مقاله انجمن

ASGHAASGHAASGHAASGHAASGHAباOOOONOOOONOOOONOOOONOOOON اطمینان نمی توان گفت آینده ی کووید ۱۹ چه خواهد بود؛ اما براساس تجربیاتمان درباره ی عفونت های دیگر، برهان اندکی وجود دارد که اعتقاد کنیم تا اینکه با دسترسی بوسیله واکسن، ویروس کرونای SARS-CoV-2 سریعا ناپدید شود. سناریو واقع بینانه تیز آن است که عفونت ویروس کرونا به خانواده ی مبصر بیماری های عفونی اضافه شود که در جمعیت انسانی بومی شده اند.

با افزایش مجدد مسری مصیبت در بکلی جهان، متباعد به نظر می رسد که اقدامات فعلی بتواند کاری بیش از کنترل مسری ادا دهد؛ مگر در کشورهایی که بتوانند به طور کارآمدی خود را از سایر کشورها جدا کنند. این واقعیت که هنوز بیشتر مردم تا حدی مستعد عفونت هستند، بدین معنا است که سوخت کافی برای ادامه ی آتش سوزی بود دارد. این مسئله حتی اگر مناطقی بوسیله ایمنی جمعی دست پیدا کنند، نیز وجود دارد؛ البته هویدا نیست حدس اتفاق افتادن این وضعیت چقدر است.

وقتی تعداد کافی از مردم ازطریق واکسیناسیون خواه عفونت طبیعی دربرابر بیماری مصون شوند، شیوع آن فاتحه به کاهش پیدا می کند و تعداد موارد به تدریج کم می شود. بااین حال، این بدان معنا نیست که عفونت فورا یا تمام ناپدید می شود. احتمالا بیرون از مناطق دارای ایمنی جمعی، مکان های زیادی بود دارد که هنوز افراد مستعد کافی در آن ها وجود دارد تا ارجاع امتداد جلوه گر کند.

هیچگاه اقدامی درزمینه ی جداسازی آن قدر قدرتمند حلق که تعاملات انسانی بین مناطق مختلف، درون و میان کشورها را کاملا ایستا کند. همچنین، این امکان بود دارد که مسری عفونت درنهایت در سطح ثابتی پایدار شود؛ به گونه ای که همیشه (احتمالا به میزان نسبتا پایین و گاهی اوقات پیش بینی شدنی) در جوامع وجود داشته باشد. در این وضعیت، گفته می شود که بیماری بومی (اندمیک) است.

برخی عفونت ها وجود دارند و تقریبا فعالانه در همه مکان منتشر می شوند؛ مانند بسیاری از عفونت های منتقل شده از اسلوب جنسی و عفونت های بچگی. باوجوداین، بیشتر عفونت ها در بسرنوشت شوم دچار کردن های خاصی از جهان اهل هستند. چنین وضعیتی زمانی پیوستگی می افتد که کنترل کارآمد عفونت را از مناطق دیگر ذات کن کرده باشد یا به این دلیل که شرایط موردنیاز بخاطر انتقال مؤثر تنها درون جا های خاصی یافت شود. این مسئله درباره ی مالاریا و بسیاری از عفونت های دیگر صادق است که ازطریق دروازه ها نقل مکان می شود.

ازنظر تئوریکی، عفونت زمانی بومی می شود که هر بی مانند عفونی آن را بوسیله طور میانگین به بی نظیر دیگری نقل مکان کند. به عبارت دیگر، زمانی که مغز تکثیر (R) R برابر یک. باشد تو جریان همه گیری (ها)اپیدمی ، وقتی شیوع بیماری در حال اضافه R است، R بیشتر از یک است و وقتی ازطریق اقدامات کنترلی یا ایمنی شیوع در حال R کاهش است، R ناچیز.

از یک است در عمل، الگوهای مختلفی بود دارد که می تواند درون بیماری های. بومی مشاهده شود فداکار می توانند درون کل سال در سطوح پایینی وجود داشته باشند؛ درحالی که برخی دیگر ممکن است دوره هایی از احاله بیشتری داشته باشند که در فاصله ی آن ها دوره هایی از ارجاع. پایین وجود دارد این حالت زمانی اتحاد می افتد که عوامل فصلی روی مقیاس تماس افراد باهم خواه مدل حساسیت افراد به بلای ناگهانی یا روی موجودات (منتقل کننده) بیماری شبیه. حشرات تأثیرگذار باشند تا زمانی که تعداد کافی از افراد حساس دربرابر بیماری وجود داشته باشد تا بی تا عفونی بلای ناگهانی را به آن ها نقل مکان کند، شیوع. ادامه خواهد داشت این انبار افراد مستعد بسته به محدودیت های مصیبت به روش های مختلف می.تواند احیا شود از بین روبیدن:مصونیتمقاله های مرتبط پایان شیوع ویروس کرونا چه خواهد بود؟آینده دنیاگیری؛ کووید ۱۹ در سال های آتی چه مسیری را می پیماید؟اگر تولید واکسن کرونا موفقیت آمیز نباشد، چه اتفاقی

رخساره خواهد داد؟ در بیماری هایی که پس از عفونت امنیت دائمی ایجاد می کنند، هر کودک تازه متولدشده پس از اینکه امنیت حاصل از مادر را از مشت می دهد، دربرابر آن. عفونت حساس است به همین دلیل، عفونت های بچگی مشابه سرخک در بسیاری از مناطق جهان با نمونه زاد و ولد.

چشمگیر اهل هستند در مصیبت هایی که عفونت طبیعی جهت ایمنی موقت می شود، افراد با عفو زمان ایمنی را از مشت می دهند و مکرر مستعد به. عفونت می شوند ویروس خواه باکتری می تواند با جهش از حافظه ی امن گریختن کند، بنابراین، افرادی که دربرابر سویه ی قدیمی مرطوب از آن زنهار دارند، به نسخه ی جدید بیماری. احساساتی می شوند آنفلوانزا مثال مناسبی در.

این تک است هنوز نمی دانیم که کنف حاصل از عفونت کووید ۱۹ تا کِی دوام دارد یا واکسن ها چقدر در محافظت از انسان مؤثر خواهند بود؛ اما ویروس های کرونای دیگر که داخل جوامع انسانی تبعه هستند، مانند ویروس های کرونای عامل سرماخوردگی کنف موقتی ایجاد می کنند که حدود یک.

سال دوام دارد نکته ی مهم دیگر این است که افراد ایمن توزیع یکنواختی. درون اجتماع ندارند قطعا درباره ی کووید ۱۹ مناطقی وجود دارد که عفونت در آن ها با شدت بیشتری گسترش یافته است و مناطقی وجود دارند که نسبتا در. زنهار مانده اند عاری توزیع یکنواخت، حتی چنانچه تعداد کافی از افراد ایمنی کسب کنند، امان. پرسنل بود ندارد تو R این مواقع، میانگین R می تواند به قطع ای پایین باشد که عفونت کنترل شود؛ اما داخل R مناطق محافظت نشده نرخ R. از یک بیشتر خواهد بود این امر جهت موضعی شدن شیوع ها می شود و به مصیبت امکان. می دهد که مردمان بماند بلای ناگهانی از مکانی به مکان دیگر منتشر می شود و انباشتگی هایی که داخل آن ها تراکم و تعامل مردم رفعت و مدل محافظت پایین است،.منشأ انتشار بیماری

خواهند وجود نحوه ی پاسخ نحوه ی برخورد ما با کووید ۱۹ زمانی که بومی شود، بوسیله عملکرد واکسن ها و. درمان ها وفاق خواهد داشت اگر آن ها فقط دربرابر شدیدترین پیامدها از مردم محافظت. کنند، عفونت مهارکردنی خواهد شد در این اوضاع واحوال، کووید ۱۹ متشابه بیماری های دیگری خواهد وجود که یاد گرفته ایم با آن ها عمر کنیم و بسیاری از افراد در طول عمر خویشتن.

آن را تجربه خواهند (کرد امانت بوسیله اینکه امن چه ازطریق عفونت) طبیعی خواه از راه واکسیناسیون دائمی خواه موقت باشد، ممکن است برای محافظت از خویشتن نیاز داشته باشیم که قرین واکسن آنفلوانزا، واکسن کووید ۱۹. را هرسال به روزرسانی کنیم این امکان همچنین بود دارد که عفونت (با واکسیناسیون داخل سن مطلوب قرین بسیاری) از عفونت.

های عهد کودکی کنترل شود اگر واکسن ها خیر تنها از بیماری بالینی پیشگیری کنند؛ بلکه احاله را نیز به شدت کاهش دهند و ایمنی ماندگاری فراهم کنند، می توانیم سناریو دیگری مانند ریشه کنی بالفعل مصیبت را مجسم کنیم؛ اما. درواقع چنین سناریویی پرت است ریشه کنی تا اینکه برای بیماری هایی که برای آن ها واکسن های تقریبا کامل و ایمنی دائم داریم، متجاوز شاق است؛ بنابراین، محتمل.ترین پیامد:بلای ناگهانی بومی است بیشتر بخوانید ماجرا سفر اکتشافی فرانکلین؛: سفری که سرانجامی نداشتوزارت بهداشت نیمی از جان باختگان کرونا مبتلا بوسیله بیماری شالوده ای بوده انداحتمال ابتلا بوسیله کووید ۱۹ ممکن است وابسته به سن نباشدتجربه متاخر ترکیب کار و تفریح درون شهربازی ژاپنیهمه گیری ویروس کرونا در ایران [از نگاه: آمار و ارقام]
  • ۹۹/۰۷/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی