مقاله انجمن

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

خبرگزاری شریف Nikkei Asian Review درون گزارشی عام بوسیله نقل از منابع آگاه می نویسد دو مورد از همکاری های چینیِ موردحمایت شانس در مرزوبوم ی تجهیزات نیمه هادی، طی سال ساری میلادی بیش از ۵۰ نفر از مهندسان و مدیران اجرایی همکاری صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) را به استخدام خود درآورده اند. دو شرکت چینی موردبحث در تلاش اند با پیشنهاد دستمزد متجاوز بالا، شماری از بهترین محققان گیتی را استخدام کنند تا بدین روال بتوانند سرعت رشد صنعت مردمان تراشه داخل چین را افزایش دهند. 

همدستی Quanxin Integrated Circuit Manufacturing (موسوم به QXIC) در سال ۲۰۱۹ بنیان گذاری شده است، درحالی که تاریخ زمینه گذاری .Wuhan Hongxin Semiconductor Manufacturing Co (موسوم به HSMC) به سال ۲۰۱۷ برمی گردد. هیچ یک از این دو همدستی تاکنون موفق به تولید محصولات رقابتی نشده اند، بااین حال هردوی آن ها به تری چندین میلیارد دلار تنخواه ازسوی نصیب و قسمت اخذ کرده اند تا فرایند رشد خود و تولید تراش را تسریع کنند.

براساس گزارش رسانه ی Nikkei Asian Review، دو شرکت QXIC و HSMC توسط مدیران اجرایی پیشین TSMC رهبری می شوند. فردی که نخواسته نامش بی پرده شود به Nikkei Asian Review گفته است: «HSMC امانت های حمایتی شگفت انگیزی را [به افرادی که داخل پی استخدام آن ها است] ارائه می دهد. این ودیعه ها به میزان ۲٫۵ برابری بیشتر از حقوق سالانه ی ارائه شده توسط TSMC هستند و دربرگیرنده اجرت اندوه می شوند».  QXIC و HSMC تاکنون چند میلیارد دلار از نوبت چروک بودجه دریافت کرده اند

استراتژی حقیقی شرکت های چینی QXIC و HSMC این است که ازطریق پرداخت پول، استعدادهای ناب مملکت ی برگ نیمه هادی را بوسیله سمت خویشتن بکشانند. این دو همکاری نیز مراکز تجاری مختلفی شالوده گذاری کرده اند تا سرعت امر خود را بلندی ببرند که برخی از این مراکز بوسیله مراکز TSMC نزدیک است. برای مثال QXIC طی چند وقت اخیر آزمایشگاه تحقیق و توسعه ی جدیدی را داخل پایین جاده ای که به کارخانه ی تولید خراش های پنج نانومتری TSMC در تایوان ختم می شود، احداث کرده است.

دو انبازی QXIC و HSMC فعلا مسیر نسبتا طولانی ای برای دستیابی به لیتوگرافی پنج نانومتری دارند، ولی با درنظرگرفتن سرمایه ی عظیمی که دولت چین دراختیار آن ها قرار داده است، قطعا فرایند توسعه شان با سرعت بالا پیش خواهد رفت. مشارکت HSMC به صورت رسمی گفته است خواهش دارد بتواند در سال ۲۰۲۲ تراش های ۱۴ نانومتری را تولید و در داخل گره نمایش یواش.

یکی از مدیران اجرایی صنعت تراشه که نخواسته است نامش معلوم شود می گوید تمامی طالع های آسیایی که شامل دولت تایوان هم می شود باید به منظور حفظ کردن استعداد و جلوگیری از طلبیدن شدن توجه آن ها به سمت بیگانه ها، بوسیله خاطر طرز چاره باشند. این مدیر اجرایی می گوید چین می تواند ازطریق بازار تنخواه ی بسیار عالی و بزرگش، یارانه ی دولتی و سپرده های حمایتی باارزش، توجه کارکنان شرکت های مرزوبوم ی تراشه را بوسیله جانب شریک های بومی خود جلب کند. این مدیر اجرایی حرف هایش را ادامه می دهد: «چنانچه به کارمندتان جهت و فرصت کافی [برای پیشرفت] را ارائه نمی دهید، نمی توانید میل داشته باشید که تا آخر عمر بهتان وفادار بماند». 

TSMC می گوید از دست دادن کارمندانش نمی تواند روی فعالیت تجاری همکاری پی منفی بگذارد و ضرر بزرگی به بار بیاورد. TSMC نرخ جابه جایی کارکنانش را مادون پنج درصد اطلاع دادن می یواش. بااین حال مدیران TSMC نگرانی شان را بابت افشای اسرار تجاری خود ابراز کرده اند. درواقع کارکنانی که از TSMC استثنا می شوند و بوسیله شرکت های چینی QXIC و HSMC می پیوندند، ممکن است بسیاری از اسرار TSMC را دراختیار آ ن ها قرار دهند. TSMC می گوید داخل چارچوب قوانین سرود دارد تمامی تلاش خود را به فرمان ببندد تا به پیشرفتش امتداد دهد. TSMC می گوید هیچ گونه تهمتی به رقبایش مخبر نمی یواش و به ضایع مالکیت قشری باهم اتحاد کردن های دیگر بوسیله طور کامل اعتبار می گذارد. مقاله های مرتبط:TSMC و فاکس کان بوسیله عقب تصاحب بخشی از سهام ARM هستندسهام TSMC به جمع ۱۰ تسهیم برتر دنیا پیوست

در امتداد ی سخنان مدیران اجرایی TSMC آمده است که این شرکت خواهش دارد تأمین کنندگانش به همراه همکاری های رقیب به حقوق مالکیت قشری TSMC احترام بگذارند. TSMC می گوید برای حصول اطمینان از لغو نشدن حق مالکیت معنوی اش قصد دارد «اقدامات محافظه کارانه ی مناسب» را ایفا دهد.

نگاهی طاسی به نحوه ی فعالیت Quanxin Integrated Circuit Manufacturing و .Wuhan Hongxin Semiconductor Manufacturing Co بوسیله ما نشان می دهد که این دو شرکت چینی اقدام نگران کننده ای را تو پیش گرفته اند. گره تو صنعت تراشه به اندازه ی رقیب بزرگش یعنی آمریکا ترفیع نکرده و نیت دارد از منابع مالی عظیم خویشتن برای پیشرفت هرچه سریع برنده درون این صنعت مصرف کند.

ناگفته نماند ایالات متحده نمی گذارد TSMC بوسیله شرکت های چینی تراشه بفروشد و درنتیجه ی همین اتفاق، بزرگ ترین شرکت صنعت موبایل یعنی هواوی بوسیله زودی خراش هایش به اتمام می رسد و نمی تواند تو مایه های خویشتن از تراشه های قوم ی کرین روزی بگیرد. تحریم های آمریکا، علت ی چروک را بخاطر پیشرفت تند مرطوب در صنعت نیمه هادی دوچندان کرده است. بیشتر بخوانید:اینتل جزئیات تراشه های ۱۰ نانومترپلاس Xeon Ice Lake-SP را اعلام کردقدرت تراشه A14X Bionic تقریبا وزن Core i9-9880H اینتل خواهد بودنوویا پردازنده آرم قدرتمندتر از AMD Zen 2 می سازدپردازنده های Sapphire Rapids اینتل سال آینده با پشتیبانی از DDR5 و PCIe 5.0 نمایش می شوندپردازنده های اینتل آلدر لیک اس با معماری هیبریدی x86 بخاطر راسته دسکتاپ آماده می شوند
پنج سال پیش انویدیا (Nvidia) فرایند تولید سیستم جدیدی را در سطح ابررایانه ها (سوپرکامپیوتر) آغاز کرد. این ابررایانه برابر طرح های اولین ی انویدیا به حدی قدرتمند حیات که می توانست مدل های هوش مصنوعی را خودش بسازد و ایفا کند. از بین میزان هایی که ابررایانه ی انویدیا قرار حیات توانایی ساخت و اجرای موجودی را داشته باشد می توانیم به نمونه خودروی خودران اشاره کنیم. این ابررایانه در جوهر داشتن این غلبه باید می توانست به تقریبا تمامی محققانی که در حوزه ی یادگیری عمیق (Deep Learning) مشغول به فعالیت هستند خدمت رسانی کند. انویدیا پس از تولید چند سلسله از DGX Pod توانست تحصیل های بسیار ارزشمندی را در اساس ی تولید سیستم هایی که دارای قطعات ماژولار و مقیاس پذیر هستند یاد بگیرد.

فرایند تولید با وجود تمامی مشکلات، روند نسبتا خوبی را طی می کرد. در همین وقت بود که دنیاگیری ویروس کرونا، دنیا را درنوردید. 

انویدیا بخاطر تولید ابررایانه ی خود با چالش های متعددی دست و پنجه نرم می کرد و دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد فرایند تاسیس ابررایانه باطراوت تر از قبل شود. انویدیا بوسیله نعوظ کلی برای پیش برد فعالیت هایش با چالش هایی جدید مواجه شده بود و این بار تولید سلین (Selene)، نسل چهارم رایانه های سری DGX SuperPOD را سخت تیز از قدیم تخیل می کرد. کاهش احصائیه نیروهای کار و اعمال محدودیت ها و قرنطینه، اوضاع را مرموز نمدار کرد؛ اما این چالش ها نتوانستند فعالیت های تیم سبز را متلاطم کنند. انویدیا توانست در اعتبار تنها سه ونیم هفته، جهیز سلین را به طور تمام بسازد. انویدیا با تیم های دونفره توانست ابررایانه ی سلین را تو سه ونیم هفته تولید درنگ

ابررایانه ای که انویدیا در سه ونیم هفته تولید کرد امروزه در بین ۱۰ ابررایانه ی لایق دنیا حضور دارد و از آن به عنوان نوک تیز ترین سیستم صنعتی در سراسر ایالات متحده ی آمریکا یاد می شود. به علاوه بررسی ها مدال می دهد سلین امروزه تند ترین وسیله MLPerf تجاری گیتی به حساب می آید.

فرایند ساخت سلین تو بحبوحه ی دنیاگیری کووید ۱۹ به وضوح مزیت های تعبیر نقشه کشی سیستم را مدال داد. این اتفاق مدلل کرد مسیری که مهندسان انویدیا بخاطر پیدایش سلین پیش گرفته بودند، بسیار هوشمندانه بوده است. روشی که انویدیا به حکم گرفت بخاطر مواقع ضروری بسیار پرکاربرد است. 

مایک هیوستون  یک معمار بزرگ است که مدیر تیم سیستم های ساخته شده توسط انویدیا به شمار می آید. هیوستون داخل گفت و گو با خبرنگاران اطلاع دادن کرد: «مرام حقیقی ما در ابتدا این بود پیاده سازی سیستم را با سرعت متجاوز بالایی ادا دهیم؛ آن احترام سریع که بتوانیم به محققان خود امکان دهیم به سرعت فرایند حکم با آن را آغاز کنند. انویدیا نخستین خریدار مایه های ما به شمار می آید؛ بوسیله همین دلیل، ما کامل تلاش خویشتن را برای اثبات توانایی مان بوسیله کار بستیم تا تامین شویم دستگاه به خوبی کار می نرم».

هیوستون در امتداد ی سخنان خود به آغاز دوران شیوع ویروس کرونا رمز کرد و گفت: «با فرا رسیدن دنیاگیری، می خواستیم مایه را بخاطر اجرا رسیدگی روی کووید ۱۹ گونه اندازی کنیم. مرام مان این حیات به برخی از شرکای تجاری مان نظیر Argonne National Labs که از SuperPOD استفاده می کند امکان دهیم فرایند رسیدگی روی بیماری متاخر را آغاز کنند». 

ابررایانه ی سلین امروزه داخل یکی از دیتاسنترهای مدل انویدیا در نزدیکی مقر حقیقی این شریک در سیلیکون ولی قرار دارد. داخل سلین از ۲۸۰ سیستم DGX v100 استفاده شده که مجموعا بوسیله ۲٬۲۴۰ هسته ی گرافیکی تنسور (Tensor) ترجمه می شوند. در ابررایانه ی انویدیا از ۴۹۴ سوئیچ ملناکس (Mellanox) به همراه هفت پتابایت حافظه ی تمام فلش کاربرد شده است.

سلین از بهار امسال آغازبه حکم کرده و از آن زمان تاکنون توانسته به عارض هفتگی هزاران شهریه را (گاهی اوقات بوسیله رخ بی قراری زمان) به انجام برساند. سلین می تواند کارهایی نظیر تجزیه و تحلیل داده های درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی و وظایف سنتی حوزه ی یادگیری ماشین و رایانش با غلبه پشته (HPC) را انجام دهد. مایک هیوستون داخل امتداد ی سخنان خود گفت: «سلین صرفا دستگاهی در مملکت ی فهم بدلی نیست. سلین را می نبوغ یکی از بهینه مایه های HPC در سراسر دنیا بوسیله حساب آورد. سلین یکی از بهترین مایه های یادگیری ماشین گیتی است و در گروه ی بهترین دستگاه های فهمیدن مصنوعی جای می گیرد».  درون ابررایانه ی Selene از مجموعا ۲٬۲۴۰ هسته ی گرافیکی تنسور کاربرد شده است

به طور معمول بوسیله عزیمت تاسیس سیستمی داخل سطح ابررایانه ها، ده ها مهندس باید ماه ها تلاش کنند تا قطعات را به خشکی امدن هم قرار دهند و فرایند گونه اندازی رایانه را انجام دهند. انویدیا بوسیله اراده ساخت سلین بوسیله استراتژی جالبی روی آورد و از آویشن های دونفره استفاده کرد. هر یک از این آویشن ها برای رعایت قوانین بور گذاری اجتماعی، از یکدیگر استثنا شده بودند و به صورت جداگانه وظیفه ی مجری گشایی قطعات جهیز های DGX v100 و قرار اعطا کردن آن ها در ابررایانه را برعهده داشتند.

مهندسان انویدیا توانستند یومیه ۶۰ سیستم DGX v100 را قوطی گشایی و قطعات آن را به پیکره ی سلین نقل مکان کنند؛ این، بیشترین مقیاس قطعاتی وجود که برگ مورداستفاده توسط آن ها دستور ی پیاده سازی در سلین را می قسط. بین تیم های تشکیل شده توسط انویدیا بور ای ۶ فوتی (۱٫۸ متر) وجود داشت و همین فاصله، کابل کشی را به کار محنت تغییر می کرد. ادمین های سیستم به قیافه مجازی در آن لاگین می کردند تا از راه دور بتوانند درستیِ فرایند کابل کشی را تأیید کنند. 

تیم های انویدیا داخل بین خودشان ماژول های متشکل از ۲۰ قطعه را تحسین کردند که با سوئیچ های نسبتا نازک و سهل درکنار بی قراری قرار پژمرده بودند. این قطعات میزان پذیر را می توان به تدریج موردبررسی و آزمایش قرار عدل تا فرایند پیاده سازی آن ها در جهیز بازپسین بوسیله درستی ایفا بگیرد. انویدیا پیش از تکثیر کردن ماژول بعدی، ماژول فعلی را به دقت موردبررسی قرار می عدالت تا مشکلی بود نداشته باشد. انویدیا با استفاده از ولکرو (Velcro) فرایند برش، تنظیم طول و کنارهم قرار دادن کابل ها را ارتکاب می داد. هیوستون تو این مبنا می گوید: «کل سیستم به گونه ای طراحی شده که بسیار بیش سریع پیاده سازی شود. وقتی که قطعات را خبردار و برق را وصل کردید، فرایند پیاده سازی به سرعت انجام می گیرد. ما درون طرز مان تو اعتبار چهار ساعت توانستیم هر بخش از مایه که قطعاتش سرهم شده بودند را راه اندازی کنیم». 



ربات Trip؛ ابزاری اختصاص برای کارکنان انویدیا به منظور نظارت روی ابررایانه ی سلین

سلین پیاده شدن پایه ی نوعی معماری باز که انویدیا با مشتریانش به اشتراک می گذارد ساخته شده است. افزون بر Argonne National Lab، انویدیا شرکای دیگری نظیر دانشگاه فلوریدا دارد. مقامات دانشگاه فلوریدا گفته اند که می خواهند ازطریق معماری موردبحث انویدیا سریع ترین رایانه ی فهمیدن قلابی دانشگاهی را تولید کنند. همدستی هایی نظیر لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و مایکروسافت همچنین مشغول استفاده از DGX SuperPODهای انویدیا هستند. هیوستون می گوید هدف اصلی معماری انویدیا این است که بتوان آن را بوسیله سادگی در تمامی دیتاسنترها پیاده سازی کرد؛ از دیتاسنتر انبازی های مخابراتی محزون تا دیتاسنترهای HPC.

مایک هیوستون حرف هایش را ادامه می دهد: «داخل سازمان های مرزوبوم ی HPC و شرکت های تحقیقاتی مرزوبوم ی درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی نیاز شدیدی به مایه های قدرتمند و سریع العمل و قابل اتکا دریافتن می شود». هیوستون می گوید بوسیله لطف معماری موردبحث انویدیا زمان زیادی از شرکت ها تلف نمی شود. ابررایانه ی سلین می تواند با گوناگون وظایف سنگین سازوار شود و آن ها را بوسیله انجام برساند. همان نعوظ که اشاره کردیم سلین ساختاری به بی آرامی مستمر دارد. انویدیا می گوید زمان بیش زیادی را صرف امر روی واژه طراحی سلین کرده تا بتوان آن را به سادگی پیاده سازی کرد و گسترش عدالت. هیوستون می گوید که آن ها داخل قبیله های پیشین معماری شان تدریس های ارزشمند اضافی درباره ی گشادگی پذیری ابررایانه ها یاد گرفته اند. او و تیمش برای گشادگی دستگاه مجبور بودند سیم کشی زیادی انجام دهند و بخاطر پیش سرما سریع پروژه به رویکردی جدید احتیاج داشتند. 

تیم سازنده ی سلین قطعه های مختلف جهیز محتوی پردازنده، ذهن و قطعات مدیریتی را داخل مجموعه های مختلف تقسیم بندی کردند. آن ها داخل ابررایانه ی سلین به ازای هر پردازنده ی گرافیکی از دو کارت رابط شبکه بهره گرفتند. با این SuperPOD، انویدیا ظرفیت و توان عملیاتی حافظه ی رم و حافظه های ذخیره سازی به حزن پیوسته را افزایش داد. در فرایند تاسیس سیستم از اتوماسیون همچنین بهره اندوهناک شد. برای مثال سلین به منظور برقراری ارتباط با کارکنان انویدیا از کانال اسلک استفاده می یواش تا گزارش هایی بسان ایجاد شاق در کابل ها را بدهد. سلین همچنین می تواند قطعاتی را که دچار مشکل شده اند ایزوله یواش تا کار خود را بدون مشکل ادامه دهد.

انویدیا از ربات خاص ای با اشتهار Trip که متعلق به شرکت Double Robotics است مصرف می نرم. کارکنان انویدیا ازطریق Trip می توانند از نحو دور و به لطف میکروفون و دوربین ربات، روی سلین نظارت کنند.بیشتر بخوانید:کاربران چینی: آیفون عاری وی چت، یک زباله الکترونیکی گرانقیمت استفاکس کان: دوره ای که گره به عنوان کارخانه تولیدی گیتی شناخته می شد تمام شده استشیائومی درون می 10 اولترا از نمایشگر TCL استفاده کرده استهرآنچه درباره باتری قلمی باید بدانیدآنالوگ دربرابر دیجیتال؛ تباین این دو فناوری صوتی در چیست؟
رئیس سازمان تنظیم مقررات ۱۵ مردادماه خبر ازافزایش مبلغ جریمه ی اپراتورهای متخلف عدالت تا بدین تزیین نمونه بازدارندگی اعمال خلاف مقررات افزایش یابد. پیش از این، تنها جزا درانتظار اپراتورهای متخلف موبایل، مسکوک دو میلیارد تومان بود. حسین فلاح جوشقانی در گفت وگو با ایرنا گفته حیات: «اپراتورها تا قبل از این جریان متصل در چارچوب پروانه عمل می کردند و اگر مانعی وجود داشت با ذکر رفع می شد؛ ولی اقدام اخیر باعث شد ما بوسیله جانب ارامش مقررات درون بحث تعرفه برویم.»

برابر مصوبه ی جدید که ۵ مردادماه به تأیید هیئت اقبال رسید، مقرر شد تا یک دهم درصد درآمد سالانه ی اپراتورها پس از ۴۸ ساعت از زمان ابلاغ سرکشی بوسیله عنوان جریمه اخذ شود. جوشقانی تصریح می کند که بدین ترتیب، «اگر اپراتوری ۳۶۵ روز سرکشی از مقررات را امتداد بدهد، باید ۳۶/۵ درصد درآمد سالانه ی خود را بوسیله نشانی جریمه پرداخت کند.»مقاله های مرتبط:مدیرعامل همراه مطلع: هیچ کمیته تخلفی برای رسیدگی به اضافه تعرفه اینترنت تشکیل نشده استهمراه نخست: تغییری در نرخ ودیعه های اینترنت صورت نگرفته است

پس از بخشیدن پنج هفته از زمان بالارفتن تعرفه های اینترنت موبایل اپراتورهای همراه نخست و ایرانسل و حذف بسته های اینترنت از فدایی حضرت ها و ابلاغ تخلف به اپراتورها، دولت اطلاع داده که نامه ای به سرود برخورد طبق مصوبه ی جدید جریمه ی اپراتورها، به وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی، اطلاعات و موسسه پروگرام و بودجه کشور ارسال کرده است.

اسحاق جهانگیری، معاون مقدمه مهتر جمهوری امروز، ۲۱ مردادماه، اجازه ی تلاقی وزارت ارتباطات با گران فروشی اپراتورهای موبایل را با استناد به ماده ی واحده ی مربوط به تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت پاره غیردولتی در زمینه ی پست و مخابرات (مصوب ۱۳۹۲) داد.

البته جریمه ی یادشده صرفا مربوط به سرکشی از هنجار دایره رگولاتوری بوده و بایگانی ی گران فروشی اپراتورها درون تعزیرات همچنان باز است.بیشتر بخوانید:جریان ثبت دامنه های اینترنتی با هویت ایرانی آهسته شده استسفته دیجیتال تو راستای اعطای تسهیلات به کسب وکارها عرضه می شودبیانیه مشترک ایرانسل و MTN برای پاسخ به ابهامات منتشر شدواکنش رسمی تپسی بوسیله انتشار ویدئویی از تجربه بی مزه سفر یکی از کاربراننماد معاملاتی همراه اول و مخابرات تو بورس بازگشایی شد
روش تحلیل بنیادین یکی از راه های مرسوم و زیاد مبهم برای انتخاب تسهیم مدنظر است. درون این روش، فروش گر باید به طیف وسیعی از علوم شبیه مدیریت مالی، حسابداری، اقتصاد کلان، اقتصاد بصیرت و... تسلط داشته باشد و علاوه بر آن، به نعوظ مداوم اخبار و اطلاعات مربوط به راسته را رصد و خود را به روز کند. در این مطلب، قصد داریم روش تحلیل بنیادین را اختصار و گذرا به شما آموزش دهیم. بدیهی است که داخل این پیغام کوتاه، گنجایش نمایش ی کامل مطالب وجود ندارد و تنها به اشاره ای گذرا کفایت می کنیم؛ اما مطالعه ی این مطلب می تواند دید کلی و مناسبی برای شروع معامله گری و تفریق رادیکال سهام بوسیله خوانندگان نمایش کند.صورت های مالی

داخل روش تجزیه وتحلیل بنیادین، تقلا می شود تا با مصرف از معلومات گذشته و ترکیب کردن آن با داده ها بوسیله روز مشارکت درکنار روند و جهت کلی صنعت بها ذاتی سهام نماد مدنظر اندازه گیری شود. برای بوسیله مشت آوردن اطلاعات گذشته ی شرکت، از صورت های مالی آن شرکت استعمال می شود. صورت های مالی گزارش های دوره ای هستند که شرکت موظف است آن ها را منتشر کند و دراختیار سرمایه گذاران راحتی دهد. درادامه، به تعدادی از رخ های مالی بنیانی اشاره می کنیم:۱. ترازنامهمقاله ی مرتبط:آموزش مبانی بورس؛ نگاهی به ساختار بورس و اصطلاحات پایه ای

کارنامه یکی از گزارش های مهمی است که هر همدستی بوسیله صورت اطراف ای منتشر می درنگ. این گزارش وضعیت دارایی ها و قرضه ها و حقوق مالکان شرکت را داخل تاریخی روبرو مدال می دهد و می تواند مفروضات مفیدی درباره ی نقدینگی و انعطاف پذیری انبازی ارائه دهد. مشیت از نقدینگی مدت زمانی است که طول می کشد تا اموال ها به وجه نقد دگرگونی شود.در هر ترازنامه دو بسرنوشت شوم دچار کردن مهم وجود دارد خواه بوسیله اقرار بهتر، کارنامه مدال دهنده ی معادله ای است که در یک طرف آن اموال ها قرار دارد و در طرف دیگر تساوی ها و مجموع مایملک ها و بدهی ها و حقوق صاحبان سهام قرار می گیرد. این موضوع بدین معنا است که همواره دو قسمت قسمت کردن دربرابر دارایی های شریک ادعا دارند: ۱. بستانکاران؛ ۲. صاحبان سهام.

الف. انواع دارایی ها

اموال های جاری: آن دسته از مایملک هایی است که در کم از یک سال خواه چرخه ی تمام عملیات می استعداد بوسیله وجه نقد دگرگونی کرد. از جمله اموال های سیال عبارت اند از: وجوه نقد و پیمانه نقد، سرمایه گذاری های کوتاه مدت، مطالبات (دریافتنی های کوتاه مدت) و موجودی متاع (شامل مواد خام و کالای داخل جریان پیدایش و کالای مصنوع شده).

دارایی های جاهل جاری: آن گروه از اموال هایی است که هوی نمی رود در یک سال یا دوچرخه ی کامل عملیات به وجه نقد تغییر یا مصرف شود. ازجمله مایملک های غیر جاری عبارت اند از: سرمایه گذاری های درازمدت، وجوه نگه داری شده بخاطر مصارف خاص، دارایی های مدلل یا هویدا (شبیه اموال و ماشین آلات و تجهیزات) و دارایی های نامشهود (مانند عبث الامتیاز، علایم تجاری، سرقفلی) اشاره کرد.ب. گوناگون بدهی ها

قرضه های جاری: بدهی هایی است که مشارکت شهریه دارد کمتر از یک سال یا چرخه ی عملیات آن ها را تسویه کند؛ مانند اسناد پرداختنی کوتاه مدت، احصائیه های پرداختنی، هزینه های فوری و...

وام های بلندمدت: بدهی هایی است که شرکت بیش از یک سال خواه چرخه ی عملیات فرصت دارد آن ها را تسویه کند؛ متشابه اوراق مشارکت، تعهدات بازنشستگی و...

حقوق صاحبان سهام: حقوق صاحبان سهام از دو بخش عمده تشکیل می شود: ۱. تنخواه ای است که سهام داران با خویشتن بوسیله همکاری آورده اند. هنگامی که سهامی می خرید، ارزش برگه ی تسهیم همان تنخواه ای است که به شرکت آورده اید؛س۲. ود انباشته ای است که شریک سالانه تصرف می کند.۲. صورت سود و زیان

یکی دیگر از قیافه های مالی کاربردی تو تحلیل بنیادین صورت سود و زیان است. این گزارش نتیجه ی عملیات شرکت را درون یک گرداگرد ی مالی مدال می دهد و علنی می نرم همکاری در یک دوره ی فعالیتش چقدر منفعت خواه ضرر کرده است. تحلیلگران ازطریق تجرید صورت منفعت و ضرر واقف خواهند شد کدام بخش از عملیات مشارکت زیادترین تأثیر را کنار سوددهی شرکت می گذارد و دورنمای همدستی درون بلند مدت و کوتاه مدت چگونه است.۳. صورت مسئله های نقدی

این گزارش نشان می دهد انبازی تو سال وجوه نقد خویشتن را از چه منابعی به دست آورده و در چه گونه هایی خرج کرده است. درواقع، این گزارش جزئیات مربوط به دارایی های جاری و وام های جاری است که تو ترازنامه می آید. رخساره سیلان های نقدی تأثیر مهمی بر مدل کار بزرگ سرمایه گذاری درون هر سهم می گذارد.گوناگون تجزیه وتحلیل۱. تجزیه وتحلیل افقی

در تجزیه وتحلیل افقی، وضعیت مالی و عملکرد شرکت در طول زمان مطالعه می شود. بدین منظور یک سال را به منزله ی سال محور تعریف و تغییرات اقلام موجود تو کارنامه و عارض سود و خسران بوسیله عارض درصدی از سال محور در نظر اندوهناک می شود. درون این روش، هدف این است که تغییرات بنیادی ی رخ داده در صورت های مالی در کشش زمان و تأثیرات آن ها به خشکی امدن قیمت سهم را بسنجیم. می قابلیت این متد را با نسبت های مالی ترکیب کرد که جلوتر تشریح خواهیم داد تا به درکی عمیق تر درباره ی عملکرد شرکت دست یافت.۲. تجزیه وتحلیل عمودی

در این روش، یکی از عوامل پایه ای در صورت های مالی را به نشانی ارزش محور در رویت می گیرند و سایر عوامل را با آن مقایسه می کنند. معمولا در ترازنامه جمع کل اموال ها و درصورت سود و زیان، معمولا میزان خرید بوسیله عنوان مهم ترین عامل درون نظر اندوهناک می شود و سایر عوامل به عنوان درصدی از این دو عامل تذکر می شود. هدف از تجزیه وتحلیل عمودی تعیین میزان بهره وری باهم اتحاد کردن و اندازه گیری عمده ترین عوامل تو خرج کرد شرکت است. به عنوان مثال، اگر شرکتی هزینه ی زیادی به عنوان هزینه های غیرعملیاتی صرف کند، روبرو می شود همدستی در این زمینه یکروز وری لازم را ندارد.۳. تجزیه وتحلیل نسبت های مالی

در این روش، برای مطالعه وضعیت شرکت داخل بنیاد های مختلف ارقام موجود درون کارنامه و صورت سود و خسارت را درون قالب نسبت هایی محاسبه می کنیم. نسبت های مالی را می توان براساس کارکرد آن ها طبقه بندی کرد که این مرتبه بندی نسبت های نقدینگی و نسبت های فعالیت و نسبت های سودآوری را شامل می شود. تعداد بسیار زیادی از نسبت های مالی را می توان از ترازنامه و صورت سود و زیان حصول کرد که درادامه، به چند استاندارد از نسبت های بنیانی رمز می کنیم:

 عنوان نسبتنحوه محاسبهمفهومنسبت جاریتقسیم «اموال ساری» کنار «بدهی ساری»این نسبت مدال دهنده ی توانایی بازپرداخت بدهی های کوتاه مدت شرکت از محل دارایی های جاری است. بیشتربودن این نسبت نشان دهنده ی وضعیت نقدینگی بهتر شرکت است. نسبت جاری معمولا بین یک تا دو وضعیت مطلوب قلمداد می شود.نسبت آنیتقسیم «حاصل کسر شان مواد و کالا از دارایی جاری» بر «وام جاری»این نسبت وضعیت نقدینگی همدستی را بوسیله شکلی محافظه کارانه نم از نسبت سیال محاسبه می کند. نسبت آنی بیشتر از یک وضعیت مطلوب قلمداد می شود.نسبت دوره ی وصول مطالباتتقسیم «حساب های دریافتنی * ۳۶۵» به خشکی امدن «فروش نسیه»این نسبت علامت می دهد به طور متوسط چند روز طول می کشد تا مطالبات شرکت وصول شود. بیشترشدن نسبت به معنای حرکت به جانب فروش نسیه است که مطلوب نیست.دوره ی گردش موجودی کالاتقسیم «متوسط پایگاه مواد و کالا * ۳۶۵» بر «بهای تمام شده متاع های فروش رفته»این نسبت مدال می دهد که چه مدت کشش می کشد تا مواد بدوی به کالا تبدیل و فروخته شود. دوره ی صیقل پدهی هاتقسیم «متوسط شمار های دریافتنی * ۳۶۵» بر «فروش نسیه»این نسبت نشان می دهد که بوسیله طور متوسط چند روز طول می کشد تا قرضه تأمین کنندگان پرداخت شود. کمتر شدن نسبت به معنای لول انبازی به جانب خرید نقدی است که مطلوب نیست. چرخه ی عملیاتی«دوره ی سوگ کالا» «گرداگرد ی وصول مطالبات»این نسبت فاصله ی زمانی تبدیل مواد نخستین به اسکناس نقد را مدال می دهد.نسبت گردش داراییتقسیم «فروش تمام عیار» کنار «متوسط جمع اموال ها»این نسبت بیانگر مقیاس درآمدزایی اموال ها یا بهره وری بیشتر شرکت است.حاشیه نویسی ی سود خالصتقسیم «سود خالص» پهلو «سودا»این نسبت معیار سودآوری هر واحد از فروش شرکت را نشان می دهد.حاشیه نویسی ی منفعت عملیاتیتقسیم «سود عملیاتی» بر «فروش»این نسبت میزان سودآوری هر واحد از فعالیت عملیاتی شرکت را نشان می دهد.بازده حقوق صاحبان سهامتقسیم «منفعت خالص» بر «حقوق صاحبان سهام»این نسبت مقیاس سود سهام داران در برابر نمونه تنخواه گذاری شان را نشان می دهد.بازده ی اموال هاتقسیم «منفعت خالص» پهلو «متوسط دارایی ها»این نسبت بیانگر توانایی شریک در استفاده از منابع اقتصادی برای ایجاد درآمد است.نسبت تسهیلات به سرمایهتقسیم «مجموع تسهیلات مالی» بر «حقوق صاحبان سهام مجموع تسهیلات مالی»این نسبت علامت دهنده ی میزان استفاده از تسهیلات مالی در ساختار سرمایه شرکت است. استفاده ی بیشتر از تسهیلات بوسیله معنای رشد زننده تر، ولی سربزرگی بیشتر است.نسبت بدهیتقسیم «مجموع قرضه» پهلو «مجموع دارایی»علامت دهنده ی سهمی از منابع اقتصادی است که به مایه ی شخصیت هایی به سوا صاحبان سهام تأمین شده است.نسبت پوشش بهرهتقسیم «سود عملیاتی» بر «هزینه ی بهره»بیشتربودن این نسبت به معنای توانایی بیشتر شریک شدن در بازپرداخت دیون بانکی است. این نسبت بخاطر بانک ها بنیانی و پهلو تصمیم گیری آن ها در صیقلی وام به باهم اتحاد کردن مؤثر است. این نسبت باید بیشتر از یک باشد. عوامل مؤثر بر نرخ سهام

همان طورکه گفته شد، تو تجرید های بنیادین نمی توان فقط به تجزیه وتحلیل رخساره های مالی اکتفا و باید به طور مداوم سایر عوامل تأثیرگذار کنار صنعت و قناعت را همچنین رصد کرد و تأثیر آن را پیاده شدن ارزش سهم سنجید. بوسیله عنوان مثال، افزایش قیمت جهانی مس می تواند بر محصولات همکاری هایی تأثیرگذار باشد که بوسیله نوعی با این فلز سروکار دارند یا فردی های تجاری می تواند باعث کاهش سوددهی شرکت شود. تحلیلگر باید بوسیله طور مداوم معلومات خود را به روز نگه دارد و بوسیله عوامل تأثیر گذار پیاده شدن قیمت سهام اشراف طولانی داشته باشد.

عوامل تأثیرگذار بر ارج سهام را می توان به دو دسته عوامل کلان و معرفت و عوامل مرتبط با صنعت شاخه کرد:الف. عوامل کلان

این عوامل کاملا از جوانمردی شریک ها خارج هستند؛ ولی ارج سهام مشارکت ها را مادون تأثیر فراغت می دهند.

وضعیت سیاسی و اقتصادی: تنش های سیاسی یا بی ثباتی اقتصادی می تواند بر ارزش سهام شرکت ها تأثیرگذار باشد.

سیاست های کلان پولی و مالی و ارزی: یکی دیگر از عوامل مهمی که می تواند روی مسئله فعالیت و سودآوری و درنتیجه قیمت سهام تأثیرگذار باشد، سیاست های پولی و مالی شانس است. بوسیله عنوان مثال، چنانچه شرکتی صادر کننده ی محصولاتی باشد، تو صورت افزایش مقدار ارز سودآوری آن شرکت افزایش واضح می کند؛ ولی اگر شرکتی سرنوشت عمده از مواد ابتدایی خویشتن را هوشیار کند، با افزایش قیمت ارز سودآوری انبازی و درنتیجه ارزش سهام آن کاهش فاحش می درنگ.

بودجه ی سالانه ی کشور: بودجه ی سالانه ناحیه جهت کلی حرکت اقبال درون اقتصاد را نشان می دهد. بوسیله عنوان مثال، اگر نصیب و قسمت تو بودجه ی سال آینده خویشتن برنامه ی عریض ای بخاطر توسعه ی صنعتی پتروشیمی در دیدن گرفته باشد، طبیعتا همکاری های فعال در این صنعتی دون تأثیر دستور کار های دولت، رشد نیکوکاری خواهند کرد.

قوانین و مقررات: قوانینی که در قناعت قلمرو متد می شوند، تأثیر بسزایی پهلو مقدار سهام می گذارند. به عنوان مثال، اگر دولت برای واردات محصولات لبنی تعرفه قرار دهد، شرکت های تولیدکننده ی آن دشت با تکثیر سودآوری و درنتیجه تکثیر نرخ سهام مواجه خواهند شد. همچنین، چنانچه دولت بخاطر صادرات محصولاتی تعرفه راحتی دهد، صادرکنندگان آن میوه احتمالا با کاهش سودآوری و درنتیجه کاهش قیمت سهام مواجه خواهند شد.ب. عوامل مرتبط با صنعت

این قسمت قسمت کردن از عوامل نیز کاملا از اصالت شرکت ها بیرون هستند؛ ولی شریک شدن می تواند به طورت غیرمستقیم بر آن ها تأثیر بگذارد:

نحوه ی بها گذاری محصولات: تصور کنید نه شانس ها، بلکه عرضه و توقع داخل بازار محصولات شرکت های خودروسازی را نرخ گذاری می کردند. آیا بازهم معیار سودآوری این همدستی ها شبیه امروز بود؟ اینکه چه سازوکاری مقدار های محصول را صریح می کند، ازجمله عواملی است که می تواند بر ارج سهام تأثیر بگذارد.

معیار عرضه و تقاضا برای محصول: میزان عرضه و ادعا یکی از عوامل بنیادی برای سودآوری همکاری است. به عنوان مثال، هنگامی که صنعت خانه سازی رونق می گیرد، دعوی برای محصولات خانه ازجمله سیمان افزایش فاحش می کند و این امر موجب تکثیر قیمت سهام شرکت های سیمانی می شود.

رقابتی خواه شخصی بودن صنعت: انحصاری بودن صنعت وفاق مستقیمی ببا استاندارد سودآوری آن شرکت دارد. البته باید این نکته را به خاطر داشت که انحصار فقط به معنای امانت بودن اقتصاد نیست؛ برای اینکه بسیاری از شریک شدن ها تو بازارهای آزاد نیز به رخ شخصی فعالیت می کنند. به عنوان مثال، محصولات اپل را می قابلیت نمونه ای از تخصیص در بازار آزاد معروفیت برد و ارزش چشمگیر این برند نیز به برهان همین انحصاری است که ایجاد کرده.

ظرفیت سرمایه گذاری درون صنعت: هرچه تنخواه گذاری داخل صنعت بیشتر باشد، نشان دهنده ی این نکته است که دولت و بخش خصوصی آینده ی روشنی بخاطر آن صنعت متصور هستند.

شرایط صنایع مرتبط: یکی از عوامل تأثیرگذار به خشکی امدن ارزش سهام شرکت، وضعیت صنایع مرتبط با آن صنعتی است. بوسیله عنوان مثال، صنعتی فولاد ارتباط مستقیمی با صنعتی خودروسازی و صنعت حصول سنگ آهن دارد؛ چراکه از یک روشنایی مواد اولیه صنایع فولاد از معادن عقل آهن استخراج می شود و از سوی دیگر محصولات این صنعت در خودروسازی به کار می رود. پس رکود درون هریک از این سه صنعت علت تأثیرگذاری بر دیگری می شود.

تحولات فناوری: هرچه سرعت تغییر فناوری در صنعت بیشتر باشد، از یک طرف سودآوری آن صنعت نیز افزایش پیدا می بطی ء و از طرف دیگر ریسک سرمایه گذاری روی آن صنعتی نیز به تبعش زیاد خواهد شد.ج.  عوامل خُرد

برخلاف دو گروه ی قبل، عوامل خُرد آن قسمت قسمت کردن از عواملی هستند که مستقیما به خود شرکت مرتبط است:

مقیاس سودآوری و سکون شریک: هرچه همکاری در سالیان متمادی سودآوری مقبول تیز و خاموش لطافت از خود مدال داده باشد، ارزش سهام آن بیشتر خواهد بود. سرمایه گذاران اعتماد قدری بوسیله مشارکت هایی می کنند که چند سال زیان ده و چند سال سودده هستند.

استاندارد شنا سهم: استاندارد شناوری تسهیم آن بخش از بی مو سهام است که شخصیت های واقعی دادوستد می کنند. شنا بیش بخاطر تسهیم چند مزیت مثبت دارد: ۱. نقدشوندگی سهام را افزایش می دهد؛ چراکه هروقت افراد خواستار خرید سهم باشند، فردی فاش خواهد شد که سهم را از آن ها بخرد؛ ۲. امکان دست کاری عده ای خاص (سفته بازها) در ارج سهم کاهش می یابد.

وضعیت مایملک ها و وام ها: هرچه شریک شدن از دید بدهی و نسبت مایملک به بدهی وضع بهتری داشته باشد، قطعا بخاطر سرمایه گذاری مناسب خیس است و احتمال ورشکستگی آن کاهش می یابد.

طرح های ترقی باهم اتحاد کردن: شرکت هایی که طرح های توسعه ای عظیم در دستورکار دارند، معمولا سهامشان ارزش بیشتری خواهد داشت. البته باید توجه کرد طرح های توسعه ای به یک مقیاس در سودآوری همکاری تأثیر نمی گذارند. بوسیله عنوان مثال، سهام شرکتی که اراده دارد ماشین آلات درمانده ی خویشتن را تعویض کند، درمقایسه با سهام شرکتی که عزم دارد خط تولید جدیدی راه اندازی کند، از افزایش قیمت کمتری سود می برد.

ترکیب سهام داران: وجود فدایی طبیعت ها و سازمان های بزرگ به مثابه ی سهام داران اساسی داخل شرکت، ویژگی مثبت آن همدستی محسوب می شوند؛ از طرف این سهام داران تو موضع های ویژه می توانند مانع هبوط قیمت سهام شوند. البته وجود چنین سهام دارانی لزوما بوسیله معنی حمایت آنان نیست و باید پیشینه ی آن ها در این زمینه بررسی شود.

 

تقویم گوناگون متنوع شرکت ها

نحوه ی ارزیابی شرکت های مختلف با یکدیگر متفاوت است که درادامه، به طور تلخیص توضیح داده می شود:

شرکت های تولیدی: نحوه ی تخمین همکاری های تولیدی برمبنای معیار و حجم تولید، استاندارد فروش، هزینه های تولید و فروش، ارج محصولات و مواد ابتدایی و... گلچین می شود. تحول تو هریک از این عوامل روی سودآوری شرکت و درنتیجه قیمت سهام تأثیرگذار است.

شرکت های تنخواه گذاری: این شرکت ها به دو سر تخمین می شوند: ۱. تفریق و ارزیابی سبد سهام مشارکت : یعنی اینکه شرکت چه سهامی خریده و این سهام تاکنون چقدر سودآوری داشته است؛ ۲. سوددهی مشارکت: درون این وضع بدون توجه به سایر عوامل، تنها سود شرکت تو سال های گذشته و همچنین پیش بینی سودآوری شریک در زمان حال ارزیابی می شوند.

شرکت های ساختمانی: نکاتی که باید درباره ی این همکاری ها در نظر گرفت، بهای تمام شده پروژه های تکمیل شده و آماده بخاطر ابتیاع و ارج خرید این پروژه ها است. هرچه این دو مقدار از یکدیگر فاصله داشته باشند، مدال دهنده ی حاشیه ی منفعت بیشتر و سوددهی بیشتر برای باهم اتحاد کردن است.

شرکت های پیمان کارگر: ارزیابی این شریک ها تاریکی خاص خود را دارد؛ چراکه تو این انبازی ها محصولی تولید نمی شود که بتوان براساس آن ثمر فعالیت همکاری را بررسی کرد. بهترین سیاق برای وارسی شرکت های پیمان کاری، چشم انداز صنعت است که در آن فعالیت می کنند. چنانچه باهم اتحاد کردن درون صنعتی ساختمان سازی فعالیت می کند و چشم انداز مثبتی برای این صنعت متصور هستیم؛ پس می توان امیدوار بود انبازی رشد مطلوبی کرده است.

بانک ها و سایر میانجی های مالی: مهم ترین عامل برای سودآوری بانک ها مغایرت سود سپرده هایی است که دریافت می کنند و منفعت تسهیلاتی است که پرداخت می کنند؛ ولی تو ملک ما، ازآنجاکه سود سپرده و منفعت تسهیلات طولانی بانک ها با یکدیگر برابر است، ظرفیت سپرده ها عامل مهمی است که میزان سودآوری بانک ها را معلوم می کند. همچنین، سایر تنخواه گذاری های بانک ها نیز باید در باشگاه توجه فراغت گیرد.

شفیع های مالی نیز ماهیتی شبیه بانک ها دارند. درون این باهم اتحاد کردن ها نیز، سود وام هایی که دریافت و سود تسهیلاتی که صیقلی می کنند، تعیین کننده ی میزان سودآوری شرکت است. نکته ی دیگر در ارزیابی این انبازی ها سنخ صنعت است که در آن فعالیت می کنند و سهام داران مهم ی این انبازی ها است. به عنوان مثال، همدستی های لیزینگی که تحت مالکیت بانک ها هستند، بیشتر از شریک شدن های خصوصی منابع مالی دراختیار دارند.سخن پایانی

تحلیل بنیادین هر سهم به دانشی وسیع و بینشی عمیق احتیاج دارد. همچنین، بی همتا باید دقت و تلاشی بسیار زیاد به خرج دهد تا بتواند تحلیلی دقیق از روند و آینده ی سهم ارائه بدهد. آنچه در این مطلب گفته شد، تنها مبانی و پایه های مباحثه انتزاع بنیادین است و کسانی که غبطه دارند هوشیار عرصه ی سودا و سودا سهام شوند، باید در این زمینه بسیار مطالعه و همواره خویشتن را با سر های جدید به روز کنند.  بیشتر بخوانید:تیک تاک میوه دولت ترامپ شکواییه تدوین خواهد کردتوییتر مذاکرات مقدماتی را برای ادغام با تشنج تاک آغاز کرده استمسدودسازی وی چت توسط ترامپ می تواند بازرگانی اپل را داخل چروک نابود کندخرید جستن تاک، چند دهه امتحان مایکروسافت در بازار گره را به چالش می کشدثروت مارک زاکربرگ از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد
محصولات بالارده ی اندرویدی جدید اکثرا از تراشه ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می کنند؛ اما عوامل مختلف سبب شده است که از نظر سرعت و عملکرد از یکدیگر متفاوت شوند. آنچه از امتیازهای تصرف شده در بنچمارک انتوتو می نبوغ مشاهده کرد، چنین موضوعی را تأیید می کند.

اخیرا بنچمارک معتبر انتوتو فهرستی منتشر کرده است که ۱۰ گوشی دارای بیشترین نمره در ماه ژوئیه را علامت می دهد. فهرست ماه ژوئیه انتوتو درواقع ۱۰ گوشی هوشمندی را شامل می شود که از ۱ ژوئیه (۱۱ آماج) تا ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) در بنچمارک انتوتو آزمایش شده اند و درمقایسه با محصولات دیگر بیشترین امتیاز را کسب کرده اند.

از نکاتی که تو فهرست انتوتو به چشم می خورد، برخورداری تمامی ۱۰ گوشی هوشمند از تراش ی اسنپدراگون ۸۶۵ است که مدال می دهد خراش ی ساخت کوالکام از دیگر خراش های مشابه موجود درون بازار عملکرد به مراتب بهتری دارد. نکته ی دیگر نیز برخورداری محصولات از حداقل هشت گیگابایت ذهن رم است؛ البته برخی نیز از دوازده گیگابایت ذهن ی رم استفاده می کنند.

تو رله نخست، اوپو فایند ایکس ۲ پرو قرار دارد که توانسته تشخیص ۶۱۳،۰۴۸ را تصرف کند. این علیه از ۱۲ گیگابایت ذهن ی رم و تراش ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می بطی ء که نتایج کسب شده نیز کاربرد حداکثری پرچم دار اوپو از سخت افزار خویشتن را نشان می دهد. اوپو فایند ایکس ۲ نیز که متشابه نسخه ی پرو مدلی با ۱۲ گیگابایت حافظه ی رم دارد، رله دوم را ازآنِ خود کرده است.



در جایگاه ثالث و چهارم، دو گوشی هوشمند مشارکت شیائومی قرار دارند: ردمی کی ۳۰ پروو شیائومی می ۱۰ پرو. هر دو دشت شبیه پرچم داران اوپو توانسته اند امتیازی فراتر از ۶۰۰،۰۰۰ به دست آورند که امتیاز چشمگیری محسوب می شود.

در جایگاه پنجم، محصولی به صیت iQOO Neo 3 راحتی خمود است که شاید برای کاربران ایرانی گوشی هوشمندی ناشناخته محسوب شود. iQOO Neo 3 محصولی است که توانسته داخل راسته چروک و کشورهای آسیای خاوری فروش موفقی امتحان کند. در جایگاه ششم تا دهم نیز بوسیله زیبایی گوشی های اوپو Ace 2، ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس، ریلمی ایکس ۵۰ پرو، میزو ۱۷ پرو و iQOO 3 جای دارند.

به دلیل بهره مندی از تراشه ای یکسان، امتیاز کسب شده ی ۱۰ گوشی هوشمند ذکرشده فاصله ی چندانی با یکدیگر ندارند و برخورداری از حافظه ی رم با ظرفیت بیشتر رسا تفاوت واقعی را ابداع کرده است. بااین حال، عملکرد نرم افزاری نیز نکته ای است که نمی قابلیت آن را داخل تصرف تشخیص بیشتر گوشی ها در بنچمارک انتوتو نادیده گرفت.بیشتر بخوانید:زمان ارائه رابط کاربری MIUI 12 برای محصولات مختلف شیائومی فاحش شدگلکسی زد فولد 2 از خامه موی خودتمیزشونده برای لولاها استفاده می کندگلکسی نوت ۲۰ و دیگر محصولات معرفی شده درون رویداد آنپکد از نگاه سامسونگسامسونگ با همکاری مایکروسافت نسخه اختصاص گیمینگ گلکسی نوت 20 را عرضه می کندامکان اجرای اپلیکیشن گوشی های سامسونگ در ویندوز 10 با Your Phone فراهم می شود
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ پیمان فتاحی با اشاره بوسیله جزئیات این خبر بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان عسلویه، استان بوشهر درون راستای مبارزه و برخورد وظیفه شناس با گوناگون سرقت ها بوسیله خصوص دزدی کردن اماکن خصوصی مجاهدت گشاد و عریض ای را بخاطر شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.

با تحقیقات و برسی های شبانه نصیب و جمع آوری ادله و مستندات لازم از موفق به خبر سرکرده باند شدند.

وی دنباله داد: با تقلا مأموران انتظامی دیگر اعضای این باند که در شهرستان عسلویه رفتار به ربودن می کردند شناسایی شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی، ۳ نفر سارق درون منزل و مخفیگاه های خود گرفتار و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ فتاحی بیان کرد: متهمان پس از مواجهه با شواهد و قرائن ارائه شده بوسیله ارتکاب ۱۲ فقره ربایش از قبیل سرقت اماکن خصوصی، ربودن درون معابر و ربودن موبایل و سیم و کابل برق با شریک یکدیگر اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از شهروندان خواست به هشدارهای پلیسی دقت نموده و موارد امنیتی را بیش ازپیش پاسداری کند.
گوگل امروز اعلام کرد نسخه ی به روزشده ای از گوگل وان بخاطر وسیله های اندرویدی و iOS عرضه شده است که با استفاده از آن، کاربران می توانند به مجانی از گوشی هوشمند خویشتن فایل پشتیبان بگیرند و انتقال اطلاعات و فایل های متنوع در میان اپلیکیشن های گوگل را بهتر مدیریت کنند.

فردی های ذکرشده برای تمامی کاربران دردسترس است و کاملا رایگان خواهد بود. کاربر می تواند نه عزب از داده ها مایه خود فایل پشتیبان بگیرد؛ بلکه اطلاعات موجود در گوگل فوتو و گوگل درایو و جیمیل را بهتر مدیریت درنگ. درواقع، تا اینکه کاربرانی که احصائیه جدیدی ساختن کرده اند، درکنار برخورداری از فضای ابری رایگان ۱۵ گیگابایتی، از امکانات گوگل وان نیز می توانند نصیب ببرند. کاربرانی نیز که فضای بیشتری احتیاج دارند، با ارتقای حساب گوگل وان خویشتن به امکانات بیشتری دسترسی خواهند داشت. برخی از ویژگی های اپلیکیشن گوگل عبارت اند از:مدیریت اطلاعات موجود در حافظه های گوگل درایو و جیمیل و گوگل فوتوتهیه ی خودکار فایل پشتیبان از معلومات موجود در گوشی هوشمند کاربر شامل تصاویر، تماس ها، پیام ها و...امکان برقراری ارتباط سریع با خدمات پشتیبانیبرخورداری از تخفیف حداکثر ۱۰ درصدی هنگام فروش از گوگل استورامکان به اشتراک گذاری خدمات با حداکثر پنج کاربر دیگرمقاله های مرتبط:گوگل کابل جدیدی بخاطر ارتباط ایالات متحده، بریتانیا و اسپانیا در اقیانوس نقشه نصب می کنددورکاری ۲۰هزار تن از کارمندان گوگل تا تابستان سال آینده ادامه دارد

تمایل می رود داخل روز های آینده، گوگل خدمات ذکرشده را همراه با نسخه ی به روزشده گوگل وان برای گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS عرضه کند. طبیعتا استفاده از قابلیت تهیه ی خودکار فایل پشتیبان می تواند بخاطر بسیاری از کاربران مفید باشد؛ زیرا نه تنها امکان بازیابی اطلاعات روی دستگاه مصرف شده ی کاربر وجود دارد؛ بلکه مقابل گفته ی سران گوگل، کاربر می تواند با فرایند سهل رطوبت اطلاعات خود را از مایه باستانی تر به مدل جدیدتری ارجاع دهد.بیشتر بخوانید:سیستم عامل مک 8 را مثل نرم وسایل روی ویندوز، لینوکس خواه مک OS نصب کنیدامکان بی صداکردن دائمی گروه ها به واتساپ افزایش می شودتوییتر از این پس لینک محتوای نفرت پراکنی و خشونت آمیز را بست می کندتعداد اشتراک های پولی اسپاتیفای به ۱۳۸ میلیون رسیدمایکروسافت سرو مدیریت وظایف را با ساختاری جدیدی در تیمز معرفی می درنگ
به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از نشنال نوشت: مسوولان موزه لوور ابوظبی درون نظر دارند امکان بازدید از دست کم ۶۸۵ اثر هنری و تاریخی از مجموعه های دائمی را تو آرشیو دیجیتالی وبسایت این موزه حاضر کنند. تعطیلی موزه لوور ابوظبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

از این هفته دسترسی به عکس و معلومات ۱۲۰ اثر این موزه به صورت آنلاین فراهم خواهد بود. لوور ابوظبی و برگزاری تور کرونایی مجازی

فایل های صوتی درباره کتاب فداکار از آثار نیز به اصطلاح های انگلیسی، عربی و فرانسوی در وبسایت استراحت داده شده است.

بوسیله گفته ی مسوولان این موزه، نمایشگاه آنلاین آثار مجموعه های دائمی که بوسیله دوره های متنوع تاریخ تعلق دارند تا پایان سال ساری ادامه خواهد داشت.

زمانی که درهای موزه لوور ابوظبی به برهان مسری ویروس کرونا به روی بازدیدکنندگان بسته شد، مسوولان این کفش بوسیله خیال توسعه مدخل نمایش آنلاین مجموعه های این نمایشگاه افتادند، با این حال هنوز امکان دستیابی بوسیله گزینه های بسیاری همچون زوم کردن تصاویر و جستجو درون بخش های مختلف فراهم نشده است.

«لوور ابوظبی» بخاطر اولین جنین در سال ۲۰۱۷ و با وجود ۶۰۰ اثر درهایش را به روی دلبستگی مندان گشود. تو کشش دو سال نخست افتتاح این موزه، حدود دو میلیون نفر از آن ملاقات کردند.
مایکروسافت چند روز پیش بیانیه ای جدید روی وبلاگ رسمی خود فراغت داد و به نبوغ های جدیدی که قرار است داخل آینده ای نزدیک به مرورگر اج بیایند اشاره کرد. این پست متاخر به نعوظ ویژه روی توان های متاخر مایکروسافت اج متمرکز بود، ولی در قدری از آن تماشاگر اشاره ی کوتاه به فایل اکسپلورر (File Explorer) مدرن ویندوز ۱۰ بودیم که هنوز بوسیله جهیز عامل افزایش نشده است. تاکنون شایعه های زیادی درمورد فایل اکسپلوررِ بازطراحی شده ی ویندوز منتشر شده اند. همچنین افشاگران بیکار نماندند و هنگام چند وقت اخیر اسکرین شات هایی از این فایل اکسپلورر در دسترس صبر دادند.

مدت ها است که اخبار مربوط بوسیله بازطراحی فایل اکسپلورر ویندوز ۱۰ بوسیله گوش می رسد و ظاهرا این وعده فاصله ی یدکی تا بازپسین شدن این اتفاق نداریم. اسکرین شات های پیشین ازسوی منابع متفرقه فاش شده بودند، اما این بار ماجرا تفاوت می نرم و مایکروسافت به شکلی ظاهرا ناخواسته اسکرین شاتی از فایل اکسپلورر جدید در دسترس قرار داده است.

در اسکرین شات جدید بوسیله وضوح می بینیم رگه هایی از زبان مدل سازی فلوئنت دیزاین (Fluent Design) بوسیله فایل اکسپلورر اضافه شده است تا این بخش از ویندوز ظاهری مدرن زیرفون پیدا نرم. متأسفانه این اسکرین شات حاوی مفروضات دیگری نیست، ولی به ما امکان می دهد نگاهی اولیه به فایل اکسپلورر مدرن بیاندازیم. مایکروسافت احتمالا به زودی ازطریق انتشار به روزرسانی نرم افزاری، فایل اکسپلورر جدید را بوسیله ویندوز ۱۰ می آورد. برای مشاهده ی تصویر رفعت در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنیدمقاله ی مرتبط:آموزش تام استفاده از فایل اکسپلورر تو ویندوز ۱۰

متأسفانه داخل حال حاضر اطلاعات خاصی از تغییراتی که فایل اکسپلورر قرار است بوسیله خود ببیند، نداریم. اسکرین شاتی که مایکروسافت منتشر کرده فدایی اختلاف ها با اسکرین شات هایی که پیش تر ازسوی منابع متفرقه فاش شده بودند دارد. فداکار کاربران می گویند اسکرین شات این مقاله از رایانه ی مجهزبه ویندوز ۱۰ گرفته شده، ولی اسکرین شات های پیشین متعلق به سیستم عامل ویندوز ۱۰ ایکس هستند. ویندوز ۱۰ ایکس نسخه ی نیکوترین شده ی ویندوز ۱۰ برای دستگاه های دو نمایشگره است که ابتدا برای دستگاه های مورد نمایشگره منتشر خواهد شد. گفته می شود ویندوز 10X استراحت است خزنده سال آینده ی میلادی داخل دسترس دستگاه های تک نمایشگره قرار گیرد.بیشتر بخوانید:آموزش رفع بغرنج عدم یگانگی به اینترنت در آپدیت 2004 ویندوز 10گوشی های مجهزبه ۲ گیگابایت رم احتمالا باید با نسخه Go اندروید 11 عرضه شونداولین آپدیت وان پلاس نورد منتشر شدتغییرات API دوربین اندروید 11 حالت پیش فرض زیبایی چهره را حذف می کندمایکروسافت احتمالا از ۲۰۲۱، سالانه یک آپدیت عمده برای ویندوز 10 منتشر می نرم
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا صالحی، مهتر کمیته استیناف فدراسیون اسب سواری  درباره برهان محروم شدن شجاع خلیل زاده از همراهی پرسپولیس در بازی با نفت مسجد سلیمان اشعار داشت: پس از بازدید رفتاستقلال وپرسپولیس طبق حکم کمیته انضباطی دلاور خلیل زاده ۲ میتینگ محروم شد که سپس با اعتراض باشگاه پرسپولیس بوسیله حکم، یک جلسه از این محرومیت، تعلیق شد.

وی افزود: شجاع داخل بازی مراجعت با تراکتور تخلفی ایفا رحم که صدور رای محکومیت برای او در آن ورزش جهت شد این حکم تعلیقی غصه اجرا شود.

صالحی درباره دلیل تاخیر داخل صدور رای محرومیت خلیل زاده اعتراف کرد: برهان این فقره تاخیری بود که کرونا داخل برگزاری لیگ ایجاد کرد. اگر لیگ ادامه داشت و تعطیل نمی شد هنگفت زودتر رای باشهامت را صادر می کردیم. ما تازه هفته گذشته به پرونده جستجو و پس از صدور حکم، آن را برای ابلاغ به دبیرکل فدراسیون دادیم.

وی درباره آخرین شرایط جستار به ضبط دیدار پارس جنوبی و نجات داخل کمیته استیناف گفت: تاکنون به این پرونده جستجو نکرده ایم. برابر نامه ای که مهدی نبی در کتاب ۲۹ آماج برای باشگاه پارس جم ارسال کرده، این باشگاه مهلت دارد برابر آئین نامه داخل مدت یک هفته عیب مدارک خود را رفع کرده و درخواست تجدیدنظر خواهی بطی ء.