مقاله انجمن

نامه یکدلی

به گزارش ایسنا، مهدی شادنوش درون نخستین کنگره ملی اهدای اندام که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در حال مجهز ایران رتبه اول دنیا را درون پیوند کبد دارد. این پیوندهای کبد به یک مرکز با ۷۰۰ پیوند تو سال مربوط بوسیله مرکز ابن سینای شیراز و رتبه بعدی تو بنیان پیوند شش مربوط به بیمارستانی در ایالات متحده با ۴۰۰ پیوند در سال است.

 وی افزود: وقتی حضرت امام (ره) به این نتیجه رسیدند که اهدای جثه شکوه زیادی بخاطر استقلال جان بیماران دارد، فتوای استفاده از اعضای افراد مرگ مغزی برای بیماران پیوند را صادر کردند، اما ۱۱ سال کشش کشید تا مراجع عرفی و زیبایی بروکراسی این ضرورت را درک کنند. تو حاصل باید طوری ادا کنیم که آیندگان ما را مذمت نکنند که سرعت کارمان پایین بوده و اقدامات سازنده ای ارتکاب ندادیم.

وی ادامه عدالت: البته اقدامات منت در اساس ادب سازی اهدای جسم از مرگ مغزی انجام شده و شاهد رشد ۶۰ یکسانی در این مورد هستیم، ولی باید توجه کرد که بسیاری از این پیشرفت ها به برهان برنامه ریزی سیستماتیک در کشور نبوده و نتیجه تکاپو و فداکاری مشت اندرکاران مرزوبوم اهدای هیکل است. در مقابل، سرعت رشد کشورهای دنیا تو اهدای عضو غیرقابل تصور است.

شادنوش گفت: ناحیه چین با اینکه موضوع اهدای بدنه را بسیار دیرتر آغاز کرد با پروگرام ریزی دقیق و اتیکت سازی مناسب، با نمو ۱۷۰ یکسانی در حوزه اهدای قد خلال ۱۰ سال گذشته روبه رو است و این موضوع مدال می دهد ایران اگرچه در حال اضافه آمار اهدای عضو بوده و موفقیت های متجاوز یدکی تیمار کسب کرده، ولی سرعت نمو جهانی و ادب سازی اهدای قد در ملل مختلف به وضع ای است که تو سال های اخیر رتبه های جهانی ایرانی را دچار تنزل می درنگ. کار گروهی، لازمه پیشرفت در اهدای عضو

مهتر مرکز مدیریت یکدلی و تداوی مصیبت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقرار کرد: لازمه پیشرفت در حوزه اهدای عضو، فقره گروهی و همدلانه درون سراسر کشور است. با امر گروهی می توانیم ظهر ماندگی ها را جبران کرده و هماهنگ با سرعت نمو جهانی پیش رویم. البته میدان بازی برای ما و سایر کشورها مستوی نیست و با وجود موانع و جفا هایی که به قلمرو ما می شود، لزوم دارد به خشکی امدن نیروهای مانع، غالب شویم و بنیان های مناسب را فراهم کرده و سپس امکان رشد را مجهز کنیم. تو حال مهیا با روش های سنتی گذشته نمی توان حوزه سلامت را مدیریت کرد.

اجرا ۲۰ هزاره دیالیز داخل هفته برای ۳۲ هزار ناخوش دیالیزی

وی بیان داشت: حیات ۳۲ هزار بیمار دیالیزی در کشور این ضرورت را ایجاد می کند که درون هفته، ۲۰ هزاره دیالیز ایفا شود که هر بار ۵۰۰ هزاره تومان نفقه دارد. از طرفی اشکالاتی که در بنیان پیشگیری و استیل زندگی در کشور ما وجود دارد همچنین نیاز بوسیله پیوند جسم را در کشور روز به روز افزایش می دهد. گرچه لازم است در زمینه پیشگیری هم اصلاحاتی ایفا شود و تاکنون نیز گام هایی موثری برداشته شده، اما باز تیمار با این طور حجمی از مسوده گرایش مواجهیم و این طور وضعیت بغرنجی را در تک بیماران چشم انتظار برای یافتن عضو کم ارزش شاهدیم. ایستگاه ایران در اهدای هیکل

شادنوش گفت: وزارت بهداشت در تلاش است زیرساخت های مناسب رطوبت را برای توسعه فرهنگ اهدای عضو مهیا کند. داخل سال های اخیر رتبه ایران داخل اهدای قامت بین رتبه ۲۰ تا ۲۳ جهانی بوده است. با این رتبه داخل منطقه رقیبی نداریم و اقدامات با سرعت مطلوبی پیش می رود و این موضوع افتخار جلال محسوب می شود. انجام زیاد از ۵۰ هزار پیوند کلیه داخل قلمرو

وی اظهار کرد: تاکنون زیاد از ۵۰ هزار یکدلی کلیه تو کشور عمل شده است. ۶۰ درصد از پیوندهای کلیه، از بیمار اجل مغزی بوده است.

مهتر مرکز مدیریت وحدت و علاج بیماری های وزارت بهداشت گفت: یکی از روش های جدید درون پیوند کلیه، روش میکرولاپاروسکوپی است که در آن، عضو اهدایی فرد عاری بر جای ماندن اثری از جراحی، خارج شده و اثری از جراحی باقی نمی ماند. مبدع این روش ایران بوده و داخل حال مهیا در سایر کشورها انجام می شود.
  • ۹۸/۰۳/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی