مقاله انجمن

اینجا سنگالاست، کشوری داخل غرب آفریقا با نظام بهداشتی نه چندان قوی، دچار نزول سریر های بیمارستانی و دارای حدود هفت پزشک به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر انباشتگی.

و تا به حال این کشور ۱۶ میلیونی مبارزه ای وظیفه شناس و موفق را با کووید-۱۹سازمان داده است. بیش از جگر ماه از پاندمی کرونا می گذرد، و این کشور ۱۵ میلیون نفری حدود ۱۴۰۰۰ تک عفونت و ۲۸۴ مورد اجل را گزارش کرده است.

کارشناسان می گویند رمز موفقیت سنگال قبول کردن نصیحت های علمی، انجام کردن سریع، توجه بوسیله جنبه ارتباطی این مبارزه و نواندیشی برای کشف کردن متد های جدید است.

به این زیبایی سنگال جزء پشیز کشورهای از گیتی است که با وجود کمبود منابع محور توانسته است بوسیله خوبی بوسیله این بحران پاسخ دهد.

سنگال در یک تجزیه و تحلیل اخیر از ۳۶ ملک درباره چگونگی رویارویی شان با پاندمی کرونا بوسیله مقام دوم رسید. تو این تجزیه وتحلیل که شامل مجموعه ای از کشورهای ثروتمند، با درآمد متوسط و کشورهای روبه توسعه بود، ایالات متحده آمریکا داخل رده ۳۱ از ۳۶ راحتی گرفت.

سنگال به فکر «مقیاس بالای آمادگی و اتکا بوسیله حقایق و دانسته های علمی» نمره بالایی گرفت، در حالیکه آمریکا بوسیله خاطر ضعف تو پیام رسانی بهداشت عمومی، محدود بودن دسترسی به آزمایش ّ ها و سایر کمبودها نمره پایینی داشت.

کارشناسان موفقیت خاموش سنگال را ناشی از مجموعه ای از عوامل شامل نفوذ زننده بوسیله بحران، ارتباط محسوس و بی ابهام با مردم و تجربه این کشور از مسری ابولادر سال ۲۰۱۴ می دانند.

هنگامی شیوع کروناویروس آغاز شد، دولت این سرزمین به محض اطلاع دادن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین المللی در ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) مطلع به آماده کردن طرحی بخاطر رویدادهای پیش دماغ نشده کرد.

هنگامی که سنگال اولیه تک مثبت بیماری کووید-۱۹ را دو ماه بعد شناسایی کرد، رئیس جمهور، ماکی سال، موقت منع رفت وآمد شب هنگام و محدودیت های جهانگردی بوسیله ۱۴ منطقه این ناحیه را اعمال کرد. این کشور به سرعت حجم ارتکاب آزمایش هایش را بلندی برد و آزمایشگاه های سیار را که می توانستند در طول ۲۴ ساعت – یا گاهی داخل فدایی موارد داخل کشش ۲ زمانه – نتایج را روبرو کنند، به راه انداخت.

دولت همچنین یک وعده رادیکال قسط: هر کسی که آزمایشش مثبت باشد، بدون توجه به این که مدال داشته باشد خواه نه، تختی برای علاج در اختیار خواهد داشت. این اقدام باعث شد که بیماران از ساختمان هایشان دور بمانند تا ویروس را به اعضای خانواده موجودی نقل مکان نکنند.

یک قدم کوچک اما مهم دیگر این است: هر روز یک مقام وزارت بهداشت آخرین آمار را اخبار می کند، شمار عفونت های جدید، احصائیه افراد بهبودیافته و شمار درگذشتگان.

 کمال مطلوب از این فرمان شفافیت کامل است تا بر این بن بتوان مردم را برای مبارزه با شیوع کرونا بسیج کرد و  جلوی این دید را گرفت که این بلای ناگهانی تهدید مهمی حلق.

مهتر جمهور سنگال همچنین با ایزوله کردن خودش پس از فراغت ستاندن تو معرض ویروس، با وجود سلبی بودن آزمایش نخستین اش، سرمشقی بخاطر بخاطر رعایت رفتارهای بهداشتی بخاطر سایر هموطنانش شد.

گرچه سنگال هنوز خطر را ظهر سر نگذاشته، با کمبودهایی در انجام آزمایش مواجه است و معلوم حلق شیوع ویروس داخل آینده در آن چگونه باشد، اما تا به حال علامت داده است که برای مهار کردن ویروس کرونا حتما لازم حلق یک جهیز پزشکی پیشرفته و مقداری زیادی پول داشت.

گرچه معیار آماده بودن برای مقابله با عالمگیر مصیبت و داشتن منابع محور ای بنیانی هستند، ولی در نهایت شیوه رهبری یک ملک است که باعث تفوق آن می شود.

ماکی سال و دولتش در سنگال ظاهرا توانسته اند تا بوسیله حال این طور رهبری فوق العاده ای را ارتکاب دهند. چطور پرتغال فساد کرونا را مهار کرد چطور نیوزیلند کرونا را ریشه کن کرد

منبع: یواس تودی
  • ۹۹/۰۶/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی