مقاله انجمن

اپل سال ها است در صنعت گوشی موبایل فعالیت می کند و تاکنون محصولات متنوعی در قالب خانواده ی آیفون به دست استعمال کنندگان رسانده است. آیفون های اپل همه ساله بهبودهایی بوسیله خود می بینند تا بیش ازپیش خودشان را با نیازهای روز معادله دهند. در سال های اخیر، اپل تصمیم های بحث برانگیزی درقبال محصولاتش، به ویژه خانواده ی آیفون محزون که یکی از آن ها را می توانیم حذف جک ۳٫۵ میلی متری هدفون بوسیله حساب بیاوریم. ویدیو آیفون ۱۲ بدون شارژر؛ اپل به دنبال چیست؟

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

تو زمان حذف جک هدفون از گوشی آیفون ۷، فایده های سلبی بسیاری بوسیله غرض اپل را تماشاچی بودیم. حال که چند سال از آن زمان می گذرد، تعداد گوشی های جدید عرضه شده با جک هدفون انگشت شمار است. شرکت هایی که در ماه های مبدا تصمیم اپل را به سخره می گرفتند، خودشان در همان دست خط دامنه برداشتند و جک هدفون را از گوشی هایشان حذف کردند.

از چند ماه پیش، گزارش های ضد و نقیض اعلام می کردند اپل در پی حذف هدفون ایِرپادز (EarPods) از جعبه ی آیفون های متاخر است تا از این طریق ضمن کوچک ترکردن صندوق ی گوشی، کاربران را به تهیه ی اِیرپادز (AirPods) ترغیب کند و معیار فروش این هدفون بی سیمِ توگوشی را افزایش دهد.اپل هنوز رسما حذف شارژر و ایِرپادز را از صندوق ی آیفون ۱۲ اخبار نکرده است

واقعه از آنجایی جالب تیز شد که شماره ای از حذف شارژر و کابل آن خبر دادند. گزارش حذف شارژر از صندوق ی آیفون ۱۲ را منابع مطمئنی منتشر کردند و همین موضوع احتمال صحت داشتن آن را افزایش می دهد. امروزه شایعه های مختلفی درباره ی گوشی های بعدی اپل شنیده می شوند؛ از دوربین و ورقه نمایش آن ها گرفته تا تبدیل داخل طراحی و بهبودهای احتمالی فناوری فیس ID و کوچک تر شدن اندازه ی ترک خوردگی (ناچ). بااین همه، شایعه ی مربوط به حذف شارژر از صندوق بیشترین نفوذ ها را بوسیله تعاقب داشته است.

پخش شدن این خبر داخل شبکه های مدنی در مبدا با نفوذ کردن های سلبی مواجه شد. کاربران زومیت نیز عموما از این تصمیم اپل انتقاد کردند. برای مثال، یکی از کاربران زومیت با «بی حرمتی آمیز» خواندن این تصمیم می گوید درصورت بوسیله سانحه چسبیدگی آن، آیفون را کنار می گذارد و از وان پلاس مصرف می کند. نگاهی طاسی به فایده ها نشان می دهد برخی کاربران به شدت انتقاد می کنند و فداکار دیگر غرض اپل را منطقی می دانند. بااین حال، می نبوغ تصمیم اپل را از جوانب مختلفی بررسی کرد.



بیایید فرض کنیم یقین ی جدید هنگام شناساندن و ارائه ی آیفون های ۲۰۲۰ تو خزان امسال رنگ نسب به خود بگیرد. ابتدایی جنس فایده کاربران به این اتفاق، قطعا همان چیزی است که در ذهن بسیاری از شما نقش بسته است: این فرمان بسیار غیرمنطقی و مضحک به حساب می آید. اگر از این زاویه بوسیله وقوع بنگریم، بااطلاع می شویم این موضوع تا حدی با استانداردهای خود اپل مطابقت ندارد. اپل پیش نم کارهای مناظره برانگیز متعددی انجام داده است و همان طورکه گفتیم، حذف هدفون یکی از آن ها است. نیز چند سال پیش، اپل با تغییر حضرت مک بوک ها خبرساز شده بود.

همین کارها باعث می شوند حذف هدفون از جعبه ی آیفون ۱۲ اتفاقی پیش بینی شدنی به نظر برسد؛ اتفاقی که قطعا تاثیر منفی فداکار کاربران را بوسیله دنبال خواهد داشت؛ ولی موضوعی زدودن که نتوانیم آن را درک کنیم. بااین همه، حذف شارژر و کابل آن از قوطی ی گوشی تا اندازه زیادی دورازانتظار است؛ زیرا عزب متاع جانبی ضروری گوشی به حساب می آیند؛ لوازمی که اگر نباشند، عملا نمی توان پس از مدتی، از گوشی کاربرد کرد. عرضه ی آیفون ۱۲ بدون شارژر همچون نمایش ی خودرو بدون لاستیک است. این کار را حتی می توان بوسیله عرضه ی رایانه ی انحصاری عاری کابل های موردنیاز شبیه کردن کرد. وقتی از این زاویه بوسیله تصادم می نگریم، خرید محصولی گران ارج همانند آیفون ۱۲ عاری داشتن شارژر، واقعا خنده دار است.فایده فاتحه: خرید آیفون ۱۲ عاری شارژر همچون معامله خودرو عاری لاستیک است

موقع خرید گوشی و رویه اندازی اولیه به سادگی می توانید از آن استفاده کنید؛ اما همین که شارژ باتری تمام شد، برای مصرف ی دوباره از گوشی بوسیله پرداخت پول بیشتر بوسیله منظور تهیه ی شارژر نیاز پیدا می کنید. اپل با اتخاذ این تصمیم داخل معلول ستاندن پول بیشتر از مشتریانش خواهد حیات. درواقع، اپل خودش مشکل خاصی ایجاد می کند و راه محلول آن را به کاربران می فروشد؛ سیاق حلی که تا پیش از این بدون پرداخت هزینه ی زیادی دردسترس همگی استراحت داشت. شارژر جداگانه ی آیفون احتمالا بین ۲۰ تا ۳۰ دلار خرج ی اضافی روی دست شما خواهد گذاشت که تو نگاه ابتدا شاید متجاوز نباشد؛ اما تبدیل آن به ریال، رقمی غیرمنطقی خواهد بود.

یکی از انتزاع های عرضه شده برای تصمیم اپل خواهش این شرکت بوسیله تولید آیفون بدون درگاه است. تولید آیفون بدون درگاه سرانجام روزی به حقیقت خواهد پیوست. بر همین اساس، تحلیلگران می گویند اپل از همین حالا قصد دارد کم کم برای پیوستن به آن روزها مبنا سازی یواش. گرچه آمار دقیقی دردسترس نیست، فکر نمی کنیم تاکنون هیچ گوشی هوشمندی بدون شارژر روانه ی بازار شده باشد؛ چون شارژر وسیله ای ضروری است. ظاهرا اپل قصد دارد مقدماتی شرکتی باشد که درون این خوش نویسی قدم برمی دارد. اپل با حذف شارژر، مشکلی خاص خلق کردن می نرم و رویه حل آن را به کاربران می فروشد

درکنار این ها
  • ۹۹/۰۴/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی