مقاله انجمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جیمز جورج جترس درباره پیشگاه سپاهی و تنش زای ناوگان آمریکا داخل خلیج فارس افزود: با توجه به تنش های خطرناک، وجود یک خط رابطه مستقیم میان تهران و ترامپ می توانست موثر باشد، اما این امر به برهان ترکیب اغتشاش طلبان قلعه سفید عملی نخواهد شد.

وی درباره ارتباط اقدامات تنش آفرین ناوگان آمریکا درون خلیج فارس علیه نیروی بحری ایران با کمبود ارج جهانی نفت اقرار کرد: اقتصاد جهانی نفت دچار مرگ مغزی شده است. مشتری برای نفت پیدا نمی شود. پیاده شدن این مبنا ایجاد درگیری با ایران برای تاثیرگذاری بر نرخ نفت، مفهوم ندارد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی امتداد عدالت: به دید من سناریوی محتمل این است که برخی عناصر در بخت ترامپ احساس می کنند که همه گیری ویروس کرونا فرصتی برای ماجراجویی به آنها داده است.

نیروی دریایی آمریکا در وحدت با سپاه و نیروی هوایی این ناحیه داخل روزهای گذشته مشق ارتشی تو خلیج فارس برگزار کرد که به گفته ناظران هدف آن تقابل با کرجی های تندروی سپاه پاسداران نهضت اسلامی بوده است. تلاش بخاطر تحریک ایران

جترس با اظهار اینکه «آنها به دنبال تحریک ایران برای واکنش هستند»، اضافه کرد: در این میان، رئیس جمهوری آمریکا غصه با آنها در حرف و شعار همراهی می کند اما باید دید که آیا واقعا آماده سرقت کردن به سیم آخر هست خواه نه. یعنی همان کاری که تو گذشته از آن دوری کرده است.

وی تو پاسخ به اینکه مدیریت ویروس کرونا به یک دعوا مشروعیت برای ترامپ تبدیل شده است، آیا وی با خلق تلاطم و درگیری خارجی می تواند افکار اشتراکی را به منفعت خویشتن سوق دهد، گفت: من فکر نمی کنم بتوان سودی درون این کار بخاطر وی تصور کرد.

این صاحب رویت دیپلماتیک افزود: ظرافت نکته بی قراری در اینجاست که درگیری چه با ایران و چه با گره و روسیه، برای ترامپ ضغطه بار خواهد حیات. این یک فاجعه سیاسی و یک مساله اقتصادی برای ترامپ خواهد حیات.

جترس تصریح کرد: چنانچه او ملتفت این درگیری بشود، بلافاصله متهم به یکروز برداری از آن برای پر ازار کردن اذهان از ضابطه مدیریت ویروس کرونا خواهد شد، البته اینکه آیا خوب مدیریت کرده یا بد، داستانی دیگر است.

وی یادآور شد: درگیری خارجی می تواند اثر فوری بخاطر جلب حمایت طرفداران ترامپ داشته باشد که فقط شاید ۳۵ تا ۴۰ درصد آمریکایی ها هستند ولی او با موج محکومیت دیگران واضح خواهد شد و رسانه ها بوسیله سوا فاکس نیوز بوسیله وی خواهند تاخت.

کارپرداز پیشین جمهوریخواهان در سنای آمریکا ادامه داد: غلام کنار این باور هستم که همین هم دستور کار چهره هایی داخل هیات حاکمه است که با خلق درگیری با ایران، غم به ایران ضربه خورده باشند و غصه ترامپ تخریب شود. همان اشخاصی که در سازمان های امنیتی از روز مطلع ریاست جمهوری ترامپ بوسیله دنبال سرنگون کردنش بوده اند. آنها اندوه درون سیا و غصه اف بی آی و همین نعوظ تو وزارت دادگستری و حتی در سپاه فعال هستند. آنها بازوانی درون رسانه ها و بخش های مالی اندوه دارند. ترامپ نتوانسته قدرت آنها را محدود یواش و حداکثر موفق شده تا از موضع خویشتن در موافق این سیلان دفاع نرم. خط مستقیم با قصر سفید

جیمز جورج جترس درباره خلق کردن خط رابطه یمین میان تهران و ترامپ برای جلوگیری از یک خبط و برخورد نظامی فاجعه مرحله شیفته گفت: بی اندازه اساسی است، اما فکر نمی کنم پیاده شود. کارهای بسیاری در قبال ایران باید صورت بگیرد که ایفا نشده است و دادرسی هایی اجرا شده که مرسوم نظر اسرائیلی ها و سعودی ها بوده است. هیچگاه کس نمی داند آمریکا چه منفعتی درون سیاست تغییر رژیم می تواند داشته باشد.

جترس تاکید کرد: این رویکرد بوسیله ایران کنار خلاف مصالح ملی آمریکاست و در واقع فسخ شعار " آمریکا مقدمه " ترامپ است. ترامپ با افرادی چون کوشنر، پمپئو، ابرایان و اسپر محاصره شده است که بوسیله دنبال کاهش تنش ها نیستند و از ایده خط مستقیم استقبال نمی کنند.

برخی از اندیشکده های آمریکایی کنار این اعتقاد هستند که برای جلوگیری از غلط محاسباتی و بروز درگیری نظامی، باید خط مستقیمی از قاعده یک ناحیه بی طرف در خلیج فارس بین ایران و آمریکا مستحکم شود تا مقامات سپاهی این کشورها بتوانند با یکدیگر بستگی داشته باشند.
  • ۹۹/۰۲/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی