مقاله انجمن

مهر به نقل از اویل پرایس نوشت: تنش های بین ایران و آمریکا ارتفاع اندوهناک و اکنون زمان این است که وارسی کنیم، چگونه بحران تو خلیج فارس به خشکی امدن قیمت های نفت تاثیر خواهد گذاشت.

در هفته های اخیر گمان اینکه ایران تنگه هرمز را ببندد افزودن یافته است. همچنین پس از ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی توسط ایران، ظن وقوع جنگ در خلیج فارس تشدید شده است.

درون چنین شرایطی ظن اینکه ایران تهدید خود برای قبض مالیات سنگین بخاطر عبور از تنگه هرمز از متحدان آمریکا را نظریه کند، فراز رفته است. نیز ممکن است در صورتی که ایران نتواند نفت خود را صادر کند، دستور ندهد فدایی کشورهای دیگر اندوه نفت خود را صادر کنند.

تاثیری که بسته شدن تنگه هرمز بر ارزش نفت خواهد گذاشت، به وضوح بوسیله مقیاس نفتی که روزانه از بازارهای جهانی حذف می شود و مدت زمانی که این متد امتداد پیدا می کند ارتباط خواهد داشت. بر این اساس، تحلیل گران حادثه یکی از این ۳ سناریو را محتمل می دانند.

سناریوی اول: داخل خوشبینانه ترین حالت بغاز هرمز عزب بخاطر چند روز و فقط برای کشتی های تجاری بسته خواهد شد که این تاثیر یدکی بر بازارهای جهانی نفت نخواهد داشت، هرچند مقدار هر بشکه نفت فوراً به زیاد از ۱۰۰ دلار جستن خواهد کرد، اما بعد از باز شدن بغاز بوسیله سطح قبل باز خواهد عزاداری. داخل این سناریو، ظرفیت ذخیره تولید نفت و خط لوله های عربستان و امارات متحده عربی، برای دور کوفتن تنگه هرمز و صادرات نفت، موثر خواهند بود.

سناریوی دوم: درون حالت بدبینانه، آمریکا و متحدانش نمی توانند بغاز هرمز را فوراً باز کنند و این بغاز بخاطر ۴۵ روز کاملاً بسته خواهد ماند و ۴۵ دیگر هم طول خواهد کشید که گذر و مرور نفتکش ها بوسیله حالت عادی بازگردد. درون این حالت ذخایر استراتژیک گیتی در ۲ ماه اول به مصرف خواهند رسید و برابر بررسی مرکز مطالعات و تحقیقات ملک عبدالله عربستان، که در آوریل ۲۰۱۸ ایفا شد، قیمت هر بشکه نفت تا ۳۲۵ دلار جستن خواهد کرد.

سناریوی سوم: در نهایت تحت سناریوی جهنمی، تو خلیج فارس شورش رخ می دهد و زیرساخت های تولید و صادرات نفت به شدت آسیب خواهد دیدن و با امانت شدن ۳ ماهه تنگه هرمز، قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید. نرخ ها تنها پس از نزول جهان در یک رکود اقتصادی شدید پایین می آیند.
  • ۹۸/۰۴/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی