مقاله انجمن

می گویند یک میز با قاعده مقدماتی قدم بخاطر داشتن یک ذهن آرام است. اگر شما هم برای انجام کارهایتان در نگرش امر دستخوش شاق شده اید، نگاهی بوسیله اطراف تان بیندازید. آیا فضای کارتان به هم ریخته است؟

برابر تحقیقی که تو مجلهٔ «Journal of Neuroscience» منتشر شده، داشتن میزی نامرتب علاوه بر ایجاد ظاهری نامطبوع، می تواند در تمرکز و پردازش مفروضات شما همچنین اختلال ایجاد نرم. تا زمانی که انگیزه و تداوم داشته باشید، مرتب کردن میز، مفید میسر و بنیانی نمدار از آن باارزش به شمار می آید. با این ۲۰ روش میسر مقدمه کنید تا میزی منظم داشته باشید و خیلی زود از فضای باز، حافظه آزاد و خلاقیت بیشترتان لذت ببرید.

حتما بخوانید:چگونه منظم باشیم؟نظم داخل زندگی و ۱۵ نکته بخاطر پیاده سازی آنخودنظم دهی؛ چطور اهداف بلندمدت مان را فدای لذت های کوتاه مدت نکنیم؟

درهم ریختگی با تمرکز شما درون تعارض است و باعثاسترس، اضطراب و احساس گناه می شود. بوسیله عبارت دیگر، باید چنین وضعیتی را از بین ببرید. اما گاهی که به چنین بوسیله هم ریختگی نگاه می کنید، نیکو کردن آن نیز غیرممکن بوسیله دیدن می رسد. خوشبختانه، برخلاف چیزی که در نگاه اول به چشم می آید، مرتب کردن و حفظ نظم میز، کار بردباری فرسایی محو. ۱. یک فضای شخصی بسازید

احتمالا هرروز با خویشتن چیزهایی به نگرش فرمان می آورید و باید آنها را جایی بگذارید. با این حال، به جای بهم خورده کردن میزتان با کیف دستی، لذت پول، موبایل یا کلیدهایتان، نگرش خاصی را بخاطر این افزار ضروری (که معمولا عزب باعث بی نظمی هستند) تو نظر بگیرید. تا اینکه بهتر است، هر زمان که امکان داشت، موبایل تان را بیرون از دید قرار دهید تا حواس تان طی فرمان اندک پرت شود. ۲. کامپیوترتان را اندوه نیکو کنید

شاید میز کارتان کاملا باثبات و مرتب باشد و هر مینیمالیست (افرادی که بوسیله میسر گرایی علاقه دارند) سختگیری را مفتخر کند، اما صفحه کامپیوترتان لبریز از فایل ها و اسناد دسته بندی نشده و تو در داخل باشد. پس باید حواس تان به این بخش هم باشد. به بی آرامی ریختگی های دیجیتالی همچنین نوعی بی نظمی محسوب می شوند و زمانی که به تمرکز نیاز دارید، حسابی حواس تان را پرت می کنند. حداقل هفته ای یک بار، فایل های بی مصرف را از دسکتاپ تان پاک کنید. برای فایل های مرتبط، فولدرهای منظم بسازید تا صفحه نمایش تان میسر و دلپسند شود. حتما بخوانید: چطور پوشه های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟ ۳. پاکسازی کنید



احتمالا نیازی به تفسیر کردن نباشد، اما چنانچه می خواهید میزتان را مرتب کنید، باید پاکسازی عمل دهید. سراغ تک مورد ابزار روی میزتان بروید و از خودتان بپرسید آیا واقعا به این وسیله نیاز دارید یا نه. ابزار موردنیاز را نگه دارید و غیرضروری ها را دور بریزید. با خودتان صادق باشید: منوی خارج بر رستورانی که به لطافت تعطیل شده اصلا جزو ابزار ضروری نخواهد حیات. این کار را بوسیله نحو احسن عمل دهید و به زودی گواه تغییرات مثبت و دهش روی میز کارتان خواهید بود. ۴. میزتان را روزانه نظیف کنید

درون عاقبت روز و پیش از ترک نگرش کار، زمانی را به منزه کردن میزتان اختصاص دهید. با انجام این کار، چیزهای اضافی ای را که روی میز گذاشته اید، دور می ریزید و صبح روز بعد با میزی تروتمیز روبه رو خواهید شد. ۵. هر کار کننده را به نوبت اجرا دهید

شاید فکر کنید که در اجرا چند فرمان همزمان (multitasking) خبره هستید، ولی حقیقت امر این است که فرضیهٔ انجام چند کارِ همزمان تقریبا غیرممکن است. بوسیله جای تلاش کردن و شکست خوردن، تمرکزتان را روی یک فقره بگذارید. بخاطر کم کردن هرچه بیشتر بی نظمی، دستور دهید تنها همان کاری که مشغول انجامش هستید فضای میزتان را به خودش ویژه دهد و هر چیز دیگری را کنار بگذارید. ۶. مدارک تان را اسکن کنید

می خواهید از شر خروارها کاغذی که میزتان را شلوغ کرده اند، خلاص شوید؟ آنها را به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. بهتر است هر چیزی را که به نسخهٔ فیزیکی آن احتیاج ندارید، به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. فایل ها را به رخساره PDF ذخیره کنید. اینک مفرط راحت می توانید هر مدرکی را که نیاز دارید، به راحتی پیدا کنید. تا اینکه مدارکی را هم که به نسخهٔ فیزیکی آن نیاز دارید، اسکن کنید، اما به دنبال فضای بایگانی داخل محل کارتان برای آنها باشید؛ چرا که احتمالا به ندرت بوسیله آنها احتیاج خواهید داشت. ۷. از سیستم Two-Tray مصرف کنید

به جای صبر دادن کوهی از کاغذها در گرداگرد میز، از سیستم Two-Tray (دو سینی یا دو جعبه) برای نظم دهی به کاغذهایتان استفاده کنید. یک سینی را مخصوص کاغذهای متاخر که هنوز باید روی آنها فقره کنید در نظر بگیرید. سینی دیگر را بخاطر کاغذهایی که معاینه شده اند و باید دسته بندی یا به جای دیگری نقل مکان شوند، در دیدن بگیرید. ۸. کارهای تان را هرچه زودتر ادا دهید

یک قانون بخاطر جلوگیری از بوسیله تعویق انداختن کارها این است که اگر مفید کمینه از ۲ دقیقه زمان از شما می گیرد، بلافاصله آن را ارتکاب دهید. به همین منوال، اگر کاری را برعهده دارید که کمتر از ۱۵ دقیقه می توانید آن را به سرانجام رسانید، موقت آن را انجام دهید. پروژه تان را هر چه زودتر به پایان برسانید تا هم از نظر فیزیکی و هم روانی، بار آن از روی دوش تان برداشته شود. هرچه زودتر مقرری تان را انجام دهید، زودتر به تمرکز حواس می رسید و زودتر میز حکم معقول رطوبت خواهید داشت. ۹. دیجیتالی شوید



سعی کنید بیشتر از ارزیابی دیجیتالی تلفن همراه تان برای پیگیری پروژه ها، یادداشت ها و یادآوری ها استفاده کنید. وقتی به دیجیتالی کردن کارها و پروگرام هایتان عادت کنید، کمتر به استفاده از کاغذ یادداشت های چسب دار حاجت خواهید داشت و در مولود میز کار آرام تری داخل انتظارتان خواهد وجود. ۱۰. یک چرک نویس یادداشت تهیه کنید

در واقعیت، شاید همه چیز را نتوان به تلفن همراه منتقل کرد. بنابراین بهتر است یک دفترچه یادداشت تمهید کنید و برخی یادآوری ها و شماره ها را در آن پیغام کنید. شاید اضافه کردن یک وسیلهٔ جدید بوسیله میز کارتان کنار خلاف آنچه باشد تا به حال گفته شد، اما این چرک نویس می تواند همهٔ ایده ها و اطلاعات مهم را به صورت یکپارچه در آورد تا از خلق کردن بی نظمی روی میزتان جلوگیری شود. ۱۱. گروه بندی بر اساس اهمیت

بهینه شیوه برای دسته بندی، متداول نظر قرار دادن وقار افزار است. وقتی می خواهید افزار روی میزتان را قسمت قسمت کردن بندی کنید، از خودتان بپرسید که به هر وسیله چقدر نیاز خواهید داشت. چنانچه آن دستگاه کاربرد زیادی ندارد، آن را جایی دورتر از ابزار ضروری تان راحتی دهید. ۱۲. یک سطل زباله تهیه کنید



تو نزدیکی یا زیر میزتان یک سطل زباله قرار دهید. این سطل قرار است خویش خوب جدیدتان باشد. موقت پس از اینکه چیزی روی میزتان قرار گرفت که بوسیله آن نیازی نداشتید، آن را درون سطل بریزید. هر چه خرت وپرت ها بیشتر شود، بیشتر به این فقره ضابطه خواهید کرد و تقریبا قدیم این کار را انجام خواهید انصاف. برای نتیجهٔ بهتر، می توانید یک جعبهٔ خصوصی بازیافت کوچک نیز تهیه کنید تا بلافاصله کاغذهای باطله را در آن بریزید. از هر دوِ این سطل ها بوسیله نواخت کاربرد کنید تا میز حکم مرتب و خلوتی داشته باشید. حتما بخوانید: فواید اهمیت اعطا کردن به سطل آشغال! ۱۳. کابل ها را ببندید

بی نظمی عزب به وسایل روی میز محدود نمی شود؛ چیزهایی که زیر یا پشت میز قرار می گیرند نیز می توانند بی نظمی ایجاد کنند. اگر گروهی از سیم ها به چشم تان می آید، احتمالا موجب حواس پرتی تان خواهد شد. بخاطر کاهش حواس پرتی، کابل ها و سیم ها را با مسدود کمربندی ببندید و آنها را از جلوی دیدتان دور کنید. ۱۴. اسباب الکترونیکی را دور کنید

احتمالا نیازی نیست که مودم اینترنت را روی میزتان استراحت دهید و چشمک زدن چراغ هایش را تماشا کنید. وسایل این چنینی را زیر میز خواه در یک کشو قرار دهید تا میز کار دل پذیرتر با حواس پرتی کمتری داشته باشید. ۱۵. خودکار و مدادهایی را که استفاده نمی کنید، دور بیندازید

مداد و خودکارهای روی میزتان می توانند هنگفت ساده روی تیمار تلنبار شوند. لزومی ندارد خودکاری را که بیش از یک سال از خشک شدنش می گذرد، روی میزتان نگه دارید. تکاپو کنید زیاد از دو مداد و دو خودکار نداشته باشید. این امر نه تنها علت کم شدن بی نظمی می شود، بلکه دیگر نسبت بوسیله قرض دادن وسایل تان به همکارتان که هیچ لمحه ابزار قرض گرفته را پس نمی دهد، با دست ودلبازی رفتار نخواهید کرد. ۱۶. یک جایگاه شارژ بسازید

در یک دنیای ایده آل، شما قادر خواهید وجود یکی از کشوهای میزتان را به محلی بخاطر قرار دادن تلفن همراه، هدفون ، باتری های زاپاس و دیگر وسایلی که روزمره با خود حمل می کنید، تحول کنید. اما اگر این کار امکان پذیر نیست، یک ایستگاه شارژ پشت مانیتورتان درست کنید و این ابزار را خارج از رویت (و خارج از ذهن تان) فراغت دهید. ۱۷. میزتان را مقدر شدن بندی کنید

به ظن زیاد، بیشتر زمان در محل کارتان را تو حال کاربرد از کامپیوتر هستید، ولی بهتر است جایی روی میزتان برای کارهای غیرکامپیوتری نیز تو دیدن بگیرید. مثلا می توانید به جای شلوغ کردن هوا پیرامون کامپیوترتان و ایجاد بی نظمی، میز را بخش بندی کنید و برای مثال در یک حصه کتاب بخوانید، به تجسس پروژه هایتان بپردازید و یا سیاهه کارهای روزانه خود را نرم کردن کنید. ۱۸. کاغذها را روزمره قسمت قسمت کردن بندی کنید

در پایان روز، طولانی کاغذهایتان را مفرط سریع العمل مرور کنید. پیش از خارج شدن از نگرش کار، کاغذهایتان را معاینه کنید و هر کدام که احتیاج به اسکن، دسته بندی یا دور انداختن دارند، فقره لازم را انجام دهید. این نکته از آن دسته کارهاست که در ابتدا بسیار سخت به دید می رسد، اما به نرم کردن زمان، در کمینه از ۵ دقیقه قادر خواهید بود این فقره را انجام دهید و عادت جدید برای حفظ تزیین میزتان را در خویشتن به وجود آورید. ۱۹. ادوات اداری را دور نگه دارید

اگر از ست رومیزی برای نگهداری وسایل اداری استعمال می کنید، معارفه قباحت برایتان داریم؛ حتی داخل این طور حالتی، احتمالا با بی نظمی بصری روبه رو می شویم. اگر ممکن است، تو یکی از کشوهای میز جایی بخاطر قرار دادن وسایل اداری، به خصوص آن هایی که کم استفاده می شوند، در دید بگیرید. نظم دهنده های کشو وضع بسیار مناسبی برای مرتب کردن و پیدا کردن آسان تر وسایل هستند. ۲۰. هفته ای یک بار یک تمیزکاری اساسی ایفا دهید



هفته ای یک بار، تمام کاغذها و دورریختنی هایی را که از چشم تان دور مانده، بررسی کنید. ادوات اداری که از جایشان خارج شده، پوشه هایی که جابه جا شده اند خواه فایل های داخل کامپیوترتان را مرتب کنید. هرچه در طول هفته این کار را بیشتر انجام دهید، زمان کمتری صرف کردن آن خواهید کرد.

دیدن شما دربارهٔ این راهکارها چیست؟ آیا با اجرا این کارها می توان میز فرمان مرتبی داشت؟ خوشحال می شویم روش هایی را که برای حفظ نظم میز کارتان به کار می برید، با ما درون میان بگذارید. تو ادامه بخوانید: شاد وجود داشتن در هوا فقره با ۳۳ نکته انگیزه مقدر شدن

مقالات صوتی کلکسیون صوتی رازهای موفقیت موفقیت چیزی مگر رعایت یک سری اصول و مسابقه مداوم آنها ازاله

مشاهده محصول مقالات صوتی کتاب الکترونیکی از سفر تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده محصول
  • ۹۸/۰۴/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی