مقاله انجمن

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

برای تقویت هوش مالی کودکان چه کارهایی می ةوانیم عمل دهیم؟ درک قدر یا بهای چیزی مالی خودمان چطور یادگیری داده شده است؟ نهایت آموزشی که بیشتر ما داخل کودکی دربارهٔ امور مالی قبض کرده ایم، تو یک یکسره خلاصه می شود: پول علف خرس محو! البته هنوز حزن آموزش مدیریت مالی به کودکان بی حد پررنگ نیست، درحالی که ناآگاهی دراین باره می تواند داخل آینده مشکلات یدکی بخاطر فرزندمان به وجود بیاورد. بنابر استیناف ها کودکان از سنین پایین می توانند با کارکرد پول آشنا شوند و از آموخته هایشان بهره ببرند! درون دنباله این مطلب در ۱۰ روش به شما یاد می دهیم که چطور بوسیله روشی اثربخش کودک تان را با مسائل مالی آشنا کنید، به طوری که برای آینده اش کارگر باشد. سفارش هایی که ارائه می کنیم برگرفته از نظر کارشناسان مالی است که خویشتن پدر خواه پاپا هستند. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:برترین تکنیک های هدایت کودکان که والدین باید بدانندتفکر خلاق در کودکان چطور پرورش می یابد؟۹ متد بخاطر آموزش کارآفرینی بوسیله کودکان ۱. توضیح دهید پول از کجا می آید

مهم است که خردسال بداند پول چطور بوسیله دست می آید. او باید بداند پول همین طوری از کیف مامان و بابا درون نمی آید! فرزندمان باید بداند که پول درون ازای کارکردن به دست می آید. ما امر می کنیم و پول می گیریم. اگر حکم نکنیم، خبری از پول نیست. به گفتهٔ «ریچل کروز» (Rachel Cruze) کارشناس مالی و نویسندهٔ کتاب «خانوادهٔ ثروتمند: نسلی برای موفقیت مالی»، اساسی است که پیوسته رابطهٔ میان پول و کارکردن را بخاطر طفل توضیح دهیم. ۲. این ۳ اصل را گوشزد کنید: بخشندگی، پس انداز، خرج کردن

پس از اینکه مشهود شد پول از کجا می آید، نوبت به ۳ اصل اساسی می رسد: بخشندگی، پس انداز و هزینه کردن پول.

موهبت و بخشندگی بیش مهم است؛ بمنظور وقار کمک به دیگران را به کودک می آموزد. این محدودیت گران بهایی است. در دنباله بوسیله بچه تان یاد بدهید بخشی از پولش را پس انداز و اندکی را خرج کند. به او گوشزد کنید که وقتی پول تمام شد، همین طوری جایگزین نمی شود. بی تردید طفل اشتباهاتی می کند؛ اما چه بهتر که تا وقتی مادون سقف امن خانهٔ ماست، سهو کند! ۳. از بچه بخواهید پول نقدش را داخل ۳ قسمت قسمت کردن جداسازی کند



کودکان بخاطر درک مفاهیم انتزاعی نیازمند ابزارهایی ملموس هستند. بنابراین، تنها بوسیله تشریح این ۳ اصل اکتفا نکنید و ابزار لازم را برای مانور درون اختیارشان بگذارید. بوسیله جای ۱ قلک، ۳ قلک به او بدهید (می توانید از پاکت، شیشهٔ خالی و ابزارهای دیگر استفاده کنید) و روی هریک برچسب «بخشیدنی»، «پس اندازکردنی» و «خرج کردنی» بزنید. هر زمان که نوزاد تان پولی می گیرد (پول توجیبی، دستمزد انجام کاری، سوغات و…)، او را تشویق کنید پولش را بین ۳ قلک تقسیم کند. به کودک اجازه بدهید، خودش دربارهٔ چگونگی تقسیم کردن پول تصمیم بگیرد.

این کار نه تنها توکل به نفس کودک را تو موضوعات مالی افزودن می دهد؛ بلکه فرصتی حاضر می کند که بتوانیم با فرزندمان، گفت وگویی جدی دربارهٔ مدیریت پول داشته باشیم. با کودک دربارهٔ اینکه می خواهد پولش را چطور نفقه کند و نیز دربارهٔ چگونگی تقسیم بندی در موضع های مختلف، مثلا داخل صورت ابراز رویدادی پیش دماغ نشده، صحبت کنید. ولی فراموش نکنید که غرض پایانی با اوست.

«تی آ نیکولا» مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایهٔ «ولث وعده» دربارهٔ این ترفند این نعوظ می گوید:

دوشیزه ۸ سالهٔ غلام می داند که باید حساب ۳ صندوق پول را داشته باشد. او معمولا برای مواردی مانند بلیت اردوی تابستانی خواه چیزهای دیگری که دوست دارد تجربه کند، پس انداز می کند. او می داند پولِ نفقه کردنی، مربوط بوسیله خرج های روزمره مثل خرید شکلات است. ما اهمیتِ عفو پول را غم بوسیله او یاد داده ایم. او می تواند پولش را به مؤسسات صدقه یا بوسیله دیگران بدهد؛ مثلا بخاطر دوستش هدیه ای بخرد. ۴. کودک را در مذاکره بودجه بندی واقف کنید

یکی از بهترین سیاق ها برای آموزش مسائل مالی به کودکان، درگیرکردن آن ها در مناظره بودجه بندی هزینه های خانواده است. این وضع آن ها مشاهده می کنند که ما چطور مسئولانه به اخذ ها و صورت حساب ها جستار می کنیم. کودکان به طور فطری خودی دارند به پدر و مادرشان دستیار کنند؛ بنابراین، به فکر فرو می روند تا راهی برای کاستن از هزینه هایشان پیدا کنند. این مناقشه ها باید خودمانی و عاری قیام باشند؛ حتی می توانیم هنگام صرف شام دراین باره بحث کنیم. بهتر است بحث شامل یادآوری هایی برای صیقلی قبض ها یا اقساط، بین ما و همسرمان باشد.

اشکالی ندارد اگر بچه تان هنوز آن قدر مبصر نشده است که بتواند در بحث شریک شدن درنگ. هدف این است که او ببیند قوم بدون حیا و نگرانی دربارهٔ مسائل مالی مناقشه می نرم. حتما بخوانید: چگونه مسئولیت پذیری در کودکان را افزودن دهیم؟ ۵. کودک را از پرداخت های آنلاین آگاه کنید

حساب وکتاب و صیقل اقساط و قبض ها فرمان خوشایندی نیست! می توانیم با همراه کردن کوچولویمان اندکی حال وهوا را عوض کنیم. شاید گاهی کلافه تان کند؛ ولی بوسیله امتحانش می ارزد.

می توانیم داخل حالی که دلبند خردسال مان روی پایمان نشسته، با گوشی یا لپ تاپ اخذ ها و اقساط را صیقل کنیم یا سری به سایت کارگزاری سهام بزنیم و وضعیت تنخواه گذاری را معاینه کنیم. هرچند باید حواس مان باشد که دکمه ای را تنگ کردن ندهند خواه آیکنی را لمس نکنند؛ اما تجربه می گوید کودکان از تماشای حکم ما خوش شان می آید. امروزه بسیاری از فعالیت ها به شکل دیجیتال عمل می شود که کمتر برای کودک ها لمس کردنی است. اما آن ها می فهمند که ما با لمس خواه کلیک کردن دکمه ای، پول صیقل می کنیم و همکاری تو این فرایند برایشان جذاب است. ۶. به بچه ها پول پیشکش بدهید تا بتوانند غرض هایی مالی بگیرند

هدیه اعطا کردن در تولدها و تماس های دیگر مرسوم است. می توانیم به جای پیشکش کالاهای مختلف، پول هدیه بدهیم. به این نظام در نفس صرفه جویی می کنیم؛ دردسر انتخاب هدیه را تیمار نداریم و اساسی تر اینکه به استواری اقتدار شمار وکتاب فرزندمان دستیار می کنیم.

بچه ها شیوه دارند که به ربط رویدادهای خاص مانند روز تولدشان، برای کادو ای ویژه درخواست کنند. با دادن پول به آن ها بوسیله عنوان هدیه، کودک به تدریج حساسیت می کند که درخواست هایش چه هزینه ای دارند! حتما بخوانید: چگونه تسلط تصمیم گیری درون کودکان را تقویت کنیم؟ ۷. پول توجیبی بدهید اما نه بی حساب وکتاب

قرین هر آدم دیگری، بچه ها هم برای انجام امور گوناگون، مثل هزینهٔ اردوی گروهی مدرسه، به پول نیاز دارند. گلچین مقدار مشخصی به عنوان پول توجیبی برای طفل ها خوب است؛ اما بهتر است کودک مان را طوری بار بیاوریم که بتواند پول را خودش به دست بیاورد. این حکم به آن ها علامت می دهد آدم ها چطور کسب درآمد می کنند.

«نیکولا» به دوشیزه ۸ ساله اش برای انجام برخی کارهای خانه که خارج از وظایف یومیه ٔ اوست (استراحت محو به اندیشه مرتب کردن اتاقش که وظیفهٔ اوست، پولی به فرزندمان بدهیم)، پاداش می دهد. البته نباید مفید کنیم که کودک انتظار داشته باشد برای عمل هر فرمان اضافه ای، پول دریافت کند. بجای وقتی شغلی پیدا کرد، مشت از ارتکاب امر ساختمانی می کشد. او باید بداند که لازم است در اجرا کارهای خانه شریک شدن کند.

می توانیم پرداخت پول توجیبی را منوط بوسیله ارتکاب مجموعه ای از کارها در آخر هفته، کنیم. اگر تو پایان هفته برخی از کارها اجرا نشده باشند، از پول توجیبی او کم می شود. ۸. بوسیله او یاد بدهید چطور پول توجیبی اش را خرج یواش

کودک باید بداند که هرچند می تواند اندکی از پولش را صرف تفریح و دلگشا گذرانی کند؛ اما اندکی از آن را غصه باید بوسیله تأمین برخی نیازهای ضروری اختصاص دهد. با گذر زمان و افزایش سن بچه ها، می توانیم تو این زمینه جدی نمدار اصابت کنیم.

روشن کنید که پول توجیبی باید چه مواردی را پوشش دهد؛ نفقه هایی قرین تغذیهٔ مدرسه، میان وعده، بازی رایانه ای، فعالیت علو برنامهٔ مدرسه، هزینهٔ رفت وآمد به مدرسه. درمورد طفل های بزرگ تیز می توانیم لباس یا دیگر موارد عمده تر را بی قراری به فهرست اضافه کنیم. ابد این موارد را بنویسید تا جای شک و بدفهمی نماند.

اگر می دانید پس انداز فرزندتان دارد به مقداری که در نظرش است، نزدیک می شود، خوب است کمی پول اضافه به او بدهید! این کار لذت پس انداز را برای او بیشتر می درنگ. همچنین او را بوسیله خاطر خرج نکردن پولش برای افزودن به پس اندازش، تشویق کنید. ۹. از تخریب فرزندتان برای آموزش روزی بگیرید



برای مام و پدرهای یدکی پیش می آید که بچه موجودی همهٔ پولش را صرف کردن خرید چیپس و پفک می نرم و روز بعد گرایش دارد مامان و بابا برایش پفک بخرند. چه باید کرد؟ وا ندهید! بوسیله جایش از این فرصت بخاطر آموزش مالی او کاربرد کنید.

برای کودک توضیح دهید که وقتی پول کامل می شود، دیگر تمام شده! شاید برایتان دشوار باشد؛ اما در درازمدت بوسیله او می آموزید که پهلو مبنا داشته هایش گام بردارد؛ موضوعی که درون مدیریت پول نکته ای کلیدی است. ۱۰. نحو مدیریت پول خودتان را زیر رویت بگیرید

بچه ها بی وقفه در حال مشاهدهٔ رفتار ما و فراگیری هستند. اگر ما ولخرج باشیم، بیشتر از داشته هایمان خرج کنیم و پیوسته ناراحت پول باشیم، صغیر ها هم همین روش را تو پیش خمود و نتیجه می گیرند که پول چیزی است کمیاب که متجاوز جلال دارد!

اگر ما زیاد از درآمدمان هزینه کنیم، نوزاد ها گمان می کنند این روش طبیعیِ مدیریت پول است و همگی همین طور عمل می کنند. اگر ما بوسیله برهان اقدام و خرج های اشتباه، پیوسته نگران ناچیز آمدن پول مان باشیم، فرزندمان بی آرامی همین روش را اثر می گیرد. ما به عنوان مادر یا پدر، می توانیم با مصالحه خودمان الگوی خوبی بخاطر فرزندمان باشیم.

شما دربارهٔ پول و مسائل مالی با فرزندان تان صحبت می کنید؟ آیا آگاهانه دراین باره به کودک تان آموزش می دهید؟ به رویت شما چه روش های دیگری وجود دارند که به هدایت فرزندانی با هوش مالی بالاتر معاون می کنند؟ داخل ادامه بخوانید: مسائلی که والدین قبل از هر جنس آموزشی به فرزندان موجودی باید بدانند

کلکسیون صوتی تدریس و تربیت فرزندانتربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز کرد

مشاهده محصول
کمپانی برلیانس یکی از برندهایی است که برای ایرانی ها غریب حلق و اتفاقاً به عنوان یکی از خودروسازان جدید تو دنیا خود را شناساندن کرده است. این کمپانی اگرچه فعالیت اولیه خود را با مونتاژ و کپی کاری آغاز کرد، اما تو حال حاضر خریدخودرو برلیانس به عنوان یکی از گزینه های زنبیل سودا ایرانی ها معرفی می شود. خودروهای این همکاری چونی مناسبی دارند و با توجه به ارزش آن ها استعداد رقابت با اکثر محصولات متوسط تو سطح بازار را دارند.
بدون در نظر قبض قضیه قیمت برلیانس یا ظرفیت فروش و بیع برلیانس در بازار، امروز می خواهیم به معرفی کمپانی برلیانس بپردازیم و ببینیم که چه محصولاتی داخل ایران دارد.

ظهور کمپانی برلیانس با تولید مینی بوس

کمپانی برلیانس گام های اولیه حیات خود را در سال ۱۹۹۲ با مونتاژ و تولید خودروهای مینی ماچ برداشت. ابتدای فعالیت این شرکت بوسیله باهم اتحاد کردن با تویوتا ویژه داشت و انحصاری به نام یانگ رونگ بنیانگذار این شرکت حیات. به ممارست زمان این مشارکت بوسیله سمت خودروهای سواری هم حرکت کرده و داخل سال ۲۰۰۳ با یک پیمان نامه با شرکت بی ام و آلمان، بوسیله نعوظ رسمی متوجه مرزوبوم خودروسازی بین المللی شد.
کمپانی برلیانس یکی از تولید کننده خودروهای لوکس غربی در بازار چین حیات که آمار سودا قابل توجهی داشت. حمایت باواریایی ها و بوسیله طور ویژه همکاری بی ام و از این خودروساز باعث شد که به راحتی داخل کشورهای اروپایی بخاطر خود مشتری مشت و پا بطی ء و در سال ۲۰۰۸ وارد بازارهای جهانی شد. جالب این که در سال ۲۰۰۹ این شرکت یکی از ۸ خودروساز بزرگ چینی محسوب می شد.
آمارها نشان می دهد که کمپانی خودروسازی برلیانس هم درون مبنا تولید خودروهای سواری و هم در شالوده تولید مینی بوس موفق اجرا کرده است. در سال ۲۰۰۹ آمار بیع خودرو اتومبیل برلیانس ۱۵۰ هزاره عدد و فروش خودروهای مینی ماچ این شریک شدن ۸۰ هزار مغز وجود. جالب اینکه کشورهای متنوع از جمله زور جنوبی، استرالیا، شیلی و کلمبیا غصه از جمله مشتریان این شرکت محسوب می شدند. قرارداد با بی ام و به عنوان یک نقطه عطف



بدون شک انعقاد پیمان نامه با همدستی بی ام و تو سال ۲۰۰۳ برای کمپانی برلیانس به نشانی یک عمه عقب نشینی شناخته می شد. این شرکت شهریه تولید برلیانس های مطابق با پلتفرم بی ام و سری ۳ و سری ۵ و نیز بی ام و x۱ را برعهده داشت. با وجود این که فدایی از قطعات این خودروها مستقیماً از ملک آلمان خبردار می شد، اما درون فدایی از این خودروها تغییراتی به حیات آمد که تا اینکه نسبت به نسخه های اصلی تفاوت داشت و به همین دلیل خرید وفروش برلیانس رونق بیشتری گرفت. انبازی کمپانی برلیانس با خودروسازهای ایرانی



اگر خودروهای شرکت پارس خودرو را دیده باشید، تا حدود اضافی قسمت جلو و ورودی هوای این خودروها بوسیله خودروهای بی ام و شباهت دارد. شریک پارس خودرو در مشارکت با مشارکت برلیانس وظیفه تولید برلیانس H320 و نیز H330 را کنار عهده گرفت. در طرف دیگر انبازی سایپا هم مسئولیت تولید برخی از خودروهای این شرکت را پهلو عهده داری گرفت که برلیانس H230 و همچنین برلیانس V5 از محصولات این شرکت وجود.
به نظر می رسد که مشخص ملیح و نیز کیفیت ساخت خودروهای برلیانس توانسته باشد که توجه بسیاری از ایرانی ها را به خود جلب کند. امروزه می بینیم که قیمت خودرو برلیانس با توجه به معیار های مختلف در بازار ایران متفاوت است، اما بسیاری از ایرانی ها مهیا به پرداخت ارج های بالایی برای این خودروها هستند. این موضوع مدال می دهد که کمپانی برلیانس برای حضور فعال در بازار ایران امر ماندگی ندارد و به راحتی می تواند با سایر شرکت های خودروسازی چین رقابت کند.
چنانچه از روز متولد مقدماتی کمپانی برلیانس درون دیدن بگیریم، در حدود ۲۷ سال از فعالیت این همکاری می گذرد. این درون حالی است که امان خودروساز آلمانی از این شرکت به عنوان یک عمه قوت بخاطر آن محسوب می شود و به همین برهان آمار معامله این خودرو در ایران هم نسبتاً بالاست. بخاطر درک بهتر این موضوع شما تنها می توانید کلید واژه خرید برلیانس را داخل سایت دیوار جستجو کنید تا وارد آمار خرید و ابتیاع آن شوید. فقط کافی است به این موضوع فکر کنید که آمار بیع شرکت برلیانس در بازارهای جهانی سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۵ میلیون خودرو بوده است.

منبع : ویرلن
با افزوده شدن بانک ملی به بانک های طرف قرارداد، امکان «تسویه اعتبار در لحظه» اپلیکیشن تپ سی با رانندگان تقویت شد.

با آغاز همکاری تپ سی و بانک ملی ایران، تعداد بانک های همکار این شرکت بخاطر «تسویه شرف در لحظه» افزودن یافت و تعداد بیشتری از رانندگان می توانند بدون نیاز به افتتاح حساب جدید از این امکان مصرف کنند. سفیران تپ سی می توانند با امکان «تسویه عرض در لحظه»، در هر نفس که مایل باشند، حتی در ساعات نیمه شب و روزهای تعطیل، سهمشان از هزینه سفر را به حساب خودشان واریز کنند.

تو حال حاضر حدود ۲۰ درصد سفیران تپ سی در بانک ملی احصائیه دارند و با امضای قرارداد با این بانک، بیش از ۳۰ درصد سفیران این شرکت می­ توانند بدون احتیاج به گشایش احصائیه جدید، از امکان «نابرابر اعتبار در لحظه» استفاده کنند.

به گفته هومن دمیرچی، در بین تاکسی های اینترنتی، فقط تپ سی امکان «شولش قدر داخل دم» را دارد چون از زیرساخت های ترقی یافته و نبوغ های فنی ویژه ای برخوردار است.

امکان «تسویه احترام درون وقت» تپ­سی با توجه به هوی رانندگان برای اخذ تند هزینه سفر خلق شده است تا سفیران این شرکت، فراغت و آسایش بیشتری داشته باشند.

پیش از این تپ سی با باهم اتحاد کردن بانک پاسارگاد، امکان «تسویه عرض داخل لحظه» را در اپلیکیشن خود فعال کرده وجود و سفیران برای کاربرد از این گزینه باید خواه در این بانک صاحب حساب بودند خواه داخل آن حساب باز می کردند. با افزوده شدن بانک ملی ایران بوسیله بانک­ های طرف پیمان نامه تپ سی، سفیران این باهم اتحاد کردن می توانند برای استفاده از این امکان، یا در بانک پاسارگاد خواه در بانک ملی حساب داشته باشند.

برای اخذ معلومات بیشتر و آشنایی با تاکسی اینترنتی تپ سی می توانید به این عنوان مراجعه کنید: https://tap30.irبیشتر بخوانید:مدیریت یکپارچه کسب و فرمان با Dynamics 365/CRM رای بُدارکستر زیبای لجستیک با رهبری لوجیکوتویوتا کرولا کبیر تصویب را از بین آگهی های دیوار انتخاب کنیدکیهان سرور؛ مرکز تأمین پر اب وسایل سرور اچ پیبهترین کدهای تخفیف در تخفیفان کدامند؟
مهر به نقل از اویل پرایس نوشت: تنش های بین ایران و آمریکا ارتفاع اندوهناک و اکنون زمان این است که وارسی کنیم، چگونه بحران تو خلیج فارس به خشکی امدن قیمت های نفت تاثیر خواهد گذاشت.

در هفته های اخیر گمان اینکه ایران تنگه هرمز را ببندد افزودن یافته است. همچنین پس از ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی توسط ایران، ظن وقوع جنگ در خلیج فارس تشدید شده است.

درون چنین شرایطی ظن اینکه ایران تهدید خود برای قبض مالیات سنگین بخاطر عبور از تنگه هرمز از متحدان آمریکا را نظریه کند، فراز رفته است. نیز ممکن است در صورتی که ایران نتواند نفت خود را صادر کند، دستور ندهد فدایی کشورهای دیگر اندوه نفت خود را صادر کنند.

تاثیری که بسته شدن تنگه هرمز بر ارزش نفت خواهد گذاشت، به وضوح بوسیله مقیاس نفتی که روزانه از بازارهای جهانی حذف می شود و مدت زمانی که این متد امتداد پیدا می کند ارتباط خواهد داشت. بر این اساس، تحلیل گران حادثه یکی از این ۳ سناریو را محتمل می دانند.

سناریوی اول: داخل خوشبینانه ترین حالت بغاز هرمز عزب بخاطر چند روز و فقط برای کشتی های تجاری بسته خواهد شد که این تاثیر یدکی بر بازارهای جهانی نفت نخواهد داشت، هرچند مقدار هر بشکه نفت فوراً به زیاد از ۱۰۰ دلار جستن خواهد کرد، اما بعد از باز شدن بغاز بوسیله سطح قبل باز خواهد عزاداری. داخل این سناریو، ظرفیت ذخیره تولید نفت و خط لوله های عربستان و امارات متحده عربی، برای دور کوفتن تنگه هرمز و صادرات نفت، موثر خواهند بود.

سناریوی دوم: درون حالت بدبینانه، آمریکا و متحدانش نمی توانند بغاز هرمز را فوراً باز کنند و این بغاز بخاطر ۴۵ روز کاملاً بسته خواهد ماند و ۴۵ دیگر هم طول خواهد کشید که گذر و مرور نفتکش ها بوسیله حالت عادی بازگردد. درون این حالت ذخایر استراتژیک گیتی در ۲ ماه اول به مصرف خواهند رسید و برابر بررسی مرکز مطالعات و تحقیقات ملک عبدالله عربستان، که در آوریل ۲۰۱۸ ایفا شد، قیمت هر بشکه نفت تا ۳۲۵ دلار جستن خواهد کرد.

سناریوی سوم: در نهایت تحت سناریوی جهنمی، تو خلیج فارس شورش رخ می دهد و زیرساخت های تولید و صادرات نفت به شدت آسیب خواهد دیدن و با امانت شدن ۳ ماهه تنگه هرمز، قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید. نرخ ها تنها پس از نزول جهان در یک رکود اقتصادی شدید پایین می آیند.
شاید آلوده شدن ماشین ظرفشویی و میکروب گرفتن آن کمی عجیب به دیدن برسد. بخصوص که آب داغ و مواد شوینده مدام در آن جریان دارند. اما حقیقت این است که به مرور زمان این موافقت می افتد. منشأ آلودگی ممکن است ترکیبات کیمیایی موجود در پودر سامان ظرفشویی باشد یا چربی و ابدی ماندهٔ مواد غذایی روی ظروف. این قضیه شکوه چندانی ندارد. بنیانی این است که متشابه بیشتر افزار آشپزخانه، ماشین ظرفشویی هم آلوده می شود. به همین خاطر است که باید به نظافت آن توجه داشته باشیم. در این مطلب شما را با دو طرز ساده بخاطر پاکدامن کردن سامان ظرفشویی آشنا خواهیم کرد.

حتما بخوانید:تمیز کردن ماشین لباسشویی با یک راه مطمئن و مقرون بوسیله صرفهتمیز کردن اتو با ۳ روش خانگی ساده۷ چیزی که باید هر روز تمیز شوند پاکیزه کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

اگر چندان علاقه ای به استعمال از مواد شویندهٔ شیمیایی نداشته باشید، احتمالا راجع به خواص پاک کنندگی سرکه، بخصوص سرکه سیب متجاوز شنیده اید. ولی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از سرکهٔ سفید استعمال خواهیم کرد.



چندهفته یک بار، فنجان یا کاسهٔ کوچکی را از سرکهٔ سفید پر کنید، تو قفسهٔ بالایی سامان ظرفشویی بگذارید و آن را روی بالاترین درجه دما نمودار کنید. سرکهٔ سفید، بوی ناخوشایندی را که از آلودگی های به جامانده روی دیواره های سامان ظرفشویی بلند می شود جذب می کند. به علاوه نفوذ اسیدی سرکهٔ سفید آن را به انتخابی ایده آل بخاطر از بین بردن منکر های بوسیله جامانده در ابزار متنوع می کند. از آن برای منزه کردن سامان شکل شویی بی قراری می توان استفاده کرد.

علاوه بر راهکار بالا، می توانید با استعمال از بطری اسپری حاوی سرکهٔ سفید، چندوقت یک مرحله سرکه را بوسیله داخل ماشین ظرفشویی بپاشید تا تأثیر آن ماندگارتر باشد. مبرا کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین



احتمالا می دانید که از جوش شیرین برای از بین بازی کردن جای پا آفت کش ها کنار روی ثمر ها مصرف می کنند. جوش شیرین، با خاصیت قلیایی ملایمی که دارد، علاوه پهلو آنچه تذکر شد، بخاطر از بین بردن آلودگی پس ماند مواد غذایی غصه فوق العاده کارآمد است. برای نظیف کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین یک فنجان از آن را بردارید و کف ماشین بریزید. حالا آن را روشن کنید و رخصت بدهید آب داغ جریان پیدا کند. این راه تمیز کردن ماشین ظرفشویی بخصوص زمانی مناسب است که بوی ردی یا لکه های به جامانده در آن کلافه تان کرده است.

چنانچه می خواهید ماشین ظرفشویی مثل روز اولش پاکدامن شود، می توانید از «بمب جوش شیرین» استعمال کنید. برای درست کردن آن بوسیله دو فنجان جوش شیرین و سه قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید حاجت خواهید داشت. این ها را با بی قراری خیساندن کنید و بی قراری بزنید تا ماده ای خمیرمانند مستقر بشود. یکی دو قاشق از این مادهٔ خمیرمانند را تو کاغذ آشپزی بریزید. به طوری که کاغذ کاملا دور آن را بگیرد. اجازه دهید چندساعتی بماند تا خشک شود. ترکیبی را که مستحکم کرده اید کف ماشین ظرفشویی بیندازید و اجازه دهید آب داغ روانی پیدا درنگ. دقت داشته باشید سامان باید تهی باشد. می توانید چند قطره چربی خوشبو هم بوسیله ترکیب افزایش کنید تا ماشین ظرفشویی بوی مطبوع تازگی واضح کند. چند توصیهٔ دیگر

شست وشوی دستی ظروف، وقتی سامان ظرفشویی خریده ایم، احساس چندان خوبی ندارد. اما اگر پیش از صبر دادن ظروف در ماشین ظرفشویی مختصری آن ها را آب کشی کنیم، معاون یدکی به نظافت آن کرده ایم. هرچه ذرات غذای روی ظروف کم باشد، گرفتگی و آلودگی قسمت تخلیه ماشین ظرفشویی کمتر می شود.

اینک که صحبت از تقدیر تخلیه شد این را حزن اضافه می کنیم که چندوقت یک وهله به این قسمت نگاهی بیندازید و تو صورت نیاز آن را مبرا کنید.

مسئلهٔ اساسی دیگری که باید در دید داشت سیستم دفع زبالهٔ ماشین ظرفشویی است. قسمت داخلی و حقیقی سامان به این سیستم رویه دارد و اگر پس ماند خوردنی در آن باشد، فضای داخلی را آلوده خواهد کرد. بهتر است چندوقت یک بار آن را منزه کنید.

اگر اضافه بر روش هایی که نشانی شد، راهکار دیگری برای منزه کردن ماشین ظرفشویی سراغ دارید، درون قسمت نظرات تجربه تان را با ما و خوانندگان این یادداشت بوسیله ابونمان بگذارید. در ادامه بخوانید: نحوه تمیز کردن مایکروفر با ۴ سیاق مختلف
هدف طاسی خویشتن را به مداقه تجسس کنید. چرا می خواهید سخنرانی کنید؟ هر پیامی در خطبه تان باید به آن هدف ربط داشته باشد تا قضیه ی شما را تحکیم کند.

درک شعار کلی سخنرانی

به سخنرانی مانند هرمی وارونه بیندیشید. قاعده ی هرم نشانگر هدف کلیِ سخنرانی است. هنگامی که سخنران قضیه اش را بازتعریف و تشریح می کند و به طرحِ مذاکره های پشتیبان می پردازد، هرم رفته رفته باریک زیرفون و باریک تر می شود تا سخنران نکته اش را به شکلی اثرگذار اعتراف کند. اغلب اوقات آسان است که پیاده شدن باریک ترین نکته تمرکز کنید؛ اما به همان اندازه نیز اساسی است که گامی بوسیله عقب بردارید و هدف کلی سخنرانی را مرور کنید.

از نگرگاهی گسترده تر، سخنران باید از خود بپرسد: «امیدوارم که از این سخنرانی چه چیزی به دست آورم؟ آیا هدفم شناسایی رسانی است؟ متقاعد کردن دیگران؟ خواه شاید بخشی از هر دو؟ خواه شاید سرگرمی است؟» چهار سنخ سخنرانی واقعی (و بنابراین، چهار سنخ هدف) حیات دارد: اطلاع رسانی، متقاعدسازی، آموزش یا مشغولیت. هر سنخ از این خطبه ها شاید دربرگیرنده ی ویژگی هایی از دیگر انواع خطبه ها باشد تا سرانجام، ترکیبی جالب و اثرگذار ساختن شود و سخنرانی به مخلوق ترین عمه در رأس هرم برسد.

برای نمونه، تجسمِ موضوع محور ای متشابه فیسبوک را بخاطر مخاطب در نظر بگیرید: سخنران برای چه کسانی خطبه خواهد کرد؟ سن شان و معیار دانش آنها درون چه حدی است؟ جمعی از دانشجویان شاید زمینه ی دانشِ گسترده تری درون مقایسه با شماری از مخاطبان مسن تر داشته باشند؛ البته خیر لزوما! امروزه، مادربزرگ های بسیاری نیز می توانند بسیار اسودگی پر حرارت از جوانی بیست ساله در دنیای فیسبوک بوسیله ماتم وگذار سرگرم شوند.

اگر شعار کلی آموزش است، شاید سخنران توضیحی درباره ی تنظیماتِ حریم خصوصی درون فیسبوک ارائه دهد. وقتی وی هدف و قضیه اش را فاحش تیز کند، سخنرانی شاید بوسیله این موضوع محدود شود که چرا مهم است که تنظیمات حریم خصوصی یک نفر پدیدار شود.

حالا سخنرانی ای را تصور کنید که می خواهد مخاطبی را وظیفه خور کند؛ بخاطر نمونه، سخنران می خواهد جمعیت سالمندی را به روزی برداری از فناوری های نوینِ رایانه و اینترنت همچون فیسبوک ترغیب یواش. سخنران ممکن است در اینجا نیز ناگزیر از مقداری آموزش باشد؛ اما قطعا کمال مطلوب اصلی او متقاعدسازی این انباشتگی است. بنابراین، می کوشد تا درباره ی مزایای شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک یا مزایای شناختیِ تدریس در سنین بالا و تأثیر فناوری داخل بهبود آن سخن بگوید. از آنجا سخنران می تواند این مسئله را توسعه دهد که مثلا، «فیسبوک ابزاری ارزشمند برای سالمندان است تا بتوانند رابطه شان را با عزیزان شان حفظ کنند و نیز بوسیله طور هم زمان، توانِ درک قدر یا بهای چیزی و حافظه ی خویشتن را که با اضافه سن بوسیله ضعف و سستی می گراید، تقویت کنند.»

سخنرانی هر هدفی که داشته باشد، سخنران باید پیش از پرداختن به نکات مشخصِ قضیه، حتما گامی بوسیله عقب بردارد تا مرام کلی و گسترده ی سخنرانی خود را بررسی و موشکافی درنگ. سخنران باید اطمینان یابد که همه ی شواهد و مطالب داخل سخنرانی بوسیله هدف طاسی موقوف است تا محتوایی منسجم و کنجکاو به مخاطب ارائه دهد. هدف خاص سخنرانی

کمال مطلوب اختصاص سخنرانی، موضوع و مرام طاسی را با هم درمی آمیزد.

چنان که پیش تر گفته شد، خطبه را مانند هرمی وارونه ببینید. وقتی سخنران هدفش را بازتعریف و توضیح می کند، سخنرانی بوسیله تدریج تا رسیدن به نکته ی پایانی مصنوع می شود. پهن ترین بخش نشانگرِ موضوع است که درون جای پا آن، هدف کلی (شناسایی رسانی، متقاعدسازی، آموزش یا سرگرمی) می آید.

پس از آن، دقیق ترین سطح، کمال مطلوب خاص است که موضوع و هدف کلی را با حزن ترکیب می کند. بخاطر نمونه، اگر موضوع، رسانه های اجتماعی است و مشیت سخنران خبر رسانی است، مرام خاص، اطلاع رسانی به مخاطب درباره ی رسانه های مدنی است. سخنران شاید با تمرکز بر مبحثی محدودتر در موضوعش مثل توئیتر، نکته سنج تر شود. درون این مورد، هدف خاص تر مقدور است اطلاع رسانی به مخاطب درباره ی سیر تکاملی توئیتر به نشانی یک رسانه ی اجتماعی باشد.

لول از کمال مطلوب کلی به لفظ کمال مطلوب خاص، کاملا به اصلاح و بهبود هدف وابسته است. اگر سخنرانی بیش از حد عریض باشد، مخاطب درباره ی آنچه که سخنران می کوشد از راه سخنرانی انتقال دهد، سردرگم و نامطمئن خواهد شد. بوسیله طور بی قراری زمان، سخنران باید تعادلی برقرار نرم و دریابد که برای برقراری تماس با مخاطب، چگونه از هدف کلی بوسیله سوی هدف خاص لول خواهد کرد. سخنران باید از مقیاس دانشِ پیشینِ مخاطبان خویشتن از موضوع سخنرانی آگاه باشد و بداند چطور ویژگی های پری شناختی آنها مانند سن، جنسیت، فرهنگ و سطح تحصیلات ممکن است به خشکی امدن زمینه ی دانشی موجودی تأثیر بگذارد؟

سخنران باید با بهره گیری از مدل هرم وارونه، خوش نویسی حرکت به مشخص ترین و محدودترین نکته را به دقت نقشه کشی نرم و از بحثِ بیش ازحد اختصاص در زمان مغلوط بپرهیزد که نتیجه ی قطعی آن، ازدست رفتنِ توجه و تمرکز مخاطب است.

ولی چه می شود اگر سخنرانی متجاوز از یک هدف داشته باشد؟ چنان که پیش تیز اشاره شد، همگی ی سخنرانی ها صرفا به چهار هدف طاسی محدود نمی شوند. فدایی از خطبه های ترغیب کننده شاید عناصری از خطبه های آموزنده یا سرگرم کننده را دربربگیرند. اگر این راه باشد، داخل آغاز باید بنیادی ترین و عمده ترین هدفِ سخنرانی را وقوف کرد و در نهایت، معین کرد سخنرانی دقیقا می خواهد چه چیزی به دست آورد؟ از این نقطه، می توانید اهداف اختصاص پر حرارت دیگر را تابع قرار دهید.

برای نمونه، هنگامی که سخنرانیِ ترغیب کننده ای درباره ی پیدایش توئیتر بوسیله نشانی شکل غالبِ رسانه ی اجتماعی نمایش می شود، هدف کلیِ سخنران، متقاعدکردن است و هدف خاصش، متقاعدسازی درباره ی این باور است که توئیتر، شکل غالبِ رسانه ی اجتماعی است. ولی شاید سخنران اهداف دیگری هم داشته باشد؛ مثلا با واج از اینکه چطور فدایی از حساب های کاربریِ تقلبی و تقلیدی بیشتر از حساب های کاربریِ رسمی هوادار دارند، جنبه های دیگری را غم از دنیای توئیتر نشان دهد.

سرانجام، سخنران همچنان می کوشد تا با متقاعدکردن مخاطب برای باور به اینکه توئیتر رسانه ی اجتماعی غالب است، به هدفی اختصاص مشت یابد. نصیب گیری از نقل تعهد های سرگرم کننده بوسیله نشانی قدری از راهبردتان شاید دامن پوشش آن هدف راحتی بگیرد؛ نه تو پهلو خواه اعلی از آن.

فقط به تجسم هرم به پشت ادامه دهید و به نمودار ترین نکات نزدیک تر و نزدیک تر شوید تا از این طریق، موضوع را درون فرایندی نرم و آرام به هدفی اختصاص و سیلان ای معتمد با شواهد پا بر جا ترقی دهید. تحسین جریان

اظهار قضیه تان باید به شکلی شفاف، هدف و نکات اصلی خطبه تان را تقریر کند.

سیلان تان را موشکی ببینید که فضاپیمایی را هدایت می بطی ء که سخنرانی شماست. این موشک از همان ابتدا وجود دارد و به نحوی دست خط خطبه تان را هدایت می کند.

مدح ِ قضیه، اساسا ارائه ی اختصار ای ساختاری از سخنرانی تان است. وقتی قضیه ای را تحسین می کنید، در واقع، برای خودتان بیان کرده اید که سخنرانی تان چه خواهد گفت؛ شما چه موضعی خواهید داشت و همچنین هدف سخنرانی چیست. از کاری که برای محدودکردن گام ی موضوع سخنرانی تان انجام داده اید، روزی بگیرید؛ هدف سخنرانی تان را تعیین کنید و سیلان ای تعریف کنید تا بقیه ی آن را شکل بخشید. لباس اعطا کردن قضیه

بوسیله خطبه تان به لباس کلی نگاه کنید: تلاش می کنید تا از آن چه چیزی به مشت آورید؟ پیام اصلی تان که امیدوارید مخاطب شهود نرم چیست؟ از اینجا، با رک ترشدن فرایند، شروع به پردازش و توسعه ی قضیه تان کنید؛ تا وقتی که بتوانید یک تا پنج نکته ی اصلی خطبه تان را مدح کنید. وزن ی این حصه معمولا از یک تا سه گانه عموم است. تعیین محل جریان

قضیه تقریبا باید در آغاز سخنرانی تان و در نتیجه گیریِ توضیحات بدوی شناساندن شود. قراردادن قضیه در آنجا راهی بخاطر آشناکردن مخاطب با موضوع خاص تان است. این شناساندن باید عبارتی اخباری باشد و بیان نرم که شما از چه موضعی مناظره خواهید کرد.

همچنین، بوسیله اختصاص مفید است که داخل چند جمله و فوری به دنبال اشعار قضیه تان، خلاصه ای از اینکه چطور می خواهید به آن اهداف برسید بگویید. در پایان سخنرانی، باید قضیه تان را دوباره اقرار کنید (احتمالا بوسیله شکلی مختصرتر) تا آنچه را که در طول حروف سخنرانی تان به شکلی تمامیت مناظره کرده اید، دوباره به مخاطب تان یادآوری و ثبوت کنید.

مجموعه آموزش سخنرانی و فن تقریر مهارت سخنرانی و تدبیر پیش روی را بیاموزید و مخاطبان را مات و مبهوت خود کنید.

24،000 تومان20،000 تومان مشاهده محصول
اگر بوسیله فلسفه علاقه مند باشید و بوسیله قفسۀ تاریخ های فلسفه تو کتاب فروشی ها یا کتابخانه ها نگاهی انداخته باشید، در کنار آثار نام های وقار قرین سقراط، نیچه و شوپنهاور، کتاب های «آلن دوباتن» به چشم تان می خورد. اگر از سرِ کنجکاوی، چند خوش نویسی از کتاب های دوباتن را بخوانید یا نام او را در اینترنت جست وجو کنید، او را معلم فلسفه ای می یابید که با زبانی جدید از فلسفه می گوید، زبانی که سادگی بارزترین فردی اش است. داخل ادامهٔ این مطلب ، بیشتر با این فیلسوف سوئیسی و آثار و فعالیت هایش داخل شالوده ٔ آموزش فلسفه به تعبیر میسر آشنا می شویم.

حتما بخوانید:کتاب سرگذشت فلسفه؛ کتابی خواندنی برای دوستداران داناییمثلث سخنوری؛ تأثیرگذاری بر مخاطب با دستیار فلسفه های یونان باستانمعرفی تاریخچه دختر پرتقالی؛ اثری دیگر از نویسندهٔ دنیای سوفی زندگی نامه آلن دوباتن

آلن دوباتن (Alain de Botton) متولد ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ داخل زوریخ سوئیس است. تحصیلات او داخل لفافه ٔ «تاریخ» در دانشگاه کمبریج، و «فلسفه» در کینگزکالج لندن بوده است. دوباتن دورۀ دکتری خود را درون رشتۀ «فلسفۀ فرانسه» در دانشگاه هاروارد شقه کاره رها کرده است. آلن در سال ۲۰۰۳ ازدواج کرده است و دو پسر پسر دارد.

دوباتن بعد از رها کردن دورۀ دکتری اش، فعالیت حرفه ای خود را بوسیله نشانی نویسندۀ فلسفی آغاز کرد. تو ادامه، با این بُعد رادیکال زندگی او بیشتر آشنا می شویم. آشنایی با ریختگی نوشته ها و تفکرات

طی هزاران سال، فلسفه بوسیله ظاهر پیچیده وجود و فقط مخاطبان خاص خویشتن را داشت. عامۀ مردم متصل از حس نظم های فلسفه ناتوان بودند. شاید هیچ گاه فیلسوفان بزرگ و البته عاشقان فلسفه فکر نمی کردند زمانی فلسفه را این جاه ساده تو کتاب های فیلسوفی سوئیسی بتوان آموخت. آنها که نمی دانستند فلسفه چه دردی از آنها دارو خواهد کرد، ساده سازی فلسفه را لغو می انگاشتند، ولی تا اینکه عاشقانِ فلسفه آموختن و با فلسفه زندگی کردن همچنین چنین خیالی درون حافظه نداشتند.

حال، پرسش اینجاست که آلن دوباتن چگونه این کار را ایفا می دهد؟ او که سال ها در این رشته تحصیل کرده بود، به احسان قبض که راز به کارگیری فلسفه همانا ساده اقرار کردن و پیوند زدن آن با چالش های روزمرۀ انسان است. او از اهمیت این پل ارتباطی بین فلسفه و زندگی روزانه به منت آگاه وجود. پس دست به فرمان شد و نوشتن از چالش های روزمره از دریچه ٔ فلسفه را آغاز کرد. برهان پا بر جا محبوبیت دوباتن و کتاب هایش همین است.

عشق، روابط اجتماعی، چالش های شغلی، هنر و هرآنچه زندگی روزمرۀ آدم معمولی را می سازد، موضوع کتاب های اوست. هدف واقعی او ایجاد آگاهی و رضایت از زندگی است. دوباتن فلسفه را درمان و راهکاری بخاطر بسیاری از مشکلات و نابسامانی های زندگی امروز می داند.

دوباتن بخاطر ارائۀ فلسفه اش گاه از داستان و گاهی غصه از طنز در نوشته هایش مصرف می کند؛ علاوه پهلو این، درون همۀ آثار او رگه هایی از روانشناسی دیده می شود. چنین ابزارهایی در تأثیرگذاری کلام این فیلسوف سوئیسی، بیش مؤثرند. معرفی آثار

آلن دوباتن کتاب های دوست داشتنی، تسلی بخش و درمانگر بسیاری تصنیف است. مهم ترین کتاب های او عبارت اند از: «جستارهایی در باب عشق»، «تسلی کمی های فلسفه» و «هنر همچون درمان». از جمله آثار دیگر دوباتن می استعداد به این تاریخ ها اشاره کرد: «دین بخاطر خداناباوران»، «هنر سیروسفر»، «پروست چگونه می تواند عمر شما را دگرگون کند؟»، «خوشی ها و مصائب کار»، «سِیر عشق»، «تو باب مشاهده و ادراک»، «یک هفته در فرودگاه»، «هیجان منزلت» و «تشویش موقعیت».

در ادامه، با سه گانه تاریخ اساسی او بیشتر آشنا می شویم. شروعی مظفر با «جستارهایی درون باب عشق»



سال ۱۹۹۳ آلن دوباتن اولین کتابش را روانه ٔ بازار تاریخچه کرد: «جستارهایی تو باب عشق». این تاریخ بیش تک توجه قرار گرفت.

او داخل این کتاب از روایت ماجرای آشنایی و ارتباط چوب بست جوانی با یکدیگر، کمک گرفته تا از دیدگاه و باورهایش دربارۀ خاطرخواهی و شکل گیری رابطه عاشقانه بگوید. جستارهای او و داستانی که روایت می بطی ء بوسیله چنین سؤالاتی پاسخ می دهد: «چگونه روابط مان را آغاز کنیم؟» خواه «چگونه ارتباط ٔ رضایت کمی داشته باشیم؟»

تو مدخل هایی از این کتاب، می خوانیم:

«الیاس کانتی می گوید: «دید آن سوی آدم ها بسی آسان است، اما ما را به هیچ جا نمی رساند.» این گفته به ما می فهماند که چقدر راحت و در عین حال چقدر بی فایده می توانیم عیوب دیگران را رسیدگی کنیم. آیا تا حدی بوسیله این پندار دچار عشق نمی شویم که موقتا از نظر آن لفظ آدم ها دست کشیده ایم، تا اینکه چنانچه به این قیمت طولانی شود که چشم خودمان را درون این سیلان کمی ببندیم؟ اگر بی اعتمادی و خاطرخواهی درون دو انتهای متضاد یک طیف فراغت بگیرند، آیا خواستار شدن ما از بدگمانی و بی اعتمادی رخوت آور نیست که می خواهیم از آن خلاص شویم؟ آیا در عشق از نگاه شروع نوعی اغراق آرزومندانه نسبت بوسیله صفات معشوق حیات ندارد؟ اغراقی که ما را از بدبینی معمول مان دور می سازد و کارمایه های مان را پهلو کسی متمرکز می سازد که می توانیم چنان باورش داشته باشیم که هرگز تا اینکه خویشتن را عقیده نداشته ایم؟» (ص۱۰) «تسلی بخشی های فلسفه»، کتابی با یک آماج و دو علامت

دوباتن هموار بوسیله عقب کاربردی کردن فلسفه در زندگی است. او در «تسلی بخشی های فلسفه» دست بوسیله کار جالبی خورده است: با گزینش فیلسوف های ابهت متشابه سقراط، نیچه، اپیکور، مونتنی، شوپنهاور و سنکا، مصرف فلسفه در عمر آنها را بررسی کرده است. او پارسا است هرکدام از این فیلسوف ها بخاطر استقلال از مشکلات شان بوسیله فلسفه حمایت برده اند. دوباتن نشان می دهد که چگونه می شود از فلسفه داخل مراحل مختلف زندگی استفاده کرد. در واقع، او با یک تیر، دو مدال خورده است: حزن بوسیله مرام اصلی اش یعنی «شرح فلسفه به اصطلاح سهل» رسیده است و اندوه مخاطب را با فیلسوف های بزرگ و فلسفه هایشان آشنا کرده است.

بخش هایی از این کتاب را می خوانیم:

«من نسبت به آرا و عقاید مردم، بوسیله طور علنی، ابراز شک و وسواس نمی کردم. من تو پی فراخوانی ثبوت و موافقت صاحبان غلبه بودم و تا مدت ها پس از ملاقات با آن ها سراسیمه این بودم که آیا مرا خوشایند یافته اند خواه نه. ولی سقراط داخل موافق لیس محبوبیت و محکوم شدن از طرف حکومت، متزلزل نشد. او به سبب گله و شکایت دیگران از افکار خود مشت برنداشت. علاوه به خشکی امدن این، اعتماد به نفس او ناشی از امری ژرف زیرفون از تندخویی و شجاعت ابلهانه وجود. این اعتماد به لحظه نسب در فلسفه داشت. فلسفه به سقراط عقایدی داده بود که می توانست در هنگام رویارویی با لگن دیگران، بوسیله این باورها اعتمادی عقلانی و نه هیستریک داشته باشد.» (ص ۱۹) به کار شهود «هنر همچون تداوی»



از دیگر تاریخ های محبوب آلن دوباتن، تاریخچه «هنر همچون علاج» است. او این کتاب را با همراهی جان آرمسترانگ نوشته است. این پی با عنوان «هنر چگونه عمر شما را دگرگون می کند؟» تیمار داخل بین برگردان های فارسی دیده می شود. در این کتاب، دوباتن بوسیله همراه همکارش می کوشند که از دیدگاه نو ای به هنر نگاه کنند. مجاهدت آنها پاسخ به چنین پرسش هایی است: «هدف از هنر چیست؟» یا «هنر چگونه می تواند لذت و زیبایی را چاشنی لحظات زندگی مان کند؟»

در این کتاب، فدایی تصاویر هنری هم تحلیل و وارسی شده اند. این شیوۀ آنان بوسیله درک بهتر فلسفه شان دستیار می کند. از لفظ دیگر، درود این کتاب از فلسفه ٔ هنر، مخاطب را تشویق می کند که هنر را به روند زندگی روزمره اش وارد کند و از مزایای آن روزی مند شود.

تو بخش هایی از این تاریخچه آمده است:

«ذهن ما به طرز دردسرسازی تمایل دارد اطلاعات عمده را به فراموشی بسپارد، چه اطلاعات مربوط بوسیله وقایع و چه مفروضات حسی. نگاشتن واکنشی است آشکار به پیامدهای فراموشی؛ هنر دومین واکنش مهم است.

رنو پرسشی بزرگ را مطرح می کند؛ چرا هنر برای ما رادیکال است؟ به جای اینکه به این معمای کوچک نم بپردازد که اولین سعی های تصویری چه بوده است. پاسخی که او می دهد ابهت اضافی دارد. هنر به ما معاون می درنگ کاری را به عمل برسانیم که در عمر مان از وقار بسیاری برخوردار است: چسبیدن به چیزهایی که شناخت پایگاه داریم وقتیکه از دست رفته اند.» (ص ۱۰) در «مدرسۀ زندگی» دوباتن چه می گذرد؟

در سال ۲۰۰۸، آلن دوباتن بخاطر پیگیری اهدافش در زمینۀ فلسفه، مؤسسه ای درون لندن به صیت مدرسۀ عمر (The School of Life) تأسیس کرد. او با این مؤسسه بوسیله کار خود در حوزۀ ساده سازی فلسفه وسعت بیشتری بخشید. در حال حاضر، دوباتن در پیوند اعطا کردن فلسفه با زندگی صاحب سبک است. او در این مؤسسه به همراه همکارانش به سایرین روابط بهتر، و زندگی باکیفیت تر و البته رضایت بخش تر می آموزد. علاوه بر این، خطبه در مجمع های مختلف درون بکلی دنیا، و انتشار کتاب، مقاله و ویدئو از یکسره فعالیت های آنان است. همچنین، این مؤسسه به تازگی نرم افزاری با نام «مدرسۀ زندگی» تولید کرده است. این یواش افزار نیز در سراسر جهان مخاطبان بسیاری مشخص کرده است. تازه ترین اخبار مربوط به دوباتن را از کجا پیگیری کنیم؟

برای اطلاع از نو ترین فعالیت های آلن دوباتن و آشنایی بیشتر با او و مجموعه آثارش می توانید به وب سایت شخصی او مراجعه کنید.

این وب سایت از چنین بخش هایی تشکیل شده است: اخبار، نویسندگی و معرفی کتاب های دوباتن، فعالیت های رسانه ای او تو تلویزیون و شبکه های اجتماعی، معرفی بیشتر «مدرسۀ زندگی»، معرفی فروشگاه های معتبری که آثارش در آن به فروش می رسد و البته فعالیت های هنری او درون حوزۀ معماری. داخل ادامه بخوانید: کتاب دنیای سوفی جای پا یوستین گوردر؛ سفری هیجان انگیز بوسیله کتاب فلسفه
اواسط مهربانی سال گذشته، پیکسل اسلیت گوگل تبلتی متاخر برای رقابت با آیپد پرو اپل معرفی شد؛ اما آخرین روز مفارقت بهار، براساس اطلاع دادن رسمی شرکت مشخص شد گوگل برنامه ای برای تولید تبلتی متاخر نخواهد داشت. در حال حاضر، گوگل محصولاتی همچون گوشی های پیکسل، لپ تاپ های پیکسل، هوم مکس و اولترا کروم کست، ترموستات نست و نست کم را تولید می کند؛ ولی ظاهرا کاربران نباید مشتاق نسخه های بعدی تبلت پیکسل اسلیت گوگل باشند. 



Computerworld درباره ی برنامه ی گوگل برای تبلت پیکسل اسلیت چنین گزارشی منتشر کرده است: گوگل تصمیم پژمرده پروگرام ی توسعه ی تبلت پیسکل اسلیت را راکد نرم و درعوض، به خشکی امدن ترقی ی لپ تاپ متمرکز شود. براساس اعلام رسمی سخن گوی گوگل، این مشارکت برنامه ای بخاطر ترقی ی تبلت جدید ندارد و درمقابل، سعی می کند کارمندان این مقدر شدن را برای حضور تو مدخل دیگری متمرکز یواش. بسیاری از کارمندان بخش طراحی سخت افزاری تبلت بوسیله بخش توسعه ی باطراوت افزاری لپ تاپ منتقل شده اند. 

با انتشار این خبر، بسیاری از فعالان رسانه ای در یوتیوب و توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به این موضوع نفوذ کردن نشان دادند و از مقبول آن سرباز زدند. اواخر خرداد، گوگل تصویری از پیکسل ۴ داخل احصائیه توییتر خویشتن منتشر کرد. ریک آسترلو، قائم مقام واحد شاداب اسباب گوگل، درباره ی این موضوع اعلام کرد:  آویشن شیرهدار افزار گوگل فقط روی پیدایش لپ تاپ متمرکز شده؛ اما خبط نکنید، آویشن های کارگر فعال روی اندروید و جهیز عامل کروم به طورکامل به همراه همکاران ما در بخش ترقی ی تبلت تو تمامی بخش های میدان (مشتری و همکاری و آموزش) دنباله می دهند.



واقعا برنامه ی گوگل چیست و چرا چنین تصمیمی گرفته است؟ آیا ممکن است گوگل از کسب وکار تبلت خارج شود و کارمندان حصه سخت افزار تبلت خود را به سایر بخش ها نقل مکان کند؟ مقاله های مرتبط:نگاه نزدیک به تبلت گوگل پیکسل اسلیتپیکسل اسلیت دربرابر سرفیس پرو 6 و آیپد پرو

اگر آنچه تاکنون درباره ی غرض گوگل درزمینه ی طراحی و تولید تبلت گفته شده، صحت داشته باشد، مدال می دهد گوگل نظیر اپل و مایکروسافت، اهمیت یدکی بوسیله تولید و نمایش ی تبلت نمی دهد. گوگل در سال ۲۰۱۵، تبلت پیکسل سی را شناساندن و به راسته عرضه کرد و با اینکه ازنظر پر اب افزاری دستگاه قدرتمندی بود، کیبورد مناسبی نداشت و اصلا با آیپد پرو اپل مقایسه شدنی نبود. 

بی شک، تولید و عرضه ی تبلت جزو ترجیح های گوگل ازاله و شاید گوگل فقط قصد داشته تولید تبلت را آزمایش بطی ء و درنهایت، غرض گرفته این پروژه را به پایان برساند و کارمایه و استعداد خود را صرف سایر محصولات و مملکت ها یواش. می نبوغ به جرئت گفت اپلیکیشن ها واقعا برای استفاده درون نمایشگر بزرگ بازطراحی نشدند. حتی سال ۲۰۱۷، اخباری درباره ی بازطراحی و گشایش اپلیکیشن های تبلت منتشر شد و کاربران منتظر بودند چنین اتفاقی بیفتد؛ ولی درنهایت، این چنین نشد و اپلیکیشن های اندرویدی کم قیمت مصرف تو نمایشگر بزرگ نبودند. داخل ۱۰ سال گذشته، با مروری پیاده شدن دیدگاه های کاربران تبلت های اندرویدی، بوسیله وفور به این روانی اشاره شده است. 

بی شک ابداع اکوسیستم مناسب و قدرتمند فرمان ساده ای ازاله و به نظر می رسد گوگل نیز برای تصمیم گیری خود دلایل روشنی داشته است. فروش نرفتن تعداد چشمگیر تبلت ها می تواند یکی از دلایل این موضوع باشد. افزون براین، ابزارهای به کاررفته بخاطر توسعه ی اپلیکیشن های تبلت به ندرت تغییر می کنند. چنانچه دقت کنیم، می بینیم به صورت متوسط کاربران تبلت های اندرویدی نیز تقاضای اپلیکیشن های بهتر را نداده اند. یکی از دلایل روشنی که درون این بین به چشم می آید، آن است که کلا بازار تبلت خیلی اندوه درآمدزا و پول ساز محو. شاید هیچ کس باور نداشت گوگل مدت کامل از راسته تبلت های اندرویدی پشتیبانی یواش. 



احتمالا همگی ی آنچه گفته شد، از جلال انطباق برخوردار نیستند؛ ولی حل و گسستگی کردن هرکدام از آن ها واقعا نیازمند احاطه و مقاطعه و صبر است. برای آنکه چنین مسائلی حل شود، باید واقعا کل شرکت از این حوزه پشتیبانی بطی ء. گوگل هرسال تلاش می کند بخاطر اکوسیستم خویشتن کار جدیدی انجام دهد. معمولا می بینیم رابط کاربری تغییراتی می کند و بازهم تغییرات جدیدتری شاهد هستیم. فرم فکتورها تغییر می درنگ و تبلت ها بزرگ نمدار و سپس، کوچک تر می شوند. کمی مناسب نمدار به بازار عرضه می شوند؛ اما یک دفعه می بینیم تبلت های گران مقدار رطوبت هم به بازار عرضه شده است. همه ی این تغییرات هدفی را دنبال می کنند. 

سال گذشته با معرفی پیکسل اسلایت، مقصود می رفت گوگل استراتژی جدیدی در پیش خمود و ایده اش این وجود که اپلیکیشن های اندروید بتوانند روی سیستم عامل کروم (Chrome) اجرا شون و. کاربران بتوانند از مرورگر دسکتاپ و اپلیکیشن های موبایل استفاده کنند. گوگل با معرفی پیکسل اسلیت ایده ی مناسبی داخل پیش پژمرده بود؛ اما ازنظر اجرا، ضعف هایی دیده می شد. رابط کاربری در حالت لپ تاپ تند و خوب به نظر می رسید؛ ولی به محض اینکه کاربران صفحه کلید را جدا می کنند، مایه خیلی کُند می شود. با درنظرگرفتن سلطه های بی حد لپ تاپ پیکسل بوک، وجود چنین مشکلاتی در تبلت پیکسل اسلیت اصلا خوشایند نبود. 

شاید همه ی این مسائل باعث شده اند درنهایت، گوگل چنین تصمیمی بگیرد. داخل نظر داشته باشید گوگل دراصل شرکتی شیرهدار افزاری زدودن و قصد دارد در آینده، سیستم های مبتنی بر هوش ساختگی و گوگل اسیستنت را به صورت عریض در تمامی دستگاه ها و محصولات ازجمله گوشی های هوشمند، صفحات وب، آشپزخانه و البته روی تلویزیون های شوهردار معرفی کند. شاید باتوجه بوسیله برنامه های کلانی که گوگل در پیش گرفته، متوقف کردن خط تولید تبلت تصمیم چندان مهمی نباشد و به اعتبار این مشارکت خدشه وارد نکند.بیشتر بخوانید:
گوگل از توسعه ی پروگرام ی دوساله ی آموزش کودکان در مملکت های امنیت و شهروندی دیجیتال رونمایی کرد. برنامه ای بوسیله نام Be Internet Awesome که از این به بعد میزبان موضوعات سواد رسانه ای تیمار خواهد بود. پروگرام ی توسعه ای جدید به صورت اختصاصی روی شناسایی اعلام دروغ و دیگر محتوای غلط موجود تو اینترنت متمرکز خواهد بود.

گوگل ۶ برنامه ی جدید سواد رسانه ای اجرا خواهد کرد که در قضیه اطراف ی تحصیلی، نکات متعددی را به کودکان آموزش می دهد. از میان آن ها می توان نکات کاربردی بخاطر در حمایت بودن از حملات فیشینگ، شناسایی ربات ها، اعتبارسنجی اطلاعات، اعتبارسنجی منابع، شناسایی مفروضات سهو آنلاین، تشخیص آدرس های تقلبی و موارد دیگر اشاره کرد.مقاله های مرتبط:واتساپ برای مبارزه با مفروضات نادرست فوروارد پیام ها را محدود کردآیا توهم آگاهی در کمین کاربران شبکه های اجتماعی است؟

کلاس های سواد رسانه ای جدید گوگل (که قطعا برخی از بزرگ سالان حزن باید آن ها را مطالعه کنند)، با شریک Anne Collier تدوین شدند. کالیر دبیر اجرایی Net Safety Collaborative است. به علاوه Faith Rogow نویسنده ی کتابی با موضوع مسوده رسانه ای بخاطر کودکان و هم بنیان گذار سازمان ملی آموزش مسوده رسانه ای نیز داخل پروژه ی مذکور با گوگل انبازی می کند.

ایمی میکات، مربی و زمینه گذار درخت سرو Teachmama در پستی وبلاگی درباره ی برنامه ی گوگل و لیست رسانه ای کودکان گفت:ما به ابزارها و منابع مناسب نیاز داریم تا کودکان از حداکثر کاربردهای فناوری بهره برداری کنند. حالا منابع مناسبی داخل حوزه ی امنیت و شهروندی دیجیتال داخل وارستگی خانواده ها قرار دارد، اما باید فعالیت های موکد اندوه داخل حوزه ی سواد رسانه ای ادا شود. من با مربی های متعددی کار کردم. اکثر آن ها اعتقاد دارند سواد رسانه ای برای شهروندی بهتر و کنف زندگی دیجیتال، مهیب هستند. البته همه ی ما از دشوار بودن پوشش این طور موضوعاتی اطلاع داریم.



دوره های آموزشی گوگل شامل ترکیبی از ابزارهای متنوع می شوند. علاوه بر آموزش های کاربردی و وهله ای، ابزارهای دیگری هم بوسیله آن ها ارائه می شود. به نشانی مثال می قابلیت به ترکیبی از فعالیت های یادگیری و موضوعاتی برای شروع گفت وگو و تفکر پرگیر منابع آنلاین رمز کرد.

در مجموع با وارسی کلیات دوره های آموزشی بوسیله این نتیجه می رسیم که کمال مطلوب اصلی، اطلاع رسانی درباره ی صحت محتوای آنلاین است. کودکان باید بیاموزند که لزوما همه ی محتوای آنلاین، صحیح و حقیقت نیست. بوسیله علاوه آن ها می آموزند که برخی از آن چه در وب سایت ها می بینند با کمال مطلوب ربودن اطلاعات شخصی یا حتی هویت فعالیت می بطی ء.کودکان باید بیاموزند که همه ی معلومات موجود در اینترنت صحیح نیستند

کودکان در دوره های آموزشی گوگل با مفهوم و عملکرد حمله های فیشینگ آشنا می شوند و راه های مقابله با آن را همچنین درک می کنند. آن ها سپس مهارت های  نقیض فیشینگ را با امتحان های نظری و مذاکره درباره ی نفوذ های صحیح دربرابر متون، پست ها، التماس های دوستی، تصاویر و ایمیل های مشکوک در اینترنت فرا می گیرند. آموزش های حصه ربات ها محتوی آشنایی با عملکرد فهمیدن مصنوعی می شود. شریک شدن کننده ها پس از آشنایی با عملکرد هوش مصنوعی، تشخیص بین مخاطب ربات و انسان را می آموزند.

در ادامه ی آموزش های سواد رسانه ای به کودکان آموخته می شود که چگونه ریشه قابل متکی را در فضای آنلاین نمایان کنند. بوسیله علاوه آن ها می توانند انگیزه های منابع را غصه حساسیت کنند. در آخر دانش آموزان مسوده رسانه ای مخبر خواهند شد که مهارت و تخصص یک فرد خواه عین در یک موضوع، بوسیله معنای تخصص و مهارت داخل همه ی موضوعات نخواهد حیات.

در یکی از اطراف های آموزشی کودکان سؤال هایی مرتبط با یک موضوع را تفویض می کنند و داخل اینترنت به متعاقب پاسخ آن می گردند. موضوع مورد رویت را می توان از وب سایت ها یا از میان موضوعات داخل متون آزمایشی قبض کرد. پس از مشخص کردن پاسخ آنلاین حزن باید مسئله تأیید ذات انجام شود. درون دنباله بصیرت آموزان مقایسه ی منابع معتبر با یکدیگر را می آموزند تا درنهایت بوسیله مجموعه ای از منابع دست هویدا کنند.



در اندکی از برنامه ی آموزشی دوروبر نمودار کردن منابع شریف می خوانیم:اگر نمی توانید مجموعه ای متنوع از منابع معتبر پبدا کنید که با لب نخستین هم خوانی داشته باشند، منبع شروع زیبنده اعتماد نخواهد بود.

کودکان می آموزند که چگونه از شواهدی همچون URL فریبنده و معاینه منابع جهت تأیید حرمت برای تشخیص داده ها لغزش کاربرد کنند. به آن ها آموخته می شود که برخی افراد توانایی امتیاز منابع معتبر را ندارند و بوسیله همین دلیل داده ها اشتباه در سرتاسر اینترنت منتشر می شود.

درون بخش آشنایی با گشادگی داده ها غلط می خوانیم:فدایی گروه ها و افراد دلبستگی ی زیادی به باورها و اعتقادات خویشتن دارند. آن ها حتی حقیقت را کمی تغییر می دهند تا ما با باورهایشان طبق شویم. وقتی اطلاعات تغییریافته به رخساره یک ادبیات واقعی پخش می شود، پدیده ای به اشتهار اطلاعات اشتباه منتشر خواهد شد.



تو دوره های آموزشی مسوده رسانه ای بوسیله کودکان گفته می شود که برخی از منابع داده ها و اخبار غلط، از نا م هایی شبیه بوسیله نام های پا بر جا استعمال می کنند. به همین برهان تشخیص تقلبی وجود داشتن آن ها متجاوز دشوار می شود. به علاوه روش های کثرت وب سایت ها بخاطر جلب توجه کاربران نیز بررسی می شود. به نشانی مثال رسانه های شارلاتان از عکس های غیرمرتبط با متن استفاده می کنند خواه با بوسیله حکم بردن عبارت هایی همچون «شوکه کننده» یا «افشاگری» سعی در دعوت توجه هرچه بیشتر دارند.جزء های عمده ی آموزش ازطریق بازی قیافه می گیرد

آموزش امتیاز اطلاعات سهو بوسیله کودکان بوسیله کمک یک بازی تکمیل می شود. بازی آنلاین Reality River از دانش آموزان می خواهد تا با تشخیص و قضاوت، از یک رودخانه ی خروشان عبور کنند. بازی سابق الذکر به عنوان بخشی از برنامه ی تحصیلی شهروندی و حمایت دیجتال گوگل توسعه یافت.

کمال مطلوب نهایی دوره ی مسوده رسانه ای سواد رسانه، ایجاد ضابطه بررسی تمامی اطلاع دادن و اطلاعات آنلاین (و خیر عزب آن هایی که مشکوک هستند) داخل کودکان است. گوگل دستور کار ی جدید خویشتن را به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و هشت تعبیر دیگر عرضه می نرم و خانواده ها و آموزگارها می توانند از برنامه ها کاربرد کنند. به علاوه پرگیر ها و کارگاه های حضوری متعددی هم با مشارکت YMCA و National PTA درون شهرهای متعدد جهان برگزار خواهد شد.بیشتر بخوانید:جنگ لفظی بین گوگل و فیسبوک اوج گرفتاپل و گوگل، باارزش ترین برندهای دنیا درون صنعتی اینترنت بی سیمسیستم عامل کروم گوگل از پردازنده های آیس لیک اینتل پشتیبانی نخواهد کردگوگل بخاطر بررسی عملکرد استادیا سایت تست سرعت راه اندازی کردگوگل برنامه ای برای تولید تبلتی جدید نخواهد داشت
می گویند یک میز با قاعده مقدماتی قدم بخاطر داشتن یک ذهن آرام است. اگر شما هم برای انجام کارهایتان در نگرش امر دستخوش شاق شده اید، نگاهی بوسیله اطراف تان بیندازید. آیا فضای کارتان به هم ریخته است؟

برابر تحقیقی که تو مجلهٔ «Journal of Neuroscience» منتشر شده، داشتن میزی نامرتب علاوه بر ایجاد ظاهری نامطبوع، می تواند در تمرکز و پردازش مفروضات شما همچنین اختلال ایجاد نرم. تا زمانی که انگیزه و تداوم داشته باشید، مرتب کردن میز، مفید میسر و بنیانی نمدار از آن باارزش به شمار می آید. با این ۲۰ روش میسر مقدمه کنید تا میزی منظم داشته باشید و خیلی زود از فضای باز، حافظه آزاد و خلاقیت بیشترتان لذت ببرید.

حتما بخوانید:چگونه منظم باشیم؟نظم داخل زندگی و ۱۵ نکته بخاطر پیاده سازی آنخودنظم دهی؛ چطور اهداف بلندمدت مان را فدای لذت های کوتاه مدت نکنیم؟

درهم ریختگی با تمرکز شما درون تعارض است و باعثاسترس، اضطراب و احساس گناه می شود. بوسیله عبارت دیگر، باید چنین وضعیتی را از بین ببرید. اما گاهی که به چنین بوسیله هم ریختگی نگاه می کنید، نیکو کردن آن نیز غیرممکن بوسیله دیدن می رسد. خوشبختانه، برخلاف چیزی که در نگاه اول به چشم می آید، مرتب کردن و حفظ نظم میز، کار بردباری فرسایی محو. ۱. یک فضای شخصی بسازید

احتمالا هرروز با خویشتن چیزهایی به نگرش فرمان می آورید و باید آنها را جایی بگذارید. با این حال، به جای بهم خورده کردن میزتان با کیف دستی، لذت پول، موبایل یا کلیدهایتان، نگرش خاصی را بخاطر این افزار ضروری (که معمولا عزب باعث بی نظمی هستند) تو نظر بگیرید. تا اینکه بهتر است، هر زمان که امکان داشت، موبایل تان را بیرون از دید قرار دهید تا حواس تان طی فرمان اندک پرت شود. ۲. کامپیوترتان را اندوه نیکو کنید

شاید میز کارتان کاملا باثبات و مرتب باشد و هر مینیمالیست (افرادی که بوسیله میسر گرایی علاقه دارند) سختگیری را مفتخر کند، اما صفحه کامپیوترتان لبریز از فایل ها و اسناد دسته بندی نشده و تو در داخل باشد. پس باید حواس تان به این بخش هم باشد. به بی آرامی ریختگی های دیجیتالی همچنین نوعی بی نظمی محسوب می شوند و زمانی که به تمرکز نیاز دارید، حسابی حواس تان را پرت می کنند. حداقل هفته ای یک بار، فایل های بی مصرف را از دسکتاپ تان پاک کنید. برای فایل های مرتبط، فولدرهای منظم بسازید تا صفحه نمایش تان میسر و دلپسند شود. حتما بخوانید: چطور پوشه های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟ ۳. پاکسازی کنید



احتمالا نیازی به تفسیر کردن نباشد، اما چنانچه می خواهید میزتان را مرتب کنید، باید پاکسازی عمل دهید. سراغ تک مورد ابزار روی میزتان بروید و از خودتان بپرسید آیا واقعا به این وسیله نیاز دارید یا نه. ابزار موردنیاز را نگه دارید و غیرضروری ها را دور بریزید. با خودتان صادق باشید: منوی خارج بر رستورانی که به لطافت تعطیل شده اصلا جزو ابزار ضروری نخواهد حیات. این کار را بوسیله نحو احسن عمل دهید و به زودی گواه تغییرات مثبت و دهش روی میز کارتان خواهید بود. ۴. میزتان را روزانه نظیف کنید

درون عاقبت روز و پیش از ترک نگرش کار، زمانی را به منزه کردن میزتان اختصاص دهید. با انجام این کار، چیزهای اضافی ای را که روی میز گذاشته اید، دور می ریزید و صبح روز بعد با میزی تروتمیز روبه رو خواهید شد. ۵. هر کار کننده را به نوبت اجرا دهید

شاید فکر کنید که در اجرا چند فرمان همزمان (multitasking) خبره هستید، ولی حقیقت امر این است که فرضیهٔ انجام چند کارِ همزمان تقریبا غیرممکن است. بوسیله جای تلاش کردن و شکست خوردن، تمرکزتان را روی یک فقره بگذارید. بخاطر کم کردن هرچه بیشتر بی نظمی، دستور دهید تنها همان کاری که مشغول انجامش هستید فضای میزتان را به خودش ویژه دهد و هر چیز دیگری را کنار بگذارید. ۶. مدارک تان را اسکن کنید

می خواهید از شر خروارها کاغذی که میزتان را شلوغ کرده اند، خلاص شوید؟ آنها را به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. بهتر است هر چیزی را که به نسخهٔ فیزیکی آن احتیاج ندارید، به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. فایل ها را به رخساره PDF ذخیره کنید. اینک مفرط راحت می توانید هر مدرکی را که نیاز دارید، به راحتی پیدا کنید. تا اینکه مدارکی را هم که به نسخهٔ فیزیکی آن نیاز دارید، اسکن کنید، اما به دنبال فضای بایگانی داخل محل کارتان برای آنها باشید؛ چرا که احتمالا به ندرت بوسیله آنها احتیاج خواهید داشت. ۷. از سیستم Two-Tray مصرف کنید

به جای صبر دادن کوهی از کاغذها در گرداگرد میز، از سیستم Two-Tray (دو سینی یا دو جعبه) برای نظم دهی به کاغذهایتان استفاده کنید. یک سینی را مخصوص کاغذهای متاخر که هنوز باید روی آنها فقره کنید در نظر بگیرید. سینی دیگر را بخاطر کاغذهایی که معاینه شده اند و باید دسته بندی یا به جای دیگری نقل مکان شوند، در دیدن بگیرید. ۸. کارهای تان را هرچه زودتر ادا دهید

یک قانون بخاطر جلوگیری از بوسیله تعویق انداختن کارها این است که اگر مفید کمینه از ۲ دقیقه زمان از شما می گیرد، بلافاصله آن را ارتکاب دهید. به همین منوال، اگر کاری را برعهده دارید که کمتر از ۱۵ دقیقه می توانید آن را به سرانجام رسانید، موقت آن را انجام دهید. پروژه تان را هر چه زودتر به پایان برسانید تا هم از نظر فیزیکی و هم روانی، بار آن از روی دوش تان برداشته شود. هرچه زودتر مقرری تان را انجام دهید، زودتر به تمرکز حواس می رسید و زودتر میز حکم معقول رطوبت خواهید داشت. ۹. دیجیتالی شوید



سعی کنید بیشتر از ارزیابی دیجیتالی تلفن همراه تان برای پیگیری پروژه ها، یادداشت ها و یادآوری ها استفاده کنید. وقتی به دیجیتالی کردن کارها و پروگرام هایتان عادت کنید، کمتر به استفاده از کاغذ یادداشت های چسب دار حاجت خواهید داشت و در مولود میز کار آرام تری داخل انتظارتان خواهد وجود. ۱۰. یک چرک نویس یادداشت تهیه کنید

در واقعیت، شاید همه چیز را نتوان به تلفن همراه منتقل کرد. بنابراین بهتر است یک دفترچه یادداشت تمهید کنید و برخی یادآوری ها و شماره ها را در آن پیغام کنید. شاید اضافه کردن یک وسیلهٔ جدید بوسیله میز کارتان کنار خلاف آنچه باشد تا به حال گفته شد، اما این چرک نویس می تواند همهٔ ایده ها و اطلاعات مهم را به صورت یکپارچه در آورد تا از خلق کردن بی نظمی روی میزتان جلوگیری شود. ۱۱. گروه بندی بر اساس اهمیت

بهینه شیوه برای دسته بندی، متداول نظر قرار دادن وقار افزار است. وقتی می خواهید افزار روی میزتان را قسمت قسمت کردن بندی کنید، از خودتان بپرسید که به هر وسیله چقدر نیاز خواهید داشت. چنانچه آن دستگاه کاربرد زیادی ندارد، آن را جایی دورتر از ابزار ضروری تان راحتی دهید. ۱۲. یک سطل زباله تهیه کنید



تو نزدیکی یا زیر میزتان یک سطل زباله قرار دهید. این سطل قرار است خویش خوب جدیدتان باشد. موقت پس از اینکه چیزی روی میزتان قرار گرفت که بوسیله آن نیازی نداشتید، آن را درون سطل بریزید. هر چه خرت وپرت ها بیشتر شود، بیشتر به این فقره ضابطه خواهید کرد و تقریبا قدیم این کار را انجام خواهید انصاف. برای نتیجهٔ بهتر، می توانید یک جعبهٔ خصوصی بازیافت کوچک نیز تهیه کنید تا بلافاصله کاغذهای باطله را در آن بریزید. از هر دوِ این سطل ها بوسیله نواخت کاربرد کنید تا میز حکم مرتب و خلوتی داشته باشید. حتما بخوانید: فواید اهمیت اعطا کردن به سطل آشغال! ۱۳. کابل ها را ببندید

بی نظمی عزب به وسایل روی میز محدود نمی شود؛ چیزهایی که زیر یا پشت میز قرار می گیرند نیز می توانند بی نظمی ایجاد کنند. اگر گروهی از سیم ها به چشم تان می آید، احتمالا موجب حواس پرتی تان خواهد شد. بخاطر کاهش حواس پرتی، کابل ها و سیم ها را با مسدود کمربندی ببندید و آنها را از جلوی دیدتان دور کنید. ۱۴. اسباب الکترونیکی را دور کنید

احتمالا نیازی نیست که مودم اینترنت را روی میزتان استراحت دهید و چشمک زدن چراغ هایش را تماشا کنید. وسایل این چنینی را زیر میز خواه در یک کشو قرار دهید تا میز کار دل پذیرتر با حواس پرتی کمتری داشته باشید. ۱۵. خودکار و مدادهایی را که استفاده نمی کنید، دور بیندازید

مداد و خودکارهای روی میزتان می توانند هنگفت ساده روی تیمار تلنبار شوند. لزومی ندارد خودکاری را که بیش از یک سال از خشک شدنش می گذرد، روی میزتان نگه دارید. تکاپو کنید زیاد از دو مداد و دو خودکار نداشته باشید. این امر نه تنها علت کم شدن بی نظمی می شود، بلکه دیگر نسبت بوسیله قرض دادن وسایل تان به همکارتان که هیچ لمحه ابزار قرض گرفته را پس نمی دهد، با دست ودلبازی رفتار نخواهید کرد. ۱۶. یک جایگاه شارژ بسازید

در یک دنیای ایده آل، شما قادر خواهید وجود یکی از کشوهای میزتان را به محلی بخاطر قرار دادن تلفن همراه، هدفون ، باتری های زاپاس و دیگر وسایلی که روزمره با خود حمل می کنید، تحول کنید. اما اگر این کار امکان پذیر نیست، یک ایستگاه شارژ پشت مانیتورتان درست کنید و این ابزار را خارج از رویت (و خارج از ذهن تان) فراغت دهید. ۱۷. میزتان را مقدر شدن بندی کنید

به ظن زیاد، بیشتر زمان در محل کارتان را تو حال کاربرد از کامپیوتر هستید، ولی بهتر است جایی روی میزتان برای کارهای غیرکامپیوتری نیز تو دیدن بگیرید. مثلا می توانید به جای شلوغ کردن هوا پیرامون کامپیوترتان و ایجاد بی نظمی، میز را بخش بندی کنید و برای مثال در یک حصه کتاب بخوانید، به تجسس پروژه هایتان بپردازید و یا سیاهه کارهای روزانه خود را نرم کردن کنید. ۱۸. کاغذها را روزمره قسمت قسمت کردن بندی کنید

در پایان روز، طولانی کاغذهایتان را مفرط سریع العمل مرور کنید. پیش از خارج شدن از نگرش کار، کاغذهایتان را معاینه کنید و هر کدام که احتیاج به اسکن، دسته بندی یا دور انداختن دارند، فقره لازم را انجام دهید. این نکته از آن دسته کارهاست که در ابتدا بسیار سخت به دید می رسد، اما به نرم کردن زمان، در کمینه از ۵ دقیقه قادر خواهید بود این فقره را انجام دهید و عادت جدید برای حفظ تزیین میزتان را در خویشتن به وجود آورید. ۱۹. ادوات اداری را دور نگه دارید

اگر از ست رومیزی برای نگهداری وسایل اداری استعمال می کنید، معارفه قباحت برایتان داریم؛ حتی داخل این طور حالتی، احتمالا با بی نظمی بصری روبه رو می شویم. اگر ممکن است، تو یکی از کشوهای میز جایی بخاطر قرار دادن وسایل اداری، به خصوص آن هایی که کم استفاده می شوند، در دید بگیرید. نظم دهنده های کشو وضع بسیار مناسبی برای مرتب کردن و پیدا کردن آسان تر وسایل هستند. ۲۰. هفته ای یک بار یک تمیزکاری اساسی ایفا دهید



هفته ای یک بار، تمام کاغذها و دورریختنی هایی را که از چشم تان دور مانده، بررسی کنید. ادوات اداری که از جایشان خارج شده، پوشه هایی که جابه جا شده اند خواه فایل های داخل کامپیوترتان را مرتب کنید. هرچه در طول هفته این کار را بیشتر انجام دهید، زمان کمتری صرف کردن آن خواهید کرد.

دیدن شما دربارهٔ این راهکارها چیست؟ آیا با اجرا این کارها می توان میز فرمان مرتبی داشت؟ خوشحال می شویم روش هایی را که برای حفظ نظم میز کارتان به کار می برید، با ما درون میان بگذارید. تو ادامه بخوانید: شاد وجود داشتن در هوا فقره با ۳۳ نکته انگیزه مقدر شدن

مقالات صوتی کلکسیون صوتی رازهای موفقیت موفقیت چیزی مگر رعایت یک سری اصول و مسابقه مداوم آنها ازاله

مشاهده محصول مقالات صوتی کتاب الکترونیکی از سفر تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده محصول