۱۸.۸۳۱۸.۸
۳۰۷.۹۵۳۰.۹
۴۶۸.۵۳۷.۱۹
۱۰۱.۵Western Digital Green۴۸۰ گیگابایتSATA SSD۵۵۸.۷
۴۵۸.۳۱۲۶.۸
۱۱۴.۸۴۷۹.۴
۴۱۷.۸۲۲.۷
۴۳.۶۱Western Digital WD10EZEX۱ ترابایتHDD 7200 RPM۱۶۴.۲
۱۵۹.۵۰.۹۴۳
۱.۳۱۱۱۶۳.۸
۱۵۹.۱۰.۳۰۰
۱.۳۰۳*تمامی بنچمارک های ذکرشده داخل این جو را زومیت ایفا کرده است.بنچمارک HD Tune Pro

دو جزء بنچمارک و فایل بنچمارک HD Tune Pro را درکنار Access Time برای آزمایش خواندن ادا کرده ایم. آزمایش File Benchmark با فایلی چهارگیگابایتی انجام می شود و زمان دسترسی نیز برای قرائت کردن گزارش شده است. ذهن ذخیره سازی / سرعت قرائت کردن اطلاعاتزمان دسترسیحداکثر سرعتحداقل سرعتمیانگینمیلی ثانیهمگابایت بر ثانیهADATA XPG SX6000 Lite۰/۰۲۵۱۴۴۲.۹۱۱۸۱۱۴۰۸ ADATA XPG SX8200 Pro۰/۰۱۹ ۱۶۱۸ ۱۳۶۱ ۱۵۹۳Samsung 970 Evo Plus۰/۰۲۱۱۶۲۹۱۳۸۸۱۶۱۸ WD Black SN-750۰/۰۲۰۱۵۱۷۱۰۸۹۱۴۹۹ ADATA XPG GAMMIX S11 Pro-۱۶۲۳۱۳۱۹/۶۱۶۱۰/۵ADATA SU800-۳۷۳/۵۲۸۴/۰۳۳۳/۴ Western Digital Green-۲۹۱۹۵/۴۱۵۵/۳Western Digital WD10EZEX-۱۹۳/۳۹۳/۰۱۵۱/۹

کمی بیشتربودن زمان دسترسی درمقایسه با نمونه های بالارده تر چندان دور از ذهن نبود؛ ولی این اختلاف کمتر از آن است که به تجربه ی شما زخم بزند. همان طورکه مشاهده می کنید، درون آزمایش خواندن HD Tune Pro، حافظه ی SX6000 Lite نتایج نزدیکی بوسیله چهار حافظه ی درفش دار فهرست کسب کرده است. لطفا به تباین نتایج بین ذهن های NVMe و SATA توجه کنید. در آزمایشی دیگر از این بنچمارک که با فایلی چهارگیگابایتی اجرا شد، سرعت خواندن و نگاشتن ترتیبی و اتفاقی (برحسب IOPS) بوسیله قرار ذیل بوسیله دست آمد:ذهن ذخیره سازی / سرعت قرائت کردن داده ها (نوشتن مفروضات)ترتیبی به خشکی امدن حسب مگابایت برثانیه 4KB Random Single IOPSADATA XPG SX6000 Lite۱۴۵۸ (۱۱۴۶)۵۷۷۲ (۳۵۰۱۳) ADATA XPG SX8200 Pro۲۶۷۹ (۲۳۳۲)۱۴۸۱۶ (۴۶۴۱۱)Samsung 970 Evo Plus۲۷۰۶ (۲۴۴۷)۱۵۰۸۲ (۴۱۷۳۶) WD Black SN-750۲۹۳۰ (۲۵۵۱)۱۰۲۹۷ (۴۳۵۱۸) ADATA XPG GAMMIX S11 Pro۲۹۰۲ (۲۴۱۸)۱۵۵۷۹ (۴۵۴۳۳)ADATA SU800۵۱۱/۲ (۴۵۹/۲)۷۷۵۳ (۲۸۸۰۱) Western Digital Green۵۱۰ (۴۴۳)۳۶۷۶ (۵۸۱۲)ٰWestern Digital WD10EZEX۱۴۳/۵ (۱۴۲.۵)۵۹ (۳۱۴)*تمامی بنچمارک های ذکرشده در این جدول را زومیت ایفا کرده است.



درون نمودارهای بنچمارک HD Tune Pro با فایل چهارگیگابایتی، موافق انتظار نزول محسوسی داخل هیچ یک از سرعت های خواندن و نوشتن مشاهده نشد. همان طورکه می بینید، سرعت نوشتن و قرائت کردن ترتیبی برای SX6000 Lite تقریبا نصف نمونه های گران قیمت و دوبرابر معیار های SATA است. تو مباحثه خواندن اتفاقی، پیشی گرفتن SU800 از SX6000 Lite به عنوان حافظه ی SATA درخورتأمل است. بنچمارک های Anvil's Storage Utilities و ATTO Disk Benchmark

بنچمارک Anvil's Storage Utilities بخش هایی مانند سرعت پاسخ و سرعت نوشتن و خواندن و IOPS را بررسی و درپایان با نمراتی مجموع عملکرد در مقدر شدن قرائت کردن و نوشتن را گزارش می کند. نتایج زیر با درنظرگرفتن Test Size سی ودو گیگابایت به مشت آمده اند:حافظه ذخیره سازی / امتیازخواندن نوشتن ADATA XPG SX6000 Lite۲۸۵۵۲۹۷۵ ADATA XPG SX8200 Pro۵۳۲۹۸۶۵۰Samsung 970 Evo Plus۵۱۳۸۹۹۵۰ WD Black SN-750۴۴۵۱۹۵۶۶*تمامی بنچمارک های ذکرشده در این نهر را زومیت اجرا کرده است.

بنچمارک ATTO نیز یکی دیگر از بنچمارک های پرکاربرد در معاینه حافظه محسوب می شود که با اندازه گیری سرعت خواندن و نوشتن بخاطر IO های مختلف و زیاد بوسیله نوعی راندمان ذهن در احاله بلوک های دیتای مختلف را می سنجد. برای ملموس تربودن نتایج مقایسه ای از عملکرد ADATA XPG SX6000 Lite و ADATA XPG SX8200 Pro تو این بنچمارک آورده شده است. ثابت ماندن سرعت داخل IO های مختلف (بیشتر از یک مگابایت) نکته ای مثبت محسوب می شود.جمع بندی

سرعت رایانه های انحصاری ربط زیادی به نوع حافظه ی آن دارد؛ اما آیا الزاما SSDبودن حافظه به معنای سرعت زیاد زیاد آن است؟ جواب این سؤال «خیر» است؛ در مقابل حافظه های SSD نیز خود به انواع مختلفی انشعاب می شوند. ADATA XPG SX6000 Lite حافظه ی SSD مبتنی کنار رابط NVMe است که با وجود مقدار بیشتر درمقایسه با SSD های SATA، دو تا سه گانه مقابل سرعت بیشتری عرضه می یواش. حافظه ی NVMe پایین رده به دلیل ذاتش حتی از حافظه ی SSD درفش دار SATA نیز سریع نمدار است. اگر هزینه کردن برای خرید NVMe های درفش دار برایتان امکان پذیر نیست؛ اما به دنبال سرعتی بیشتر و فراتر از نمونه های SATA هستید، عاری تردید نمونه های دلگشا ارج NVMe گزینه ی مناسبی خواهند حیات. 

نقشه کشی یک طرفه با ضخامت مفت و هیت سینک اختیاری مؤلفه های مهم طراحی SX6000 Lite محسوب می شوند. سرعت های به مشت آمده ی بنچمارک تطابق مناسبی با سرعت های اعلامی شریک شدن سازنده دارند؛ یعنی سرعت نوشتن در محدوده ی ۱،۰۰۰ تا ۱،۲۰۰ مگابایت برثانیه و سرعت خواندن در محدوده ی ۱،۷۰۰ مگابایت برثانیه اندازه گیری شده است.

درون آزمایش انتقال فایل ما، نوسان های سینوسی یدکی به چشم می خورد که احتمالا بوسیله دلیل ساختار فاقد DRAM و جنس کنترلر بوده است. خوشبختانه این حافظه درون ظرفیت های متنوع از ۱۲۸ گیگابایت تا یگ ترابایت عرضه می شود. XPG SX6000 Lite را بسیار از آنکه تهدیدی بخاطر NVMe های پرچم دار دانست، باید جایگزینی برای نمونه های SATA تو نظر گرفت که با صیقلی هزینه ای بین حافظه های SATA و مقیاس های پرچم دار NVMe جزء مهمی از ویژگی های دسته ی دوم را بخاطر شما به ارمغان می آورد.نکات مثبترسیدن به سرعت نوشتن ۱،۲۰۰ و خواندن ۱،۸۰۰ مگابایت برثانیهعرضه درون ظرفیت های مختلف تا یک ترابایتسرعت مناسب داخل لودینگ ورزش هانکات منفینوسان سرعت نوشتن اطلاعات در آزمایش فایل حجیم

بیشتر بخوانید:بهترین حافظه M.2 SSD بازار بخاطر کاربران حرفه ای کدام است؟هرآنچه باید درباره حافظه Optane اینتل بدانیدایسوس محفظه ROG Strix Arion را برای یگانگی ذهن های SSD معرفی کردIntel SSD 665p شناساندن شد: حافظه زننده تر و چگال مرطوب QLC NAND
پس از چشم پوشی ۶ ماه از نمایش ی نسل مبدا سری اکتیو ساعت های هوشمند سامسونگ، شرکت زور ای از دوده دوم ساعت های هوشمند خود با شهرت گلکسی واچ اکتیو ۲ رونمایی کرد. سامسونگ داخل نسل قبلی از ساعت های هوشمند خود، حاشیه نویسی چرخان و محبوب را حذف کرد و بوسیله عارض کند افزاری کاربر را با ژست های حرکتی بیشتری آشنا کرد ولی گویا بازخورد های منفی قابل توجه بوده چرا که داخل اکتیو ۲ این توان داخل شکل حاشیه نویسی های لمسی حساس برگشته است.

Galaxy Watch Active 2 ازلحاظ طراحی بسیار شبیه به مدل اصلی اکتیو است و تنها تفاوت آن در حاشیه ی کنترل کننده است. این ساعت هوشمند بیش مخلوق و سبک است و حاشیه نویسی ی خمیده ی آن باعث می شود سبک مرطوب از چیزی که هست، به نظر برسد. نسخه ی بلوتوثی این زمانه از جنس آلومینیوم و نسخه ی LTE از سبک ضدزنگ مصنوع شده است. سامسونگ می گوید نمایشگر ضربان قلب و پیشدستی کردن سنج تو اکتیو ۲ درون مقایسه با استاندارد های پیشین بهبود یافته است. این ساعت، بدوی ساعتی است که تو آن از دستیار رمزی سامسونگ، بیکسبی (Bixby) استعمال شده است. اکتیو ۲ نبوغ ECG هم دارد؛ اما سامسونگ می گوید داخل زمان عرضه بوسیله بازار، این امکان فعال نیست. این زمانه نسخه ی پنجم بلوتوث را دارد و از NFC برای امکان صیقل بهره می سرما. همچنین، با داشتن این روزگار می توان عاری نیاز به تلفن همراه از GPS بخاطر موضع یابی کاربرد کرد. برای آشنایی بیشتر با این روزگار هوشمند درون ادامه با جعبه گشایی زومیت از گلکسی واچ اکتیو ۲ همراه باشید:

تماشا داخل آپارات | سیاحت در یوتیوب

به زودی بررسی کامل این زمانه هوشمند منتشر خواهد شد. به نظر شما مهم ترین استعداد گلکسی واچ اکتیو ۲ چیست؟

بیشتر بخوانید:پیمان نامه ۱۱ میلیارد دلاری بی ام و با سامسونگ و CATLگلکسی S11 5G با تراش اکسینوس 990 و ۱۲ گیگابایت رم معرفی می شودرندر متاخر گلکسی اس 11 شناسایی از ماژول دوربین مستطیلی لباس می دهدW20 5G، نسخه بهبودیافته گلکسی فولد سامسونگ، معرفی کردن شدگلکسی اس 11 5G بوسیله فناوری شارژ نوک تیز ۲۵ واتی فراهم می شود
به گزارش همشهری آنلاین،  متن اطلاعیه شماره ۲ با محوریت جزئیات راهپیمایی انسان تهران بوسیله شرح زیر است: بوسیله تعاقب اطلاعیۀ شماره یک  این شورا در خصوص برگزاری  «اجتماع مبصر خودجوش انسانیت امنیت از امان و آرامش و اقتدار کشور» درون  روز دوشــنبـه چـهارم آذرماه ۱۳۹۸، انسان فهیم و بصیر و لحظه شناس تهران  پس از راهپیمایی از مسیرهای چهارگانۀ ذیل، رأس سـاعـت۱۴:۳۰ در راسته قیام اسلامی  تجمع خواهند کرد.

حروف عده یک : از شمال (خیابان کارگر شمالی تقاطع بلوار کشاورز بوسیله سمت میدان انقلاب)

مسیر شمارۀ دو  : از جنوب (میدان حر، خیابان موثر جنوبی به سمت بازار قیام)

مسیر شمارۀ سه : از شرق (بازار فردوسی خیابان تنش  به جانب بازار انقلاب)

مسیر شمارۀ چهار  : از جانب مغرب (چهارراه نواب تقاطع خیابان آزادی به سمت راسته انقلاب)