مقاله انجمن

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

نامه یکدلی

به گزارش ایسنا، مهدی شادنوش درون نخستین کنگره ملی اهدای اندام که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در حال مجهز ایران رتبه اول دنیا را درون پیوند کبد دارد. این پیوندهای کبد به یک مرکز با ۷۰۰ پیوند تو سال مربوط بوسیله مرکز ابن سینای شیراز و رتبه بعدی تو بنیان پیوند شش مربوط به بیمارستانی در ایالات متحده با ۴۰۰ پیوند در سال است.

 وی افزود: وقتی حضرت امام (ره) به این نتیجه رسیدند که اهدای جثه شکوه زیادی بخاطر استقلال جان بیماران دارد، فتوای استفاده از اعضای افراد مرگ مغزی برای بیماران پیوند را صادر کردند، اما ۱۱ سال کشش کشید تا مراجع عرفی و زیبایی بروکراسی این ضرورت را درک کنند. تو حاصل باید طوری ادا کنیم که آیندگان ما را مذمت نکنند که سرعت کارمان پایین بوده و اقدامات سازنده ای ارتکاب ندادیم.

وی ادامه عدالت: البته اقدامات منت در اساس ادب سازی اهدای جسم از مرگ مغزی انجام شده و شاهد رشد ۶۰ یکسانی در این مورد هستیم، ولی باید توجه کرد که بسیاری از این پیشرفت ها به برهان برنامه ریزی سیستماتیک در کشور نبوده و نتیجه تکاپو و فداکاری مشت اندرکاران مرزوبوم اهدای هیکل است. در مقابل، سرعت رشد کشورهای دنیا تو اهدای عضو غیرقابل تصور است.

شادنوش گفت: ناحیه چین با اینکه موضوع اهدای بدنه را بسیار دیرتر آغاز کرد با پروگرام ریزی دقیق و اتیکت سازی مناسب، با نمو ۱۷۰ یکسانی در حوزه اهدای قد خلال ۱۰ سال گذشته روبه رو است و این موضوع مدال می دهد ایران اگرچه در حال اضافه آمار اهدای عضو بوده و موفقیت های متجاوز یدکی تیمار کسب کرده، ولی سرعت نمو جهانی و ادب سازی اهدای قد در ملل مختلف به وضع ای است که تو سال های اخیر رتبه های جهانی ایرانی را دچار تنزل می درنگ. کار گروهی، لازمه پیشرفت در اهدای عضو

مهتر مرکز مدیریت یکدلی و تداوی مصیبت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقرار کرد: لازمه پیشرفت در حوزه اهدای عضو، فقره گروهی و همدلانه درون سراسر کشور است. با امر گروهی می توانیم ظهر ماندگی ها را جبران کرده و هماهنگ با سرعت نمو جهانی پیش رویم. البته میدان بازی برای ما و سایر کشورها مستوی نیست و با وجود موانع و جفا هایی که به قلمرو ما می شود، لزوم دارد به خشکی امدن نیروهای مانع، غالب شویم و بنیان های مناسب را فراهم کرده و سپس امکان رشد را مجهز کنیم. تو حال مهیا با روش های سنتی گذشته نمی توان حوزه سلامت را مدیریت کرد.

اجرا ۲۰ هزاره دیالیز داخل هفته برای ۳۲ هزار ناخوش دیالیزی

وی بیان داشت: حیات ۳۲ هزار بیمار دیالیزی در کشور این ضرورت را ایجاد می کند که درون هفته، ۲۰ هزاره دیالیز ایفا شود که هر بار ۵۰۰ هزاره تومان نفقه دارد. از طرفی اشکالاتی که در بنیان پیشگیری و استیل زندگی در کشور ما وجود دارد همچنین نیاز بوسیله پیوند جسم را در کشور روز به روز افزایش می دهد. گرچه لازم است در زمینه پیشگیری هم اصلاحاتی ایفا شود و تاکنون نیز گام هایی موثری برداشته شده، اما باز تیمار با این طور حجمی از مسوده گرایش مواجهیم و این طور وضعیت بغرنجی را در تک بیماران چشم انتظار برای یافتن عضو کم ارزش شاهدیم. ایستگاه ایران در اهدای هیکل

شادنوش گفت: وزارت بهداشت در تلاش است زیرساخت های مناسب رطوبت را برای توسعه فرهنگ اهدای عضو مهیا کند. داخل سال های اخیر رتبه ایران داخل اهدای قامت بین رتبه ۲۰ تا ۲۳ جهانی بوده است. با این رتبه داخل منطقه رقیبی نداریم و اقدامات با سرعت مطلوبی پیش می رود و این موضوع افتخار جلال محسوب می شود. انجام زیاد از ۵۰ هزار پیوند کلیه داخل قلمرو

وی اظهار کرد: تاکنون زیاد از ۵۰ هزار یکدلی کلیه تو کشور عمل شده است. ۶۰ درصد از پیوندهای کلیه، از بیمار اجل مغزی بوده است.

مهتر مرکز مدیریت وحدت و علاج بیماری های وزارت بهداشت گفت: یکی از روش های جدید درون پیوند کلیه، روش میکرولاپاروسکوپی است که در آن، عضو اهدایی فرد عاری بر جای ماندن اثری از جراحی، خارج شده و اثری از جراحی باقی نمی ماند. مبدع این روش ایران بوده و داخل حال مهیا در سایر کشورها انجام می شود.
آیا تابه حال دربارهٔ افسردگی تابستانی شنیده اید؟ هرچند که خلع تابستان درون ذهن عموم افراد، فصلی برای استراحت، سفرهای تفریحی و بازیابی انرژی است، در واقعیت زندگی، روزهای گرم می تواند مشکلاتی را هم برای روحیهٔ آدم خلق کند. اگر قدیم عاشق فصل تابستان بوده اید و خاطرات انعام در این فصل دارید، حتما از این موضوع تعجب کرده اید. شاید با خودتان بگویید: «رنجش پاییزی شنیده بودم؛ اما افسردگی تابستانی دیگر چه صیغه ایست؟» آغاز تابستان بهانه ای شد تا در یک مقاله موضوع افسردگی تابستانی را از دید علمی معاینه کنیم. بوسیله این ترتیب می توانیم، از ابراز افسردگی های ناخواسته در روزهای گرم تابستان جلوگیری کنیم و روزهای بهتری تو پیش داشته باشیم. در ادامه همراه ما باشید.

آخرین رؤیایی که دربارهٔ تابستان داشته اید چه بوده است؟ یک سیر تکاملی ساحلی و شنا در دریا؟ جوجه درست کردن در فضای باز؟ کمپینگ، چادرزدن و خوابیدن در جنگل و زیر آسمان شب؟ شب نشینی در پارک همراه با خانواده؟ همهٔ ما از کودکی سر کرده ایم بخاطر تفریحات تابستانهٔ خویشتن دستور کار های زیادی بچینیم و بیشترین بهره را از این فصل گرم و دل انگیز ببریم. اما چه اتفاقی می افتد که ناگهان اندوهگین می شویم و همهٔ این رؤیاهای شیرین را فراموش می کنیم؟ پاسخ این سؤال ساده است؛ ما دچار «رنجش تابستانی» می شویم. ملالت تابستانی چیست و چه تیر هایی دارد؟



افسردگی تابستانی نوعی اختلال و بیماری روحی است، که در فصل گرم تابستان بروز می درنگ. این آشفتگی از نوع اختلالات عاطفیِ فصلی به شمار می آید.

ابتلا به اختلالات عاطفیِ فصلی درون انسان ها، اغلب داخل فصول خنکی قرین زمستان اتفاق می افتد؛ اما حدود ۱۰ درصد از آدم معمولا درون تابستان به این نابه سامانی روحی دستخوش می شوند. دانشمندان و رسا شناسان، رنجش در مفارقت تابستان را به عنوان نوعی اختلال عاطفی روحیِ معکوس می شناسند.

ابتلا به ملالت داخل فصلی مشابه تابستان، معمولا به طور تصادفی رخ نمی دهد. این اختلال هر سال درون یک زمان مشخص تکرار می شود و الگوی مشخصی دارد. چنین مشکل فکری روشنی را معمولا می توانیم با توجه به الگوهای مشخصی که دارد، شناسایی کنیم.

اختلال عاطفی روحی تابستانی بر تعداد کمی از آدم جهان تأثیر سلبی می گذارد؛ بنابراین پژوهش های علمی گسترده ای دربارهٔ آن صورت نگرفته است. ولی نتایجِ به دست آمده از بررسی های محدودی که ارتکاب شده، علامت می دهد که سلامت انتزاعی افرادِ مبتلا به افسردگی تابستانی، معمولا با افزایش دمای هوا کاهش می یابد. فراموش نکنید که توجه بوسیله این بغرنج معنی نیز، شبیه سایر مشکلات روند بسیار شکوه دارد و بهتر است، اقدامات لازم بخاطر علاج آن صورت گیرد. از نظر علمی، چرا به ملالت تابستانی دچار می شویم؟



جامعهٔ پزشکی و روان شناسی، عوامل واریته را درون ابتلا به اختلال عاطفی فصلی معکوس مؤثر دانسته است. از نظر پزشکان و پژوهشگران، این عوامل به مرحمت نشان می دهد که چرا با وجود آب و هوای گرم و تابیدن کامل مدت آفتاب، محدودیت احساس ملالت می کند؟! داخل واقع، رک شده است روحیهٔ آدم همان اندکی که تو برابر آب و هوای سرد حساس است، ممکن است نسبت به آب و هوای گرم نیز نفوذ کردن علامت دهد. درون امتداد بوسیله عمده ترین دلایلی می پردازیم که باعث ایجاد رنجش تابستانی است: ۱. تابیدن بیش از اندازهٔ پرتو خورشید

در طول زمستان، افرادی که در نیمکرهٔ شمالی عمر می کنند، ساعت های کوتاهی در طول ماه می توانند از نور خور یکروز ببرند. به همین دلیل، در طی این ماه ها احتمال ابتلا به افسردگی فصلی برای ساکنان نیمکرهٔ شمالی بیشتر می شود. اما چگونه ممکن است، افراد به فکر افزایش پرتو آفتاب دچار افسردگی شوند؟ بدن در برابر نور خورشید، هورمون ملاتونین تولید می کند. مقدار این هورمون کلیدی تو بدن با کاهش نور خور در طول روز کاهش می یابد و پیاده شدن سلامت ذهنی بی همتا تأثیر می گذارد.

استیناف ها نشان می دهد که تکثیر زیاد از پیمانه نور خور و تولید هورمون ملاتونین در بدن نیز، باعث اختلال در چرخهٔ رویا روزانهٔ افراد می شود. با به هم اشامیدن ریتم رویا روزانه، رنجش آغاز می شود. از ملاتونین معمولا بوسیله عنوان هورمون خواب نیز یاد می شود. اما فراموش نکنید که یک هورمون مهم دیگر نیز بر وضعیت روانی بدن تأثیرگذار است. این هورمون سروتونین است. عاری تولید ملاتونین کافی نیز، سطح سروتونین از حالت اعتدال خارج می شود. جالب است بدانید که هورمون سروتونین نیز به عنوان تنظیم کنندهٔ خلق وخو شناخته می شود.

با به هم خوردن اعتدال این هورمون ها یک پی دومینویی صورت می دهد. اثر دومینویی بوسیله معنای توالیِ بوسیله غم پیوستهٔ رخدادهایی است که عقب عادت بی آرامی و درون زمان های متجاوز کوتاهی اتفاق می افتند. زمانی که تولید ملاتونین مختل می شود، تعادل تولید سروتونین همچنین به هم می ریزد. همین امر باعث ساختن خطر ابتلا بوسیله افسردگی و اختلال داخل ایجاد و خو می شود. ۲. استرس و تشویش به خیال شرایط مالی

همهٔ برنامه ها و فعالیت هایی که اجرای آن ها را درون فصل تابستان درون نظر داریم، شامل هزینه می شود. سفرهای تابستانی، رفتن بوسیله کنسرت، تعطیلات آخر هفته، محافظت از کودکانی که مدرسه شان تعطیل شده و باید مدت زمانی را بدون ما داخل خانه بمانند و سایر عوامل این چنینی، همه و همه شامل خرج می شوند. به این ترتیب، تابستان فصل گران زیاده چرب یا شیرین بخاطر ما بوسیله حساب می رود. افزایش هزینه ها ممکن است روحیهٔ ما را تضعیف کند و بوسیله خلق وخوی ما آسیب برساند. فراموش نکنید در کشورهای گرم تر، هزینهٔ پرداخت قبوض برق برای استعمال تجهیزات تهویهٔ محیط نیز به سیاهه بی شمار هزینه ها افزوده می شود. ۳. تغییر ناگهانی روال معمولی عمر



به تیمار اشامیدن برنامه ها و تحول ناگهانی روال عادی زندگی، امکان پذیر است به بروز افسردگی در مردم بینجامد. در تابستان اغلب پروگرام های ما به غصه می ریزد. به خاص اگر فرزندانی داشته باشیم، ناگزیریم بخاطر رسیدگی به آن ها وقت بیشتری صرف کردن کنیم؛ بجهت مکتب ها تعطیل شده و خیال مان از بابت مشغولیت بچه ها مایه تسلی ازاله. تنها همین تک می تواند، شیوه متعارف زندگی ما را بوسیله هم بریزد و باعث قفا افتادن دستور کار های جدی زندگی مان شود. به این ترتیب، اگر از آن گروه افرادی باشیم که وفاداربودن به روند معمولی زندگی برایمان ابهت اضافی دارد و مسئولیت های ثقل کنار عهدهٔ ما استراحت گرفته است، احتمالا در این طور شرایطی دستخوش افسردگی و غضب خواهیم شد.

بوسیله علاوه، اگر شغلی کامل نفس داشته باشیم، احتمالا نظری کردن همهٔ پروگرام های مورد علاقه مان تو تابستان شاق است. از یک سو، شوق به گذراندن تعطیلات رؤیایی داریم و از سوی دیگر، باید بوسیله دستور کار های کار کننده خود رسیدگی کنیم. همین امر باعث می شود برنامهٔ صبر و خواب خود را در روزهای انتها هفته بوسیله خاطر شکل پذیری رؤیاهای تابستانی مان به بی آرامی بزنیم. درون نتیجه، ترکیبی از پروگرام های گوناگون محتوی برنامه های کاری، تفریح های شبانه، تعطیلات آخر هفته و جشنواره های تابستانی باعث شلوغ شدن اوقات مان می شود. در چنین وضعیتی، احتمالا دچار سرگردانی می شویم و از مفرط کارها عقب می مانیم. برنامهٔ خواب مان به حزن می خورد و در نتیجه، دچار افسردگی و بی تعادلی در ترشح هورمون ها خواهیم شد. ۴. ناامیدی از عملی شدن برنامه های تابستانی مان

هنگامی که تابستان ته سر می رسد و ما با انبوهی از رؤیاهایی روبه رو می شویم که نمی توانیم عملی سندیت کنیم، انتظارات مان از واقعیت موجود بور می گیرد. داخل نتیجه، همهٔ اسطوره هایی که دربارهٔ تابستان در سرمان ساخته بودیم، ویرانه می شود. روزهای تابستان می گذرد و ما شرایط شکل پذیری بسیاری از برنامه های شناور داخل ذهن مان را نداریم. همین موضوع باعث ایجاد یک ناامیدی مداوم و مزمن داخل ذهن ما خواهد شد. با عفو روزهای تابستان، بیشتر احساس یأس می کنیم و با جبران این احساس دچار حالت ناامیدی می شویم. هر روز با افسردگی از خودمان می پرسیم: «تابستانی که منتظرش بودم، همین بود؟» و اعاده همهٔ این ها، ملالت تابستانی را در وجودمان شدیدتر می بطی ء. ۵. داشتن حس بوسیله گیاهان و آب و هوا

ذرات آلرژی زای مربوط به گیاهان، در آب وهوا و نسیم تابستانی بیشتر وجود دارد. حساسیت یا آلرژی تابستانه باعث بروزبی حوصلگی و تحریک پذیری خُلقیات ما می شود. همواره از بروز آلرژی خویشتن احساساضطراب می کنیم و تلاش می کنیم که در هر شرایطی، حاضر به طاسی وسایل و داروهای ضدحساسیت باشیم. این شرایط می تواند بوسیله اضافه عاطفه افسردگی ما نسبت به گذراندن وقت در آب وهوای تابستانی بینجامد. ۶. تحمل پذیری ناچیز در برابر دمای بالای هوا

برخی از مردم بوسیله آب وهوای تابستانی علاقه مندند و طبع دما دارند. در مقابل، انسان هایی بود دارند که تحمل آب وهوای گرم برایشان پر اب و تحمل فرساست. داخل این گروه افراد، نور آفتاب به جای انرژی دادن، انرژی آن ها را می گیرد. آن ها در هوای گرم،احساس خستگی و کسالت بیشتری دارند و مدام گرمازده می شوند. اگر متشابه این افراد باشیم، احتمالا، تابستان از کیفیت عمر روزانهٔ ما می کاهد.

دمای بالا باعث می شود نتوانیم ساعت های منت را تو خارج از خانه بگذرانیم. همهٔ وقت ما صرف ماندن در خانه می شود و نمی توانیم ورزش و تفریح درون بیرون ساختمان را ادامه دهیم. آشپزی با اجاق سرگین ما را کلافه و دلزده می کند. گرما پهلو عادت های غذایی ما تأثیر منفی می گذارد و از معیار اشتهایمان می کاهد. بوسیله این ترتیب، تو روزهای تابستان دچار افسردگی ناشی از هوای گرم می شویم. ۷. مقایسهٔ ذهنی خودمان با افرادی که درون تعطیلات عالی هستند

یکی از قابل توجه ترینعلل ابتلا به افسردگی در این فصل، مقایسه کردن روزهای تابستانی خودمان با سایرین است. در فضا های انواع از جمله شبکه های اجتماعی، تصاویر و ویدئوهایی از افراد تو حال خوش گذرانی تابستانی می بینیم. این تو حالی است که خودمان ناگزیریم تو این هوای گرم در دفتر فقره حاضر شویم و بوسیله انجام مسئولیت هایمان بپردازیم. به قوم و اطرافیان مان که تو حال سفر یا خوش گذرانی هستند، عاطفه حسادت داریم و مدام خودمان را با آن ها مقایسه می کنیم. این وضعیت باعث تکثیر نارضایتی و ناسازگاری مان می شود و ما را بوسیله افسردگی نزدیک تر می درنگ.

از ابد گفته اند که «مقایسه، رباینده شادی هاست!». بنابراین مقایسهٔ زندگی واقعی خودمان با تصاویری که از زندگی دیگران می بینیم، شرایط جالبی درون روحیهٔ ما ابداع نمی کند. تا زمانی که به مقایسه کردن وضعیت روزهای تابستانی خودمان با دیگران ادامه دهیم، افسردگی تابستانی دست از سرمان برنخواهد داشت. چه کسانی بیشتر درون معرض افسردگی تابستانی قرار دارند؟



احتمال ابتلا بوسیله اختلال عاطفی فصلی در همهٔ افراد به یک حد است. البته پژوهش ها مدال می دهد که این وضعیت در اغلب موارد ریشهٔ موروثی و ژنتیکی دارد. از هر سه نفری که بوسیله آشفتگی های عاطفی فصلی مبتلا هستند، دو نفر از آن ها سابقهٔ ژنتیکیِ ابتلا بوسیله اختلال های روحی و افسردگی دارند. کسانی که تو خانوادهٔ خود، تماشاگر سابقهٔ ابتلا به افسردگی بوده اند، احتمالا بیشتر به اختلال های روحی و افسردگی فصلی دستخوش می شوند.

به گزارش مؤسسهٔ ملی سلامت رسیده آمریکا (NIMH)، مخاطره ابتلای افراد بالغِ جوان ، نوجوانان و کودکان به آشفتگی های فکری فصلی بیشتر است. این احتمال برای ابتلا بوسیله ملالت تابستانی نیز صدق می درنگ. به دید می رسد که زنان بیشتر درون معرض خطر ابتلا بوسیله افسردگی های تابستانی هستند؛ زیرا حافظه آن ها چهار برابر بیشتر از ذهن مردان درون مواجهه با اختلال های فصلی حساسیت دارد.

شماره ای از دانشمندان در حال استیناف روی تیر های ابتلا به رنجش تابستانی هستند. آن ها علائمی اطلاع دادن کرده اند که علامت می دهد کدام افراد بیشتر در ریسک ابتلا بوسیله افسردگی تابستانی راحتی دارند. در ادامه فهرستی می بینید که نشان می دهد گمان ابتلا به رنجش تابستانی در کدام دسته از افراد بیشتر است: افرادی که سابقهٔ ژنتیکی دارند. افرادی که سن آن ها کم نم است و بالغ نمدار هستند. ریسک ابتلا به اختلالات روحی فصلی داخل زنان بیشتر است.

با وجود اینکه افسردگی تابستانی، تنها درصد قدری از افراد را دامن تأثیر خود قرار می دهد، باز هم نباید فراموش کنیم که این اختلال یک بیماری روحی است. رسیدگی به بیماری ها و اختلالات روحی موضوعی اساسی است که نیاز بوسیله پیگیری دارد. از کجا بفهمیم که بوسیله افسردگی تابستانی مبتلا شده ایم؟



افسردگی تابستانی و ابتلا بوسیله اختلالات روحی فصلی، نشانه های مشخصی دارد. احتمالا بسیاری از افراد با مشاهدهٔ چنین علائمی، احساس می کنند که به بیماری جسمی خاصی مبتلا شده اند؛ اما هر چه می گردند، جهت اصلی آن را معین نمی کنند. در امتداد بوسیله فهرستی از علائم و تیر های ابتلا بوسیله آشفتگی و اختلال روحی فصلی و به خصوص افسردگی تابستانی اشاره می کنیم. البته باید توجه کنیم که فداکار از این علائم در همهٔ انواع افسردگی ها مشاهده می شوند: بی خوابی حواس پرتی کاهش وزن کلافه شدن از روشنایی پرتو خورشید احساس اضطراب احساس آشفتگی احساس ناامیدی تمرکز مشکل روی کارها سردرگمی در تصمیم گیری ابتلا به اختلال شیدایی و تهییج پذیری کاهش اشتها بروز تفکرات مربوط بوسیله خودکشی بی علاقگی به فعالیت هایی که متصل از آن ها لذت می بردید وضع های مناسب برای بهبود رنجش تابستانی چیست؟



هر چند که ملالت تابستانی، احتمالا یک وضعیت موقت بخاطر روح و روان ما است، ولی بدان معنا ازاله که روزهای ابتلا به این اختلال آسان می گذرد. برای افرادی که دستخوش این سنخ رنجش می شوند، شرایط سختی به وجود می آید. خوشبختانه، راه های متجاوز و آسانی برای مقابله با ابتلا این سنخ افسردگی درون روزهای گرم سال بود دارد. داخل امتداد برخی از راهکارها و گونه های مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش بخاطر گشایش اختلال رنجش تابستانی را با یکدیگر مرور می کنیم: ۱. پیش از خواب، برنامه های خود را الویت بندی کنید

بخاطر جلوگیری از بروز بی خوابی ناشی از رنجش تابستانی، بهتر است برنامه های روز بعد خود را ترجیح بندی کنید. اگر می خواهید ناامیدانه بوسیله تخت رویا نروید و با خودتان عاطفه بی هدفی بخاطر بااطلاع شدن نداشته باشید، بهتر است پیش از خواب به برنامه های روز گذشته خود فکر کنید و برنامه های فردای خود را الویت بندی کنید.

به این ترتیب، زمانی که در معرض پرتو صبح راحتی می گیرید و از خواب باخبر می شوید، بدن شما به خاطر برنامه ریزی های شب گذشته، ملاتونین تولید می بطی ء و نمونه هورمون ها داخل بدن تان به تعادل می رسد. در تابستان، بسیار از آنکه بوسیله خاطر تاریک و سرد نگه داشتن اتاق خود باشید، باید مطمئن شوید که استراحت کافی داشته اید. ۲. عینک آفتابی محافظ بپوشید

اگر پرتو خور برای تان آزاردهنده است و مجبورید وقت خود را در بیرون از خانه بگذرانید، بهتر است از عینک های آفتابی پیچیده و لنزهای کنترل کننده نور استعمال کنید. این کار باعث از بین عدول کردن بیم شما در برابر نور آفتاب می شود و از ابراز سردردهای ناشی از نور زیاد جلوگیری می کند. ۳. برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشید

هر چند، داشتن برنامه های دقیق و سختگیرانه، می تواند ما را به نیکوترین نتایج در مسیر موفقیت تربیت کند، اما اگر با افسردگی فصلی دست و پنجه یواش می کنید، داشتن پروگرام انعطاف پذیر عنصر مهمی به حساب می آید. به جای تدوین یک پروگرام ریزی شدید و ملامت کننده، برنامه ای انعطاف پذیر داشته باشید که به شما آزادی عمل بدهد. برنامه ریزی هایی که کنترل کننده هستند، باعث تهییج اضطراب و استرس تو بود شما می شود، ولی درون برابر دستور کار های انعطاف پذیر به کاهش این احساسات داخل حیات شما معاون می نرم. ۴. فعالیتی سرگرم کننده برای خودتان در نظر بگیرید

برای یک فعالیت سرگرم کننده دستور کار ریزی کنید. این حکم به شما کمک می کند، که از ابتلا به افسردگی تابستانی دور بمانید. داشتن سرگرمی در زمان ابتلا بوسیله رنجش فصلی، به نشانی یک درمان مناسب برای اغلب افراد شناخته می شود. بوسیله پارک و موزه بروید. بخاطر حضور در یک کنسرت شاد بلیت بگیرید. برنامه ریزی های سرگم کننده داشته باشید و آن ها را عملی کنید. ۵. ورزش را در پروگرام یومیه خود راحتی دهید

با ورزش کردن، باعث اضافه ضربان قلب خود می شوید. آن حرمت کندرو بازی کنید تا شیره یا شهد زدن به تان دربیاید. این فقره باعث اضافه انرژی و بهبود شرایط روحی شما تو زمان ابتلا به افسردگی تابستانی می شود. برای منظم تر شدن برنامه ورزشی خود، درون جماعت های ورزشی عضور شوید. البته پیش از پرداخت هرگونه وجهی، داشتن تهویه دلپذیر درون باشگاه مطمئن شوید، در مقابل شما نیاز به عمل تنفس عمیق دارید و در رخساره نبود تهویه مناسب، بیشتر دستخوش دشوار خواهید شد. بهتر است، زمان انجام تمرینات ورزشی خود را به اول صبح یا افول موکول کنید، تا گرمازده نشوید. ۶. روابط مدنی خود را افزایش دهید

با افراد مختلفروابط اجتماعی برقرار کنید. داشتن ارتباطی جانی با فردی دیگر نیز برای شما متجاوز مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش خواهد بود. طی صحبت و برقراری ارتباط با دیگران، عاطفه ناامیدی کمتری داخل شما به وجود خواهد آمد. بوسیله سفر بروید، خرید و پیاده روی کنید و به این نظام در معرض روابط اجتماعی با سایر افراد راحتی بگیرید. برقراری ارتباط های تلفنی، همدستی در کلاس های ورزشی جمعی و همه موارد اینچنین، می تواند باعث صرف زمان بیشتر داخل جامعه شود. اگر دم بیشتری با مردم صرف کنید، تو درمان و پیشگیری از ملالت تابستانی خود، نقش موثرتری انجام کرده اید. ۷. داخل پروگرام روزمره ساعتی را به آرام سازی خودتان ویژه دهید

ساعاتی در روز را به آرام سازی و ریلکس کردن خودتان اختصاص دهید. این کار به کاهش سطح استرس و علائم ملالت در شما کمک می کند. در ساعات آرامش خودتان، با یک لباس راحت، داخل یک حجره خنک و به خشکی امدن روی یک کاناپه بنشینید. یک موسیقی ملایم پخش کنید و چشمان خود را ببندید، به مسائل یا خاطرات خوب خود فکر کنید. بخاطر آرام سازی خودتان در روزهای گرم تابستانی، می توانید یک دوش خنک طولانی نیز نظم دهید. ۸. از یک درمانگر خواه تراپیست معاون بگیرید

چنانچه علائم ملالت تابستانی شما جدی است و تاثیر منفی، اکید و ناخوشایندی بر زندگی شما گذاشته است، بهتر است بوسیله سراغ یک درمانگر خواه تراپیست حرفه ای بروید. چنانچه می خواهید به طور تمام بهبود یابید، استفاده از دستیار های حرفه ای افراد متخصص را فراموش نکنید. رسیدگی به بیماری های روحی، کار مهمی بخاطر بهبود وضعیت زندگی است. پس بخاطر علاج رنجش تابستانی خود عظمت قائل شوید و از مراجعه به فنی روانشناس نهراسید.



افسردگی تابستانی می تواند لذت بردن از آفتاب را بخاطر افرادی خاص، شاق کند. اگر از منفصل گرم و آفتابی تابستان کیف می بریم و خوشحال هستیم که هیچ، ولی چنانچه با اختلالات روحی فصلی در گرمای تابستان دست و چنگ نرم می کنیم، بهتر است برای گشایش حال روحی خود هر چه زودتر اقدام کنیم. آشنایی با مهارت های پیشگیری از ابتلا به افسردگی فصلی، داشتن خودی کامل نسبت بوسیله وضعیت روحی مان و آشنایی با مشکلات عاطفی، در جلوگیری از ابتلا به ملالت تابستانی بسیار موثر است. چنانچه می خواهیم زندگی خوب و سالمی داشته باشیم، لازم نیست مشکلات روحی خویشتن را سرکوب کنیم یا از ابتلا به آن ها احساس شرمساری داشته باشیم، تنها لازم است که برای رفع آن ها قدم های موثری برداریم.
ماشین چمن زنی هونداموسوم به Mean Mower به نشانی سریع ترین ماشین چمن زنی دنیا باردیگر به صدر اخبار بازگشته است. این ماشین چمن عیال که پیشرانه ای مشابه با سوپربایک هوندا CBR1000RR استفاده می کند، این بار توانست سرعت گیری صفر تا ۱۶۰ کیلومتر را داخل ۶.۲۸۵ حین ثبت کند. ویدئویی نیز از این رکوردگیری در درگاه کارشناسان گینس منتشر شده است. تو این رکوردگیری هوندا Mean Mower باید تیمار مسیر رفت و هم برگشت را هنگام کند و میانگین سرعت درون هر دو خوش نویسی به عنوان رکورد شناخته خواهد شد. درون اولین تلاش، زمان ۶.۴۳ لحظه و در دومین تلاش زمان ۶.۱۲ لمحه ثبت شد.



هوندا Mean Mower قبلا نیز با الحاق به حداکثر سرعت ۱۸۷.۶ کیلومتربرساعت خویشتن را بوسیله نشانی سریع ترین سامان چمن زنی گیتی شناساندن کرده حیات. هوندا در سال ۲۰۱۸، این چمن عیال رکوردشکن خود را ارتقا داد. در مدل قبلی، پیشرانه ی یک لیتری ۱۰۸ اسب بخاری متعلق بوسیله هوندا VTR Firestorm استفاده شده بود؛ ولی درون برنامه ی ارتقا، هوندا پیشرانه ی ۱۹۰ اسب فرخوراک پزی یک لیتری هوندا CBR1000RR را روی این چمن زنی گمارش کرد. همچنین بسرنوشت شوم دچار کردن های دیگری مانند صندوق کنگره و ECU نیز تعویض شدند و قفا آمپر LCD متعلق به هوندا CBR روی Mean Mower انتصاب شد. پس از انجام این ارتقا، هوندا ادعا می بطی ء این چمن زن می تواند به حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتربرساعت مشت هویدا یواش.

مقاله های مرتبط:هوندا برای ثبت رکورد جهانی نوک تیز ترین سامان چمن زنی آماده می شودروبو ماشین چمن زنیی میمو، محصولی از هوندا

هوندا Mean Mower براساس ماشین چمن زنی هوندا HF2622 مصنوع شده است؛ ولی از شاسی سفارشی استعمال می کند تا فرمان پذیری بهتری داشته باشد. پیمانه این ماشین فقط ۱۵۲ کیلوگرم است و با وجود تغییرات مختلف، همچنان توانایی اصلی خود تو چمن زنی را هم حفظ کردن کرده است و با دو موتور برقی که از باتری نیرو می گیرند می تواند چمن ها را کوتاه کند. تیغه های چمن زنی این ماشین از نوع فیبرکربن هستند. این چمن زوجه ویژه به لاستیک های مسابقه ای سفارشی پیدایش Hoosier فراهم است تا چسبندگی بهتری داشته باشد.

 بیشتر بخوانید:فراری 612 مدل شوتینگ بریک تولید شدنسل دوم رینگ تیتانیومی چاپ سه بعد اینده HRE شناساندن شدجیپ رانگلر تیونینگ کان دیزاین رونمایی شدخودروهای مدل ۲۰۱۹ با کمترین هزینه های نگه داریپورشه 911 با تیونینگ RWB و رینگ های سفارشی معرفی شد

میوه اطلاع موقت

ماه گذشته، تصمیم گرفتم روی رژیم رسانه ای ام آزمایشی انجام دهم. من معمولاً هر روز صبح نگاهی گذرا بوسیله خبرنامه های صندوق ورودی ایمیلم می اندازم، فیدهای توئیترم را مرور می کنم و برنامه های خبری نصب شده روی گوشی ام را می خوانم. بعداً غم درون حالی که درون دفتر کارم مثل تردست ها غصه زمان چند فرمان دیگر انجام می دهم، انگشتم مرتب روی تبلیغ های گوشی ام می رود و بیش از یک دوجین برنامۀ مرتبط با اعلام را، از جمله فیسبوکو توییتر، چک می کنم. معمولاً احساسم این است که از راحتی نمودار فوراً از ارشد ترین ماجراهای خبری روز مطلع خواهم شد، اما بیشتر میل به پراکنده خوانی دارم – کارم فقط نگاهی گذرا به یک گزارش خواه دریافت به روزرسانیِ جزئیِ خبری اختصاص است. گرچه روزبه روز بیشتر و بیشتر می خوانم، اغلب احساس می کنم کمتر و ناچیز می فهمم.

از این رویه دریافتِ خبر مشت نکشیده ام، اما می کوشم سیاق هایم را تا حدی تغییر بدهم. آیین جدیدی داخل پیش اندوهناک ام: خواندن نسخۀ چاپی نیویورک تایمز هنگام صرف صبحانه و تو سطر سفر روزمره ام. از اوایل دهۀ ۲۰۰۰، که گزارشگری تازه کار در تایمز بودم، این نامه هر روز به در ساختمانی ام آمده است، اما از وقتی که بیشتر به شهود آنلاین اخبار روی آوردم، از نسخۀ چاپی غافل مانده ام. اینک که بامداد ها زمان پیوستۀ بیشتری را به روزنامۀ چاپی ویژه داده ام، با تمرکز بیشتری درگیر اخبار می شوم. مطمئناً می توانم وسیع نمدار بخوانم. مقالاتی خوانده ام که در فیدهای شبکه های اجتماعی، خبری از آن ها نبود یا، چنانچه هم بود، هنگام مرور کندرو پروگرام ها از نگاهم دور باقی مانده بودند، ازجمله گزارش هایی از جدیت برای دگرگونی کپنهاک به بخانه برگشتن بدون کربن، مذاکرات بین آمریکا و طالبان، مطالعۀ جدیدی که نشان می دهد اندازۀ فشنگ ها بر نرخ تلفات شاگرد از تیراندازی تأثیر می گذارد. عاطفه می کنم مطلع زیرفون از پیش شده ام.

البته بسیاری از مردم به چنین آزمایش هایی دست زده اند و تلاش های یدکی رخ گرفته است برای اینکه بفهمیم مناسبت به گوشی چگونه همه چیزِ ما را ذیل الشعاع قرار می دهد، از گسترۀ توجه گرفته تا بهزیستی گویا شناختی ما. کال نیوپورت، لله علوم رایانه داخل دانشگاه جورج تاون، در کتاب جدیدش با عنوان مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب زندگی متمرکز تو جهانی پرسروصدا(Digital Minimalism: Choosing a Focused Life in a Noisy World) شواهدی برمی شمارد در تأیید اینکه تاثیر های اعتیادآورِ ابزارهای همراه ما تصادفی نیستند، بلکه حاصل اندیشه باریک بین همدستی های فناوری روی حلقه های فیدبک هستند که باعث می شود مردم ها مجدد سراغ آن شرکت ها بروند. ادعای اصلی نیوپورت دربارۀ پلتفرم های رسانه های اجتماعی است، ولی این ادعا را همچنین دارد که مردم باید تو نحوۀ شهود اعلام بازنگری کنند. او می نویسد که قرارگرفتن درون معرض سیل آنلاین اطلاعاتی که «ناقص، زائد و غالباً متناقض» است، و این روزها همواره پس از هر رویداد خبری ارشد به روانی می افتد، نامولد است و ما را مطلع تر نمی کند. در دنباله می گوید، حتی وقتی در روز خاصی هیچگاه رویداد تکان دهنده ای صورت نمی دهد، آدم درون کاربرد رسانه ها از الگویی تردید سیاق تبعیت می کنند که با کم ملالتی تهییج می شود. او توضیح می دهد: «بخاطر مثال، چنانچه به محاکمه علاقه مند و به جناح چپِ طیف سیاسی اشتیاق داشته باشید، زنجیرۀ مصرف رسانۀ شما مقدور است از سایت سی ان ان شروع شود، بعد بوسیله صفحۀ واقعی نیویورک تایمز بروید، از آنجا به پُلیتیکو، بعد به آتلانتیک، پس ازآن فیدهای توییترتان و دست آخر بوسیله تایم لاین فیسبوک خود سر بزنید». مقدور است خوره های فناوری سایت های هکرنیوز و رِدیت و هواداران ورزشی ای اس پی ان را نیز به این سیاهه افزایش کنند. شریک های رسانه ای از این «تیک عصبی پرسود» نفع می برند. بوسیله گفتۀ نیوپورت، «وقتی هر روز ده سایت مختلف را قصبه کود ضربت می کنید، آن ها کارتان را به پول تحول می کنند، ولو آنکه این کار شما را از وقتی که یک سایت خوب را هر روز یک جنین چک می کنید، اول نم نکند.»

درون سال ۲۰۰۸، نشریۀ کلمبیا جورنالیزم ریویو مقاله ای منتشر کرد با عنوان «اضافه مرحله!»، که به وارسی خستگی خبری در «عصر اطلاعاتِ متجاوز از اندازه» می صیقل. در زمان انتشار این مقاله، گوشی های بلک بری همچنان پهلو راسته گوشی های هوشمند چیرگی داشتند، داخل گوشی های آیفون خبری از درخت سرو پوش نوتیفیکیشن (اعلان های موقت) نبود، قابلیت ریتوییت بوسیله توییتر افزودن نشده وجود و سایت بازفیدنیوز وجود نداشت. وقتی به گذشته نگاه می کنیم، ایدۀ رنج بردن از اضافه باری اطلاعات تو سال ۲۰۰۸ ایده ای عجیب و جالب بوسیله رویت می رسد. اکنون، یعنی بیش از یک دهه بعد، از فراغت صریح ارزیابیِ جدیدی تو پیش داریم. سال گذشته آویشن کوک، مدیر عامل شرکت اپل، از قابلیت جدیدی داخل آیفون بوسیله صیت اسکرین تایم رونمایی کرد که به کاربران امکان می دهد فعالیت گوشی خویشتن را والا رویت داشته باشند. کوک طی مصاحبه ای تو جلسه فورچون اخبار کرد که خودش پهلو کاربرد گوشی خودش نظارت دارد و تعداد اعلامیه های دریافتی اش را بی شمار اندک کرده است. او گفت: «پندار می کنم دیگر بر همۀ ما عیان شده است که فدایی از ما روی ابزارهای خود بیش از حد وقت صرف کردن می کنیم.»

بهتر است ببینیم سازمان های خبری داخل مشکلاتی که نیوپورت و کوک مطرح می کنند چه سهمی داشته اند. شان های رسانه ای تنزل یافته اند به مبارزه بر سر سهمی از توجه ما در دنیای آنلاین که روزبه روز کوچک مرطوب می شود؛ وقتی فیسبوک، گوکل و پلتفرم های دیگر زندگی دیجیتال ما را به انحصار خود داخل آورده اند، در این میان، سازمان های خبری با تکیه بر چنین سایت هایی نقشی جنبی گرفته اند و خویشی آن ها شده اند. این ربط تأثیری زورمند می گذارد پهلو اینکه چه رویدادهایی دنبال می شوند، چگونه نمایش می شوند و با چه سرعت و حجمی به وقوع می پیوندند. فرانکلین فوئر، سردبیر پیشین نیوریپابلیک، در تاریخ دنیای بدون ذهن: تهدید وجودیِ مشارکت های فناوری ارشد (۲۰۱۷) از «محک ای بی شرمانه و شکاف دار وار بخاطر کلیک جمع کردن از رویه فیسبوک» و «تلاشی بی امان بخاطر یکروز گیری از الگوریتم های گوگل» سخن می گوید. روزنامه ها و مجلات مدت ها داخل پی هدایت خیل عظیمی از خوانندگان بودند، ولی این کارها پیش نمدار عمدتاً تو حیطۀ تخصصی بخش گستردن و توزیع بود؛ اتاق های خبر، ایمن از چنین فشارهایی، از اینکه خوانندگان واقعاً چه می خوانند بی خبر بودند. امروزه عبرت مخاطب همه جا هست، چه درون دایره های خبری باستانی و چه آن هایی که آنلاین تولد شده اند. درون روزنامۀ تایمز همه در حجره خبر به یک افزار تحلیل داخلی و سفارشی شده دسترسی دارند که علامت می دهد هر یک از مطالب را چند نفر می خوانند، خوانندگان اهل کجا هستند، از چه ابزارهایی استعمال می کنند، مطالب چگونه بالا می آیند و اطلاعاتی از این مشت. افزون به خشکی امدن این، ابزارهای تجاری تحلیل مخاطب، مانند چارتبیت و گوگل آنالیتیک، نیز به نعوظ گسترده تو دسترس اند. من خودم، به عنوان دبیر سایت نیویورکر، قدیم سایت Parse.ly را در مرورگرم باز می گذارم، برنامه ای که بوسیله صورت آنی آمار خوانندگان متنوع را برای هریک از مطالب وب سایت مدال می دهد.

تا اینکه در موسسه های خبری ای که به این عنصر پایبند هستند که میزانِ پوششِ خبری را قیمت های هیئت تحریریه تعیین می کند (نه منافع تجاری)، ممکن است تصمیم گیری داخل مورد مقیاس توجه بوسیله این سنجه ها بخاطر دبیران مشکل باشد. آلن راسبریجر، سردبیر پیشین گاردین، داخل تاریخچه وقوف فوری: بازسازی مجله نگاری و برهان اهمیت آن از ورود تدریجی سنجه ها بوسیله فرایندهای تصمیم گیری در روزنامه اش می گوید. او می گوید شعار این است که «داده ها حجره خبرِ ما را مطلع کنند خیر هدایت.» اما به سختی می توان امتیاز داد چه زمانی حالت نخست (ابتدا کردن) بوسیله حالت دوم (راهنمایی) تبدیل می شود.

مقاومت در برابر وسوسه ها بخاطر آن دسته از رسانه های دیجیتال که با تبلیغات سر پا می مانند تقریباً ناممکن است. هر وعده که خواننده ای از طریق شبکۀ اجتماعی یا سواری جست وجو به یک سایت خبری هدایت می شود، همین بازدید، هرقدر حزن که کوتاه باشد، با خودش مقداری درآمد می آورد. فوئر این پدیده را «ترافیک گذری» می نامد. فیسبوک و گوگل با نمو خویشتن قیمت تبلیغات را پایین آورده اند و درآمد مولود از ترافیک گذری به ازای هر کلیک کاهش یافته است؛ با این حال، این پدیده همچنان مشوّقی شده است بخاطر تداوم روندهای رسانه ای نوین و مخرب، از عموم مصرف از تیترهایی که درون اصل تلۀ کلیک هستند، پاشیدن نظرات جنجالی که سرسری نوشته می شوند و افزایش گزارش های یکدست بوسیله طوری که همگی روندِ خبریِ برابری را قفا می کنند تا ترافیکی که با خود می آورند از دست نرود. اکنون هر محتوایی که تولیدش کم ارزش باشد و قابلیت کلیک زایی درون فیسبوک و گوگل را داشته باشد فرصتی است بخاطر جذب مخاطب و درآمدزایی.

به شمارش نظری، تمایل می رود استاندارد مبتنی پیاده شدن اشتراک به بهبود چشمگیری بینجامد، در مدت بوسیله جای پیگیری بی امانِ ملاقات صفحات اینترنتی، هدف عالی تولید محتوای ژورنالیستی را متعاقب می کند، محتوایی که هیچگاه جای دیگر نمی توان یافت و ارزش پول اعطا کردن دارد. فوئر تأکید می کند که درآمد خراج از خوانندگان اشتراکی تنها طرز عملی برای رسانه ای است که داخل پی حفظ هویت مطبوعاتی خویشتن است. در مدل تصرف وکار فرضی فوئر نوعی آزادی اطمینان بخش حیات دارد: نشریه می تواند به جای دنبال کردن سپاه مجلل بازدیدکنندگان که از روال جست وجوی گوگل براساس موضوعی داغ سر از سایت نشریه تو می آورند و هرگز بازگشتی در کارشان

اکثر جوانان امروزی برای ضربان وجوی معارفه بوسیله اینترنت نمی روند؛ بلکه بوسیله نعوظ اتفاقی در شبکه های اجتماعی با اخبار روبرو می شوند نیست، توجه خود را بوسیله طرفداران حقیقی اش معطوف کند. فوئر می گوید: «رسانه ها باید بلندپروازی هایشان را کم کنند، بوسیله گوشه های ساکت خود بازگردند و وفاداری مخاطبان واقعی خود را باز یابند. لازم خواهد بود رسانه ها برای استخلاص خود، از خوانندگان نفقه بگیرند و خوانندگان همچنین خرج بپردازند.»

اما رایج ترین رویکرد برای افزودن اشتراک، تا معادل زیادی، به بسیاری از همان تاکتیک هایی اعتماد است که کسب وکارهای رسانه ای مبتنی پیاده شدن تبلیغات بوسیله کار می گیرند. بیشتر موسسه های خبری ای که در جای پا کسب درآمد از کاربران هستند از استراتژی دیوارِ پرداخت استفاده می کنند. داخل روش خرابه پرداخت، خوانندگان ماهانه به تعداد محدودی مقالۀ رایگان دسترسی دارند و بخاطر دسترسی به مطالب بیشتر باید عبث اشتراک صیقلی کنند. این رویه به کسانی که مشترک نیستند امکان می دهد تا با نشریه آشنا بشوند و قبل از تصمیم گیری دربارۀ صیقلی حق تعهد پرداخت گهگاهی، شاید خلال چند ماه یا بیشتر، مطالبی را برای میزان بخوانند. اما هنوز بی آرامی فیسبوک و گوگل نقش دروازه های اصلی هدایت و عبوردادن خوانندگان از این قیفِ به اصطلاح ابونمان را بازی می کنند. حاکمیت ستمگرانۀ این داستان همچنان پابرجاست.

گذشته از این حرف ها، دگرگونی بازدیدکنندگان اتفاقی به خوانندگانی دائمی بستۀ تشویقی خاص خودش را می طلبد. سیل اعلامیه های موقت مرتبط با خبر، که بوسیله گوشی ما روانه می شود، تا حدی از نیاز به جذب مکرر و دوبارۀ خوانندگان ناشی می شود. برای اغوای خوانندگان و کشاندن آن ها به اشتراک باید مستمر مطالبی تازه و متنوع بیافرینیم. این کافی حلق که خوانندگان هر ماه خودشان را فقط با یکی دو مقاله دربند کنند؛ باید در آن ها حس وفاداری به سایت ساختن شود و آنقدر برای دیدار مکرر برگردند تا به خرابه پرداخت بخورند. چونی رادیکال برنده از هر چیز دیگر است؛ اما باید در مقیاس مناسبی تولید شود.

اخیراً، قرین نیوپورت، به این فکر می کنم که آیا صرفاً همین حجمِ خبرهای آنلاین با هدف آگاهی رساندن به آدم در اختلاف نیست؟ جالب اینجاست که داخل این زمینه پژوهش چندانی انجام نشده است. پابلو باچکوفسکی، استاد علوم ارتباطات در دانشگاه نورث وسترن، می گوید: «احساس من این است که خوانندگان اندک از پیش شروع نیستند، بلکه نوعِ اطلاعشان متفاوت از قبل است.» یکی از مرزوبوم های پژوهشی باچکوفسکی معاینه چگونگی تعامل جوانان امروزی با اعلام است. اکثر آن ها بخاطر نبض وجوی معارفه بوسیله اینترنت نمی روند؛ بلکه بوسیله طور اتفاقی در شبکه های اجتماعی با اعلام بی پرده می شوند. ممکن است برای چک کردن بوسیله روزرسانی ها یا پیام های دوستان خود ملتفت گوشی خواه رایانۀ خود شوند و، در حین این کار، به مطلب یکی از سایت های خبری اصابت کنند. افراد اندکی صبح زود می نشینند و روزنامۀ چاپی می خوانند یا عصرها در تلویزیون اخبار می بینند. بلکه به گفتۀ باچکوفسکی، مردم پیوسته «در معرض وابستگی و برخورد با اخبار هستند» و «این بخشی از محیط زیست است». 

تا چه حد می توان اخبار را از راه این القائات بهار جذب کرد؟ برخی استیناف ها نشان داده اند که افراد در پشت رایانۀ خود با سرعت عجیبی از این برنامه به آن برنامه می پرند؛ سال گذشته مقاله ای منتشر شد که میانگین زمان این جابجایی را یازده لحظه نشان می رحم. وقتی ابزارهای همراه (قرین گوشی و تبلت) تو میان باشند سرعت جابجایی بیشتر نیز می شود. تعجبی ندارد که خبرها رفته رفته کوچک پر حرارت و کوچک تر می شوند. باچکوفسکی به من گفت: «اگر یک سایت عادی داشته باشید، برای بیان مطلب خود پنج تا هفت ثانیه فرصت خواهید داشت.» بنابراین، گمان حساب دان این است که زمان حال مردم، بوسیله طور کلی، در موضوعات مختلفی که در اخبار مطرح می شوند آگاه مرطوب شده اند، ولی فهمشان درون هر حوزۀ خاص سطحی و کم عمق است. حتی خوانندگانی که مایل اند اخبار را به صورت عمیق و گشاد عقب کنند در حباب های فیلترِ شبکه های اجتماعی محصور می شوند؛ در این حباب ها از پست هایی که اعضای شبکه بوسیله اشتراک می گذارند محتوایی که اب طبع و مطلوب کاربر است در تقدم استراحت می گیرد. 

خلق شهروندانی مطلع از اهداف حقیقی روزنامه نگاری است. اما هنوز کاملاً روشن زدودن که اراده از ابتدا بودن چیست، بوسیله خصوص در فضای خبری آزاد و بدون رابطه. مایکل شادسون، روانشناسی که زمان حال در مدرسۀ مجله نگاری کلمبیا فراگیری می کند، در کتابش با نشانی «شهروند خوب»، که تو سال ۱۹۹۸ منتشر شد، بر این نظر است که ایدئالِ «شهروند اول»–انحصاری که وقت، زیبایی و تخصص لازم را برای اینکه خودش را دستگیر سیاست کند دارد و بوسیله زندگی اجتماعی اهتمام کاملی نشان می دهد– همیشه ایدئالی موهوم و غیرعملی بوده است. او می گوید که بنیان گذاران آمریکا از شهروندان انتظار دانش دیپلماتیک نسبتاً اندکی را داشتند؛ ایدئال شهروندان نخست تا بیش از یک قرن سپس مطرح نبود، تا اینکه سازش طلبان عصر ترقی خواهی به فکر لجام سرقت کردن بوسیله ماشین های حزبی و اعطای غلبه تصمیم گیری آگاهانه بوسیله رأی دهندگان افتادند. (نیز تو این گرداگرد بود که مطبوعات ول کم کمتر تو قالب پدیده ای تجاری نمود کردند و قسمت قسمت کردن های خبری رفته رفته حرفه ای نم شدند.)

شادسون مدل دیگری از شهروندی ارائه می یواش که به عقیده خودش به واقعیت نزدیک نمدار است: «شهروند ناظر»؛ یعنی انحصاری که بپا اتفاقاتی است که تو عالم سیاست رخساره می دهد، اما ابد کاملاً دخیل نیست. او می گوید: «شهروند ناظر زیاد از آنکه اسیر گردآوری اطلاعات باشد به پایش محیط مشغول می شود. والدینی که در استخر عمومی چشم از کودکان طفل خویشتن برنمی دارند، مبتلا جمع آوری مفروضات نیستند، بلکه بپا صحنه اند. غیرفعال به نظر می آیند، ولی گوش به زنگ ایستاده اند تا در صورت حاجت وارد عمل شوند.» شادسون مدعی است شهروندان ناظر شاید حتی «از شهروندان قبلی نیز مقدمه ترند، از این نظر که داخل گوشه ای از حافظه خویشتن اطلاعات بیشتری دارند» و وقتی که زمان مناسبش فرا برسد، این معلومات را به امر خواهند گرفت؛ مثلاً در برکناری قاعده گذاری فاسد با رأی نقیض یا تأیید طرحی مهم از عادت همه پرسی. 

به لحاظ نظری، عصر شبکه های اجتماعی می توانست از ما شهروندان بازرس بهتری بسازد. ولی مدل شادسون، که داخل آن تخیل پیاده شدن این است که شهروندان بازرس در لحظه های مقتضی فعال می شوند، پیش دماغ نکرده بود که فیسبوک، توییتر و پلتفرم هایی از این قبیل، می توانند به فراغت تو جامعه هراس بیندازند. امروزه خطر –همان طور که پدیده هایی مشابه برگزیت و کنشگری علیه واکسن مدال داده اند – بوسیله آژیر خطرهایی کاذب تغییر شده است.

در سال ۲۰۱۷، دو دانشمند علوم شناختی به نام استیون اسلومان و فیلیپ فِرنباخ کتابی منتشر کردند با نشانی توهم دانش: چرا هرگز به تنهایی فکر کردن نمی کنیم. این کتاب، که به مخاطرات بصیرت سطحی می پردازد، به نیکوکاری توضیح می دهد که چگونه هر اکوسیستم خبری که مبتنی بر شبکه های اجتماعی است پیامدهای نامطلوبی برای دموکراسی ما به بار می آورد. بسیاری از آدم معرفت خود را بسی دست بلندی می گیرند و اصرار ناموجه ایشان بر آرای خویشتن از طرف کسانی دیگر تقویت می شود که آن ها نیز به همان کمیت نامطلع اند و با این کار جوامعی پر از داده ها نادرست می سازند که خودشان خود را تایید و تقویت می کنند:

وقتی اعضای دسته چیزی جز دیدگاه مشترک نشناسند، می توانند درک تفاهم یکدیگر را تقویت کنند و این امر باعث خواهد شد همگی عاطفه کنند دیدگاهشان موجه و مأموریتشان پیدا است، ولو آنکه هیچ تخصص واقعی ای در کار نباشد که این دیدگاه را قویاً تأیید بطی ء. همگی می بینند که کافه دیدگاهشان را تصدیق می کنند، بنابراین نظرشان بر روی نسل قائم خواهد وجود.

در همان سال، همکارم الیزابت کولبرت داخل جستاری با عنوان «چرا فکت ها نظر ما را عوض نمی کنند؟» بوسیله کتاب اسلومان و فرنباخ استناد کرد. او توضیح می دهد: «مثلاً اگر موضع شما دربارۀ لایحۀ مراقبتِ مقرون بوسیله نفع بی اساس باشد و من به آن اتکا کنم، آنگاه دیدگاه غلام نیز بی اساس خواهد حیات. اگر من هم با تام صحبت کنم و او به این مولود برسد که با من حزن رأی است، نظر او نیز بی شالوده خواهد بود، اما اینک که هر سه گانه نفرمان هم رأی شده ایم، دیدگاه خودمان را بیشتر از پیش خواهیم پسندید. حال چنانچه همۀ ما هرگونه اطلاعاتِ متناقض با دیدگاه خود را بوسیله بهانۀ اینکه متقاعدکننده نیست رد کنیم، درون این صورت مولود می شود نوبت ترامپ.»

با این حال، راهی بخاطر شکستن توهم بصیرت حیات دارد. می توان مردم را وادار کرد بوسیله اینکه دقیقاً توضیح بدهند اگر دیدگاهشان دربارۀ مسئلۀ سیاست عمومی خاصی اجرایی می شد، چه اتفاقی می افتاد. اسلومان و فرنباخ می گویند که وقتی می کوشیم برای نظر خود «تبیین علّی» معلوم کنیم، نو می فهمیم چقدر جاهلیم. این فهم باعث می شود در نظرات خود کمینه افراطی باشیم. این بینش پیامی برملا برای رسانه ها دارد: ژرفا عمده است. آن جنس روزنامه نگاری که محبوس کارهای مبهم می شود، کاربرد سیاست های پیشنهادی را معاینه و انتزاع های اشتراکی دقیقی ارائه می کند می تواند به خلق شهروندانی شروع خیس (و غیرقطبی تر) بینجامد. با این حال، اگر نظر شادسون محکم باشد، فقط بخش کوچکی از خوانندگانْ وقت، هوی و آمادگیِ تبدیل شدن بوسیله شهروندانی به غایت مطلع را خواهند داشت. آدم بیشتر و بیشتری شهروند بازرس خواهند بود، بوسیله جای آنکه شهروندانی نخست باشند و، بوسیله لطف شبکه های اجتماعی و تکاپوهای خبری گسترده، می توان به راحتی آن ها را هراسان و حواسشان را پرت کرد. افزودن گزارش های بیشتر به چنین گردابی امکان پذیر است تعبیر کردن اقتصادی خاصی بخاطر سازمان های رسانه ای داشته باشد، ولی لزوماً باعث نخواهد شد مطلع تر شویم. این حکم فقط می تواند به پریشانی بیشتر بصیرت ما بینجامد. 

شاید لازم باشد در رابطۀ خود با رسانه ها تجدید نظر کنیم؛ باید در چگونگی استفاده از اطلاعات و معنی و مفهوم مطلع بودن بازنگری کنیم. جنیفر راوچ، روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه، تو تاریخ جدید خود رسانه های آهسته: چرا «آهسته» به ذهنی رضایت بخش، قائم و هوشمند است جنبشی را اثر می گیرد که حدود یک دهۀ پیش شکل گرفت. داخل سال ۲۰۱۰، صبریه دیوید، یورگ بلومتریت و بندیکت کوهلر، سه آلمانی دارای سابقۀ فعالیت در حوزۀ رسانه و فناوری، در اینترنت سندی به نام«بیانیۀ رسانه های آهسته» منتشر کردند. این بیانیه اندوه روزنامه نگاران و غم خوانندگان را ترغیب می کند که از جنبش «غذای آهسته»، که بر کیفیت و فرازمانی بودن تأکید می کند، الهام بگیرند. در این بیانیه آمده است: «در رسانه های آهسته بحث دربارۀ مصرف کندرو نیست بلکه از تفویض آگاهانۀ عناصر و خیساندن آن ها با حواس جمع سخن می جوی. رسانه های آهسته را نباید به رخ تصادفی مصرف کرد، بلکه این فقره تمرکز کامل کاربران را می طلبد. همان طور که برای تهیۀ غذای خوب لازم است همۀ حواس آشپز و مهمانانش جمع باشد، لذت کاربرد از رسانه های آهسته نیز در رهن هشیاری کامل است».

راوچ فصلنامۀ انگلیسی دیلِید گرَتیفیکیشن را، که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، نمونه ای از رسانه های آهستۀ کوشا می داند. این نشریه، که وب سایت بی آرامی دارد اما عمدتاً به رخ چاپی منتشر می شود، خود را «ابتدایی مجلۀ پریدن نامه نگاری آهسته» می نامد. دیلید گرتیفیکیشن قول می دهد دوباره «سراغ رویدادهای سه گانه ماه گذشته می رود تا ببیند پس از اینکه گرد و خاک خوابید چه اتفاقی افتاده است» و اخبار می کند که «به سرانجام بودن تو ردیف اطلاع فوری سرافرازی می یواش.» همچنین اوایل امسال، جیمز هاردینگ، مدیر قبلی شناسایی و امور ساری در بی بی سی، کِیتی وانِک اسمیت، رئیس سابق شرکت داو جونز و متیو بارزون، قاصد سابق ایالات متحده در بریتانیا سایت تورتس مدیا (رسانه های لاک پشتی) را روش اندازی کردند. هدف تورتس مدیا این است که روزانه پنج مطلب دیجیتال و یک فصلنامۀ چاپی منتشر نرم. شکل گیری تورتس پاسخی مستقیم بود به حجم طاقت فرسای «سروصدای روزمره» در اکوسیستم خبری. طبق اطلاع دادن وب سایت تورتس: «مشکل فقط اخبار جعلی یا بی ارزش نیست، چراکه خبرهای خوب اضافی وجود دارند – مسئله این است که بسیار زیادند و بسیاری از آن ها نیز منبع غم هستند. شتاب زده، ناتمام و گیج کننده. هستند اتاق های اطلاع فراوانی که به دنبال اخبارند، ولی از عنصر مطلب غافل می شوند.»

به طور کلی، آیا روزنامه نگاری می تواند آهسته برنده شود؟ وقتی دربارۀ جنبش رسانه های آهسته می خواندم – که هنوز بیشتر پدیده ای اروپایی به دیدن می رسد – ناگزیر به رویکردهای صنعت مجلات در آمریکا فکر می کردم که درون آن، مطبوعات در حال آزمودن دیوارهای صیقل هستند و قفا سر هم محتوای دیجیتال تولید می کنند. جذابیت جهش رسانه های آهسته داخل آن است که داخل مقابل فشارهای فناوری ایستادگی می کند، فشارهایی که روزبه روز به خشکی امدن شکل گیری مجله نگاری ما بیشتر تأثیر می گذارند. (نیوپورت درون بخشی از کتابش از رسانه های آهسته دفاع می نرم و خوانندگان را دعوت می بطی ء به جنبش «مقاومت توجه» بپیوندیم.) این تیک کوششی است برای اینکه نحوۀ گرفتن اخبار را مجدد به دست بگیریم. همچنین باید از این توهم استخلاص یابیم که ستاندن منفعلانۀ خبرها درون شبکه های اجتماعی اثربخش است و طولانی تلاش خویشتن را برای ابتدا شدن بوسیله کار بگیریم.

چالشِ پیش رویِ همۀ دایره های رسانه ای، چه آهسته و چه سریع، این است که در این دورنمای انگیزه ها و ایدئال های متضاد برای خویشتن مسیری مسئولانه و از شمارش اقتصادی منیع ترسیم کنند. فشارهای ناشی از عصر دیجیتال برای سرعت و ظرفیت بیشتر را نمی نبوغ نوظهور گرفت، اما می قابلیت در مقابل آن ها مقاومت کرد. در نسب حال که ناشران سعی دارند تند نمدار انجام کنند، می توانند از خود بپرسند آیا پوشش دقیق داخل حوزه ای خاص واقعاً خوانندگان را مبدا تیز می نرم یا نه. نیز می توانند مطالب مشتعل خاصی را بر بگذارند و، حتی فراتر از آن، یکسره مبتلا پیچش ها و جزئیات شوند. شاید خوانندگان نیز کم اندک به این نتیجه برسند که صداهای ناهنجار و بدآهنگ رسانه های فعلی کمکی به آن ها نمی کنند. امیدواریم وقتی این خوانندگان به قفا جایگزین می گردند، بتوانند نشریاتی پیدا کنند که قادرند صدایشان را از میان این همه سروصدا بوسیله گوش برسانند.

پی نوشت ها:
• این مطلب را مایکل لوئو (Michael Luo) از دبیران مجلۀ نیویورکر  که بر حضور دیجیتال این نامه داخل همۀ پلتفرم ها بازرسی می درنگ تالیف است و تو کتاب ۱۰ آوریل ۲۰۱۹ با عنوان «The Urgent Quest for Slower Better News» در وب سایت نیویورکر منتشر شده.وب سایت ترجمان آن را با ترجمۀ مجتبی هاتف منتشر کرده است.
زندگینامه: سید حسن نصرالله

بوسیله گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی النهار با اعلام این خبر، نوشت: سیده زکیه عبدالکریم نصرالله، همسر مرحوم عباس علی کرنیب، ساعت ۱۷ عصر امروز بوسیله لمحه بیروت، در آرامگاه روضة الشهیدین بوسیله خاک بسته خواهد شد.

مرحوم عباس کرنیب داماد خانواده نصرالله، سال ۱۳۹۲ هجری شمسی، براثر سکته مغزی از دنیا رفته بود.

مراسم ترحیم مرحومه زکیه نصرالله معروف به ام حمزه، امروز از زمانه ۱۰ صبح تا پیش از تشریفات خاکسپاری، تو حسینیه روضة الشهیدین واقع در منطقه الغبیری برقرار است.
امروزه صنعت گردشگری یکی از چند صنعت گرامی سود ساز تو جهان است. گردشگری سلامت زیرمجموعه ای از صنعت گردشگری بوده که درون حال توسعه روز افزون است. اندوه اکنون در جهان بسیار از ۱۴ میلیون نفر به قصد درمان بوسیله خارج از کشور خود سیر تکاملی می کنند و این تعداد تو حال نمو است.
سازمان جهانی گردشگری، گردشگری سلامت را اینطور تمجید می نرم: نوعی از گردشگری که بوسیله منظور حفظ، بهبود و بازیابی سلامتی جسمی و معنی انجام می شود. مدت این نوع گردشگری بیش از ۲۴ ساعت و کمینه از ۱ سال است. انواع گردشگری سلامت گردشگری تندرستی چیست؟

این جنس مسافرت بخاطر نجات از تنش های زندگی روزمره و تجدید قوا انجام می شود. تو گردشگری تندرستی، بی همتا بیماری جسمی خاصی ندارد. این گردشگری سلامت محتوی نظارت و مداخله پزشکی نیست. مسافرت به ولایت های مصونیت و مناطق دارای چشمه های آب معدنی و آب گرم در این دسته قرار می گیرد. گردشگری درمانی چیست؟

این نوع گردشگری سلامت، برای درمان برخی مصیبت ها و سپری کردن دوران نقاهت ادا می شود. این سیاق درمان زیر نظارت و مداخله پزشکی ایفا می شود. تو این متد هم، جهانگردی بوسیله مناطق دارای چشمه های آب معدنی، آب گرم و … معمول است. مدیکال توریسم چیست؟

مسافرتی که بخاطر تداوی بیماری های جسمی یا انجام جراحی انجام می شود. مدیکال توریست (گردشگری پزشکی)، پایین تر رویت پزشک، در بیمارستان ها و مراکز درمانی ارتکاب می شود. در مدیکال توریسم ناخوش پس از علاج نیاز بوسیله مصرف از خدمات گردشگری درمانی دارد. برای بررسی بیشتر و خواندن اینکه مدیکال توریسم چیست میتوانید به این لینک رجوع کنید. چرا گردشگری اشتی در میان بیماران محبوب است؟ بیماران به دنبال ارج های ارزان تر هستند. بیماران می خواهند کیفیت بالاتری از تداوی را به دست آورند. علاج در کشورشان تو دسترس نیست. نیازمند درمان درون اسرع وقت و بیرون از صف هستند. چند تیر گرامی گردشگری پزشکی تایلند

سالانه بسیار از ۲ میلیون مراجع اجنبی دارد. مبدا مراجعین:

آمریکا، کانادا، خاورمیانه، اروپا و سرزمین های همجوارش را میزبانی می کند. ویژگی های تایلند:

مقرون بوسیله صرفه بودن هزینه ها، سطح پیشرفته پزشکی و استانداردهای بین المللی، زمان گرایش کوتاه، امکان تفریح در کنار درمان محبوب ترین خدمات درمانی:

خدمات ارتوپدی، بلای ناگهانی های سرطان، جراحی پلاستیک، دهان پزشکی، چشم پزشکی، درمان ایدز ترکیه

سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر را میزبانی می بطی ء. ترکیه تو دهه گذشته خویشتن را بوسیله سطح استاندارد های جهانی رسانده است. ویژگی های ترکیه:

رابطه با مراکز مقدم جهانی قرین دانشگاه جان هاپکینز و افزایش تجربه های بین المللی پزشکان، تجهیزات پیشرفته، خدمات طولانی عیار مثل انتقال رایگان بوسیله بیمارستان، مسکن، کمک های زبان محبوب ترین خدمات درمانی:

جراحی، چشم پزشکی، سرطان، قلب، ارتوپدی، جراحی پلاستیک و یکدلی اعضا هندوستان

سالانه بیش از ۴۶۰ هزاره ناتندرست مراجع دارد. ابتدا مراجعین:

بنگلادش، عراق، نیجریه، کنیا، پاکستان. تعداد مراجعین از آمریکا، کانادا و اروپا در حال افزایش است. مراجعین خارجی سالانه ۲۵ درصد افزودن می یابند. انفراد های هند:

سطح بالای مراقبت های پزشکی، قیمت های پایین تیز تداوی (نسبت به آمریکا ۱۰ برابر ناچیز)، هزینه دارو بسیار پایین (نسبت به آمریکا ۱۰ تا ۱۷ برابر مفت تر)، پزشکان سرشناس، لیس وجود مانع شفاهی و رواج زبان انگلیسی. محبوب ترین خدمات درمانی:

هند برای جراحی بهترین گزینه است: پیوند، سرطان، عطارد خون، جراحی قلب، گوش، تراشیدن و بینی الزام جنوبی

سالانه بیش از ۷۰۰ هزار مراجع دارد. ویژگی های اضطرار جنوبی:

مراحل متجاوز سختگیرانه در آموزش پزشکی، بیمارستان های عفیف بین المللی، تجهیزات پیشرفته و نوسازی ۳ تا ۵ ساله آنها (تجهیزات ساخت سامسونگ، ال جی و هیوندای جبر هستند). کره از لحاظ میزان برگ درون سطح دوم جهانی قرار دارد. محبوب ترین خدمات درمانی :

عطارد معده، ارتوپدی، غشا و چکاپ آلمان

سالانه ۲۵۰ هزاره مراجعه از ۱۷۰ کشور محدودیت های آلمان:

تدبیر آوری های نوین بیمارستانی و دقیق ترین دستگاه های تشخیصی، استاندارد بالای خدمات و دارو ها، شفافیت قیمت (هزینه درمان در آلمان ۲ تا ۳ برابر ترکیه و تایلند است) محبوب ترین خدمات درمانی:

هر سنخ اختلالی مخصوصا درمان سرطان، جراحی قلب، اعصاب، ارتوپدی و سرطان خون اسپانیا

اسپانیا از آلمان محبوبیت کمتری دارد اما هر ساله میزان مراجعه از بریتانیا، فرانسه، آمریکا بوسیله آن بیشتر می شود. ویژگی های اسپانیا:

رتبه پنجمِ سیستم محافظت بهداشتی داخل جهان، هزینه های کمتر نسبت به آمریکا و کانادا، بخت درمان داخل تعطیلات و اقلیم مناسب بخاطر تفریح. محبوب ترین خدمات درمانی:

جراحی مغز و اعصاب، سرطان، ارتوپدی، سرطان خون، سرطان کودکان ایران

سالانه حدود ۳۰۰ هزاره مراجعه دارد. ویژگی های ایران:

پزشکان سرشناس و بین المللی، هزینه های بسیار پایین درمان، زمان اشتیاق کوتاه، امکان تفریح و گردشگری در کنار تداوی محبوب ترین خدمات درمانی:

جراحی های عمومی، مغز و اعصاب، بیرونی و عروق، چشم پزشکی، درمان های ناباروری، جراحی های پلاستیک
برای دسترسی بوسیله خدمات درمانی و پزشکی درون ایران می توان از ضابطه شرکت های توریسم درمانی اقدام کرد.
بهترین سایت توریست سلامت خدماتی جامع و یکپارچه شامل موارد زیر را درون اختیار گردشگران اشتی راحتی می دهد:

  ارائه خدمات درمانی

مهم ترین حاجت یک گردشگر سلامت، خدمات درمانی مناسب است. این خدمات باید محتوی بهینه کیفیت و مقیاس ممکن باشد. یک شرکت توریست سلامت از مراکز با کادر درمانی توانمند و مجرب استفاده می کند. حسن اشتهار پزشکان نقش مهمی تو جذب گردشگران سلامت دارد.
ائتلاف در زنجیره علاج غم از مواردیست که شکوه زیادی دارد. خدمات اقامتی

هر گردشگر سلامت نیاز به نگرش اقامت کم قیمت دارد. جذب گردشگر سلامت بدون داشتن جا اقامت تقریبا غیر مقدور است.
خدمات گردشگریمعمولا گردشگران سلامت یک خواه چند همراه با خویشتن دارند. بخاطر حفظ روحیه و نشاطِ همراه و تا اینکه خود ناتندرست نیاز است که اماکن تفریحی در دسترس گردشگر سلامت باشد.

برای آشنایی با سایر کشورهای ارائه دهنده خدمات مدیکال توریسم میتوانید اینجا کلیک کنید.

انبازی های گردشگری سلامت چه امکاناتی را در اختیار گردشگران اشتی صبر می دهند؟ ترانسفر و خدمات فرودگاهی و بین شهری:

این همدستی ها برنامه مسافرت گردشگر را از پیش تنظیم می کنند و تو سریعترین زمان ممکن امر های اداری را انجام می دهند. خدماتی اختصاصی از جمله گیت، کانتر مقبول بار، باجه بانک علت تحول ارز و امور بانکی و اخذ ویزای درمانی، تهیه بلیط های پرواز و مسافرت های شهری و بین شهری، تهیه بیمه مسافرتی مترجم و لیدر:
یکی از نیاز های ضروری گردشگر خارجی مترجم همراه است. مترجم ها معمولا داخل کشش جلسات درمانی همراه گردشگر هستند. از ویژگی های مترجم خوب تسلط به اصطلاحات پزشکی در واژه مقدمه و تیر است.
لیدرها مفروضات لازم برای تفریح و گردشگری را دارند که عبارتند از اطلاعات لازم در مورد مکان های دیدنی، آداب و رسوم، مکان های کم ارزش بخاطر غذا خوردن، تفریح، معامله و زمان بندی مفت بخاطر گشت وگذار. خدمات درمانی و پزشکی:

دسترسی به خدمات ویژه و شانس دهی آزاد تو مراکز درمانی، امکان دسترسی آنلاین گردشگر مصونیت به پزشک در دوره نقاهت

خدمات گردشگری و اقامت: این خدمات به منظور آسایش و رفاه ناسالم و همراهان او داخل اختیار گردشگران سلامت قرار می گیرد.
همان طور که 918 برای پورشه، فصل جدیدی آغاز کرد و کارایی پیشرانه های پلاگین هیبرید را بوسیله اثبات رساند؛ لافراری هم تو سال ۲۰۱۳ توانست آغازگر تحولی نوین داخل محبوب ترین سوپراسپرت ساز ایتالیا شود و محصولی قدرتمند با قوای محرک هیبریدباشد. پس از اتمام تیراژ تولید ۵۰۰ دستگاه لافراری با قیمت بیش از یک میلیون دلار، SF90 با عنوان قدرتمندترین علیه درون سبد فراریحضور خواهد داشت و البته، از پیشرانه پلاگین هیبرید استفاده خواهد کرد.



فرق های فنی بین لافراری و SF90، پرشمار هستند. برخلاف مدل سابق که پیشرانه ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۹۰ اسب تبخیر داشت؛ SF90 از مدل ی ۸ سیلندر ۴ لیتری با غلبه ۷۷۰ اسب دود مصرف می کند که به تنهایی، نشانه ی بهبود وضعیت فنی است. حالا مجموع غلبه SF90 با خیساندن موتور برقی و بنزینی، به ۹۸۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر تولید می یواش که داخل مقایسه با لافراری، ۳۷ اسب بخار غلبه بیشتر و ۱۰۰ نیوتن متر افزایش گشتاور دارد.

شاید مهم ترین نفاق SF90 با لافراری، بهره گیری از فناوری پلاگین هیبرید به جای استاندارد هیبرید باشد که امکان شارژ باتری بوسیله کمک برقی شهری و کاهش چشم انسداد مصرف بنزین را میسر می کند. دشت جدید، دارای ۳ موتور برقی است که یکی در عقب و ۲تا در جلو با مجموع قدرت ۲۱۷ اسب بخار، هماهنگ با قدرتمندترین پیشرانه ی ۸ استوانه در تاریخ فراری، تنظیم شده اند.



فراری SF90، یک ابرخودروی ۲ دیفرانسیل است که به لطف متاخر ترین مدل از صندوق کنگره ی ۸ سرعته ی خودکار فراری و جهیز دبل کلاچ این شرکت، قید ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. نیز فراری SF90 می تواند ۶.۷ حین پس از اول حرکت به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. اینک فراری هم، محصولی متشابه به پورشه ۹۱۸ دارد که می تواند بی نیاز از بنزین، صرفا با متکی بر باتری ها برای مدتی، لول کند. بنا بر اخبار شرکت سازنده، SF90 تا مسافتی حدود ۲۵ کیلومتر با کارمایه الکتریکی خالص، متناسب استعمال است و حتی رسیدن به نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت را ممکن می یواش.



نمای معنوی SF90، چندان تحت تاثیر مدل های نامدار فراری، مثل 488 و لافراری استراحت نگرفته است. از رو بوسیله رو، چراغ ها با هدف بهبود آیرودینامیک، کوچک و فاقدر برآمدگی به دید می رسند. شکاف نسبتا جلال هم، روی کاپوت وجود دارد که هدایت کننده ی هوا از مقابل جلوپنجره به سمت شیشه ی جلو و فضای پشت خواهد بود. شاسی SF90 تو قسمت جلو، ۱۵ میلی متر بالاتر از مدخل میانی است تا جریان هوا بوسیله سمت ژنراتورهای انتصاب شده والا کاپوت را، افزایش دهد. آیرودینامیک خودرو، تو سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، ۳۵۰ کیلوگرم نیروی جرز پهلو انتهای SF90 حاضر می کند که بوسیله ادعای مهندسان فراری، بهترین عملکرد تو میان خودروهای اسپرت جاده ای است.



در فضای داخلی، فرمان مدرن فراری با چیدمان جدید کلیدها، خودنمایی می کند. بسیاری از امکانات فنی و تا اینکه رفاهی SF90، توسط راننده از روی فرمان مدیریت می شوند. این خودرو، فاقد نمایشگر لمسی روی داشبورد خواهد بود؛ اما از نمایشگر تمام رنگی ۱۶ اینچ با رزولوشن HD کاربرد خواهد کرد. علاوه بر این، سیستم نمایش معلومات روی سرتیز (HUD) نیز تو طبق راننده ی SF90 حیات دارد.

وزن خالص جدیدترین محصول فراری، ۱۵۷۰ کیلوگرم است. برخلاف فناوری بالاتر و امکانات بیشتر در مقایسه با لافراری، SF90 حدود ۱۳ کیلوگرم سبک برنده خواهد بود. شاسی این خودروی پلاگین هیبرید، ۲۰ درصد مقاوم تر و ۴۰ درصد منعطف تر از مدل ی استفاده شده درون لافراری است؛ درحالی که اندازه قرین دارد.



مقدار نهایی و تیراژ تولید فراری SF90 هنوز اخبار نشده است؛ اما می توان اطمینان داشت باتوجه به سطح فناوری و آمار روی کاغذ، بیش از یک میلیون دلار قیمت گذاری شود. نام طولانی خودرو، SF90 استرادله است که رمز به مدل جاده ای بخاطر این مدل دارد. از چنین شهرت گذاری می نبوغ خراج گرفت نسخه ی مخصوص پیست از SF90 یا نمونه ی رودتسر (آپرتا خواه اسپایدر) هم، به زودی شناساندن شود.

بیشتر بخوانید:برجسته ترین خودروهای کلاسیک تو حراجی RM Sotheby’s ایتالیالکسوس RX و RX L مدل ۲۰۲۰ معرفی شدندفراری 812 با تیونینگ نویتک رونمایی شدبهترین پیشرانه های جهان درون سال ۲۰۱۹ و اعاده توفیق فراریمرسدس بنز GLE استاندارد ۲۰۲۰ با پیشرانه V8 معرفی شد
خواب خوب کنار توانایی ذهنی در بیداری تأثیرگذار است. مردم های بسیاری از بی خوابی رنج می برند، وافر ها هم چندان خوب نمی خوابند. چنانچه شما هم چنین مشکلی دارید و هنگام بیداری، احساس خستگی می کنید، پیش از اینکه درون نیمه های شب تلویزیون را روشن کنید، خوب است مدیتیشن را امتحان کنید. مدیتیشن بخاطر خواب اسودگی و داشتن بهره وری کافی در کشش روز بسیار مؤثر است. در ادامه بیشتر درباره تأثیر مدیتیشن به خشکی امدن خواب می خوانید. حتما بخوانید:آموزش مدیتیشن برای بدیع کارها با ۲۰ نکته عملیانواع مدیتیشن برای افزایش آگاهی ذهن و آموزش انجام آنهامدیتیشن صبحگاهی چه تأثیری بر اشتی جسم و روح شما دارد؟

برای اینکه زیادترین بهره وری را در طول روز داشته باشید، باید بدانید بوسیله چه معیار خواب شب هنگام احتیاج دارید. بنابر پژوهش ها، افراد بالغ ۱۸ تا ۶۵ ساله بوسیله ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. بی شک فراوان از شما این را می دانید، اما با این حال شب ها این حد نمی خوابید!

خیلی نفس ها پس از رهایی از مشغله ٔ بسیار روز، پس از اینکه تا انتها شب به دیگر کارهای ضروری رسیدگی می کنید، درحالی که مجاهدت می کنید بخواید، حافظه تان درگیر افکار مختلف است. انگار بوسیله جای خوابیدن باید بوسیله کارهای رادیکال تری برسید؛ ولی این برقرار تراشیدن! اگر به دنبال یکروز وری بیشتر در طول روز هستید، مدیتیشن هدایت شده بخاطر داشتن خوابی راحت، بوسیله شما کمک می یواش. اثرگذاری مدیتیشن هدایت شده چگونه است؟

داخل مدیتیشن راهنمایی شده بوسیله معاون قطب گام بوسیله قدم پیش می روید تا به اهداف خاص تان برسید. در بدوی قدم باید ذهن و پیکر تان آرام و رها باشد.

گاهی راهنمای مدیتیشن شما از موسیقی آرامش مدخل برای کمک به تمرکز بهتر یکروز می گیرد. این موسیقی معمولا شامل نوای پرندگان خواه امواج دریاست. اگر موسیقی باعثآرامش شما نمی شود، بدون موسیقی به کارتان ادامه دهید. اینکه چه چیزی مایه آرامش شماست، به خودتان بستگی دارد. آرامش احساسی شخصی و درونی است!

داخل طول مسیر، کشیدن دم عمیق به حفظ تمرکز و آرامش کمک می کند. نفس کشیدن

تنفس باید مدیریت شده باشد و به تمرکز بهتر دستیار بطی ء. با تمرکز کنار تنفس، هرگاه فکری به حافظه تان خطور کرد، می توانید فرض کنید آن را در صندوقی می گذارید و درش را قفل می کنید! عزب با تمرکز کنار تنفس می توانید افکارتان را بکاوید. افکار

چنانچه بر افکارتان تمرکز کنید، می توانید هر فکری را ریز رویت بگیرید. پس از اینکه کاوش افکار طولانی شد، می توانید آنها را در کتابخانه های ذهن تان صبر دهید. این هیئت دولت را مثل قفسه های کتابخانه فرض کنید. هر فکر، کمیت یک کتاب است. کتابخانه ها را بوسیله نظام سطر الفبا با قاعده کنید؛ این گونه با آسودگی بیشتری افکارتان را افسون شده می کنید و بخاطر خواب آماده می شوید.

کاوش افکار را ادامه دهید تا جایی که همهٔ آنها مرتبه بندی شده و درون قفسه های حافظه تان راحتی بگیرند. تمرکز

گزینه ٔ دیگر این است که خلال مدیتیشن بر شیء خاصی تمرکز کنید. این شیء باید به قدری کوچک باشد که نگاه کردن بوسیله آن نیازمند تمرکز باشد. شعار این است که جلوی پرسه زنی چشمان تان را در بکلی حجره بگیرید. پس شیئی مشابه صندلی، کمکی نمی کند. باید به سراغ چیزی به کوچکی نوک مداد ابرو یا بینی عروسک بروید.

باید چیزی پیدا کنید که توجه بوسیله آن برایتان مشکل نباشد و سپس روی خردترین بسرنوشت شوم دچار کردن آن تمرکز کنید. رابطهٔ مدیتیشن با خواب چیست؟



مغز ما مقدار معینی الکتریسیته دارد که به آن امواج مغزی می گویند. ۴ موج مغزی را آلفا، بتا، دلتا و تتا نامیده اند.

موج آلفا کمی ست که احساسات و توانایی آرامش و تمرکز در آن استراحت دارند. موج بتا جایگاه توانایی تمرکز و نیز اضطراب و واکنش های هجومی است. موج دلتا نشانگر خواب عمیق و بدون رویاست. سرانجام موج تتا بیانگر رویاهای شماست. با افزودن آرامش ذهنی، شما از امواج مغزی مختلف گذر می کنید. برداشت های نادرست دربارهٔ مدیتیشن

پیش از اینکه پیش برنده برویم باید بوسیله برخی برداشت های نادرست دربارهٔ مدیتیشن هدایت شده بپردازیم.

نخست اینکه بخاطر شروع نیازی نیست، حتما حافظه تان را از هر رویه فکروخیال خالی کنید. درون حقیقت ممکن است حافظه تان خیلی هم شلوغ و پرهیاهو باشد.

باور غلط دیگر این است که باید درون شرایط خاصی و بخاطر مدت معینی مدیتیشن کنید که هیچ یک درست ازاله. شما می توانید پشت میزتان، روی مبل یا در حالت لوتوس، برای ۵، ۱۵ یا ۶۰ دقیقه مدیتیشن کنید. این کاملا به خودتان بستگی دارد.

غلبه مدیتیشن ناشی از اعاده آن است. به عبارتی می توانید چند وهله درون روز برای ۱۵ دقیقه یا ۱ وعده و بخاطر ۱ شایسته کردن مدیتیشن کنید. مهم این است مدیتیشن تغییر به عادت شود. مزیت های مدیتیشن

۱. کاهش هیجان

بی خوابی همیشه باعث بی تابی نمی شود، ولی افرادی که پیوسته با قلق دست وپنجه نرم می کنند، ممکن است دچار بی خوابی شوند. اگر بتوانید اضطراب تان را مدیریت کنید، می توانید بغرنج بی خوابی را هم سامان دهید.

با عمیق برنده شدن آرامش تان، فعالیت امواج مغزی کاهش می یابد. کنار مبنای پژوهش ها، مدیتیشن تا ۳۱ درصد داخل کاهش و رفع نشانه های اضطراب، قیام های احساسی و افسردگی مؤثر است.

مدیتیشن دستیار می کند از احساسات تان آگاه شوید و سپس آنها را به خشکی امدن بگذارید. با پیمانه اتصال تان از احساسات، حافظه تان را وارسته می کنید. این کار کمک می کند، اسایش پر حرارت بوسیله خواب بروید. این کار نیز باعث می شود دریابید که شما بر پایهٔ احساسات تان درود نمی شوید، و احساسات شما را هدایت نمی کنند. تصور کنید وقتی عاری اضطراب و سرزنده از رویا متوجه می شوید، چه حسی دارید! حتما بخوانید: غلبه به خشکی امدن اضطراب با ۲۳ جمله انگیزشی و آرامش بخش از بزرگان ۲. تجریبات تازه

مدیتیشن فرایند دست یابی بوسیله ذهن ناخودآگاه است. وقتی به این خال رسیدید، می توانید افکار، اهداف و اراده تان را به تصورات و تجربیات دگرگونی کنید. حافظه نمی تواند رخدادهای حقیقی را از تفکر پردازی نمره دهد، بنابراین تجربیاتی که فرض می کنید، برای ذهن واقعی به دید می رسند! شما می توانید تخیل کنید کارها و وظایف تان را انجام داده اید.

با تصور خاتمه هر یک از وظایف، حافظه آرامش بیشتری پیدا می نرم. هرچه دغدغه های مجرد اندک می شود، آرامش شما بیشتر می شود.

این تمرین همچنین باعث می شود احساس کنید که می دانید روز سپس دقیقا باید چه کنید. اگر پیش از آغاز حکم ،چندین بار انجام موفقیت آمیز آن را تصور کنید، روزی وری و اثربخشی تمرینات شما بیشتر می شود.

این فرایند مانند مرتب کردن پازل و سپس استثنا کردن قطعه های آن است. هر بار که می بینید قطعات را به درستی کنار حزن چیده اید، جبران آن برایتان ساده مرطوب می شود. ۳. تکثیر نصیب وری

بی شک برایتان پیش آمده که چنان شاداب حکم کنید که انگار نزدیک است از پا در بیایید! این جور ثانیه ها از خستگی و فشار به جایی می رسید که درمی یابید دیگر حتی از عهدهٔ حل مسئله ای پیش پاافتاده غصه برنمی آیید. بوسیله کارهای پیش رویتان می نگرید و مسبوق می شوید حافظه تان توانایی درک هیچ چیزی را ندارد. تو پایان روز با این فکر کردن که ایفا آن کارها امکان پذیر نیست، ناامیدانه بوسیله تخت خواب می روید.

اما روز پس ازآن وقتی از خواب بیدار می شوید، گویا پاسخ را پیدا کرده اید. ناگهان می دانید دقیقا چه باید کرد و می توانید کارها را بوسیله ایفا برسانید. خُب چه اتفاقی بی ریا است؟!

نداشتن رویا کافی پیاده شدن بهره وری تان تأثیر منفی تأثیر می گذارد. کم خوابی توانایی تمرکز را کاهش می دهد؛ قدرت تمرکز منبعی زدودن که به سادگی جایگزین شود. بنابراین هرچه بیشتر بخاطر تمرکز کردن تلاش کنید، درون ادامهٔ روز ناچیز می توانید تمرکز کنید.

با رویا کافی غلبه تمرکز تان بازیابی می شود و هر روز با نیرویی دوباره، آمادگیِ استقبال از روز جدید را دارید.

کم خوابی ممکن است با تضعیف حافظه، دیرواکنشی و ناکارامدی همراه باشد. ۴. محکمی صلح و صفا بدن

مدیتیشن علاوه بر کاهش خوف و تقویت سیستم ایمنی، تأثیر مثبتی بر سلامتی بدن دارد، زیرا سطح تستوسترون را افزایش می دهد. همراه با کاهش اضطراب در نتیجهٔ مدیتیشن، سطح تستسترون افزایش می یابد. سطح بالاتر تستسترون توانایی بدن را در ماهیچه سازی تحکیم می یواش.

مزیت دیگر، بهبود کیفیت خواب است که داخل نتیجهٔ آن اقتدار شما بخاطر بازیابی نیرویتان پس از یک روز دشوار بیشتر می شود. ۵. تبدیل چهارچوب مجرد

مدیتیشن معیار مادهٔ خاکستری را درون مغز اضافه می دهد. مادهٔ خاکستری در کنترل عضله ها و درک قدر یا بهای چیزی حسی ازجمله دیدن، شنیدن، یادآوری، گپ کردن، غرض گیری و خودکنترلی مؤثر است.

پژوهش ها مدال می دهند مدیتیشن خیر عزب عملکرد شناختی بلکه فعالیت مغز را بهبود می بخشد.

عدد درون هنگام خواب کوشا پر حرارت از زمان بیداری است. تو خلال رویا عدد به سازمان دهی و مرتب سازی داده هایی می پردازد که در طول روز جذب کرده است. به همین دلیل اغلب دربارهٔ آخرین چیزی که می خوانید خواه به آن تفکر می کنید، رویا می بینید.

با مدیتیشن اسایش تر به خواب می روید و کمک می کنید مغز پیش از از دست دادن هشیاری اش به سازمان دهی افکار بپردازد. خلاصهٔ کلام

انواع انواع مدیتیشن تو قالب فایل های صوتی و ویدئویی بخاطر اهداف مختلف وجود دارند. نباید عزب بعد از تست یک مورد، حکم بی اثر بودن به آن بدهید. باید نمونه ای را که برایتان ارزان است پیدا کنید تا از مزیت های آن نصیب مند شوید. صداها، اهداف و مدت های مختلف را تجربه کنید تا نمونهٔ کم قیمت خودتان را پیدا کنید. درون ادامه بخوانید: ریلکسیشن؛ تکنیک ها و اسلوب هایی بخاطر آرامش روح و جسم
پیاده شدن مبنا یک تحقیق علمی جدید، صریح شده است که عزب زندگی کردن ظن ابتلا به اختلالات روانی شایع را بیشتر می درنگ. محرک حقیقی این افزودن احتمال هم در تحقیق جدید مشخص شده است. داخل ادامهٔ این مقاله با ما همراه باشید تا داده ها جزئی تری در این مورد در اختیارتان قرار بدهیم و ببینیم که تنها زندگی کردن چطور مصونیت گویا افراد را ترساندن می کند. حتما بخوانید:چطور عزب سفر کنیم و خوش بگذرانیم؟لذت بازی کردن از زندگی با ۱۴ نکته ای که زندگی را اب میلتان می کندتنهایی؛ مهم ترین مهارتی که هیچگاه کس به شما یاد نداده است

اختلالات خلقی، بی تابی و سوءمصرف مواد، از عموم اختلالات روانی شایع (به انگلیسی common mental disorders و به اختصار CMD) هستند. بنا به نتایج برخی تحقیقات انجام گرفته، تقریبا یک سوم مردم، در طول عمرشان یکی از این اختلالات روانی شایع را تجربه می کنند.

این اختلالات مشخصا زندگی کسانی را که از آن ها رنج می برند، دون تأثیر قرار می دهند. اما به واسطهٔ همه گیرشدن شان، ممکن است مردم اجتماع را به طور کلی، در سطح عریض تری دون تأثیر قرار بدهند؛ به این تامل که اهمیت بیشتری واضح می کنند. در واقع عالمگیر گسترده و تأثیر این اختلالات باعث شد تا محققان، با جدیت بیشتری درباره این اختلالات تحقیق کنند و خطراتی را که احتمال ابتلا به اختلالات روند را در مردم بیشتر می کنند، اطلاع کنند.

یکی از خطراتی که طی سال های اخیر توجه بیشتری بوسیله آن نشان داده شده و تأثیر آن مورد مطالعه راحتی پژمان است، تنها عمر کردن است. درون تحقیقی جدید داخل این رابطه، که نتایج آن داخل مجلهٔ انگلیسی زبان «PLOS ONE» منتشر شد، مجاهدت پهلو آن بود تا تنها عمر کردن و تأثیر آن بر افزودن احتمال ابتلا بوسیله اختلالات روانی شایع از دیدگاهی تازه معاینه شود. طبق آنچه مؤلفان مقاله در بخش پایانی و نتیجه گیری نوشته گیرایی مطرح کردند، بین تنها عمر کردن و افزایش احتمال ابتلا به اختلالات جریان شایع، وابستگی ای بود دارد. به علاوه در نتیجهٔ این استفهام پیدا شد که تمامی مردم، صرف کردن نظر از جنسیت و سن وسال شان، در معرض این سربزرگی قرار دارند. در واقع این تنهایی است که بوسیله عنوان محرک و عامل خطرساز واقعی شناخته می شود و سایر مسائل و فردی ها، اهمیتی ثانویه دارند. تحقیقات علمی پیشین دربارهٔ تنها عمر کردن



در بیشتر کشورهای غربی، تعداد کسانی که تنها زندگی می کنند، خلال روندی پیوسته و تدریجی روبه افزایش است؛ این روانی چند علت دارد: از آن جمله می توان به افزودن میانگین سنی مردم کشورها، بالاتر روبیدن سن ازوداج و اضافه نرخ طلاق رمز کرد.

ارتباط میان عزب عمر کردن و افزایش احتمال ابتلا بوسیله اختلالات جریان شایع، پیش تر اندوه تک توجه محققان قرار پژمرده بود. اما بیشتر جستجو ها متمرکز بر افراد میان سال و دربارهٔ آن ها وجود. بوسیله این خاطر نمی شد نتایج آن ها را به گروه های اهل سنت دیگر بسط قسط.

بوسیله علاوه این تحقیقات اولیه صرفا با تمرکز بر افسردگی ناشی از تنهایی عارض می گرفته اند و سایر اختلالات روانی در آن ها جایی نداشته اند. به این خاطر شمایل تام و دقیقی از اثرات تنهایی به مشت نمی دادند.

نکتهٔ دیگری که دربارهٔ تحقیقات پیشین این است که درون آن ها تأثیر سایر عوامل ناشی از تنها عمر کردن، بر افزایش احتمال ابتلا به اختلالات روند شایع مورد معاینه صبر نگرفته بود؛ به عنوان مثال، کسانی که تنها زندگی می کنند، بیشتر از سایرین در معرض افزایش وزن، استعمال دخانیات، مصرف مواد تریاک و محروم ماندن از پشتیبانی انسان جامعه صبر می گیرند. حالا این سؤال پیش می آید که کدام یک از این مسائل محرک پا بر جا ابتلا به اختلالات روند شایع است؟

محققان و مؤلفان این مقالهٔ علمی جدید، سعی به خشکی امدن آن داشته اند تا در حد امکان هبوط ها و ابهامات مقاله های پیشین را برطرف کنند. درون این استفهام جدید، به رابطهٔ کلی میان عزب زندگی کردن و اختلالات روانی شایع پرداخته شده است. به علاوه، عوامل تأثیرگذار بر این رابطه هم داخل نظر اندوهناک شده اند. در ادامه با غصه نگاهی بوسیله حاصل تحقیقات آن ها خواهیم داشت. بررسی جستار علمی متاخر و نتایج آن



این تحقیق علمی جدید را محققان دانشگاه سن کونتین، واقع در ورسای فرانسه عمل دادند. محققان تو این استفهام داده ها آماری گردآوری شده از ۲۰۵۰۳ فردِ جوان انگلیسی را که سن آنها بین ۱۶-۷۴ سال بود، تجزیه وتحلیل کردند. این اطلاعات آماری، حاصل سه بررسی تمامیت بود که دربارهٔ مسری بلای ناگهانی های جریان در انگلستان، داخل سال های ۱۹۹۳، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷، توسط متخصص های انگلیسی ادا گرفت.

کسانی که درون این بررسی ها شریک شدن کردند، موظف به پر کردن پرسش نامه هایی می شدند که در اختیارشان قرار داده می شد. متخصص های انگلیسی با ارزیابی اطلاعات خراج از این پرسش مجله ها، می توانستند پی ببرند آیا شخصی که پرسش مجله را لبریز کرده بود، هنگام هفتهٔ پیش از آن، تیر های مرتبط با روان نژندی (نوعی اختلال روانی که با احساسات موکد خوف و نگرانی همراه است) را تجربه کرده بود یا خیر؟

در این معاینه ها، اطلاعات گردآوری شده بر پایهٔ تعدادی متغیر، مقابله و معادله داده می شد؛ این متغیرها دربرگیرنده وزن، قد، استاندارد تحصیلات، شغل، استفاده الکل و مواد مخدر، چگونگی روابط اجتماعی و احساس تنهایی حیات.

در این تحقیق علمی جدید و با بررسی اطلاعات گردآوری شده در انگلستان، همان نعوظ که انتظار می رفت، مشاهده شد تعداد کسانی که تنها زندگی می کرده اند، درون گذر سال ها روندی روبه رشد داشته است. داخل سال ۱۹۹۳، ۸٫۸٪ از باهم اتحاد کردن کنندگان داخل این بررسی، تنها زندگی می کرده اند. این درصد داخل سال ۲۰۰۰ به ۹٫۸ و تو سال ۲۰۰۷ به ۱۰٫۷ افزایش پیدا کرد.

به علاوه در نتیجهٔ این تجزیه وتحلیل اطلاعات آماری گذشته مشخص شد که صرف دیدن از جنسیت و گروه اهل سنت افراد، رابطهٔ زیبنده توجهی میان تنها عمر کردن و افزایش احتمال ابتلا به اختلالات روانی شایع حیات داشت. کسانی که تنها زندگی می کرده اند، داخل مقایسه با دیگر افراد، بیشتر تو معرض این اختلالات فراغت می گرفته اند. در ادامه، درصد مردم های تنهای مشغول به این اختلالات را داخل مقابل دیگر افراد مبتلا به آن ها مشاهده خواهید کرد (درصدها مرتبط با بررسی هایی هستند که در انگلستان عمل گرفتند): ۱۹۹۳: ۱۹٫۹٪ در مقابل ۱۳٫۶٪؛ ۲۰۰۰: ۲۳٫۲٪ در مقابل ۱۵٫۵٪؛ ۲۰۰۷: ۲۴٫۷٪ در مقابل ۱۵٫۴٪. مشکلات ناشی از تنهایی



با بررسی ژرف پر حرارت رابطهٔ میان عزب زندگی کردن و ابتلا بوسیله اختلالات روانی شایع، مشخص شد که ۸۴٪ افراد، به واسطهٔ تنهایی بوسیله این اختلالات دچار می شدند.

در نتیجهٔ تحقیقات پیشین معلوم شده وجود که تنهایی، می تواند جهت رنجش و سست شدن باشد. وابستگی میان تنهایی و افزایش معیار مرگ ومیر، موضوع دیگری بوده است که برخی تحقیقات بر اساس آن انجام پژمان اند.

اما شعار از انجام این تحقیقات و نگرانی های این چنینی چیست؟ بوسیله اعتقاد برخی از صاحب نظران، تنهایی و تنها زندگی کردن، در عصر حاضر تو حال همه انسداد شدن است و بوسیله همین خاطر، نتایج این طور تحقیقاتی اهمیت پیدا می درنگ. چراکه تنها با تحقیق و بررسی علمی است که می استعداد حس عمیق تری از این روانی علنی کرد و از پیامدهای خطرساز و ناخوشایند آن تا حد امکان پیشگیری کرد. از سوی دیگر، اشتی روند مردم این زمانه از هر عهد دیگری بیشتر داخل معرض ریسک است و تماشاچی روند روبه افزایش اختلالات قضیه هستیم. جای پا بردن به علل متنوع این اختلالات و اطلاع آن ها، می تواند تو کنترل شان میوه دار دشت باشد.

البته باید درون نظر داشت کسی که تنها زندگی می کند، لزوما دچار احساس تنهایی نخواهد شد. کسانی غصه که این احساس برای سندیت رنج آور است، می توانند از راهکارهای موجود بخاطر قدرت بر آن کاربرد کنند. انبازی در جلسات نطق درمانی، کاربرد از خدمات حراست های اجتماعی و نگهداری از حیوانات خانگی، تعدادی از این راهکارها هستند. شاید چالش برانگیزترین قسمت کار، کسب اطمینان از قرار اخذ این خدمات در دسترس کسانی است که تنها زندگی می کنند. مجاب کردن آن ها بخاطر بیرون آمدن از لاک تنهایی و استراحت ستاندن داخل جمع افراد، می تواند دشوار باشد. فردی های تحقیق دربارهٔ تنهایی و اثرات تنها زندگی کردن



البته محققان طی ادا این تحقیق بامحدودیت هایی هم مواجه بوده اند که خویشتن محققان هم به وجودشان اذعان داشته اند. اولین محدودیت این است که در این جستجو (و تحقیق های مشابه)، مقطع بخصوصی از عمر افراد بررسی و بررسی شده است؛ ممکن است نتایج مولود شده به وضعیت اختصاص افراد تو آن دوره از زندگی شان تماس برملا نرم و تصویر جامعی که غبطه می رود، به دست نیاید. مهیا کردن شرایط برای ادا تحقیقات در بلندمدت، پیشنهادی است که محققان بخاطر پهلو آمدن با این محدودیت ارائه کرده اند.

محدودیت دیگری که وجود دارد و البته هر نوع تحقیق دیگر با چنین ماهیتی را مادون الشعاع قرار می دهد، ممکن نبودن ارزیابی رابطهٔ انگیزه ومعلولی است: آیا شخص به خاطر تنها زندگی کردن مبتلا به اختلالات روند شایع شده، یا آنکه پس از ابتلا بوسیله این اختلالات تصمیم به تنها زندگی کردن گرفته است؟ شاید غم اساسا کسی که مستعد ابتلا به چنین اختلالاتی باشد، غبطه بیشتری برای عزب زندگی کردن نشان بدهد؟ هرچه ژرف پر حرارت روند را کوچکتر دیدن قرار بدهیم، متوجه خواهیم شد که چنین فردی ها و ابهاماتی گریزناپذیرند و عزب کار و تلاش روزافزون محققان و انجام تحقیقات بیشتر است که می تواند این ابهامات را برطرف کند.

البته صرف اکتفا به این ویژگی ها ممکن است ارزش تحقیقات را زیر سؤال ببرد. نباید از دستاوردهای آن بی خبر شد: علاوه بر اینکه تحقیقات پیشین به خشکی امدن نتایج حاصل شده از این تفحص جدیدتر امضا می گذارند، چند نتیجهٔ عمده دیگر بی قراری از آن به دست آمده است که تقریبا اکید هستند؛ به عنوان مثال اینکه رابطهٔ میان سلامت روانی و تنها زندگی کردن، به نرم کردن زمان دستخوش تبدیل نمی شود و پایدار است؛ و نیز اینکه این بستگی صرفا به جوانان پابه سن گذاشته تر مرتبط نیست و به نعوظ کلی تنهایی، تأثیری مهم و عمده تو اشتی جریان دارد و می تواند آن را مادون الشعاع قرار بدهد. درون ادامه بخوانید: غم غربت و راهکارهایی بخاطر تسکین آن
چطور یک کسب و کار می تواند پیامک را مورد استفاده قرار دهد. که یعنی با سامانه های پیامکی آشنا شویم و ببینیم چگونه می توانید یک سامانه خوب تفویض کنید. سامانه پیامکی چیست؟

مسلماً شما نمی توانید به رخساره دستی به بازاریابی پیامکی بپردازید و برای این منظور، احتیاج به یک ابزار مناسب دارید. سامانه پیامکی یک درنگ افزار آنلاین است که دقیقاً برای رفع همین احتیاج مخلوق شده است. این سامانه به سیستم های مخابراتی متصل شده است و به شما دستور مدیریت آسان پیام های کوتاه را می دهد.

در کل، یک سامانه خوب بوسیله شما دستور می دهد: به قرار تعداد فوقانی پیامک را ارسال خواه دریافت کنید و درون تک وضعیت ارسال ها و اخذ های خود گزارش بگیرید. به بانک های عده اشکوب بندی شده و به روز (پیاده شدن حسب ولایت و منطقه، شغل، جنسیت، سن و …) دسترسی داشته باشید. بازاریابی پیامکی خویشتن را به رخساره اتوماتیک و با مشخص کردن یک برنامه کلی بخاطر این منظور اجرا دهید. بوسیله راحتی نرم ادوات خودتان را به سامانه متصل کنید و از خدمات آن، در این سایت یا پروگرام مصرف کنید. پنل اس ام اس چیست؟

شاید تو ابتدا این عبارت اندکی ترسناک به نظر برسد. اما بعد از اینکه به خوبی با پنل اس ام اس آشنا شوید، از سادگی آن شگفت زده می شوید.

حتماً شما هم امتحان ساخت ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل بوسیله شما اجازه ارسال و دریافت ایمیل را می دهد. پنل اس ام اس هم، دقیقاً مشابه یک پنل ایمیل است. یعنی یک محیط کاملاً میسر برای ارسال و دریافت پیامک است. درون تصویر ذیل می توانید پنل اس ام اس ملی پیامک را مشاهده کنید:

ویژگی های یک سامانه پیامکی خوب

شاید درون نگاه اول، تنها مساله مهم برای هر تصمیم گیرنده ای، هزینه یک سامانه باشد. ولی سوال بنیادی پر حرارت این است که یک سامانه خوب در مقابل خرج دریافت شده، چه خدماتی را و با چه سطح کیفیتی به ما ارائه می دهد. به خصوص اگر قصد دارید یک برنامه طولانی مدت برای بازاریابی پیامکی خود داشته باشید.

بنابراین لازم است انفراد های یک سامانه خوب را به درستی بشناسید. در ادامه این موارد را برای شما می آوریم: امکانات کامل

یک سامانه خوب باید دارای تمام امکانات لازم بخاطر بازاریابی پیامکی همه جانبه باشد و بوسیله نعوظ مداوم بوسیله روز رسانی شود تو کنار آن پنل های خود را در دو نوع کاربری و نمایندگی پنل اس ام اس به همراه وب سرو عرضه دهد. سادگی مصرف

هر کاربری، با هر میزان دانش، باید بوسیله استراحت بتواند به نیکوترین روش از کامل امکانات یک سامانه خوب استفاده کند. بانک قدرتمند

بانک شماره های یک سامانه باید به روز باشد و گروه بندی نیکی را برای هدفگیری مخاطبان تک نظر به شما نمایش دهد. پشتیبانی خوب

پشتیبانی یک سامانه از شما باید زورمند باشد. اکثر سامانه های خوب بوسیله رخساره شبانه یکروز پاسخگوی کاربران خود هستند. محرر سامانه

یک سامانه خوب باید اختلال اندکی در ارسال پیامک و گرفتن داشته باشد. و در موارد اختلال، معارفه رسانی مناسبی عمل دهد. هزینه کم قیمت

مطمئناً تمام این ویژگی ها باید همراه با یک هزینه مناسب باشد. نفقه ای که با قیمت خدمات این سامانه یکسانی نرم. مواردی که حتماً باید بوسیله آنها توجه کنید

متاسفانه در ایران، بیش می بینیم که آدم ها کم فروشی می کنند و فقط به سود کوتاه مدت خویشتن تفکر می کنند. این مساله در کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات پیامکی هم زیاد دیده می شود. بنابراین لازم است هنگام انتخاب سامانه بوسیله چند نکته توجه داشته باشد: کسر خرج بابت پیامک های ارسال نشده

پیامک های ارسال نشده برای یک سامانه خرج ندارند. بنابراین دلیلی ندارد که از حساب مشتری هزینه ای کسر شود. وقتی فدایی سامانه ها، تعرفه های بسیار عجیب و غریبه (حتی پایین مرطوب از خود مخابرات) نمایش می دهند، این موضوع را با کسر هزینه بابت پیام های ارسال نشده (که کم تیمار نیستند) اعاده می کنند. نبود امکان حذف شماره های تکراری

برخی از سامانه ها هستند که بدون هیچگونه هشداری، به شماره های تکراری مسوده شما همچنین پیامک ارسال می کنند. اما یک سامانه خوب به شما اخطار می دهد که تعدادی عده تکراری در سواد شما وجود دارد و می توانید بخاطر این شماره ها فقط یک بار پیامک ارسال نمایید. عدم مراعات فردی کاراکتر

مساله سوم، انفراد ۷۰ کاراکتری زبان فارسی (شامل حرف، نقطه، فاصله و …) داخل ارسال پیامک است. داخل صورتی که تعداد کاراکتر پیامک شما بیشتر باشد، متن شما داخل قالب چند پیامک ارسال می شود و متاسفانه، سامانه هایی حیات دارند که این موضوع را بوسیله وقوف کاربران خویشتن نمی رسانند.

لطفاً هنگام تفویض یک سامانه به هر سه مورد توجه داشته باشید. تامین شوید که سامانه مورد دیدن در تک تعداد پیامک های لازم برای ارسال یک متن به شما اطلاع می دهد و به علاوه، گزارش کاملی از ارسال انجام شده شامل پیامک های رسیده و نرسیده بوسیله همراه هزینه بازگشتی به شما نمایش می دهد.