مقاله انجمن

اپل اعلام کرد اطلاعات جمع آوری شده ی روند تحرک افراد ازطریق برنامه ی Apple Maps را دراختیار مقام های بهداشتی برخی کشورها استراحت خواهد تا با دستیار آن تکان مردم در جوامع مختلف را بررسی کنند. اطلاعات گفته شده را افزار آنلاین Mobility در وب سایت اپل دردسترس قرار داده است. همچنین، مجموعه داده های کامل درون حال آماده سازی برای دانلود به شکل فایل متنی حاوی مقادیر جداشده با ویرگول (CSV) است. این اسباب مشابه همان ابزاری است که پیش تیز گوگل و فیسبوک ارائه کردند تا روند تحرک افراد را با استعمال از اطلاعات موضع مکانی جمع آوری شده از گوشی های هوشمند علامت دهد.

اپل دراین باره بیانیه ای منتشر و در آن گفته است:بخش جدیدی که به وب سایت اپل اضافه شده است، روند تحرکات تو شهرهای بزرگ ۶۳ کشور و منطقه را نشان خواهد داد. مجموعه داده ها ازطریق تعداد درخواست های مکان یابی تو اپلیکیشن Apple Maps گردآوری شده است. علاوه براین، مجموعه ی داده ها درقیاس با یکدیگر قرار می گیرند تا تغییرات حجم افرادی را نشان دهد که در حال رانندگی خواه پیاده روی یا کاربرد از افزار نقلیه ی اشتراکی درون بکلی دنیا هستند.

بخاطر مثال، یکی از نمودار های موجود داخل این ابزار به این لباس است:

مقاله ی مرتبط:همکاری اپل و گوگل برای ترسیم و پیگیری ارتباط افراد و اجرای طرح Contact Tracingاپلیکیشن ماسک چیست و چگونه از مسری بیماری کرونا پیشگیری می کند؟

اپل نیز تأکید می کند ابزار ارائه شده از حریم خصوصی کاربران تو برنامه ی Maps نگهداری و معلومات عبورومرور کاربران را عاری مشخصات اپل آی دی و تاریخچه ی موقعیت های مکانی کنجکاو کاربر در این بانک اطلاعاتی ذخیره می کند.



این مفروضات بخاطر کاربران عادی کارایی نخواهد داشت؛ اما انتشار این داده ها به شهرداری ها و مسئولان ایالتی و قانون گذاران فدرال کمک می نرم تأثیر کووید ۱۹ را تجسس کنند. افزون براین، با کمک این ابزار می توانند استاندارد اثرگذاری اقدامات انجام شده درون هر منطقه برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری مثل اجرای طرح بور گذاری اجتماعی یا قرنطینه را ارزیابی کنند.

این وب سایت نیز درکنار دیگر ابزارهای طراحی شده ی اپل برای دستیار بوسیله مقابله با پاندمی کووید ۱۹ شبیه همکاری اپل و گوگل برای ردیابی ارتباط افراد و افزار غربالگری و طراحی و ارسال شیلد محافظ صورت برای کادر درمانی قرار می گیرد. گفتنی است تعدادی پیش، اپل ۲۰ میلیون ماسک نیز اهدا کرده وجود.بیشتر بخوانید:طرحواره منتسب به ترک خوردگی صفحه نمایش آیفون 12 اپل برملا شدساعت های هوشمند سامسونگ به اپلیکیشن یادآور شستن مشت مجهز شدندآی مک 23 اینچی جدید اپل همراه با آیپد 11 اینچی اقتصادی عرضه می شودهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۳ اردیبهشت ۹۹]نتایج جستجوی آمریکایی ها از افزایش نگرانی ها آن ها درمورد کووید 19 معارفه می دهد
  • ۹۹/۰۲/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی