مقاله انجمن

ASمایکروسافتHAROOOON درون هفته های گذشته با شناساندن محصولات رقیق افزاری و نرم افزاری جدید و رونمایی بازی هایایکس باکس سری ایکس، توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کرد. البته عاشقان صنعت بازی، خصوصا گیمرهای PC، منتظر اخباری خارق العاده خیس از کمپ ردموند هستند. مایکروسافت از سال ها پیش با معرفی کنسول بازیایکس باکسو سپس ترقی ی برند ایکس باکس به حوزه های دیگر، رله چشمگیری در میان کاربران صنعتی بازی پیدا کرد. بااین حال درون پورتفولیوی ردموندی ها، هنوز جای محصولی عالی در این دسته تهی است. شاید کامپیوتر شخصی مخصوص بازی، بهترین برگزینی استراتژیک بخاطر آینده ی مایکروسافت و ایکس باکس باشد.

لپ تاپ گیمینگ با برند ایکس باکس قطعا با استقبال درخورتوجه کاربران روبه رو می شود. البته این لپ تاپباید با همان توجه بوسیله جزئیاتی ساخته شود که قوم ی محصولات سرفیس مخلوق می شوند. همچنین، ردموندی ها باید تو لپ تاپ احتمالی، روی توان ها و برگ و نوآوری های اختصاصی خود درون صنعت گیمینگ و بهینه تجهیزات موجود و ممکن درون دنیای کامپیوترهای شخصی متمرکز شوند. البته مایکروسافت تجربه های ناموفقی هم در گیمینگ کامپیوترهای شخصی داشته است که از مهم ترین آن ها می توان Games for Windows Live را نام برد.اهمیت ایکس باکس برای میدان گیمینگ PC

زیرمجموعه ی ایکس باکس در مایکروسافت با مدیریت فیل اسپنسر، توجه زیادی به صنعت بازی در کامپیوترهای شخصی معطوف کرد. از فعالیت های شدید می توان به قابلیت های جدیدی در بسرنوشت شوم دچار کردن بازی ها اشاره کرد که حتی عاری توجه و اطلاع کاربران، تجربه ی آن ها را بهبود می بخشد. بسیاری از مزایای متاخر با قابلیت های گرافیکی DirectX 12 نمایش شدند که به عنوان توان مشترک ویندوز و ایکس باکس شناخته می شود. البته قطعا مایکروسافت پروگرام هایی جدی برنده از DirectX 12 هم برای گشایش امتحان ی بازی کاربران درون دیدن دارد.



مایکروسافت پیش از اینکه انویدیا قابلیت رهگیری نور آنی را به کارت های گرافیک GeForce RTX 20 اضافه کند، آن را بوسیله نام DirectX Raytracing تو ویندوز عرضه کرد. زمان حال DirectX 12 Ultimate فناوری های حرفه ای و به روزتری که اکثر نوآوری انویدیا هستند، بوسیله ویندوز اضافه می کند. این قابلیت برای همه ی کاربران ویندوز و کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس، حتی مشتریان رادئون اندوه مفید خواهد بود. از رویکردهای مثبت دیگر می توان به برنامه ی Xbox Play Anywhere اشاره کرد که امکان خرید بازی و بازی کردن آن درون پلتفرم های انواع کامپیوتر شخصی و کنسول را به کاربر ارائه می یواش. ردموندی ها همچنین توان Xbox Games Pass for PC را توسعه داده اند که امروزه به نشانی یکی از ابزارهای ارزشمند ورزش درون کامپیوترهای شخصی شناخته می شود. کاربر، تنها با پرداخت پنج دلار در ماه، بوسیله بیش از ۱۰۰ ورزش دسترسی پیدا می درنگ. قابلیت Game Bar در ویندوز ۱۰ هم درون دست خط همین استراتژی همه جانبه ی گیمینگ PC وجود که به نواخت پیاده سازی شد.

برنامه ها و قابلیت های جدید نشان می دهند ایکس باکس دیگر تنها به کنسول بازی محدود ازاله. این برند امروزه در داخل تمامی فعالیت ها و رویکردهای مایکروسافت در دنیای بازی دیده می شود و به دنیای کامپیوترهای انحصاری و کنسول را متحد می نرم. البته متأسفانه جدیدترین نوآوری های مایکروسافت در مملکت ی بازی، تو محصولات اخیر آن ها در دسته ی سرفیس دیده نمی شوند. با اینکه فداکار از محصولات سرفیس توان و قدرت خارق العاده ای هم برای اجرای ورزش های حرفه ای دارند، از نوآوری های اختصاصی مایکروسافت تو آن ها خبری نیست.نبود تمرکز پهلو گیمینگ در سرفیس بوک ۳

مایکروسافت تعدادی پیش سرفیس بوک ۳ را شناساندن کرد؛ محصولی که به روزرسانی برجسته داخل دسته ی هیبریدی های مایکروسافت محسوب می شود. سرفیس بوک ۲ که داخل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده بود، لقب کامپیوتر انحصاری صنف ای و قدرتمند را از بسیاری از رسانه های فناوری قبض کرد. زمان حال نسخه ی جدید با بهترین سخت افزارهای موجود در بازار همچون پردازنده طایفه دهمی اینتل، پردازنده های گرافیکی مدرن انویدیا، حافظه ی پس انداز سازی درخورتوجه و حافظه ی رم بیشتر بوسیله بازار عرضه خواهد شد که مدال دهنده ی لپ تاپی پرچم دار است. ردموندی ها همچنین باتریلپ تاپ سرفیس بوک جدید را هم گشایش داده اند تا یکی از ضعف های پا بر جا نسخه ی قبلی را تکرار کنند. اگرچه هنوز نگاه نزدیک خواه تجسس نظریه از سرفیس بوک ۳ منتشر نشده است، روی کاغذ غم می توان آن را به روزرسانی عالی دانست.



با بود تمامی بهبودهایی که مایکروسافت در نسخه ی متاخر سرفیس بوک اجرا کرد، هنوز باید حسرت فدایی از نبوغ ها را بخوریم. داخل سوی دیگر، یعنی کنسول ایکس باکس سری ایکس، رهگیری تلالو آنی به تن ی راسته تزریق می شود. بااین حال، نسخه های عادی و خصوصی مصرف کننده ی سرفیس بوک ۳، حاضر به نبوغ سابق الذکر نیستند.

سرفیس بوک ۳ با پیکربندی های متنوعی بوسیله بازار عرضه خواهد شد. تمامی نسخه ها بوسیله جز دو نسخه، از پردازنده های گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1650 و GTX 1660 Ti بهره می برند. پردازنده های مذکور برای ورزش کردن گزینه های مناسبی هستند؛ خصوصا کارت گرافیک انویدیا GTX 1660 Ti. همچنین، این پردازنده های گرافیکی (سری ۱۶ از محصولات انویدیا) بوسیله ابکی ادوات اختصاصی لازم برای رهگیری تلالو آنی مجهز نیستند. دو نسخه از سرفیس بوک جدید با پردازنده ی گرافیکی کلاس ورک استیشن انویدیا Quadro RTX 3000 ارائه می شوند که از رهگیری نور پشتیبانی می کند؛ اما توانایی اجرای درایورهای انویدیا Game Ready GeForce را ندارد. درایورهای جی فورس بوسیله رخساره منظم به روزرسانی می شوند تا برای جدیدترین ورزش ها، بهترین سازی دریافت کنند. کارت های گرافیک سری کوادرو باید از درایورهای کوادرو یا درایورهای Studio متمرکز بر تولیدکنندگان محتوا استعمال کنند.



تصمیم مایکروسافت تو انتخاب ابکی وسایل و قابلیت ها برای سرفیس بوک ۳ درفش دار منطقی به نظر می رسد. مایکروسافت همیشه سرفیس بوک را به عنوان لپ تاپ دوکاره ای با استعداد های حرفه ای مخصوص کاربران خاص تو نظر دارد که بوسیله عنوان رقیبی منعطف تر از مک بوک پرو اپل داخل بازار حضور دارد. استعمال از پردازنده ی گرافیکی کوادرو در سرفیس بوک، انتخابی مناسب محسوب می شود. افزون براین، سرفیس بوک بوسیله روزرسانی های آن چنان منظم و یدکی دریافت نمی نرم. در چنین وضعیتی و باتوجه به تمرکز بیشتر تیم گیمینگ ردموند روی رهگیری پرتو، نبود امکان بهره مندی از این قابلیت درون تنها لپ تاپ مایکروسافت با پردازنده ی گرافیکی اختصاصی، قدری ناامیدکننده بوسیله نظر می رسد.

تمرکز روی بهترین های مایکروسافت

مایکروسافت برند سرفیس را با این هدف شناساندن کرد که بهترین استعداد های ویندوز را به همگی نشان دهد. با نگاهی به سرفیس بیدار می شویم یکپارچه سازی کم ارزش قابلیت های سیستم عامل با شاداب افزاری که بوسیله نعوظ اختصاصی بخاطر آن قابلیت ها بهینه سازی شده ، نتایج ممتاز به همراه دارد. همین نتیجه گیری را می توان دلیلی دانست تا مایکروسافت لپ تاپ گیمینگ با برند ایکس باکس تولید کند؛ دستگاهی زیبا و قردتمند با همان توجه عالی بوسیله جزئیات که در محصولات سرفیس تماشایی بودیم؛ محصولی که درکنار جزئیات مذکور، مدال دهنده ی بهترین امتحان ی بازی با کامپیوتر شخصی باشد؛ بهینه تجربه ی ورزش با ایکس باکس که فراتر از دنیای کنسول بوسیله مشت می آورید.

مقاله های مرتبط:Project xCloud؛ هرآنچه باید درباره سرو گیمینگ ابری مایکروسافت بدانیدفیل اسپنسر: رقبای اصلی ایکس باکس آمازون و گوگل هستند، نه نینتندو و سونی

لپ تاپ گیمینگ ایکس باکس را می استعداد با فام مشکی تصور کرد؛ رنگی که به هویت برند ایکس باکس وفادار باشد و همچنین خود را جدا از برند سرفیس مدال دهد. از شمارش رقیق افزاری هم، قطعا باید منتظر پردازنده های گرافیکی GeForce RTX انویدیا با نبوغ رهگیری نور یا حتی پردازنده های گرافیکی آتی AMD مبتنی پیاده شدن معماری RDNA2 باشیم. از استعداد های دیگر می توان بوسیله دوربین حرفه ای سرفیس با میکروفن های قدرتمند اشاره کرد که استریم کردن بازی را در سرویس هایی همچون توییج دوست داشتنی تر می کند. به علاوه، تصور لپ تاپ گیمینگ ایکس باکس با نصیب مندی از نمایشگر PixelSense و نبوغ نمایش بازی ها با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، هر گیمری را اغوا می یواش.

مایکروسافت می تواند دستور کار های خود را در تولید لپ تاپ گیمینگ پیشرفته زیرفون هم بکند و محصولش را فراتر از تعاریف مرسوم در لپ تاپ های گیمینگ بسازد. از قابلیت های ویژه می توان بوسیله تکثیر کردن معماری بسیار سریع Xbox Velocty Architecture اشاره کرد که درون حافظه های SSD کاربرد شود و عملکردی مانند بوسیله ایکس باکس سری ایکس تو سرعت پس انداز سازی علامت دهد.

درحال حاضر، لپ تاپ های گمینگ متنوع و یدکی در میدان وجود دارند و احتمالا تولیدکنندگان کامپیوتر شخصی از تصمیم مالک ویندوز برای تاثیر بیشتر به قلمرو خود خوشدل نخواهند شد. به هرحال، اگر استراتژی احتمالی مایکروسافت در ساخت لپ تاپ گیمینگ با برند ایکس باکس به خوبی پیش برود، ردموندی ها جایگاه خویشتن را درون میان گیمرها بیش ازپیش گشایش خواهند داد.بیشتر بخوانید:کارت گرافیک AMD Radeon Pro VII معرفی شدکامپیوتر گیمینگ Aurora R11 الین ور رونمایی شددل لپ تاپ های گیمینگ خانواده Alienware را آپدیت کرددل لپ تاپ های گیمینگ سری G G را آپدیت کرداوریجین دو لپ تاپ گیمینگ 17 اینچی با سخت وسایل قدرتمند معرفی
  • ۹۹/۰۲/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی