مقاله انجمن

همان طور که 918 برای پورشه، فصل جدیدی آغاز کرد و کارایی پیشرانه های پلاگین هیبرید را بوسیله اثبات رساند؛ لافراری هم تو سال ۲۰۱۳ توانست آغازگر تحولی نوین داخل محبوب ترین سوپراسپرت ساز ایتالیا شود و محصولی قدرتمند با قوای محرک هیبریدباشد. پس از اتمام تیراژ تولید ۵۰۰ دستگاه لافراری با قیمت بیش از یک میلیون دلار، SF90 با عنوان قدرتمندترین علیه درون سبد فراریحضور خواهد داشت و البته، از پیشرانه پلاگین هیبرید استفاده خواهد کرد.



فرق های فنی بین لافراری و SF90، پرشمار هستند. برخلاف مدل سابق که پیشرانه ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۹۰ اسب تبخیر داشت؛ SF90 از مدل ی ۸ سیلندر ۴ لیتری با غلبه ۷۷۰ اسب دود مصرف می کند که به تنهایی، نشانه ی بهبود وضعیت فنی است. حالا مجموع غلبه SF90 با خیساندن موتور برقی و بنزینی، به ۹۸۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر تولید می یواش که داخل مقایسه با لافراری، ۳۷ اسب بخار غلبه بیشتر و ۱۰۰ نیوتن متر افزایش گشتاور دارد.

شاید مهم ترین نفاق SF90 با لافراری، بهره گیری از فناوری پلاگین هیبرید به جای استاندارد هیبرید باشد که امکان شارژ باتری بوسیله کمک برقی شهری و کاهش چشم انسداد مصرف بنزین را میسر می کند. دشت جدید، دارای ۳ موتور برقی است که یکی در عقب و ۲تا در جلو با مجموع قدرت ۲۱۷ اسب بخار، هماهنگ با قدرتمندترین پیشرانه ی ۸ استوانه در تاریخ فراری، تنظیم شده اند.



فراری SF90، یک ابرخودروی ۲ دیفرانسیل است که به لطف متاخر ترین مدل از صندوق کنگره ی ۸ سرعته ی خودکار فراری و جهیز دبل کلاچ این شرکت، قید ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. نیز فراری SF90 می تواند ۶.۷ حین پس از اول حرکت به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. اینک فراری هم، محصولی متشابه به پورشه ۹۱۸ دارد که می تواند بی نیاز از بنزین، صرفا با متکی بر باتری ها برای مدتی، لول کند. بنا بر اخبار شرکت سازنده، SF90 تا مسافتی حدود ۲۵ کیلومتر با کارمایه الکتریکی خالص، متناسب استعمال است و حتی رسیدن به نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت را ممکن می یواش.



نمای معنوی SF90، چندان تحت تاثیر مدل های نامدار فراری، مثل 488 و لافراری استراحت نگرفته است. از رو بوسیله رو، چراغ ها با هدف بهبود آیرودینامیک، کوچک و فاقدر برآمدگی به دید می رسند. شکاف نسبتا جلال هم، روی کاپوت وجود دارد که هدایت کننده ی هوا از مقابل جلوپنجره به سمت شیشه ی جلو و فضای پشت خواهد بود. شاسی SF90 تو قسمت جلو، ۱۵ میلی متر بالاتر از مدخل میانی است تا جریان هوا بوسیله سمت ژنراتورهای انتصاب شده والا کاپوت را، افزایش دهد. آیرودینامیک خودرو، تو سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، ۳۵۰ کیلوگرم نیروی جرز پهلو انتهای SF90 حاضر می کند که بوسیله ادعای مهندسان فراری، بهترین عملکرد تو میان خودروهای اسپرت جاده ای است.



در فضای داخلی، فرمان مدرن فراری با چیدمان جدید کلیدها، خودنمایی می کند. بسیاری از امکانات فنی و تا اینکه رفاهی SF90، توسط راننده از روی فرمان مدیریت می شوند. این خودرو، فاقد نمایشگر لمسی روی داشبورد خواهد بود؛ اما از نمایشگر تمام رنگی ۱۶ اینچ با رزولوشن HD کاربرد خواهد کرد. علاوه بر این، سیستم نمایش معلومات روی سرتیز (HUD) نیز تو طبق راننده ی SF90 حیات دارد.

وزن خالص جدیدترین محصول فراری، ۱۵۷۰ کیلوگرم است. برخلاف فناوری بالاتر و امکانات بیشتر در مقایسه با لافراری، SF90 حدود ۱۳ کیلوگرم سبک برنده خواهد بود. شاسی این خودروی پلاگین هیبرید، ۲۰ درصد مقاوم تر و ۴۰ درصد منعطف تر از مدل ی استفاده شده درون لافراری است؛ درحالی که اندازه قرین دارد.



مقدار نهایی و تیراژ تولید فراری SF90 هنوز اخبار نشده است؛ اما می توان اطمینان داشت باتوجه به سطح فناوری و آمار روی کاغذ، بیش از یک میلیون دلار قیمت گذاری شود. نام طولانی خودرو، SF90 استرادله است که رمز به مدل جاده ای بخاطر این مدل دارد. از چنین شهرت گذاری می نبوغ خراج گرفت نسخه ی مخصوص پیست از SF90 یا نمونه ی رودتسر (آپرتا خواه اسپایدر) هم، به زودی شناساندن شود.

بیشتر بخوانید:برجسته ترین خودروهای کلاسیک تو حراجی RM Sotheby’s ایتالیالکسوس RX و RX L مدل ۲۰۲۰ معرفی شدندفراری 812 با تیونینگ نویتک رونمایی شدبهترین پیشرانه های جهان درون سال ۲۰۱۹ و اعاده توفیق فراریمرسدس بنز GLE استاندارد ۲۰۲۰ با پیشرانه V8 معرفی شد
  • ۹۸/۰۳/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی