مقاله انجمن

چنانچه دلبستگی مند به اعلام مربوط به سفرهای فضایی و خصوصا شاتل باشید، احتمالا خبردار خودرویی خاص برای حمل فضانوردان در مرکز فضایی کندی (لانچ کنترل سنتر) شده اید. استاندارد های متنوعی از این ون اختصاصی، خلال سال های مختلف برای محموله فضانوردان تا محل پرتاب خواه هنگام رجعت شاتل، استفاده شده است.

استاندارد ای از آستروون ناسا تاسیس همدستی ایراستریم مقیاس ۱۹۸۳

 اولین نسخه، هنگام پرتاب آپولو ۷ در سال ۱۹۶۷ حضور داشت و تا سال ۱۹۷۵ هم زمان با پروژه سایوز حکم کرد. قبیله دوم، به دلیل پروازهای پرتعداد شاتل در دهه ی ۸۰ و ۹۰ میلادی، بارها بخاطر رفت و برگشت فضانوردان به باند تصعید مرکز فضایی کندی، اشتهار بیشتری پیدا کرد. دودمان سوم و آخرین مدل، براساس مرسدس بنز اسپرینتر در سال ۲۰۱۹ شناساندن شد و هم اکنون درحال فعالیت است.

مصرف از یک خودرو آلمانی برای حمل فضانوردان ناسا، باتوجه به سابقه آسترو ون های قبلی که تاسیس امریکا بودند، هوادارن ناسا را خوشدل نکرد. هرچند که این نمونه از مرسدس بنز اسپرینتر هم، قرین نسخه های قبلی توسط یک مشارکت امریکایی به معروفیت ایراستریم مطابق سلیقه مهندسان ناسا تو اوهایو، تجهیز و سفارشی سازی شده بود؛ ولی بی پرده چشم انسداد و پهن قد آستروون های سابق را نداشت.



یک طرح ریز ایتالیایی بوسیله نام الکساندر ایمنادزه بالدینی، طرحی گرفیکی از یک ون مناسب حمل فضانوردان ناسا ارائه کرده است که البته، برنامه ای برای ساخت ندارد؛ اما می تواند مدیران ناسا یا دیگر همکاری های فضایی را باخبر اهمیت آسترو ون برای تعلق مندان کند.

بالدینی به زیبایی، حالت سنتی تو آسترو ون دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را با مشخصه های مدل سازی خودروهای امروزی، ترکیب کرده است تا نمای کلاسیک و مدرن، بی آرامی زمان نمایش شوند. جالب تر اینکه، طرح پیشنهادی با ۳ پایه بوسیله عارض ۶ چرخ آماده شده است تا اقتدار محموله افراد بی نهایت و جنین وزین را داشته باشد.



این مدل، دارای سه ردیف چراغ LED بخاطر روشنایی اصلی است؛ درحالی که شیشه جلوی ساخته و خمیده به سمت طرفین دارد. علاوه بر حذف جلوپنجره، بالدینی رفتار بوسیله حذف درهای مقیاس کرده است تا دخول و خروج تمامی افراد، شامل شوفر و فضانوردان، صرفا ازطریق یک در کشویی ارشد روی نمای جانبی انجام شود. چنین بدیع برای یک خودرونمایشی که فقط چندبار داخل سال استعمال می شود و کاربرد روزمره ندارد، نظم بیرونی را اضافه می دهد.

  بیشتر بخوانید:پنل خورشیدی جمع شونده برای وانت معرفی شدخودرو برقی سونی امسال تولید می شودموتورسیکلت سفارشی بی ام و R100 معرفی کردن شدمرسدس S63 کابریوله تیونینگ برابوس و فوستلاآیا فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس می تواند فضانوردان را به ماه ببرد؟
  • ۹۹/۰۶/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی